Qatar Business Class

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af ThomasG80, 17/1/16.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    jeg ville nok finde et fly omkring 08:00..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    De reklamerer også med Oslo - Sydney for 9500dkk incl mastercard rabatten i biz...

    Har ikke tjekket om det rent faktisk kan lade sig gøre
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    De har nogle stopover ture så I trods alt kan komme lidt ud :) nok er loungen dejlig men 13 timer er alligevel lige rigeligt at sidde derinde!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Ser ud til at jeg i Oktober får set Doha by! :)

    Fangede Stockholm-Hong Kong på Business til 11.250 kr i Oktober. Ikke helt så godt om sidste års 8.300 kr fra Cph til Hkg, men alligevel helt okay! :)

    Stopover 10 timer på vej hjem, men med mulighed for at se Doha i løbet af dagen! :)
     
    klausbm, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Husk at du muligvis kan få Qatar til at betale for et hotel grundet det lange lay over. Der er en del betingelser for at det er muligt, men værd at prøve.
     
    Luxury_Globetrotter og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Tak for tippet Henrik. Vil du foreslå at tage telefonisk kontakt til Qatar for at høre om muligheden?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ja - det er super nemt at ringe til dem via deres danske nummer og så bestille et værelse.

    Det er omkostningsstyret, så der er nogle undtagelser hvis ens billet ikke har været dyr nok. Men det er værd at prøve og får du "ja" så er det bestemt et godt tilbud og inkludere også indrejse visa til Doha.
     
    Kristian, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Helt enig, der var en meget venlig mand der svarede på alle mine svære spørgsmål, der også omhandlede visa. Jeg fik bestilt nogle (enormt) billige billetter i starten af året BRU-HND i sommeren. På vej over kunne han tilbyde hotel m.v. til "kun" EUR 150 per person, hvilket gange 3 er var særlig attraktiv. Især da det viste sig at man kun kan få et transfervisum på en af strækningerne, og vi skulle bruge dem på vej hjem da en af os har et pas der ikke giver visum-on-arrival. Så det bliver terminalhotellet, som er hamrende dyrt men billigere en Qatar's tilbud :(

    Det sagt, er der nogen der har nogle forslag til hvad vi skal lave på en mellemlanding fra kl. 05:00 til kl. 02:00 midt i juli med sønniken der vil være lige knap 6 år? Noget med en seng og en pool er mindste krav ;):cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er rundtforvirret - jeg forstod det sådan at I *ikke* kunne komme ud, men var nødsaget til at benytte hotellet i terminalen?

    Hvorom alting er, så er der netop pool og en seng på hotellet i terminalen :) havde selv overvejet dén model med en 6-årig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Ah ja, tak! Den del med at komme ud var på vejen hjem, det fik jeg vist ikke skrevet. Der kan vi netop bruge transitvisum (som kan bruges af alle lande, hvorimod visum-on-arrival ikke gælder alle nationaliteter, heller ikke indenfor EU landene :mad:).
    Hvis jeg nogenside finder Rediger knappen kan jeg fikse indlægget :)

    Jeg skal nok berette efter juli om det var prisen værd i terminalhotellet :)
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    :D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Den har jeg lige prøvet. "Oh yes, I can see the shorter connection on your route wasn't available. Therefore you qualify for our layover program and we can offer you a hotel room for 300 EUR." :eek:
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Indeed, jeg syntet EUR 150 lød meget fair, lige indtil ordene "per person" trængte igennem :eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Promo business fares og sake faren fra januar (klasse R) giver ikke
    hotelværelse - samme med alle economy billetter.
    Alt lavere end klasse N er no go.
    Men som DK statsborger gratis 96 timers visa via QR uden problemer.


    fra FT

    Qatar Airways Stopover Package (STPC)

    •Passengers with a transit time of between 8 and 24 hours are eligible for a stopover package (STPC) in Doha, offered by Qatar Airways.
    •An STPC request can be made as early as 361 days in advance, but no later than 72 hours prior to departure. The STPC is either offered complimentary or bookable at a fee.
    •For group bookings, different rules apply.

    I. STPC free of charge
    •In cases where there are no immediate connections available between 8 and 24 hours.
    •No exceptions can be given (7 hrs 59 minutes = not eligible, 24 hrs 1 minute = not eligible).
    •N-class and above.
    •Directional ticket value above USD 400 (incl. YQ tax).
    •Directional ticket value is the sum of the fare paid for the journey and the Fuel surcharge (as shown on your E-ticket) divided by two.

    II. STPC against a fee
    •When the passenger holds a ticket in booking classes below N.
    •When the passenger holds a Privilege Club redemption ticket in Economy or Business Class.
    •When the directional ticket value is less than USD 400 (incl. YQ tax).
    •USD 125 fee for Economy Class passengers.
    •USD 150 fee for Business Class passengers.

    III. STPC is not available if the booking includes flights to or from Abu Dhabi (AUH), Bahrain (BAH), Dubai (DWC), Dubai (DXB), Kuwait (KWI), Muscat (MCT), Ras Al Khaimah (RKT) and Sharjah (SHJ). .
    •If the passenger holds a temporary passport/travel document.
    •If the passenger holds separate tickets.

    IV. STPC package includes
    •Hotel room for the duration of the passenger’s stay (5-star hotel for Business Class passengers / 3-star hotel for Economy Class passengers). If there is a change in the Flight Schedule and the new connection time in Doha becomes less than 8 hours then the existing hotel confirmation will become invalid.
    •Temporary entry visa fee to Doha, Qatar*.
    •Transfer HIA - hotel - HIA.
    •Meal voucher (depends on duration of the transit).

    V. To book STPC
    •Update PNR with passport number and nationality (tickets need to be issued).
    •Contact Qatar Airways, providing credit card number including expire date and CVC code.

    VI. Different scenarios for STPC
    •QR is operating an immediate connection with seats available in the desired cabin, but the passenger has booked a connection with transit time of 8-24 hours. STPC is not permitted either complimentary or against a fee.
    •QR is operating an immediate connection but no seats are available in the desired cabin. If the passenger has booked a ticket on the next available connection with a transit of between 8-24 hours, STPC against payment is permitted.
    •QR is not operating an immediate connection; all the connections have a transit time of between 8-24 hours. Passenger may choose any connection and receive STPC free of charge. There are reports that this may no longer be correct.
    *Confirmation of your hotel at Doha does not guarantee entry into the State of Qatar. This is entirely at the discretion of the immigration authorities.
     
    Senest redigeret: 29/4/17
    Henrik Olsen, Luxury_Globetrotter, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    SophieHendriksen, clager, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Det skal jeg fortælle dig efter at jeg har prøvet en "lille" stopover om et par uger. ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Den er vel også god, hvis folk lige skal have et nyt land til deres "De berejstes klub" liste...
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg skal lige have nærlæst det med småt om det skal være 24 timer sammenhængende. Jeg har 13 timer i Doha på vej ud og 21 på vej hjem :rolleyes:
     
    Schwert, Kristian og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side