Sædet på de nye fly er i min verden på samme niveau mellem SAS og BA. Maden er også på samme niveau. Forskellen ligger i at der er flere snacks etc. at vælge på en SAS Plus flyvning. Det hele afhænger af at du kommer i en ny WTP (Eco+) kabine. Ulempen er at det tager lidt længere tid da du skal via London. Dertil bliver "natten" på vej hjem også noget kortere og ofte en flyvetid på 6-6½ times tid, hvor du med SAS får ca. 1 time længere.
Har du, eller andre, nærmere viden om præcis hvilke fly hos BA, der har ny kabine? Min umiddelbare tanke vil være at 747 er med gammel kabine, men jeg aner det reelt ikke.
A380, B787-8, B787-9 og B777-300ER skulle have den nye kabine. I følge deres eget site. Der arbejdes løbende på at få opdateret kabinen på alle fly.
Når BA i @Henrik Olsen 's eksempel blot skriver 777 i flytype - så er det jo ikke helt nemt at se om det er gammel eller ny kabine. Men med lidt arbejde kan man vel finde ud af det
Der er også det faktum at de ældre B777 bliver brugt ud af Gatwick mener jeg, som konkurrent til Norwegian. Disse er ikke opgraderet og bliver løbende brugt på på ruter ud af Heathrow. Dog vil jeg sige at på så korte ruter som til Boston, så er jeg ligeglad - der er de gamle sæde fint. Faktisk mere blødt at sove i - lidt ligesom de gamle sæder i SAS MD80'erne Hvis du flyver til San Francisco, så er det altid med en A380. Så det er typisk på de korte ruter til Østkysten at de gamle bliver brugt. Til New York syntes jeg altid det er en af de ældre modeller.
I Henriks eks er det en B777-200 ud og B747-400 hjem. Mit bedste bud vil være at det er den gamle kabine.
Sidder og graver i rejse deals og har fundet denne her til kun 3.954,- kroner for en returbillet: Der er dog skift mellem Heathrow og Gatwick. Men der kører en bus 6 gange i timen, så det burde kunne lade sig gøre - om man har nerverne til det
Har haft gode ture på BA 747, i WT+. Er ikke de helt nye sæder, men til gengæld er der et lille "gode", da WT+ på de fleste af deres 747, er placeret i mellem First og Business class. Det betyder man kan liste ind og tage af snack baren, der er til business, uden at crew siger noget, bare man ikke misbruger det.
Ja - jeg var også lidt oppe at køre pga. det. Eneste issue og risk er det skift mellem Heathrow og Gatwick med bus. Men med håndbagage burde det spille.
ikke helt vild deal, men nu hvor vi er i gang med premium economy, så flyver lot fra CPH til PEK via WAW for <5.200 i premium economy. Meget godt med lidt konkurrence til SAS plus.
Den her MIA-CPH for 3.300-3.600kr med SAS på SAS Plus - bemærk, den starter i MIA, så man skal positionere sig både over og hjem... http://www.flyertalk.com/forum/premium-fare-deals/1825611-sas-mia-osl-premium-economy-510-rt.html
Hvilket jo gør det liiiiiidt omsonst, med mindre man har et udtalt behov for at ligge og pendle over dammen, eller som min gode ven bor i Miami - i den forbindelse takker jeg på hans vegne for den gode deal!!!!
Som jeg også skrev - Quote: "med mindre man har et udtalt behov for at ligge og pendle over dammen" - så er vist dækket ind MEN - Peter og Tina er YDERST fornøjede med det tip jeg sendte videre til dem......
Ny SQ kampagne priser ex OSL østover. NZ/AUS til 20K NOK på business er rigtig gode priser. Se IF Norge for flere detaljer. https://insideflyer.no/26390-2/
Stockholm til Los Angeles i SAS Plus for godt 7000,- SEK: http://www.secretflying.com/posts/p...n-los-angeles-usa-e749-roundtrip-summer-e869/