Os der har booket UA Global First tråden

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henrik Olsen, 11/2/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    super - troede at du havde klaget til en DK instans lige pludselig.
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Senest redigeret: 23/2/15
    THammer, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Synes ikke godt om - men vel forventeligt:(goodbye NY/SF
     
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  5. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Øv!
    Præcis... og hovedargumentet for at DoT støtter United er "evidence of bad faith by the large majority of purchasers" eftersom de har opgivet falsk DK adresse. Hvad så med den lille minoritet, som rent faktisk bor i DK?
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg tror at vi kan prøve den - men drukner vi i mængden?
     
  7. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Den er nok lukket med denne sætning:
    "Consistent with the Office’s treatment of fare advertisements and disclosure of baggage fees, it does not intend to enforce the rule in question (the post-purchase price increase prohibition) when the fare offer is not marketed to consumers in the United States."
     
  8. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Ja - altså jeg har for nyligt købt en flybillet Dubai-Manila t/r for 300 kr. så jeg synes nu ikke at 500 kr. LHR-SFO virker urealistisk/værende i ond tro :)
     
    mhsalv "Synes godt om" dette.
  9. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Er der mere at gøre som dansker med valid adresse og dansk kreditkort eller er sagen tabt?
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du kan klage til de danske myndigheder , men i DK gælder princippet jo om "god tro" så jeg tvivler på du får ret meget ud af det. Der var et link til en artikel fra ekstrabladet tidligere i tråden hvor de indikerede man nok ikke skulle gøre sig de store forhåbninger...
     
    mhsalv og Frequie "Synes godt om" dette.
  11. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Ja, det er da noget af en helgardering det der. Dog lidt mærkeligt (eller uretfærdigt for alle ikke-amerikanere), at en anden praksis tilsyneladende gælder for hvordan DoT efterlever sine regler, dersom fejlpriser fra et amerikansk selskab dukker op hos forbrugere udenfor USA. Meeen... Nu har jeg hellere ikke planer om at tage den videre. Jagten på nye deals fortsætter med højt humør!
    Yes, lige præcis min situation :)
     
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis I har booket economy kan I godt prøve via forbrugerklagenævnet men ellers er det nok lidt som at sige man har købt en gammel skodcykel for 300,- og en sprit ny tour de France racercykel for 500,-... Jeg tror desværre DOT var eneste reelle chance i den her sag og de reddede desværre United. Alt for mange der nåede at booke til en FOR voldsom rabat så ikke overraskende desværre.
     
    mhsalv og tbh "Synes godt om" dette.
  13. Tracebuzta

    Tracebuzta www.intheair.dk

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    18
    Er der nogen der overvejer at klage til forbrugerklagenævnet?

    I min optik, er det nok lost cause...
     
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nu jeg læst afgørelsen igennem et par gange...Det kan være jeg tager fejl men...

    Det virker som om afgørelsen er rettet mod det Amerikanske marked:
    "The mistaken fares appeared on a website that was not marketed to consumers in the United States"

    Jeg læser afgørelsen på den måde at UA ikke er forpligtet til at honorerer de billetter der er udstedt til de kunder der har opgivet en en falsk/forkert Dansk "billing address" når de i virkeligheden bor i et andet land (USA).
    "Additionally, the Office is concerned that to obtain the fare, some purchasers had to manipulate the search process on the website in order to force the conversion error to Danish Krone by misrepresenting their billing address country as Denmark when, in fact, Denmark was not their billing address country."


    Ja det er så det der er spørgsmålet. Er slaget tabt? Kan det betale sig at indgive endnu en klage?
     
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er bare svært at se hvorfor en amerikansk myndighed skulle vælge at tage danskernes side mod et amerikansk selskab...
     
  16. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Lige præcis det her :D

    Den er tabt - vi må have bedre held næste gang!
     
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det er korrekt både for Danskerer og alle andre kunder. DoT er på UA's side i denne sag.
     
  18. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ved godt at slaget er tabt og der desværre ikke er udsigt til at flyve Global First med UA, da både DoT og UA henviser til fejl på hjemmesiden som skyldes 3. mand.

    Da jeg bookede UA Global First-turen, oplevede jeg, at den første email-bekræftigelse ikke var en endelig bekræftigelse. Fik aldrig en endelig bekræftigelse, men på trods af det, blev billetten udstedt ca. 15 min senere. Dette kunne man se, hvis man gik ind på manage my booking og endvidere bad om en kvittering.

    Nu har jeg så lige bestilt en tur med UA igen. På samme vis får jeg en bekræftigelse uden den er endelig. Får på samme måde aldrig en endelig bekræftigelse, men kan se af manage my booking, at billetten er udstedt. Endvidere er der fortsat noget valutabøvl.

    Screen Shot 2015-03-19 at 15.06.42.png

    Og, nej, jeg har ikke betalt 1388 USD for min billet, men 1388 danske kroner (+ gebyr på 40 kroner).

    Når jeg tænker tilbage, har der ofte været fejlangivelse af valuta, og det kan jo kun tale for, at man i situationen med UA Global First-bookingen ikke oplevede noget usædvanligt og derfor ikke nødvendigvis var i ond tro.

    Alt i alt er jeg ikke specielt imponeret over bookingprocessen hos UA. Synes det er for dårligt, at man oplever fejl og man til stadighed ikke får en endelig bekræftigelse. Håber stadig, at DoT på et tidspunkt slår UA oven i hovedet, så vi kan få vores tur på Global First!
     
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,841
    Point:
    113
    Jeg har også to gange oplevet, at den endelige bekræftelse aldrig kom. Så jeg er fuldstændig enig...

    De billet jeg bookede, var dog til slutningen af februar, så løbet er kørt for mit vedkommende.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er godt nok en noget interessant tolkning. Er dog lidt usikker på om DOT går noget ved det, men det kan være noget som kan virke om der klages i DK og mod argumentet omkring "ond tro".
     

Del denne side