Rejse deals 2015

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,753
    Point:
    113
    Oh yes - det bliver aftentemaet tror jeg om den holder....
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Den giver "kun" 90 TP totalt. BA flyver dagligt to rundture til HKG, med en A380'er og en B777'er, så husk at sørge for at få booket på den store fugl ;)
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Den kan også flyves fra CPH for ca. 500 mere end fra Tyskland ser det ud til så hvis man ikke bor i Jylland er CPH måske mere attraktivt end et ekstra stop.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,753
    Point:
    113
    Præcist - denne her med A380'eren begge veje og lidt tid i London på udturen og kun 1h50m i layover på hjemturen koster kr 3.374,-.

    upload_2015-3-31_21-10-32.png
     
    clager "Synes godt om" dette.
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    730
    "Synes godt om" modtaget:
    1,288
    Point:
    93
    Det skulle holde hele året, men jeg kan ikke finde nogle datoer Fra omkring 12 juli til 12 august :( Er der en OTA der kan søge +/- 3 dage på Expedia?
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,753
    Point:
    113
    Nå - Så kunne jeg ikke længere lade være. Kæresten har aldrig været i Hong Kong, men det kommer hun så til oktober på en forlænget weekend med BA og A380'eren

    Hatten af til @jefi99 for dette og så "kun" 90 Tier Points. Men alt tæller og kæresten får en OK oplevelse med en ny lounge med en ansigtsbehandling inden afgangen fra London. Mon ikke det går trods de mange timer bagerst i en A380'er :)
     
    mhsalv, Michael Wahl, Nielspg og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Kayak.com.hk
     
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Bagerst? Du mener vel øverst :D
     
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,753
    Point:
    113
    Det blev øverst men lige lidt bagi forsat....
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  11. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Kabinen allerbagerst foroven, med kun fire rækker, er super!
     
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
  13. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    lidt "mystisk" at der er så mange error fares med Alitalia efter Etihad har købt selskabet...men kun godt for os ;-)
     
  14. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    730
    "Synes godt om" modtaget:
    1,288
    Point:
    93
    Jeg har også kigget på en tur til sommer (med den store fugl), men kom lige til at tænke på: Når jeg bestiller et multi-trip, og jeg kun har 2t15m transfer i HKG, så skal jeg hente bagage når jeg flyver videre med Hong Kong Airlines ikke? Det kunne jeg godt blive lidt bekymret for om der er tid til
     

    Attached Files:

  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,753
    Point:
    113
    Jeg kan godt forstå din bekrymring og jeg deler den. British Airways vil som sådan ikke laver "interline baggage" uden for oneworld alliancen. Så ud fra dette udgangspunkt er Hong Kong Airlines ikke noget der lige ser ud til at virke. Du skal nok være heldig om de i CPH vil sende din bagage hele vejen. Ellers er der jo "kun" den faste regel med at der kun findes to slags bagage - "The first one is carry on and the other is lost" :)

    En anden ting - hvad er prisen for denne tur du har fået bygget dig?
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  16. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    730
    "Synes godt om" modtaget:
    1,288
    Point:
    93
    6100 HKD så lige omkring 5500 kr, men jeg kan ikke finde den på Expedia mere! Jeg kan kun booke den gennem den søgning jeg har gemt på deres side, ellers ville jeg flyve med DragonAir/Cathey to timer senere, men nu er prisen steget absurd meget. Irriterende :/

    Hvor hurtigt skal vi løbe på to timer, kan det overhovedet lade sig gøre? Det tænkte jeg slet ikke over...
    MasterCard gold siger 2 timer og LB Koncernen officiel minimums transfer tid - men jeg ved faktisk ikke om det gælder multi-city?
    BA skal vel heller ikke stå til ansvar hvis de er forsinket og jeg ikke når min forbindelse, selvom det er samme PNR?

    EDIT: Har lige tjekket og Hong Kong Airlines har ikke en interline agreement med BA :( Så er jeg nok out of luck: http://www.hongkongairlines.com/en_JP/services/baggage/checkedbaggage
     
    Senest redigeret: 4/4/15
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,753
    Point:
    113
    Lige på dette punkt er du meget afhængig af din egen rejseforsikring og hvad den kræver af minimums connection time. Så det kan blive en udfordring og potentielt dyrt om du misser det.
     
  18. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    730
    "Synes godt om" modtaget:
    1,288
    Point:
    93
    Jeg har prøvet at vende turen lidt om så vi flyver til SGN først med CX så det kun er OW.
    Men jeg er faktisk lidt nysgerrig omkring hvordan man står med en Multi City ticket. Hvis BA kommer for sent og jeg ikke når næste fly, så er det vel deres fejl når det er samme booking?
     

    Attached Files:

    • BA2.PNG
      BA2.PNG
      File size:
      55.8 KB
      Vist:
      13
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Så vidt jeg ved er multi-city bare en søgemåde; ikke en særlig booking. 1 booking = 1 PNR i flyselskabets øjne, hvor multi-city blot er en søge måde; fare reglerne afgør om du har en lovlig booking. Måske @jefi99 kan kaste mere lys over det...
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  20. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    730
    "Synes godt om" modtaget:
    1,288
    Point:
    93
    Jeg har kigget i fare reglerne og det ser umiddelbart meget fint ud! Det bliver ovenstående tur hvor jeg kan holde mig indenfor OneWorld - så kan det ikke gå helt galt!
    British Airways sagde at når det var på en billet, så var det deres ansvar at jeg nåede næste segment fordi den anses som en del af turen - og de interliner med Cathey. Så det er jo fantastisk at skulle på tur med A380 ud og hjem!
    View attachment 1936

    Min eneste anke er at den bestilles igennem Expedia i Hong Kong, tror I det kan skabe problemer? Foretrækker danske OTA, men en e-ticket er vel en e-ticket!

    Hvis I vil søge på Matrix så husk at sætte sales city til Hong Kong i bunden! Det er meget fleksible billetter (at dømme fra fare rules) med gratis stop-over o.s.v. Næsten hele Asien er på tilbud til lige omkring 5000 kr i sommerferien! Mit Vietnam segment kan skiftes ud med bl.a. BKK,KUL,CGK,MNL,SIN. - Og bestiller man før slut april så optjener man jo 1:1 Avios:Miles (~13k) bare på CPH-HKG segmentet nu når nogen er skiftet til OW :)
    hkgsear.PNG (Det behøver ikke være / alliance Oneworld - Både Hong Kong Airlines og Vietnam indgår også)

    EDIT: Hvis man flyver uden for sommeren (Oktober m.fl.) kan man flyve CPH-HKG-KUL til 3600 med BA og Cathay. Det er da en helt i orden pris! Sikkert flere destinationer, den eneste dummy search jeg lige lavede

    P.s. Så nåede vi også #1000 posts i tråden her
     
    Senest redigeret: 5/4/15
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne side