Nogen af jer der har klaget? Vel en ok ide.. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...500-kroner-en-aftale-er-en-aftale-men/5441454
Jeg tænkte på @Christian Løn da jeg så det! Og der er vel ingen i den her tråd der kan hævde at have været i god tro. Tror danske forbrugerstyrelse er en dead end men hvis nogle vil gøre forsøget. Personligt regnede jeg med det var en fejlpris og jeg synes den er så voldsomt det er svært at blive forudrettet som nogle i diverse artikler er...
Lidt video fra hvordan det spreder sig i USA: http://video.foxbusiness.com/v/4049...ed-first-class-tickets-for-50/?#sp=show-clips
Det er ikke mig der har udtalt mig til ekstrabladet jeg har nøjes med at klage til DoT og agter ud over dette ikke at gøre mere opmærksomhed på mine billetkøb og om jeg var i god tro eller ej
har selvfølgelig også sendt 2 klager til DOT fra dagens standby.dk http://www.standby.dk/usa-flyselskab-afviser-1-klasses-billet-til-69-dollars/
Hermed det svar jeg har fået fra united. Rimelig standard Dear Mr. Kristensen: We understand you are disappointed that we voided your reservations, which based on British Pounds (GBP) and converted to Danish Kroner (DKK), or booked on the version of united.com for customers in Denmark. As we communicated to you through email, for a brief period, there was a currency exchange rate error with a third-party software provider. While United filed fares correctly, this software error converted fares between GBP and DKK at an incorrect rate that resulted in the price charged that was significantly lower than filed fares and fares offered through all other channels and currency. We have determined the reservations you made were affected by this exchange error. As a result, United will not honor the prices charged at the incorrect exchange rate and have voided the reservations made during this period at no cost to you. We recognize customers have a choice, and we appreciate your understanding and that you chose United Airlines for your travel. Sincerely, Suzanne Martin United Airlines Corporate Customer Care Case ID 8687510
Det er selvfølgeligt naivt at tro at de skulle bøje bare fordi men har sendt et (velargumenteret) klagebrev. Men jo mere jeg har læst om DoT og deres tidligerere afgørelser, så tror jeg at de bliver nødt til at honorere billetterne. Men med det antal billetter, der skulle være udstedt, er det måske lidt mere alvorligt, end jeg havde troet i første omgang. De havde åbenbart udsolgt i F på rigtigt mange afgange, i den sidste time bookning var åbent.
Som en lille sjov anekdote kan jeg fortælle, at den her mistake fare også blev spredt i det polske frequent flyer forum. Men OP havde åbenbart ikke fået alle detaljerne med, så de bookede løs. I economy class!
Jeg glæder mig til at høre hvad der sker. Det rygter jeg har hørt er at DoT burde komme med en tilbagemelding tirsdag/onsdag. Men nu må vi se! Med hensyn til mit svar, så havde jeg måske naivt regnet med noget personligt, men det er sikkert standard alt det de svare så de ikke kan hænges op på noget.
Jeg håber de siger UA skal honorere turen MEN at alle som fejlagtigt har opgivet DK adresse kan de annullere pga. forkert information... og så lader de os danskere beholde vores få ture! Og jo. President's Day, baby!
Dette her er simpelt for godt lavet #dobbeltmoralergodt Læs det hele her: https://twitter.com/gg8929/status/567795069139578881
Så fik jeg filet mine 2 complaints. Har brugt følgende argumentation: 1) United bekræfter og udsteder billetterne 15 minutter efter modtaget confirmation og har derfor haft tid til at tid annullere billetterne, inden de blev udstedt. Det er deres fejl, at de ikke gjorde dette. 2) Billetterne er betalt med en dansk kreditkort af en dansker, hvorfor det er helt normalt, at bruge den danske version af hjemmesiden og betale i danske kroner. 3) Der blev ikke angivet andre priser end danske kroner gennem hele bookingprocessen, hvorfor man ikke skulle have anledning til at tro, at prisen blev fejlkonverteret fra andre valutaer. 4) Det er uacceptabelt at man ikke kan regne med, hvorvidt en bestilling er endelig gennemført, ikke mindst i lyset af, at man ofte også foretager anden planlægning og booking i forbindelse med rejsen, så som hotelreservation og billeje. My 2 cents. Lad os få dem vekslet til 2 flybilletter.
Så du valgte egen forklaring og ikke hvad der blev nævnt på FlyerTalk. Var det for at gøre mere opmærksom på st fucer dansker? (Går ud fra du klagede på engelsk?)
Jeg har naturligvis taget udgangspunkt i FT's template, men jeg synes der manglede argumenter, ikke mindst fra en danskers synspunkt, hvorfor jeg udbyggede det lidt. Og jo, jeg skrev på engelsk