Os der har booket UA Global First tråden

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henrik Olsen, 11/2/15.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Vidste ikke at du havde en gravid kone... :D
     
    Henrik Olsen, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tænkte på @Christian Løn da jeg så det! Og der er vel ingen i den her tråd der kan hævde at have været i god tro. Tror danske forbrugerstyrelse er en dead end men hvis nogle vil gøre forsøget.

    Personligt regnede jeg med det var en fejlpris og jeg synes den er så voldsomt det er svært at blive forudrettet som nogle i diverse artikler er...
     
    mhsalv, jefi99, Ekeren og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
  5. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Det er ikke mig der har udtalt mig til ekstrabladet:) jeg har nøjes med at klage til DoT og agter ud over dette ikke at gøre mere opmærksomhed på mine billetkøb og om jeg var i god tro eller ej:)
     
    Flemming Poulsen, Kristian, mhsalv og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    clager "Synes godt om" dette.
  8. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Hermed det svar jeg har fået fra united. Rimelig standard

    Dear Mr. Kristensen:


    We understand you are disappointed that we voided your reservations, which based on British Pounds (GBP) and converted to Danish Kroner (DKK), or booked on the version of united.com for customers in Denmark.


    As we communicated to you through email, for a brief period, there was a currency exchange rate error with a third-party software provider. While United filed fares correctly, this software error

    converted fares between GBP and DKK at an incorrect rate that resulted in the price charged that was significantly lower than filed fares and fares offered through all other channels and currency. We have determined the reservations you made were affected by this exchange error. As a result, United will not honor the prices charged at the incorrect exchange rate and have voided the reservations made during this period at no cost to you.

    We recognize customers have a choice, and we appreciate your understanding and that you chose United Airlines for your travel.

    Sincerely,

    Suzanne Martin

    United Airlines

    Corporate Customer Care

    Case ID 8687510
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er selvfølgeligt naivt at tro at de skulle bøje bare fordi men har sendt et (velargumenteret) klagebrev. Men jo mere jeg har læst om DoT og deres tidligerere afgørelser, så tror jeg at de bliver nødt til at honorere billetterne. Men med det antal billetter, der skulle være udstedt, er det måske lidt mere alvorligt, end jeg havde troet i første omgang. De havde åbenbart udsolgt i F på rigtigt mange afgange, i den sidste time bookning var åbent.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Som en lille sjov anekdote kan jeg fortælle, at den her mistake fare også blev spredt i det polske frequent flyer forum. Men OP havde åbenbart ikke fået alle detaljerne med, så de bookede løs. I economy class! :D:D:eek::p
     
    Flemming Poulsen, Michael Wahl, clager og 7 andre "Synes godt om" dette.
  11. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Jeg glæder mig til at høre hvad der sker. Det rygter jeg har hørt er at DoT burde komme med en tilbagemelding tirsdag/onsdag. Men nu må vi se!

    Med hensyn til mit svar, så havde jeg måske naivt regnet med noget personligt, men det er sikkert standard alt det de svare så de ikke kan hænges op på noget.
     
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Husk, der er Bank Holiday i USA i dag, så mon ikke onsdag/torsdag er mere realistisk?
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg håber de siger UA skal honorere turen MEN at alle som fejlagtigt har opgivet DK adresse kan de annullere pga. forkert information... og så lader de os danskere beholde vores få ture!

    Og jo. President's Day, baby!
     
    mhsalv, Henrik Olsen, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    clager, THammer, Michael Wahl og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Haha det er virkelig genialt det der!
     
  16. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,511
    Point:
    113
    "...only if the exchange rate is not what WE were hoping for."
     
    Henrik Olsen og mhsalv "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er ligefør at dette kan bruges i et retsag :)
     
    mhsalv "Synes godt om" dette.
  18. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Så fik jeg filet mine 2 complaints. Har brugt følgende argumentation:

    1) United bekræfter og udsteder billetterne 15 minutter efter modtaget confirmation og har derfor haft tid til at tid annullere billetterne, inden de blev udstedt. Det er deres fejl, at de ikke gjorde dette.
    2) Billetterne er betalt med en dansk kreditkort af en dansker, hvorfor det er helt normalt, at bruge den danske version af hjemmesiden og betale i danske kroner.
    3) Der blev ikke angivet andre priser end danske kroner gennem hele bookingprocessen, hvorfor man ikke skulle have anledning til at tro, at prisen blev fejlkonverteret fra andre valutaer.
    4) Det er uacceptabelt at man ikke kan regne med, hvorvidt en bestilling er endelig gennemført, ikke mindst i lyset af, at man ofte også foretager anden planlægning og booking i forbindelse med rejsen, så som hotelreservation og billeje.

    My 2 cents. Lad os få dem vekslet til 2 flybilletter.
     
    mhsalv og Ekeren "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Så du valgte egen forklaring og ikke hvad der blev nævnt på FlyerTalk. Var det for at gøre mere opmærksom på st fucer dansker?

    (Går ud fra du klagede på engelsk?)
     
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har naturligvis taget udgangspunkt i FT's template, men jeg synes der manglede argumenter, ikke mindst fra en danskers synspunkt, hvorfor jeg udbyggede det lidt.

    Og jo, jeg skrev på engelsk :)
     

Del denne side