Ved godt at slaget er tabt og der desværre ikke er udsigt til at flyve Global First med UA, da både DoT og UA henviser til fejl på hjemmesiden som skyldes 3. mand.
Da jeg bookede UA Global First-turen, oplevede jeg, at den første email-bekræftigelse ikke var en endelig bekræftigelse. Fik aldrig en endelig bekræftigelse, men på trods af det, blev billetten udstedt ca. 15 min senere. Dette kunne man se, hvis man gik ind på manage my booking og endvidere bad om en kvittering.
Nu har jeg så lige bestilt en tur med UA igen. På samme vis får jeg en bekræftigelse uden den er endelig. Får på samme måde aldrig en endelig bekræftigelse, men kan se af manage my booking, at billetten er udstedt. Endvidere er der fortsat noget valutabøvl.
View attachment 1834
Og, nej, jeg har ikke betalt 1388 USD for min billet, men 1388 danske kroner (+ gebyr på 40 kroner).
Når jeg tænker tilbage, har der ofte været fejlangivelse af valuta, og det kan jo kun tale for, at man i situationen med UA Global First-bookingen ikke oplevede noget usædvanligt og derfor ikke nødvendigvis var i ond tro.
Alt i alt er jeg ikke specielt imponeret over bookingprocessen hos UA. Synes det er for dårligt, at man oplever fejl og man til stadighed ikke får en endelig bekræftigelse. Håber stadig, at DoT på et tidspunkt slår UA oven i hovedet, så vi kan få vores tur på Global First!
Click to expand...