Refundpilot.com eller andre til at søge erstatning

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jakob, 4/12/17.

  1. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Hvis du skriver igen til Norwegian, så henvis dem gerne til denne banebrydende sag, der nåede helt til den engelske højesteret:

    https://www.bottonline.co.uk/flight-delay-compensation/claim-guides/huzar-v-jet2-guide

    I hvilket land befandt dine forældre sig, da hændelsen fandt sted? I så fald kan der klages til den ansvarlige myndighed dér frem for Trafikstyrelsen herhjemme.
     
    MortenS, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    I hvilket land befandt dine forældre sig, da hændelsen fandt sted? I så fald kan der klages til den ansvarlige myndighed dér frem for Trafikstyrelsen herhjemme.[/QUOTE]

    Nå, ja det kunne jeg jo se ud af Norwegians svar. Eftersom forsinkelsen fandt sted i Spanien, kan der kan klages til den ansvarlige myndighed, der svarer til Trafikstyrelsen herhjemme. Godt at den spanske hjemmeside også fandtes på engelsk. Hvis du eller dine forældre har brug for hjælp med den engelske oversættelse, skal jeg gerne kigge på det :)

    http://www.seguridadaerea.gob.es/lang_en/particulares/cancelac_retraso/default.aspx

    1. In case of no response or the answer does not satisfy you, you can lodge a complaint before AESA at no cost.
      To do this, the following documents must be sent to AESA, either by email to [email protected] or by post mail (Agencia Estatal de Seguridad Aérea. División de Calidad y Protección al Usuario. Avda. General Peron, 40 28020 Madrid B. Access):
      1. The claim form to complaint before AESA
      2. A legible copy of the communications exchanged with the airline
      3. A copy of your airline ticket and other documents of interest
     
    Erwin Lansing, MortenS, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Lige en opfølgning.

    Efter at have besvaret norwegians afslag med henvisning til diverse domme som anbefalet af jer, kom de tilbage med nedenstående svar mindre end 24 timer senere.

    Det er et stort hold kæft bolsje. Nå, men jeg må videre med de spanske luftfartsmyndigheder. tak for hjælpen. Jeg vender tilbage når der skulle være nyt.

    We thank you for your response.

    Whilst we respect your request for further consideration of your claim, there are certain conditions which we must adhere to, in order to ensure that we are providing a fair and equitable service. In accordance with the guidelines outlined in our previous correspondence, unfortunately we are unable reconsider our decision in relation to this matter.

    Should you wish to submit an appeal, you can do so by contacting the National Enforcement Body of the country where the disruption occurred. Contact information can be found here: http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air
     
    Beaglen, Erwin Lansing, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Man må da give dem, at de leverer "a fair and equitable service" når alle kunder får det samme (ikke-)svar :)

    Helg og lykke i Spanien!
     
    Henrik Olsen, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Et er at have ret, noget helt andet er at få ret.... :confused: går den, så går den. Øv, det er frækt gjort af dem.
     
    Henrik Olsen, MortenS, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. AndersBP

    AndersBP Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    42
    Point:
    13
    Der er godt nok forskel på hvordan selskaber håndterer disse sager. Jeg kørte i 2015 en på AirBerlin for en forsinkelse på 8 timer. Det tog mig 3 måneder, men de betalte til sidst efter utallige mails med præcist samme indhold.

    I går aftes submittede jeg så en request til SAS for en tur 22 jan. der blev forsinket over 9 timer (BLL-ARN-HKG hvor første ben blev aflyst pga. materiel fejl og vi blev ombooket til LH). Her kl. 15.02 har jeg fået svar at der er overført 600 EUR til min bankkonto. Det må da siges at være rimelig responstid ;)

    Det er lykkedes mig to gange nu, så vil altid forsøge selv før jeg beder disse selskaber om hjælp.
     
    Beaglen, Erwin Lansing, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det skal da bare håndteres præcis som SAS gør det. Spillereglerne er jo kendt på forhånd. Hatten af for SAS for fairplay.

    Vi prøver også hos de spanske myndigheder nu, inden vi giver 25% ~300€ til et selskab for at håndtere det. Optimismen holdes højt mens tålmodigheden afprøves ;)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Så kom der pludselig svar fra Norwegian, efter den spanske myndighed for luftfart AESA har kontaktet Norwegian med krav om dokumentation for Norwegians frifindelse af dem selv.

    Norwegian valgte i stedet at svare os, at de betaler kompensationen, efter at have kigget på sagen igen.

    Påskeglæden blev endnu højere, da sagen nu synes afklaret, men hold da op hvor er det dårlig service fra norwegians side. Far skulle stå med løftet pegefinger før de rettede ind.

    Endnu engang tak for alle jeres inputs.
     
    Thomas Bække Olesen, Jeblin, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Tillykke - Det er altid rart at se når det lykkes med hjælp fra IF'ere :)
     
    Beaglen, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  10. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Beklageligt at Norwegian fortsat agerer sådan. Bekræfter mit fortsatte boycot af selskabet. Jeg strandede i AMS for syv år siden, hvor jeg/vi over knap to døgn blev behandlet som det mest usle stykke kvæg. Efterfølgende gav Norwegian os bare den midterste finger og en lang næse. Siden har jeg kun fløjet med netværksselskaber.
     
    Henrik Olsen, Thomas Bække Olesen, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hej alle,

    Nogen der har nylig erfaring med flyhjaelp.dk?

    Jeg overdragede en sag til dem i oktober 2017 og fik bekræftelse på dette samt et sagsnummer. Siden da har der været total radiostilhed. Har sendt dem en mail for to uger siden og bedt om en opdatering, uden jeg dog har fået et svar retur.
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Jeg skal gerne kigge på sagen hvis det er, men ellers kender jeg også den administrerende direktør for Flyhjaelp.dk, så du siger bare til :)
     
    Henrik Olsen, miri90 og Henry "Synes godt om dette"
  13. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hej Beaglen,

    Tusind tak for tilbudet. Du må meget gerne kigge på det, hvad enten du blot rykker for svar hos Flyhjaelp.dk eller jeg kan drage fordel af din ekspertise på anden vis. Sagen er lidt kringlet og jeg er på ingen måde sikker på at jeg er berettiget til noget, hvorfor jeg gav den videre til Flyhjaelp.dk efter Lufthansa havde afvist mig i første omgang.

    Vil du ikke fortælle mig hvad du skal bruge, så sender jeg det hele via en privat besked.

    Tusind tak.
     
    Henrik Olsen, Henry og Beaglen "Synes godt om dette"
  14. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Super - hvis du sender mig sagsnummeret til Flyhjaelp samt en beskrivelse af sagen, så kigger jeg på det :)
     
    Henrik Olsen, miri90 og Henry "Synes godt om dette"
  15. JakobMaes

    JakobMaes Medlem

    Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    76
    Point:
    13
    Hej IF'ere.

    Er der nogen, som har erfaring med at søge kompensation direkte hos Lufthansa?
    Sagen er følgende:
    Min familie og jeg var på vinterferie i Florida og havde valgt Lufthansa til at transportere os "derover" og hjem igen.

    På udturen skulle vi flyve fra CPH til TPA via FRA med forventet ankomst den 10. februar kl. 18.40. Da vi lander i FRA modtager vi en besked fra LH om, at vores næste fly er 22 timer forsinket grundet tekniske problemer med en elevator i flyet.
    Denne forsinkelse er vel omfattet af EU-forordningen og berettiger os til en kompensation på EUR 600 pr. person ikke?

    På hjemturen skulle vi flyve fra MCO til CPH via FRA med forventet ankomst i CPH den 25. februar kl. 13.15. Ifølge den oprindelige flyveplan/billet skulle vores USA-maskine lande i FRA kl. 10.55 og vores afgang fra FRA til CPH var kl. 12.10, altså en connecting time på 1:15, som ligger pænt over LH’s minimum på 45 min.
    Vi lander (gate arrival) i FRA kl. 11.29 (34 min forsinket), hvilket reducerer vores connecting time til 41 min (under minimum). Da LH samtidig har placeret os næsten bagerst i maskinen (i venstre side) og de ikke gør noget for at hjælpe passagerer med korte connections, så tager det ca. 13-15 min at komme ud af maskinen, og vi misser derfor vores fly til CPH. Vi bliver herefter flyttet til den næste CPH-maskine og får udleveret EUR 10 vouchers til mad/drikke. Næste maskine lander i CPH kl. 18:24, hvorved vores rejse har affødt en forsinkelse på lidt over 5 timer.
    Som et kuriosum kan det nævnes, at vi fløj sammen med nogle venner, som var placeret ca. 8 rækker foran os (og i højre side) i USA-maskinen. Denne ”fordel” gjorde, at de var ude af maskinen på under 5 min. og nåede maskinen til CPH. LH må dog selv have erkendt, at 41 min connecting time ikke er nok, da deres bagage ikke var med, da de landede i CPH.
    Denne forsinkelse er vel ligeledes omfattet af EU-forordningen og berettiger os til en kompensation på EUR 600 pr. person ikke?

    Jeg har naturligvis sendt mine krav til LH, men her efter ca. 5 uger har jeg intet hørt udover et standardsvar, med ”vi har meget travlt, så det tager længere tid end normalt”.

    Da jeg gerne vil undgå at betale 25% (af EUR 4.800) til et af inddrivelses-bureauerne , vil jeg gerne prøve uden dem i første omgang, men kan naturligvis blive ”tvunget”, hvis alt går i hårdknude.

    Er der derfor nogle kloge ( @Beaglen ), som kan være behjælpelige?
     
    PENSIONISTEN, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  16. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Hej Jakob. Jeg hjælper p.t. et andet IF medlem (som sjovt nok også hedder Jacob - bare med c) med præcis samme scenarie og også med de samme oplevelser med Lufthansa ifm. en ferie i Florida. Jeg skal gerne kigge på sagen :)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, JakobMaes og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. JakobMaes

    JakobMaes Medlem

    Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    76
    Point:
    13
    Hej Beagle. Det lyder rigtig godt . Hvis du har brug for oplysninger fra mig, så må du endelig sige til. Mvh Jakob
     
    Henrik Olsen, Beaglen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Hej Jakob :) Du må godt lige sende mig en privat besked og så kan vi lige finde ud af noget.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Thomas BL

    Thomas BL Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    13
    Hej. Er der nogen der ved, om jeg er berettiget til erstatning for forsinket fly over 3 timer, når billetter er købt med eurobonuspoint i en eurobonus kampagne? Jeg og den lille familie skulle i dag have været med Sk1213 kl. 12.00 fra Cph—Aal med planlagt ankomst 12.50. Flyet blev aflyst og vi fik pladser på Sk1215 kl. 14.40, som blev forsinket og først landede 15.55. Dermed i alt en forsinkelse på 3 timer og 5 min. på ankomsten.
     
    Beaglen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Betalingsmåden har ingen indflydelse på på erstatning efter EU261. Hvis din forsinkelse ellers ikke falder under en ekstraordinær omstændighed, skulle du være omfattet.
     
    Beaglen, Henry og Thomas BL "Synes godt om dette"

Del denne side