Os der rejser First Class med Lufthansa/Swiss (Min 2 personer) fra CPH "tilbudet"

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Kristian, 21/6/18.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Fik en lille forsmag på første klasses behandlingen i dag.
    For en 10-12 dage siden skrev jeg til lufthansas generelle email ifht. om der var noget vi skulle være opmærksomme på ifbm. flyvningen med vores søn. Det var kæresten som var lidt nervøs omkring det.

    Havde egentlig glemt det, men blev så ringet op af Carrie fra Lufthansa First CS, som for det første var meget ked af, at de først kontaktede mig nu, men mailen var simpelthen ikke noget frem til dem før nu. Derefter brugte hun en god 10 minutter på, at forklare omkring alle de børnevenlige tiltag de har i loungen (børnestole, et legeområde, børnemad og at man selvfølgelig bør booke et badekar så man kan lege med sin gummiand). Hun kunne ikke forsikre os om, at der ville være et børnesæde i bilen der henter hos ved remote-stand (hvis det er tilfældet - sandsynligheden er ret stor for fly fra cph), men det burde ikke været et problem, og chaufføren vil i så fald der ikke er, kører meget stille og roligt. Den anden vej er der helt sikkert et børnesæde klar til os.

    Hun forsikrede os også om, at hvis der er ledige senge ombord på flyet, så vil der selvfølgelig blive redt op til os alle tre i enten de ledige senge eller vores egen plus en ekstra. Og hun skrive ind i "the flight testimonial" at der gerne må være legetøj med ombord og noget babymad til større børn.

    Hun håbede meget, at hun ville være på arbejde en af de dage vi var der, så hun kunne hilse på sønnen :)

    Alt i alt en lille 15 minutters snak - meget imponerende.
     
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Meget imponerende! Det bliver for fedt :) Jeg er SÅ misundelig (på den gode måde), og er meget ærgerlig over at, at jeg ikke havde ordentligt tid til at kigge på tilbudet, så jeg endte ikke med at booke noget. Husk derfor masser af billeder til os andre der ikke kommer afsted :cool: PS. I skal da så meget booke det badekar bare fordi man kan!
     
    THammer, DanielBahn, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Flot service og det må man sige at det gør at en bliver endnu mere spændt på turen :)
     
    THammer, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  4. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Må også indrømme, at vi går og niver os selv i armen i tide og utide, for lige at sikre os, at det nu er virkeligheden der venter på os.

    Jeg tør godt love, at der i hvert fald kommer rigeligt med billeder og info fra turen :)
     
    Nielspg, RasmusH, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    “Jeg kommer til at sidde klisteret til skærmen”
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  6. MortenLok

    MortenLok Aktivt medlem

    Beskeder:
    49
    "Synes godt om" modtaget:
    179
    Point:
    33
    Som tidligere nævnt fik jeg booket med Swiss til Hong Kong. Er der nogen af Jer der ved hvor mange miles en returrejse giver som Diamant medlem? Det er J klasse CPH-ZRH og A klasse ZRH-HKG. På forhånd tak
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Godt 25.500 tur retur, der er desværre ikke diamant/guld-bonus på andre selskaber end SAS.
     
    MortenLok, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    MortenLok, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    MortenLok, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Jeg var af sted på min tur i august måned og vil nu prøve at berette lidt om den. Vi havde købt ATL-FRA på LH biz og FRA-DEL på LH første klasse på et tidspunkt, hvor der var hul igennem LH første klasse tilgængelighed, til 92.920 Avianca Lifemiles. Lifemiles købte vi i en kampagneperiode med 125% bonus. Det svarede til 1,47 US cents og dermed ca. 1366 USD for hele turen.

    Businessdelen fra Atlanta var rigtig fin. Maden er ofte en smagssag. Men hvis vi taler om sædet, så synes jeg helt klart SAS har et bedre produkt. Der er dog betydelig mange flere film at vælge i mellem på LH. :rolleyes:

    Så kommer det store øjeblik og vi lander i Frankfurt. Jeg var helt opsat på at prøve First Class Terminalen og med 6 1/2 times layover skulle det nok lykkes. Den er faktisk ikke helt let at finde. Man skal helt ud af terminalen på 1. etage og sa dreje til venstre forbi taxaholdestedet og så ca. 50-100 m endnu. Så ligger den på venstre hånd.

    Der var meget tomt da vi ankom tidlig om morgenen og vi blev taget professionelt imod af en af flere værtinder. Hun tog vores pas (for at tage sig af security check) og kom senere et par gange forbi ind i loungen for at forsikre sig om at vi havde det godt.

    Det er meget rart med et brusebad når man lige er landet fra USA og senere skal videre til Indien. Terminalen byder på (hvis jeg husker rigtigt) 4 badeværelser, 3 af dem med brusebad.
    IMG-3059.JPG
    IMG-3058.JPG

    Badeværelset med badekar var desværre optaget, ellers kunne jeg have leget med min nye badeand.;)
    IMG-3056.JPG

    Jeg havde ikke spist morgenmad på flyet inden ankomsten, fordi den skulle nydes i loungen. Det skulle jeg bestemt ikke fortryde. Der var så fint dækket op med hvid duge og sølvbestik og bare så meget at vælge i mellem.

    IMG-3051.JPG

    Det meste fandtes på buffeten og hvis det ikke var der, kunne man bare bestille det.

    Parmaskinken var helt guddommelig.
    IMG-3043.JPG
    IMG-3045.JPG
    IMG-3046.JPG

    Ahhhh, Weißwurst, elsker den! Selvom vi ikke var i München var den faktisk slet ikke så tosset.
    IMG-3044.JPG

    Der var også lidt til den søde tand.
    IMG-3047.JPG
    IMG-3049.JPG

    Nu er der ikke plads til flere billeder. Fortsættelsen følger. :)
     
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Glæder mig til forsættelsen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Dit ønske er min lov. :D

    Det er en rigtig god ide at være sulten, når man besøger First Class Terminalen. Der er noget at spise alle vejene. Når man trækker sig tilbage fra restaurantdelen ind i loungedelen, bliver man med det samme fristet af et udvalg af nødder og andre lækre snacks med en passende drinksmenu selvfølgelig.
    IMG-3055.JPG

    Det var stadigvæk lidt for tidlig til at begynde at drikke. Men det er vel aldrig for tidlig til vingummibamser?
    IMG-3063.JPG

    Vores værtinde kom forbi med en lille brochure for at gøre os opmærksom på muligheden for en massage eller anden forkælelse (mod betaling). Der er ingen spa ind i First Class Terminal men derimod i First Class lounge i hovedterminalen. Men selvfølgelig kunne man blive kørt derhen i en Porsche. ;)
    IMG-3264.JPG
    IMG-3263.JPG

    Vi blev i terminalen og nød stemningen der. Der var efterhånden kommet en del mennesker, overraskende mange, syntes jeg. Er der virkelig så mange First Class passagerer? Jeg tjekkede adgangsreglerne og opdagede at Lufthansa HON medlemmer også har adgang, lige meget i hvilken klasse de flyver. Heldige mennesker!

    Menuen i restauranten var nu gået over til frokost. Der var dog så mange sultne mennesker omkring buffetdelen, at jeg ikke rigtig kunne tage nogen billeder. Men @Kristian din schnitzel var på kortet!
    IMG-3060.JPG

    Tiden var gået lynhurtigt. Værtinden kom ind igen med vores pas og mindede os om at vi skulle ud til vores flyver. Hun havde klaret vores security check, så vi behøvede slet ikke bekymre os om noget som helst. Vi skulle bare komme af sted i god stil. IMG_20180807_131014.jpg

    Det var måske ikke helt den Porsche man havde drømt om, men det var en Porsche. :)
    IMG-3068.JPG

    @Henrik Olsen du har stadigvæk en fortsættelse til gode. ;)
     

    Attached Files:

    Nielspg, MaleneChristensen, mathiasfe og 15 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Hvor er det bare godt det her :)
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Det fortsætter bare med alt det gode fra Frankfurt am Main på første klasse.
    Der er noget at se frem til i 2019
     
    DanielBahn, Henry, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Alle gode ting er tre. I har stadigvæk selve flyrejsen til gode. Det store øjeblik var nu endelig kommet. Ombord på Lufthansa First Class!

    IMG-3069.JPG

    Der var 8 sæder i en 1-2-1 konfiguration. De 4 sæder i midten var allerede taget af to par, så min kæreste og jeg kunne ikke sidde sammen. Flyværtinden var rigtig ked af det og undskyldte flere gange, at det ikke kunne lade sig gøre. I stedet for fik vi 2A og 2K og kunne begge to nyde udsigten ud af vinduet og skåle til hinanden den lange vej. Det skulle vi ikke vente på ret længe. Jeg havde lige sat mig til rette, da jeg fik tilbudt en drink og det skulle selvfølgelig være champagne. Flyværtinden kom straks tilbage med et glas Laurent Perrier Grand Siècle, Lufthansas "normale" champagne på First Class. Min kæreste havde dog lagt mærke til at man på denne flyvning også kunne få en anden champagne.
    IMG-3070.JPG

    Han mener det er en bedre champagne, så bad om et glas af den i stedet for. Flyværtinden fornemmede med det samme at jeg nu var en smule ked af det. Bare for sjov, fordi man kan bestemt ikke være ked af det, når man sidder med et glas champagne i hånden. Men hun kom alligevel straks med et glas rosé til mig også. Nu blev jeg jo rigtig glad!
    IMG-3072.JPG

    Jeg fortalte flyværtinden, at det var min første tur på First Class nogensinde og hvor meget jeg havde glædet mig til den. Hvis overhovedet muligt blev hun med det samme endnu mere entusiastisk end mig. Hun kunne simpelthen ikke have været sødere og prøvede hele vejen igennem at gøre turen til noget helt specielt for os. Det lykkedes!

    Mens jeg nød mine champagner var der god tid til at undersøge alle de fine ting ve havde fået udleveret. På champagnebilledet havde jeg allerede de fineste tøfler på jeg nogensinde har set på et fly. Så var der his & hers amenity kit:
    IMG-3080.JPG
    IMG-3265.JPG

    Et sæt pyjamas som jeg blev rigtig glad for og bruger derhjemme nu.
    IMG-3079.JPG

    Der var rigelig med plads på badeværelset til at skifte.
    IMG-3078.JPG

    Så var det på tide at nærlæse menuen.
    IMG-3074.JPG

    Hvad skal man spise når man drikker champagne? Caviar!
    IMG-3076.JPG

    Den smagte fremragende! Der var 7 passagerer på first class. Passageren i 1A sov allerede og spiste slet ikke, utroligt! De andre passagerer var måske ikke så glade for caviar. Der var rigtig meget tilbage i den store dåse den blev serveret fra. Jeg blev tilbudt en ekstra portion. Ja tak! Skal man overhovedet spise mere efter to gange caviar? Jeg valgte fisken.
    IMG-3077.JPG

    Maden var gennnemgående helt suverænt god. Jeg følte mig som på en gourmet restaurant. Se også den fine fiskekniv!

    Der er ikke flere billeder nu. Det var også blevet tid til at sove lidt. Vi ankom i Delhi midt om natten og fik endnu en overraskelse lige inden vi landede. Flyværtinden undskyldte endnu en gang for at, min kæreste og jeg ikke kunne sidde sammen og med et smil på læben gav hun os en hel flaske af Comtes champagnen til at tage med på vores hotel. Wow!

    Jeg kommer nok aldrig til at glemme denne tur på Lufthansa FC, det var simpelthen bare en helt fantastisk oplevelse. Mit råd til alle jer der skal af sted: Glæd jer!
     
    Schlandy, Nielspg, SophieHendriksen og 19 andre "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg kan kun sige, jeg glæder mig... der er dog laaaang tid til...

    @T4L - som sædvanlig gode billeder og skriv.. - tak

    upload_2018-9-14_7-56-21.png
     
    Nicki Lolk Sørensen, MaleneChristensen, T4L og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    @t
    @T4L - Super godt skriv over 3 poster - Mange tak for at dele og jeg glæder mig meget til maj måned hvor @THammer og jeg skal på tur :)
     
    MaleneChristensen, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    659
    "Synes godt om" modtaget:
    1,971
    Point:
    93
    Tak for en fantastisk begejstret beskrivelse. Glemmer heller aldrig min tur på LH-First. Glæd jer derude!
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Virkelig god beskrivelse og i har da virkelig udnyttet det fedt!

    Hvordan fungerede det med A380'erens trappe foran? Var der meget trafik? Vi sad på 1A og 1K på B748, og der var intet trafik foran, andet end da der skulle laves senge om (Dyner, hovedpuder etc ligger i et skab foran).

    Jeg er desuden igang med at skrive en serie (er efterhånden en større afhandling...) om vores tur.. Dit skriv er god inspiration :)
     
    THammer, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    De
    Det bliver godt at høre om den "afhandling" :)
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.

Del denne side