Point snyd?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frederik, 12/3/16.

  1. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Man skal have (for) meget fritid, hvis man skal følge i alle trådene herinde ;)
     
    Peter F. "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Nogle gange er det bare rigtig svært, fordi hele check-in processen måske udføres af en lokal samarbejdspartner.

    Som eksempel kan jeg nævne, at jeg får nogle år siden jævnligt fløj til Montenegro med Austrian. Når man skulle hjem dernedefra, var det ikke specielt digitaliseret. Alle boardingkort var printet på forhånd og blev delt ud ved skranken. Hvis man var heldig, var navnet stavet rigtigt... Det er således helt skævt at forestille sig, at de skulle kunne have styr på, hvilken bookingklasse de forskellige billetter tilhørte. Især ikke for de passagerer, hvor der var tale om en codesharebillet, så udstedende flyselskab slet ikke var Austrian, men fx United :eek:

    Som en sjov ekstra detalje (uden sammenhæng med bookingklasser) havde de også på forhånd besluttet, hvem der blev smidt af, fordi flyet var overbooket. Det blev bekendtgjort allerede ved check-in! Uagtet at der var adskillige andre, der ikke havde travlt og gerne blev en dag ekstra. Det krævede en del forhandlinger, før dét kom til at gå op...
     
    jefi99, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  4. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    I Montenegro har de deres egne regler o_O

    Da jeg skulle hjem derfra blæste langt de fleste passagerer også på sædereservationer. De satte sig hvor de havde lyst eller hvis de mødte en fætter blev det der de satte sig.

    De stakkels stewardesser kunne ikke stille noget op mod ganstere med fedtet hår og solbriller :D
     
  5. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Se hvor meget forvirring bogstaver M/Y, Y/W, C/J og F skaber i dag i forbindelse med boarding. Hvor skal jeg hen, hvornår må jeg gå ombord etc.

    Prøv at forestille dig det kaos som udspiller sig, når det istedet er A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R og Z. Oveni det tilhører de forskellige bookingklasser forskellige serviceklasser på tværs af alliancerne... NEJ tak!

    Tvivl om bookingklasse/serviceklasse opstår jo som regel først, når billetten er købt og rejsen foretaget. Problemet manifesterer sig når man står med boardingkort med "misvisende" booking/serviceklasse, og her er det i realiteten for sent at lave noget om - billetten er købt og bonusprogrammet registreret. Og hvor mange havde betalt kr. 2.000-3.000 ekstra for at få 100% point istedet for 25%?

    Min konklusion - jovist er det lidt misvisende når der står serviceklasse og ikke bookingklasse på boardingkortet, men det er LANGT bedre end alternativet. Jeg synes dog at flyselskaberne skulle være bedre til, at vise bookingklasse når rejsen bookes. Ligeså kunne flere gøre som SAS og skrive begge dele - men gør det nogen forskel? - Skaden er sket.
     
    jefi99 og Frequie "Synes godt om" dette.
  6. Frederik

    Frederik Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    31
    Point:
    18
    En update.

    1. Det er jo også ekstra forvirrende når der blot står class på billetten og hver booking/service foran, det kombineret med efter registering af point også blot er benævnt med class og deres guide så viser at class Y giver 100 %

    2. E billetten er desværre ikke eksisterende mere, min mor sletter alt....

    3. jeg har snakket med SAS, de ville undersøge det, men regnede med at det som også beskrevet her var en indikation på service class og ikke booking class.

    Nu kom jeg herind ved et tilfælde i dag, jeg syntes tit jeg oplever ikke at få mails når der besvares et indlæg, det er som om det kun virker lige den dag indlægget oprettes.
     

Del denne side