Regler for flyændring

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af E02zar, 11/11/17.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Uden at forholde mig til episoden, har jeg følgende input: er det her med varslinger og ændringer via email og sms ikke helt normal procedure med Norwegian og de andre?
    Så en sag for noget tid siden, hvor en far havde købt billetter til sit barn (som var den der rejste) hos vist nok Norwegian og hvor faren mente, at barnet ikke fik informationer om delays......hvilket skyldtes, at han havde oplyst sit eget mobilnummer til varslinger istedet for den rejsendes.
    Ændringer kan skyldes rigtigt mange ting og det kan komme ret tæt på afgang - og flyselskaberne forventer, at de kan kommunikere via email og sms til sine kunder. Det synes jeg faktisk er ok........
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hejsa

    Problemet er bare her at deres oprindelige fly fløj til tiden og de var ikke aflyste eller noget.

    SAS ændrede bare deres hjemrejse små 15 timer før afgang så de skulle flyve via Miami og ikke New York.

    Jeg kunne selvfølgelig forstå det hvis flyet var aflyst eller lign, men alle ben fra msy-ewr-Cph fløj som normalt. Så SAS ændrede bare deres afgang. Havde de bare fået en SMS var det fint nok da de så ville se den. Men de tjekkede deres rejseplan 24 timer før afgang og der stod den som den oprindelige.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    SMS er ok, men en email kan ikke stå alene. Man kan ikke forvente at folk læser email på afrejsedagen, hvor de kan være tjekket ud af hotellet og ikke nødvendigvis har internetadgang. Personligt roamer jeg ikke udenfor EU, for eksempel.
    Det allervigtigste er dog at nogen i lufthavnen kan tage sig af en, når man ankommer i god tid til det oprindelse afrejsetidspunkt. Hvis afrejsen er flyttet væsentlig frem at det kræver man kommer en del tidligere til lufthavnen, kan man ikke bare regne med en shoot-and-forget email.
     
    Melind, PENSIONISTEN, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Denne er klippet ud fra EU forordningen;
    ") de får meddelelse om aflysningen mindre end syv dage før det planlagte afgangstidspunkt og får tilbudt en omlægning af rejsen, så de kan afrejse højst en time før det planlagte afgangstidspunkt og ankomme til det endelige bestemmelsessted senest to timer efter det planlagte ankomsttidspunkt."

    Det står under afsnittet for aflysninger, men en ændring af ruten betyder i udgangspunkt aflyst fly ( i dette tilfælde MSY-EWR til MSY-MIA).

    Såfremt en passager mister sit fly på grund af en schedulechange, SKAL flyselskab/rejsebureau hjælpe kunden gratis frem til bestemmelsesstedet.
     
    Beaglen, asf, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @E02zar : Denne pasus må være lige noget du kan bruge.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Det virker meget underligt. Jeg har kun gode oplevelser med SAS i tilfælde af aflysning/forsinkelse og deraf følgende kompensation. Jeg ville udfylde formularen på SAS' hjemmeside og bede om kompensation for forsinkelsen. Jeg ville vedhæfte dokumentation for, at flyændringen først er sendt 14 timer før afgang, og nævne at de ikke har haft adgang til internet.

    Der må være basis for, at de får 2x600 Euro i kompensation pga mere en 6 timers forsinkelse. Hold mailen i et sobert sprog, og som en anden nævnte; insister på at få kompensation.
     
    Bekgaard, Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ej en grotesk situation!

    Jeg har prøvet forsinkelse/aflysning fra USA til CPH to gange, og jeg er meget forundret over at høre om dine forældres oplevelse.

    Sidste år blev vores ORD-CPH afgang aflyst, og de ombookede os automatisk DEN-SFO-CPH i stedet for DEN-ORD-CPH. Problemet var bare, at vi var flere timer fra DEN og derfor først så ændringen på et tidspunkt, hvor vi fysisk ikke kunne nå at komme til DEN til tiden. De havde lavet ændringen midt om natten. Vi ringede til SAS og kunne faktisk selv bestemme om vi ville have en senere (og meget bøvlet) afgang eller om vi ville med den oprindelige rute dagen efter. Der var ingen slinger i valsen, da jeg sagde at vi selvfølgelig ikke havde set deres SMS mens vi sov. Jeg var faktisk ret nervøs for at ende i samme situation som dine forældre, at de mente vi burde have set ændringen.

    Dét som til gengæld også gik helt skævt var, at vi så skulle have hotel en nat mere. Vi kunne ikke få nogen forhåndsgodkendelse af hvor meget dét hotel måtte koste. Vores udfordring var, at vi stod i Vail på et hotel til over 900 USD pr. overnatning den travleste dag i hele skisæsonen, så der var ikke mange muligheder (plus alting generelt er mega dyrt), og det havde jeg en forestilling om at SAS ikke nødvendigvis syntes var passende udgifter. Det er ret vildt, man kan simpelthen ikke få at vide på forhånd, om man inde- eller udenfor skiven, men er bare nødt til at satse.

    Det positive (og hvorfor jeg er komplet overrasket over SAS i dette tilfælde): Vi fik både dækket det dyre hotel, vi fik dækket en ret dyr morgenmad, frokost og middag og vi fik i øvrigt også kompensation for selve forsinkelsen. Alt sammen uden nogen form for diskussion. Alt andet lige fik vi en gratis skidag mere på SAS' regning, men vi havde så heldigvis heller ikke noget uopsætteligt hjemme at nå.

    Min pointe: Det lyder helt til hest med SAS' opførsel. Jeg ville i dén grad klemme på for både undskyldning, Eurobonuspoint og kompensation. Jeg vil ikke mene, at det er normal SAS service (omend den ofte kan være dårlig, så plejer de faktisk at være ret ok omkring ombooking og kompensationer synes jeg).
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej alle sammen.

    Så kom der svar fra SAS.
    De afviste alle krav og mente at varsel 15 timer før via mail er ok.
    De beklagede oplevelsen, men henviste til at det ombookede fly ville lande samme tid.

    Jeg har nu skrevet tilbage at mine forældre ikke vil acceptere dette. Samt at de tjekkede deres booking 24 timer og der var alt normalt.
    De skrev grunden til de var ombooket var fordi plus-klassen på flyet var ændret og nu mindre end oprindeligt.
    Jeg skrev så og spurgte dem hvorfor de ikke ringede eller sendte en sms.

    Nu må vi se hvad der sker. Jeg er dog overrasket over at de ikke engang vil godskrive dem deres point.
     
    Beaglen, banditten, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Det lyder helt vildt. Jeg vil klart skrive igen - i noget skrappere termer ( a la -ellers går den til advokat) og med henvisninger til divers EU forordninger og domme. Den SKAL SAS kompensere for.
     
    Beaglen, jtraveler, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jeg skal lige være sikker, afgangen de var ombooket til var den tidligere eller samme tid som oprindelig afgang? -
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    De skulle flyve MSY-EWR-CPH. Denne blev ombooket til MSY-MIA-CPH.

    Selve afgangen fra MSY-MIA var tidligere end MSY-EWR. Men flyet var MIAMI-CPH ville lande 10 min før EWR-CPH.

    Så de var booket til en tidligere afgang men ville lande samtidig grundet den ventetid der ville have været i MIA.
     
    Daniel K og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jamen så er der jo ingen slinger i valsen, SAS kommer til at betale ved kasse 1, det var dog en gyselig kundeservice, er du sikker på at de overhovedet selv forstår hvad de har udsat dine forældre for?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Jeg har skrevet akkurat det samme til dem som jeg har skrevet herinde.

    De virker meget ligeglade og henholder sig bare til at de fik en mail 15 timer før og det må være tids nok.

    SOm nævnt tidligere, havde de bare sendt en sms eller lign så var mine forældre selvfølgelig taget derud. Men når man tjekker sin reservation 24 timer før og alt er ok, så syntes jeg det er dårligt der ikke er personlig kontakt når det er så kort varsel.

    Halvdelen af de 15 timer var jo om natten hvor de sov.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Daniel K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ny udvikling i min 30 timers forsinkelsessag i october mia-cph.
    1) SAS meddeler at de vil udbetale 600 euro i kompensation.
    2)Senere beder SAS om et kontonr og beløbet vil blive overført straks.
    3)Jeg sender kontonr og venter venter ..
    4)Ups, mail fra SAS : "Beløbet vil blive overført straks, undskyld ventetiden."
    5)Samme dag, igår, ny mail fra SAS: "Nå, nej du får ingen kompensation, alle de 30 timer skyldes vejret." ....... Sagen lukkes .....
    *****!!!!?? Nu vil jeg nyde min aften på hotel Clarion, CPH, og glæde mig til min weekend tur til SFO afgang imorgen.
     
    Daniel K, jtraveler, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    En lille opdatering.

    Efter mange mails frem og tilbage med SAS hvor de hele tiden frasagde sig ethvert ansvar, er der nu kommet nyt.

    I den seneste mail " truede" vi med bål og brand og bad om at få udleveret samtalen vi havde med SAS kundeservice på dagen for flyet.

    Det endte med at de skrev tilbage at de vil godtgøre 2 x 300 euro, og vi skal skrive til ebretro for at få godtgjort pointene for hjemturen.

    Det er desværre ikke helt som vi ønskede, da nedgraderingen alene har en værdi af 3000 kr total, men det er da bedre end ingenting.

    Det er bare ærgerligt at man er nødt til at true med offentliggørelse for at de vil gøre noget.

    Tak for alle jeres input, de har hjulpet meget i sagen :)
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Nu er det så min tur.
     
    SophieHendriksen, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side