Rejsebeskrivelse - Sommerkonkurrence

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 30/6/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Flemming Poulsen, asf og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om dette"
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Radisson Blu Resort Terme de Galzignano - Hotel Majestic (40 km til Venedig)

    Havde en lille uges ferie og besluttede at tage på roadtrip med missionen om at finde blå himmel og mindst 28 grader - og så kombinere det med nogle Club Carlson stays for at nå concierge status. Var afsted i præcis 5 døgn og kørte 3600 km og bookede hoteller undervejs. På vej sydpå første dag viste det sig, at mine forældre var på vej hjemover fra deres kør-selv-ferie, så navigationen blev sat mod Stuttgart, hvor vi så mødtes til en gang mad. Jeg fortsatte til München og bookede undervejs et stay på Park Inn by Radisson Munich East - et sted, der ikke er værd at fortælle nævneværdigt om - men hey, det tæller for et stay :)
    Inden sengetid kiggede jeg endnu engang på Radisson Blu Resort Terme de Galzignano - Hotel Majestic, der ligger ikke så langt fra Venedig - og besluttede at booke 3 nætter der (15% rabat). Har kigget på det længe, og har undret mig over, at prisen på et Radisson Resort kan starte på 62€ - der måtte stikke noget under…..Bookede et superior room med morgenmad til 107€ pr nat.
    Ankom næste dag tidligt eftermiddag til et solbeskinnet og varmt sted med blå himmel - mission completed. Kom ind i receptionen og fik uden nævneværdig snak mit værelse, som lå på 5. sal. Fyren kunne ikke meget engelsk, så han fortalte ikke noget særligt. Da jeg ankommer til værelset, kan jeg se, det er noget andet og meget større end jeg har booket, så jeg har fået en dobbelt upgrade. Og med det følger en fantastisk udsigt fra en stor balkon - og fra kl 15 stod solen lige ind på - dejligt!
    Her udsigten fra min balkon - med hotel Sporting til højre:
    IMG_7470.JPG

    Værelset:
    IMG_7451.JPG IMG_7448.JPG

    Receptionen:
    IMG_7481.JPG

    Selve stedet består af 4 hoteller: Majestic, som jeg boede på og Sporting, som ligger ved siden af - og så endnu et, som bruges til selskaber, der skal sove og så et 4. som er lukket. Majestic og Sporting har nogle store pools, som består af varmt vand fra termiske kilder. Majestic er renoveret for 6 år siden og hele poolområdet er lavet om der også - og der er vel omkring 1500m2 alene der fordelt på nogle pools - hvoraf den ene både er indendørs og udendørs og indeholder vand, der er omkring 37 grader. Herudover er der en 9 hullers golfbane, driving range, tennisbaner, volley og badminton, forskellige former for træning, samt noget spa-halløj hvor man kan blive pakket ind i alt muligt (ikke afprøvet) - og nogle få butikker, hvor man kan få nyt hår eller en ny taske el noget (heller ikke afprøvet).
    Det undrede mig meget, at der ikke var ret mange ved poolen, og fik forklaret, at det var forår og efterår, der var deres højsæson, hvor folk hellere vil være ved havet om sommeren, når det er rigtigt varmt.

    Den ene pool med varmt vand i - og hotellet i baggrunden:
    IMG_7472.JPG

    Den første aften ville jeg spise på hotellet. ....kommer ned i restauranten og bestiller et bord til 1 - er casual klædt men i lange shorts ......bliver bedt om at tage lange bukser på inden jeg kan få et bord.....fair nok, jeg kan jo godt li, der er lidt stil over tingene.... Kommer ned igen med lange bukser på og får mit bord og er lidt forhippet på at vise dem, at jeg ikke er en bums.... Opdager så at andre får lov at komme ind i shorts..... Hvis jeg har grimme ben (hvilket jeg ikke synes er så galt endda) eller bare grimme shorts, ku de jo bare ha sagt det.... Jeg kvitterede ved at være totalt bøvlet kunde lige den aften. Maden var ikke noget at skrive hjem om, så de 2 næste aftner fik jeg anvist rigtigt gode restauranter inden for 10 km radius af hotellet. Begge steder var maden fuldstændig fantastisk - og selvom de ikke kunne meget engelsk, fandt vi ud af tingene. Og begge steder opdagede jeg, at der var en gæst, der var kørende i en ferrari, så når det er lokale og den slags mennesker, der kommer, kan det ikke være helt galt. Kom af med ca 40 € for 4 retter mad og et glas vin (skulle jo køre tilbage til hotellet) begge steder. Det ene sted fik jeg vildsvineburger!

    Resortet er ikke et 5-stjernet sted - noget af det bærer lidt præg af at have levet en omtumlet tilværelse med skiftende ejere, og Majestic er vist noget over Sporting-hotellet i niveau. Det, der gør det værd at nævne her - synes jeg - skyldes især prisen (og kan fåes til 38000 point pr nat) og mulighederne. Ikke mange resorts i Europa til den pris og standard. Man skal nok have bil hvis man skal rundt og se lidt - og Venedig lufthavn ligger vist ikke så langt væk. Så klart en mulighed for at bruge Carlson points på noget god value og jeg skal tilbage dertil.
    Jeg brugte tiden på lidt golf, noget svømme/løbe og noget sove/arbejde - og en enkelt køretur rundt i bjergene omkring i området.
    Kørte nordpå tidligt sidste nat for at undgå for meget trafik - og da jeg nærmede mig Leipzig, bookede jeg for 28000 points et værelse på Radisson Blu Hotel Halle-Merseburg og ankom der over middag. Det viste sig at være et hotel inde midt i en gammel by med både slot og park - en stor overraskelse at det skulle være så flot. Fik sovet noget og kørte så igen i løbet af næste nat for at undgå trafik hjemover - og med 3 Carlson stays i bogen uden at have betalt voldsomt meget.

    Og kom hjem og fandt et Eurobonus Guldkort i postkassen :)
     
    alexanderln, jefi99, Nicki Lolk Sørensen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Her kommer så mit bidrag til årets sommerkonkurrence:

    Radisson Blu Belorusskaya, Moskva
    Denne rejse til Moskva var en af denne sommers mange spændende rejseoplevelser.
    Normalt anses Moskva for at være en af verdens dyreste byer, men med en stærkt svækket rubel, syntes tidspunktet at være oplagt til at besøge den russiske hovedstad. Hotellet var booket med Club Carlson guldrate, der tilbyder to overnatninger for en nats pris, med skatter kostede opholdet under 600 kr., hvilket jeg absolut anser som en god pris for et 4-stjernet hotel.

    Radisson Blu Belorusskaya er et relativt nyt hotel, bygget i 2011 og rummer 264 røgfrie værelser. Hotellet ligger perfekt, hvis man som rejsende ankommer med fly til lufthavnen Sheremeteyevo (som bl.a. SAS og Aeroflot begge flyver til direkte fra København)
    Fra lufthavnen til Belorusskaya centralstation, tager togturen med Aeroexpress kun 35 minutter og herfra ligger hotellet kun omtrent 10 minutters gang væk.

    Ved ankomst, ventede en noget besværlig indcheckningsproces, fordi hotellet ikke ville acceptere mit betalingskort. Det nægtede jeg tro på idet det var samme kort jeg havde brugt til bestilling over nettet, til sidst viste det sig da også at fungere, men det krævede tre andre medarbejderes indblanding og hele 30 minutters ventetid.
    Samtidig forespurgte jeg om en opgradering, jævnfør med min status som Club Carlson guldmedlem og fik at vide at jeg automatisk var blevet tildelt en bedre værelseskategori.
    Mit værelse var belligende på 17. etage, -hotellets øverste, med udsigt til bl.a. fjernsynstårnet Ostankino. Værelset lå dog på den "forkerte" side af bygningen, altså med udsigt væk fra centrum af byen.

    Værelset var lyst og af rimelig størrelse, omtrent 30 m2 i moderne indretning, og bestod af at stort skrivebord, en lænestol og en stor dobbeltseng. På badeværelset fandtes både badekar og brusekabine med rainshower, samt rigeligt med håndklæder og diverse plejeartikler. Ved vandhanen hang et skilt om at vandet var renset og sikkert kunne drikkes, men jeg må ærligt indrømme at jeg trods denne information, ikke havde lyst til at eksperimentere med at drikke det der normalt anses for at være blandt verdens mest forurenede drikkevand.

    Der fandtes naturligvis også en minibar med diverse drikkevarer og snacks. Desuden var der gode opbevaringsmuligheder til tøj, og en pengeboks til værdier.

    Hurtigt bemærkede jeg, at jeg var blevet tildelt et almindeligt standard rum og ikke opgraderet som lovet. Så ned i receptionen igen og høre mere herom. Det skulle vise sig at der kun var nogle enkelte (junior) suiter tilgængelige, som følge af en større konference på hotellet og da de ikke opgraderede til denne værelseskategori mente receptionisten ikke der var noget at gøre.
    Jeg bad derfor om at tale med hendes manager, som var meget imødekommende og straks sørgede for at give mig de samme fordele som hvis jeg havde booket et Business Class rum, dermed var; morgenmad, lounge, turn down service, samt skopudsning og presning pludselig inkluderet i mit ophold. Også en Nespresso maskine blev opsat på værelset lidt senere på dagen, sammen med leveringen af en badekåbe og et par tøfler. Samtidig manglede en velkomstgave, men her har jeg senere fået 5000 Club Carlson point som kompensation.

    Selvom hotellet ligger en smule væk fra centrum, ligger det ideelt for turister, der ønsker at udforske den russiske hovedstad.
    Fra Belorusskaya metrostation er der kun tre stop, med den berømte moskvaske undergrundsbane, ind til centrum ved den Røde Plads med attraktioner som Lenins Mausoleum, St. Basilij katedralen, Kreml og stormagasinet GUM.

    Selve nærområdet omkring hotellet er dog ikke specielt interessant. På den modsatte side af gaden findes en noget særpræget guldfarvet bygning, der tidligere har rummet et kasino og diskotek, men nu syntes at være lukket. Der findes dog fortsat en lille købmand hvor det er muligt at foretage de allermest nødvendige indkøb.
    Der findes en italiensk restaurant på hotellet, men alternativt vil jeg anbefale at gå til "The White Square", der ligger ved siden af Belorusskaya station. Stedet huser store multinationale selskaber som Deloitte og PwC, og her findes flere gode restauranter, cafeer og en Starbucks.

    Der findes ikke nogen dedikeret Lounge på hotellet, men om aftenen i tidsrummet fra kl. 19-21, kan overnattende gæster i Business Class rum og suiter, tage plads ved et af de reserverede borde i hotellets lobby bar, og få serveret canapeer, lidt sødt og salt, samt diverse drikkevarer herunder også vin og øl.
    En fin detalje, at man efter en lang dag kan slappe af med lidt at spise og drikke i baren.

    Om morgenen tilbydes en stor morgenbuffet med både lokale og internationale retter, i hotellets restaurant på anden sal. Udvalget er godkent men heller ikke vildt imponerende, men som gædt er man næsten nødsaget til at spise og tilkøbe morgenmad på hotellet, da der desværre ikke rigtig findes nogen alternativer i nærheden.

    Nederst i hotellets kælder findes et fitnessrum, med løbebånd og forskellige træningsapparater. I forlængelse af omklædningen findes også sauna. Men kan vælge at mene det er lidt skuffende, at et så stort hotel ikke tilbyder nogle spa eller wellness faciliteter.

    Overordnet set havde jeg et behageligt ophold på Radisson Blu, trods en del småproblemer på ankomstdatoen. Jeg vil dog sagtens kunne anbefale hotellet, trods afstanden til centrum. Men med de gode forbindelsesmuligheder med metro og lufthavnstog er det ideelt for den rejsende, der ønsker et godt hotel til en fornuftig pris.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 5/8/15
    jefi99, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Hvordan klarede du visaet. Var et mareridt på ambassaden da jeg skulle have et for at komme til St. Petersburg
     
  5. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Det var egentligt ikke så slemt. De har oprettet et nyt Russisk Visumcenter i København, blot et stenkast fra Kongens Nytorv, så ingen længere skal til ambassaden for at ansøge visum.
    Jeg havde bestilt tid i forvejen, så tror kun jeg brugte omkring 10-15 minutter derinde , hvorefter jeg kunne afhente mit pas igen nogle dage efter. :)

    Man jeg kan absolut anbefale at have 100% styr på de gældende betingelser før man tager derind. Et ældre ægtepar havde tilsyneladende ikke nogen invitation, det mente de var noget pjat og brokkede sig højlydt over for personalet, idet de var taget hele vejen fra Fyn til København og nu ikke kunne få deres visum. :eek:
     
    clager "Synes godt om" dette.
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Mit bidrag til konkurrencen er min tur med TAP Portugal. Turen til LIS gik fint, hele familien blev opgraderet til Business. Fint menukort med flere valg af hovedret, men der var kun fisk da alt andet var udsolgt - sad på række 2, så valget var mellem fisk og ja, fisk. Så vi valgte fisk allesammen. I øvrigt var der ogsp fisk til forret. WP_20150806_004.jpg Flyet var en time forsinket.

    Ni dage senere så gpr turen retur efter en fed ferien - Lissabon og strandene er et besøg værd.

    Med et Diamond og et Gold card troppede vi fire personer op ved *Gold check-in, og pigen ved check-in som så sød ud må have haft en dårlig dag. Vi fik at vide at hun kunne tjekke to ind med statuskort for sådan er reglerne, men efter lidt hyggesnak lykkedes det at få os alle fire tjekket ind. Jeg havde forudbestilt nødudgang (række 12 på A320), men da min søn er 17 år, 11 måneder og 28 dage gammel kunne hun ikke give ham række 12 da man skal være 18 år. Drengen bruger al hans tid i Fitness World ogher både højere og bredere end mig, så han kan klare en dør i een hånd i modsætning til en tynd frue der er 57 år, men en regel er en regel - fair nok. Meeen, hun måtte gøre mig opmærksom på at hun kune kunne give Priority tags på to styk bagage og ikke på de to resterende, hvorefter min kone sagde at hun godt måtte pille Priority mærkerne af de to som var forsvundet ind i bagage systemet. Det kunne hun ikke, men vi insisterede på at hun måtte kalde dem tilbage, hun valgte at sætte mærkerne på det to sidste - stik imod alle regler. Jeg håber ikke at blev kaldt til en kammeratlig samtale hos chefen over denne kæmpe overtrædelse af reglerne. Hun var dog ikke helt færdig endnu, reglerne foreskrev ar kun de to med status kunne benytte Fast Track, hvorefter jeg kiggede hende i øjnene og spurgte om hun aldrig blev træt af at holde sig til reglerne og om hun havde hørt om ordet konduite - det havde hun åbenbart og vupti Fast Track og håndskreven invitation til TAP lounge - selvom vi var berettiget til adgang, men lært af erfraringen bad jeg hende om at lave invitationen.

    Loungen var fin og ny, lidt i skandinavisk stil og OK mad. Tror i øvrigt at det var ANA (lufthavnens lounge og ikke Japanerne) da TAP var ved at renovere deres lounge.

    Nå, så er tiden inde til flyveturen og efter en noget kaotisk boarding - gaten var for lille, ingen aircon og overbooked fly, sad jeg endelig på min flade på række 12. Der hvor min søn skulle have siddet sad nu en overvægtig vegetar - ja, de findes. Bagved sad en familie med to blebørn hvoraf begge havde lavet "det store", måske var det kun den ene som havde overleveret. Inden afgang, blev jeg hurtig tilvænnet til turbolens, da ungerne bagved lavede dem obligatoriske hamren i ryglænet, forældrene gjorde ingenting - måske var de besvimet af lugten.

    Off we go - tid til mad, stadig ingen bleskift. Vegetaren fik sin speciel mad, salat, tomat og atter tomat. Han var tydeligvis utilfreds med menuen og råbte af den stakkels stewardesse. Hun tilbød noget mere salat fra Business class, men nu var han tøsefornærnet. Senere under serveringen af varme drikke svarede han ikke stewardessen, jeg sagde til ham at han bliver spurgt om noget - hvortil han svarede, ja det ved jeg godt - jeg er ikke døv. Inden da havde han lagt sit sæde ned og familien lort bagved havde spurgt om han ville være så venlig at rykke sæden et smule op så de kunne være der. Han rykkede sædet op og for fuld kraft tilbage så colaen bagved røg af bordet og ned i skødet på bror lort hvorefter han brølede at skulle kraftædme også være her (husk på at han sad på nødudgang med masser af plads) og om de ikke skulle skifte deres lorteunger.. Så var fanden løs i Laksegade, Far lort hev i sæddet for at rejse sig op og jeg fløj frem og tilbage, råbte af vegetaren - jeg prøvede at glatte ud med fik at vide at det skulle jeg ikke blande mig i - jeg nåede dog at foreslå at de skulle skifte deres børn hvilket de gjorde senere. Den hårdtprøvede stewardesse måtte nu agere Politi og fik dæmpet gemytterne.

    De resterende 40 minutter var ret kedelige, jeg tænkte på min venninde ved tjek ind skranken og sendte hende nogle venlige tanker - for kedelig var turen ikke.

    TAP - Take Another Plane - maybe next time!
     
  7. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Fantastisk - det lyder som om russerne er ved at blive lige så hurtige som i den kinesiske visumbutik på Østerbro. Og som du siger - uden invitation er det - Njet
     
    rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
  13. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    De har nu alle billeder inkluderet :) ved godt det ikke er lange beskrivelser, så det burde kun tælle som et lod i konkurrencen ;)
     
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Klart - det tager vi bestemt som et lod :)
     
  15. Thor Hartz

    Thor Hartz Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    95
    Point:
    18
    Mit lille bidrag til sommerkonkurrencen:

    Jeg er uddannet flyvemeteorolog og er i den forbindelse udstationeret i Kangerlussuaq, Grønland. Hvad der startede med at være en 1 år lang udstationering er nu blevet til at jeg er i gang med 3. år heroppe i det kolde nord.

    I forbindelse med mit arbejde blev jeg inviteret af US Airforce en lille smuttur til toppen af indlandsisen den 23. juli.

    Turen var således BGSF – BGSM – BGSF og turen skulle foregå i et LC-130 Hercules med ski.
    Vi skulle mødes kl. 0900 og blev herefter kørt over til flyet som var pakket med nogle forsyninger til forskergruppen som befinder sig i Summit.


    Vi fløj planmæssigt kl. 1000 og turen fra Kangerlussuaq til Summit tager ca. 1 time og 45 minutter.


    Som i kan se på billedet er indretningen ikke som på et almindeligt rutefly og der var heller ikke forplejning inkl. J Tilfældigvis havde en af de andre inviterede medbragt morgenbrød, samt vand og sodavand – så det kunne ikke være meget bedre.

    11794394_10153014565242592_6508208141830970914_o.jpg

    Det er en utrolig fed oplevelse at få muligheden for at flyve med amerikanerne og så til et sted som få mennesker for lov at besøge.

    Vi ankom planmæssigt til Summit, hvor vi selvfølgelig landede med skiene. Summit ligger i 3231 meters højde og man kunne godt mærke at luften var en smule tyndere, samtidig var der tynde skyer med let sne, det medførte at alt var hvidt og man mistede kortvarigt orienteringen indtil øjenene fik vendt sig til det kraftige lys.

    11707950_10153014565162592_2066879256985162858_o.jpg


    Vi havde ca. en time på Summit indtil turen atter gik mod Kangerlussuaq. I den time fik vi en rundvisning på stationen. Virkelig en anderledes og sjov oplevelse.

    11216221_10153014565022592_4889543694441420684_o.jpg

    11114056_10153014565177592_6908537311794124124_o.jpg

    Turen hjem gik fint og vi fik mulighed for at gå op i cockpittet og snakke med piloterne.
     
    Daniel K, Christian Løn, Michaelolesen og 16 andre "Synes godt om" dette.
  16. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Det er simpelthen snyd, det der. Med mindre du fik bonuspoint, er du disket!

    Grmpf, kommer bare sådan ind fra højre og overhaler alle os andre... :mad:



    (håber sarkasmen er tydelig...)
     
    jefi99, jakobv84 og Thor Hartz "Synes godt om dette"
  17. Thor Hartz

    Thor Hartz Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    95
    Point:
    18
    Haha desværre ingen bonuspoint - det må de få indført :)
     
  18. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Super spændende og føler mig også ret overhalet. :confused:
     
  19. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Synes da vi har en klar vinder, tvivler på at jeg kan lave en rejsebeskrivelse der matcher o_O:D
     
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg synes @Nicki Lolk Sørensen har en god pointe -- det er jo et bonus feber forum det her. Og det er SLET ikke fordi man kunne være bare en SMULE misundelig!
     
    Nicki Lolk Sørensen, asf, Rikke Haugen Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side