Nogle gange er det bare rigtig svært, fordi hele check-in processen måske udføres af en lokal samarbejdspartner.
Som eksempel kan jeg nævne, at jeg får nogle år siden jævnligt fløj til Montenegro med Austrian. Når man skulle hjem dernedefra, var det ikke specielt digitaliseret. Alle boardingkort var printet på forhånd og blev delt ud ved skranken. Hvis man var heldig, var navnet stavet rigtigt... Det er således helt skævt at forestille sig, at de skulle kunne have styr på, hvilken bookingklasse de forskellige billetter tilhørte. Især ikke for de passagerer, hvor der var tale om en codesharebillet, så udstedende flyselskab slet ikke var Austrian, men fx United
Som en sjov ekstra detalje (uden sammenhæng med bookingklasser) havde de også på forhånd besluttet, hvem der blev smidt af, fordi flyet var overbooket. Det blev bekendtgjort allerede ved check-in! Uagtet at der var adskillige andre, der ikke havde travlt og gerne blev en dag ekstra. Det krævede en del forhandlinger, før dét kom til at gå op...
Click to expand...