Os der rejser First Class med Lufthansa/Swiss (Min 2 personer) fra CPH "tilbudet"

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Kristian, 21/6/18.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Der er normalt ingen trafik udover at stewardesserne bringer mad til flyets piloter.
    Udover gardinet er der en bom. Der er ingen der kommer igennem der.
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Ah, så det er simpelthen direkte ned til cockpittet?
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det er både adgang til nedenunder men også den vej stewardesserne benytter til cockpittet med maden.
    Men LH har en installeret en alu bom der bliver slået ned under flyvingen. Desuden er jeg ret sikker på at der også er sat en kæde (eller ligende) for nedenunder.
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    De tre gange, jeg har været med, har der ikke været trafik overhovedet. Trappen er spærret af et bånd, og ingen andre har ligesom noget at gøre dén vej. Herligt
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  5. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Nej nej nej hvor ser det lækkert ud!!! :eek::eek::eek: Er så misundelig!!!
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @T4L - hold nu op det ser ud til at have været en fed oplevelse! Tak for beretning og lækre billeder :):)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det var, desværre, allerede long gone da vi var afsted. Ifølge Værtinden var det stoppet 1. august 2018 for nye bookinger. Havde man en booking i forvejen så var den stadigvæk gyldig, men man kunne ikke aflevere bilen i FCT, som tidligere, men hos AVIS, hvor den også skulle hentes.
    Hun forklarede det med, at alt for mange oplevede problemer med samarbejdet, hvor blandt andet, at der ikke var ruter indlagt i bilerne (som var meningen), at Avis-folk ikke kendte til tilbuddet (så man skulle diskutere/forklare det dem) og at bilerne ikke var klar til tiden. Alt sammen man også noget man har kunne læse på div fora rundt omkring.

    Jeg havde set ret meget frem til det, og havde endda købt en ekstra forsikring til den høje selvrisiko hjemmefra til den nette sum af 24 kr. for en dag. Hun var virkelig ked af det ikke kunne lade sig gøre, og vi kunne forhåbentlig trøstes med en tur i en porsche ud til flyet, hvilket dog ikke skete grundet Sønnike.......
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Bommen der spærrer.

    E0FD4765-15BC-4983-BBA3-17F8634387A7.jpeg
     
    MaleneChristensen, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"
  10. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Porsche lejen er et tilbud AVIS kører og har i og for sig ikke noget med Lufthansa at gøre. Tilbuddet kan stadig findes både i FRA og MUC ved at søge på 3 timers leje. Dog kan bilen ikke længere afleveres ved FCT i FRA.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    "Something is Rotten"... fået en mail om:

    "Dear Sir/Madam,

    We would like to inform you that we checked the booking details and found as per the airline they have re booked you on the bussiness class which means airline downgarde the class on flights on LH 772 FRABKK, where in there is only class of service is changes but no time changes.

    ..."

    Har LH fået kolde fødder? Har i andre også fået den mail, hvis ikke så check lige jeres booking...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Det er da en bummer. Men skal de så ikke kompensere dig med, 50% af prisen eller sådan noget?
    Kan du ombooke til en anden afgang med F evt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Mener det er 75%... Kun af det ben selvfølgelig...
    Håber det kan lade sig gøre med ombooking..
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  14. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja, det ser sådan ud:
    Opgradering eller nedgradering
    Hvis du bliver opgraderet, må flyselskabet ikke kræve yderligere betaling.

    Hvis du bliver nedgraderet, har du ret til at få refunderet en vis procentdel af købsprisen for din billet, afhængigt af rejsens længde:

    a) 30 % ved rejser på op til 1 500 km

    b) 50 % ved rejser inden for EU på over 1 500 km (bortset fra rejser mellem EU og de oversøiske franske territorier) og alle andre rejser på mellem 1 500 og 3 500 km

    c) 75 % ved rejser, der ikke hører under a) eller b), herunder rejser mellem EU og de oversøiske franske territorier.

    Hvis du har to eller flere tilsluttende fly i én billet, kan du kun få godtgørelse for den flyvning, hvor du blev nedgraderet, og ikke for hele flybilletten. Godtgørelsen skal udbetales inden for 7 dage.
    https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_da.htm
     
    Ulrik, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det kan jo tænkes at LH har skiftet til en maskine uden F. Det kender jeg andre der har prøvet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det er, desværre, begge mine billetter.. altså til BA og BKK... - virker underligt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Er den booket direkte hos LH? I så fald er det måske værd at give dem er kald, fremlæg sagen og høre om der kunne være andre løsninger.
    Det er ret irriterende, når man nu ser så meget frem til turen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    desværre ikke, det er igennem OTA.. men i al fairness skriver de:

    "
    Dear Sir/Madam,

    We would like to inform you that we checked the booking details and found as per the airline they have re booked you on the bussiness class which means airline downgarde the class on flights on LH 772 FRABKK, where in there is only class of service is changes but no time changes.

    Hence, we request to kindly reply to us if you confirm the new changes done by the airline for the class of service.

    Alt2:

    We have been in contact with the airline and they have authorised a full refund of the ticket in case you want to cancel the booking.
    The money will be refunded to the original form of payment. The refund process takes 2-8 weeks depending on the airline's handling procedure. A possible paid credit card or bank payment fee will not be refunded."

    Så kan fuld refund, men ville jo helst på turen...- men kan vist prøve på, at give dem et kald, altså LH...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Sur røv :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ejjj nederen! Det er jo egentlig her, at man ikke kan bruge til så meget at blive kompenseret eller refunderet. Billetterne var så billige, at man jo ikke kan købe noget tilsvarende og jeg antager du har glædet dig til turen.

    Jeg håber meget, at du kan få lov at ombooke i stedet for.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side