Os der rejser First Class med Lufthansa/Swiss (Min 2 personer) fra CPH "tilbudet"

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Kristian, 21/6/18.

  1. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Det er vennebesøg og sightseeing. Der er pt varmere der end her
    Både til Chicago, Detroit og Canada
     
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Har flere gange været i Chicago i februar og marts. Det kan være RIGTIG koldt, men det er stadig en super by. Og maden og musikken bliver bestemt ikke dårligere om vinteren. Og så er der nogle andre oplevelser end om sommeren.
    Rigtig god tur.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  3. Vinz

    Vinz Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    13
    Jeg har lige booket CPH-ZRH-PVG retur i LX F :cool: Ruten betjenes normalt med en A340 som har fået deres nye Suites i F (lige som i 777). Vi rejser med vores lille dreng på 1 år og jeg har tænkt det er meget hyggeligt med en lukket suite i forhold til det meget åben layout hos LH.

    Vi skal besøger nogle venner i Shanghai og i Taipei.

    Turen kostede mindre en 15.000kr pro person og 1.000kr for den lille.

    Et 1 års barn i First — hvad synes I? Irriterende/unfair for de andre som har betalt meget mere end de 15.000kr? :rolleyes:
     
    Henrik Olsen, Henry, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Nogle gode tips?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg vil sige det på den måde, at det kommer meget an på forældrene. Børn er hverken bedre eller dårligere om det er på F eller Y.
    Hvis forældrene bare håndterer opgaven til mindst mulig gene for andre og tager hensyn i videst muligt omfang - især hvis der optræk til utilfredshed fra den lilles side er det ikke noget videre problem.
     
    Henrik Olsen, Offlyer, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det som @lionshield siger. Børn med irriterende forældre er irriterende uanset om man sidder bagerst eller forest. Personligt synes jeg det har været nogle meget nemmere og bedre ture forrest (kun business dog) med vores søn. Der er mere plads, bedre service og det hele kører stille og roligt. Men der er helt sikkert nogle sure mænd som syntes de har mere ret til at være der end et barn ;) Den diskussion er ofte oppe og vende.
     
    Henrik Olsen, Henry, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi havde vores knægt med sidste sommer, på 1,5 år.,i LH F til Rio. Vi fløj over FRA hvor der er en ret stor legeafdeling, med masser af fedt legetøj. De ansatte dér, var meget obs på vores velbefindende og kom med snacks og drikkevarer til os og sønnike. Turen derned var lidt hård pga pas-problemer (pro-tip: Hav samme efternavn som ungen, eller tag original dåbsattest med!), så der var vi alle lidt trætte. Vi var dog i karbad med ænderne, og fik masser af mad i restauranten som har børnestol. Jeg kan ikke forestille mig det er meget anderledes i ZRH.

    Vi blev kørt sent ud til flyet (de havde barnesæde i bilen), så han ikke skulle vente for længe fra ankomst til flyet til afgang. Vi kørte dog med to andre gæster, som så "led" under det.

    I flyet fløj vi ret sent om aftenen. Jeg havde snakket med LH inden da, og spurgt ind til det. Der var fyldt i kabinen, og kunne da godt mærke at den ene herre, vidst en HON, så lidt stram ud i betrækket da vi kom ombord med sønnike, men ingen kommentarer. Vi havde pakket en kuffert med legetøj til ham, men den kom aldrig i brug. Han faldt hurtigt i søvn, i sit eget sæde (som var ledigt - havde dog snakket med LH inden da, og der sagde de, at hvis der var et ledigt sæde, så ville sønnike få det). Kæresten var dog for nervøs til at lade ham sove alene, så hun lå sammen med ham.

    Vi kunne så snildt sidde og spise i vores egne sæder, mens han snorksov igennem meget at turen. Han vågnede, men var ikke ked af det eller noget. Morgenmaden var han stor fan af, og de kom med ekstra tallerken og det hele til ham. Han fik grød og smoothie, samt æg. Han fik lov til at lege i kabinen, og der spurgte vi et par gange de andre passagerer om det var okay, og det var det, også den bryske herr HON smilte, og gav ham endda sin chokolade, hvilket han blev lidt hidsig over at han var for lille til at spise! :) Vi holdt ham selvfølgelig i kort snor, så han ikke gik for langt væk eller noget.
    Honestly, så tror jeg ikke at de andre passagerer lagde mærke til at han var der, udover det.

    Turen på vej hjem, var lidt noget andet. Der var han syg :/ Så hans søvn var ikke lige så konsekvent som turen derned. Men igen fik han sin egen seng at sove i, og det hjalp på det. Han vågnede dog flere gange og græd lidt, men der var der en babs i nærheden (morens - ikke de andre passagerer) som han kunne få lidt glæde af. Så gik det alligevel ret fint.

    Alt i alt så var LH meget imponeret af ham og os (fik vi fortalt flere gange), og den måde han opførte sig på.

    Vi blev jo hentet af LH på adressen, og der reserverede vi barnesæde - intet problem at all, både ud og hjem.

    do it.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Nu skriver du “lige booket”
    Har du link til booking siden eller er den lukket ned igen?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Vinz

    Vinz Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    13
    Jeg har søgt tilgængelighed på Google Flights (2 passagerne, First Class, Star alliance only) - man kan rejse fra marts til september 2020 - og så bookede jeg på Swiss website.

    Tilbud gælder til den 2. December.
     
    Henrik Olsen, Henry og Luxury_Globetrotter "Synes godt om dette"
  11. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg bookede i lørdags på swiss.com rejse over jul/nytår.
    Der findes stadig mange muligheder for perioden fremtil september både på Lufthansa.com og Swiss.com
     
    Henrik Olsen, Henry og Luxury_Globetrotter "Synes godt om dette"
  12. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Så er den første First booket! Fik 2 personer til Bali til 33.420.

    Jeg kan anbefale at man søger på destinationerne på listen, som Lufthansa ikke flyver direkte til. Både ud og hjem er LH til Singapore og SQ videre. På mine datoer var CPH-SIN udsolgt, men CPH-DPS var der frie pladser på (altså det samme fly). Det lader til generelt at være bedre tilgængelighed, hvis man connecter videre :)
     
    T4L, Nielspg, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Kommer naturligvis meget an på hvad i er til (og hvordan vejret er):
    Jeg vil altid vælge at bo i River North. Tæt på mange restauranter og musiksteder - og The Loop

    Hvis der er høj sol, uanset temperaturen, så er en gåtur/cykeltur langs søen altid flot. Grant Park har ofte isskulpturer (kender ikke kalenderen her). Pas på vinden - det kan være bidende koldt ved søen.

    Musik: Blue Chicago på North Clark St er altid et hit hvis man er til Blues - kom tidligt. House of Blues har ofte nogle gode navne på kalenderen (også ikke Blues) - book hjemmefra. De har også Gospel Brunch - hvis man er til det.

    Museer: Igen hvad man er til. Chicago Cultural Centre er det gamle bibliotek - utrolig flot bygning inden i - kan også have nogle gode udstillinger. Og så er der Art Institute of Chicago og Museum of Contemporary Art. Dertil en række mindre som står på vores liste - men ikke er kommet til endnu. City Museum, Gangster museum, etc.

    Mad: Der er så sindsygt mange muligheder, inklusiv en Eataly. Også fra køkkener man ikke ser i kvalitet i Danmark. Cubansk, Creolsk, etc. Og så er der selvfølgelig et hav af sportsbarer. Det sidste specielt i Lake View på North Clark St lige syd for Wrigley Field. Nyd masser af lokal bryg fra Goose Island.

    Shopping: Knock yourself out. Inklusive en stor Macys. Outlet ligger en time væk (kan kombineres med turen til Ohare på afrejsedagen) i Aurora.

    Rigtig god tur.

    Edit: Husk også de mange kunstværker på gaden - Chagall, Picasso, m.fl. I min bog er Chicago lidt en overset perle.
     
    Senest redigeret: 29/11/19
    T4L, Henrik Olsen, HenrikM og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Sidste September gik turen til Kina på Swiss First Class. Billetterne var købt i en companion sale, ca. 2.000 EUR pro person fra København til Shanghai. Det er mange penge, men ikke så meget mere end hvad business plejer at koste og i hvert fald billigere end hvad den direkte rute med SAS i biz koster. Derudover havde vi aldrig prøvet Swiss First før, så.......vi slog til.

    Jeg var meget spændt på loungen i Zürich. Swiss har en First lounge både ved A gates og ved E gates. Jeg ville gerne besøge lounge ved E gates på vejen ud, fordi.....det kommer jeg tilbage til.

    Det er en flot velkomst, når man kommer ind i loungen.
    IMG-4588.jpg

    Og der er mere hvor det kommer fra.
    IMG-4593.jpg

    Det er bedst med et solidt grundlag, når man vil smage den dejlige champagne. Så første stop blev restauranten.
    IMG-4587.jpg

    Menukortet kunne byde på både en 5-retters menu
    IMG-4589.jpg og à la carte
    IMG-4590.jpg

    Nu er det jo Schweiz vi taler om og der var den også, en af mine absolutte yndlingsretter, Zürcher Geschnetzeltes. Himmelsk! Röstien skal være sprød og det var den!
    IMG-4591.jpg

    Nu kommer vi tilbage til grunden for, hvorfor det skulle være loungen ved E gates. Den var tagterrassen! Så skøn! Specielt i det dejlige solskinsvejr.
    IMG-4596.jpg

    Hvis man er så heldig at snuppe en first class billet med Swiss, så er det en rigtig god ide at planlægge rigelig med layover i Zurich for at nyde alle de fantastiske oplevelser i denne lounge. God tur til alle dem der stadigvæk har oplevelsen til gode!
     
    Senest redigeret: 7/1/20
    Vinz, RasmusH, DanielBahn og 10 andre "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Var I nødt til at tage undergrundsbanen ud til E-fingeren pga immigration check´et, eller var transfer tilladt i én af de to Limousiner udenom det ordinære check for de uvaskede. (Jeg tror, at LX har udskiftet de to Mercedes´er til nyere modeller for ganske nylig).
     
    T4L, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Det var faktisk en af to begynderfejl vi begik. Jeg havde læst mig frem til at E-lounge havde en udendørs terrasse, som jeg bare skulle til i det dejlige solskinsvejr. Så vi tog straks undergrundsbanen til E-fingeren. Men lounge assistenten fortalte os senere at næste gang skulle vi bare gå til A-lounge med det samme og benytte os af deres transfer tilbud.

    Den anden fejl? Vi gik op ad trappen til loungen. Døren var lukket og der var ingen ringeklokke. Vi bankede på glasdøren et par gange indtil der kom nogen og åbnede. Vi skulle have taget elevatoren, sagde assistenten, så ville der ikke have været noget problem. :)
     
    Henrik Olsen, Michael Wahl, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Ser lækkert ud, og tagterrassen virker til at være alle pengene værd :D

    Vi drømmer stadigvæk omkring endnu en tur på First, og der ville det være klasse hvis man kunne få en tur med både LH og Swiss på samme tur. Det var ikke rigtig muligt da vi var afsted for efterhånden alt for lang tid siden.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Michael Wahl og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder af selve flyveoplevelsen med Swiss på First. Jeg kunne rigtig godt lide sæderne, specielt de små lys som skabte en hyggelig atmosfære.
    IMG-4601.jpg

    Skærmene var bestemt store nok til at man kunne se noget på dem. Den lille bænk kan bruges til at spise middag overfor hinanden. Det var der et par på flyet der gjorde dette, da de ikke havde fået sæder ved siden af hinanden.
    IMG-4602.jpg

    Servicen startede med drinks og snacks. Ostestængerne var rigtig lækre. Jeg brød mig dog ikke om den grønne "dip" eller hvad det nu var.
    IMG-4604.jpg

    Nu skulle menukortet nærlæses.
    IMG-4606.jpg

    Både hummeren og trøffelmousse var meget delikate. Det er ikke helt det samme som Lufthansas kaviarservering, men for mig var det lige før.
    IMG-4605.jpg

    Jeg ville gerne have spist fisken som hovedret. Men da det var min tur til at bestille, fik jeg at vide at der ikke var flere fisk tilbage. Det var trods alt lidt overraskende. Jeg havde ikke troet at dette kunne ske på First Class. Men det kan det altså.

    Som alternativ fik jeg tilbudt fisken der serveredes på Business, som jeg sagde ja tak til. Desværre var den dog ret kedelig og faktisk ikke specielt god. Heldigvis løb de dog ikke tør for champagnen! ;)
    IMG-4607.jpg

    Der var bestemt heller ikke noget galt med den afsluttende osteservering, en af de mange ting Schweiz er rigtig god til!
    IMG-4611.jpg

    Servicen var hele vejen igennem supervenlig. Det var en fantastisk luksusoplevelse at flyve på Swiss First Class. Man skal passe på at man ikke vænner sig for meget til det, ellers går der nok hurtig hul i pengepungen. Vi må følge med i de gode tilbud.;)
     
    Senest redigeret: 25/1/20
    asf, SophieHendriksen, DanielBahn og 14 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Takker for at dele :)

    To ting:

    - enig i at det er svært vanedannende :)
    - enig i at det er overraskende at de løber tør for en ret, det må ikke ske :-(
     
    PENSIONISTEN, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Angående at løbe tør for en ret: Da jeg var til et arrangement sidste år med Singapore og smage deres mad fra biz og F fortalte de netop at en af de store omkostninger på F var, at de var nødt til at medbringe samtlige retter til samtlige passagerer for ikke at løbe tør. Det synes for mig at være den eneste rigtige tilgang til F produkt.
     
    MatthiasWagner, Kenneth K, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side