Rejse Deal 2018 - Flybilletter - Økonomi Klasse

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Henrik Olsen, 4/1/18.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Bookede mig selv og familien ind på Air Canadas errorfare sidste år til en rejse til Miami og retur, skift var i Bruxelles og igen i Montreal.
    Ved ankomst til Checkin i torsdag kl 07:00 blev vi spurgt til ETA hvilket jeg fortolkede som ESTA og kunne bekræfte at det havde min datter, min hustru havde et visa da hun ikke har dansk pas og jeg havde et Biz Visa til USA.
    Næ nej - det var til Canada !
    Nope, det havde vi ikke da vi skulle være i transit, Canada havde indført nye regler i 2016 hvilket jeg ikke vidste så der stod vi og flyet lukkede mens vi stod og hamrede som åndsvage på Canadas visa hjemmeside.
    Bad luck, hjem og så ind og søge på nye billetter samme dag, Finnair reddede os med nogle ok billetter, ville helst have fløjet med SAS men de var over 50% dyrere og der var ingen bonusbilletter med så kort varsel.
    Så direkte til Miami via Helsinki og udenom Canada som er røget i den sorte bog hjemme hos os.
    Men vi kom til Miami samme dag og er nu på Bahamas hvor vi tester Grand Hyatt, review kommer op på IF når jeg er hjemme igen
    Lesson learned.
     
    PENSIONISTEN, asf, RasmusH og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Trist men godt i kom afsted alligevel
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Tak Ali, men godt nok en amatørfejl fra min side af.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Surt. Og ja men man skulle tro de ville have gjort tydeligt opmærksom på det. Og må tage lang tid at lave hvis I ikke var i lufthavnen i sidste øjeblik? Hvor meget missede i check-in med?
     
    Kenneth K, Frequie og Henry "Synes godt om dette"
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg vil sige til Kenneths forsvar at det netop er ret svært at finde ud af hvad der skal til. Min søster nævnte noget om en lignende episode for nogle venners venner så jeg var ret obs da jeg selv kiggede på billetter til DEN og vi blev tilbudt rute over YVR. Jeg kunne ikke rigtigt hitte ud af det. Men det ved jeg så nu!
     
    PENSIONISTEN, Henry, MortenS og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er dybest set enig. Hvor jeg mener folk må have luret de skal have ESTA ved for få hvad reglerne er for Canada og flyselskaberne gør for lidt for at gøre opmærksom på det
     
    PENSIONISTEN, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg sørger for, uden for EU og nye lande jeg skal besøge, at holde mig orienteret her: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/

    Tænker ikke det er luftfartselskabet der skal holde øje med disse vejledninger, de kender ikke ens statsborgerskab...jeg checkede min sidste Air Canada billet og der stod:

    upload_2018-2-20_13-25-13.png

    Canada
    De canadiske myndigheder har oplyst, at følgende regler gælder for danskeres indrejse i landet:

    Det er dit eget ansvar at overholde ind- og udrejsereglerne. Det anbefales, at du eventuelt kontakter den canadiske ambassade for at få bekræftet nedenstående:

    • Visumfri i op til 6 måneder.
    • Danske statsborgere skal søge om indrejsetilladelse, eTA (Electronic Travel Authorization) til Canada, hvis man rejser ind via fly. Dette gælder også ved transit i Canada.
    • Passet skal være gyldigt under opholdets varighed.
    • Danske provisoriske pas og EU-nødpas anerkendes ved ind- og udrejse.
    • Forlængede danske pas anerkendes.
    • Der gælder særlige regler for indrejse med mindreårige børn, jf. http://www.cic.gc.ca/english/visit/minors.asp. Kontakt den canadiske ambassade for nærmere afklaring heraf.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Næ, det ville vel blot være almindelig service (og dermed salg) at gøre opmærksom på, at "nogen" skal have visum/ETA eller hvad de kalder det. Det gør SAS da f.eks. ved køb af billetter til USA og så med et link, så man er sikker på at ende på den korrekte side.

    I mit tilfælde gad jeg bare ikke rigtigt Google en hel masse (og være usikker på om det var korrekt info eller ej, f.eks. om jeg var endt på et fraud site), så jeg konstaterede bare at det var nemmere at snuppe en tur med LH over FRA. Så det medførte jo blot, at Air Canada gik glip af en potentiel kunde, og det er da fjollet at gøre over sådan noget.
     
    PENSIONISTEN, Henry, MortenS og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    øhh, de kender jo ikke din nationalitet og derved om du har behov eller ej... det er i sidste ende forbrugerens opgave, at holde øje med disse ting, ikke flyselskabet.. men som du så, så på min billet fra Air Canada stod der ETA er påkrævet siden 2016...
     
    PENSIONISTEN, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Altså, klap lige hesten! Jeg har ikke sagt, at det er deres "opgave" eller placeret noget ansvar. Jeg konstaterede, at jeg ikke syntes det var nemt at finde ud af hvad der krævedes ved transit, og det egentlig blot kostede dem en kunde. Det er en hel lavpraktisk/kommerciel betragtning og noget de da absolut selv må bestemme om de vil servicere eller ej. Jeg føler mig hverken krænket, forarget eller lignende, og det er bestemt heller ikke mit indtryk at Kenneth gjorde, han bebrejdede sig selv :)
     
    PENSIONISTEN, Henry, MortenS og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Vi var i lufthavnen ved Brussels Airs checkin skranke 1 time før checkin.
    Så selv om vi kunne få ETA online, så havde min hustru problemer da hun skulle have et ordinært VISA og det skulle gøres igennem Canadas Ambassade som ligger i London. Jeg mener ikke at huske Canada Air havde noteret det på vores billetter at det var påkrævet ved transit, hvilket egentligt burde være omsonst da man jo ikke forlader lufthavnens område.
    Men bad luck, det der irretere mig mest er de points jeg nu misser for turen :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Og, de fortalte os ved skranken at vi faktisk var den 2nd familie den morgen der ikke havde ETA og måtte finde en alternativ rejserute og at de var bekendt med problemet.
    Jeg kan forstå det skulle være nødvendig med en for for visa/ETA ved indrejse i landet, men med transit er det overkill.
     
    Nielspg, Henry, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Egentligt interessant om I kunne være fløjet dertil og så gået igennem til us immigration og så selv finde videre da jeg går udfra I har ESTA??? Nogle der ved det...?
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Vi fik sket ikke lov til at chekke in uden ETA selvom min datter har ESTA, min hustru og jeg begge VISA til USA.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Jonasvignal

    Jonasvignal Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Hel vild pris fra Austin til Cph...
     

    Attached Files:

    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Et eller andet sted er det jo også fair nok, som du startede med. Man kan heller ikke bruge et svensk visum til at komme ind i Danmark med.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Nej heldigvis :D
     
    Henry, Convict og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  18. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Hvis man får et visum til et Schengen land som f.eks. Sverige, så kan man rejse rundt i hele Schengen. Det er jo derfor vi ser den store flygtningstrøm fra det sydlige Europa mod nord, da der jo ikke mere er systematisk paskontrol. USA og Canada har ikke en tilsvarende aftale
     
    Henry, SophieHendriksen og Claus Heine "Synes godt om dette"
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Hvis jeg ikke tager meget fejl, skal man også have ESTA hvis man laver transit i USA videre til et 3. land. Vel ikke unfair at Canada gør det samme?

    Jeg har i øvrigt en fin holdning til ESTA, eTA, og whatnot, men det må blive over en kop øl og ikke på skrift ;-)

    /BGP
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Jeps, men du kan foreksemple godt være i transit i Heathrow uden at have visum til England såfremt det måtte være påkrævet. Så der har England en noget mere fleksible tilgang til folk der rejser i transit.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne side