På falderebet kommer en sidste TR
LX JFK-GVA i C (A330-300)
Så er ferien desværre på hæld, og i går aftes gik turen hjemaf efter 6 dejlige dage i NYC området. Vi boede hos nogle gode venner i Mamaroneck (Westchester County), og besluttede at tage et lokalt shuttle-selskab til lufthavnen, da det var halv pris af Taxa/Uber. Shuttle ankom til tiden og vi var sidste stop på opsamlingen, så vi var i JFK T4 ca. 1 time efter - god value for 63 $! Der var ca. 2 t 30 m til afgang, men allerede en masse der tjekkede ind hos Swiss'es mange aftenafgange. Der var dog ingen kø i Business-køen og vi fik hurtigt afleveret kufferter og fik boarding pass.
Security var kaotisk, men da vi først fandt Fast track (aller yderst til venstre) gik vi pænt forbi den ellers massive kø og ind i LX Business lounge. Den var proppet ved ankomst, særligt med ventende passagerer fra EgyptAir ned børn der råbte og skreg. Vi fik dog også hævet stemmerne da en dreng valgte at spytte i en hel række af sæder. Vi fik det stoppet, men fik så et vredt "behave" af hans mor.. vi måtte åbentbart ikke irettesætte :S nå nå, men håber han bliver opdraget på et senere tidspunkt.
Efter EgyptAir-flyet boardede var loungen straks mere stille (stadig med spytklatter i nogle af sæderne!) og det blev til lidt pastasalat og en Corona.
View attachment 3391
View attachment 3392
Gaten lå ca 5 mins fra loungen, og ved boarding kunne vi pænt gå til venstre ind i den lille businesssektion med rækkene 4 & 5. På forhånd havde jeg valgt sæder, og ændret dem med 24 t til afgang, da nogle af deres prefered (HON/SEN only) sæder bliver frigivet til os andre dødelige - så sæde 4A (Throne Seat) ventede mig til den ca. 7 t flyvning
Her er billeder i Full-flat og i oprejst tilstand (det sagde hun også i går)
View attachment 3394
View attachment 3393
Sædet var ikke så behaligt i take-off position, men trods det smalle sæde, var det utrolig komfortabelt i full-flat - så kunne nemt sove 4 t på turen.
Men tilbage til servicen:
Kort efter blev der serveret Duval-Leroy champagne (smagte udemærket, men ville aldrig give 350 kr flasken som den står til på Vivino) og vi kunne vælge ønske morgenmad/vækning til 1,5 t før ankomst - fin detalje.
Turen bar meget præg af det var en red-eye, så vi skulle også vælge hvilken hovedret vi ønskede fra menuen:
View attachment 3397
View attachment 3396
View attachment 3395
Jeg valgte torsk, som var utrolig velsmaggende, og med cheesecake + nespresso decaf til dessert. Dog var portionen ret lille, og da jeg spurgte om en ekstra ret havde de kun beef tilbage - hvilket jeg ikke spiser. Der var igen heller ikke noget pantry hvor man kunne tage ting undervejs - dog kom de rundt med Swiss chocolates som var rigtig gode
Crewet var af en ældre årgang og hårde i det, men leverede en udemærket service.
Efter maden sad jeg lidt med computeren og forberedte nogle slides. Der var fin plads i throne-seatet og 110/220 v stik lige ved sædet. IFE virkede dog ret outdatted med lille langsom skærm uden touch og med et begrænset udvalg af film - så det blev kun et til afsnit Big bang theory før sengetid. Der er heller ikke WiFi på flyet - dog får de det i deres nye 777, selvom det sikkert bliver betaling.
View attachment 3398
Sov glimrende inden vækning præcis 1,5 før estimated arrival - dog kunne jeg godt savne en ordentlig dyne (selv SAS Plus har en bedre!). Morgenmaden var dog en kæmpe skuffelse med kedeligt brød/croissants og syrligt frugt. Så nippede lidt til det da jeg havde shorthaul C fra GVA til CPH.
View attachment 3399
Nå men vi landede til tiden og kom med en "business-bus" til immigration. GVA SEN lounge var ikke noget at skrive hjem om, men kom fint til CPH på den efterfølgende tur til CPH. Det var sjovt at være foran "gardinet" igen
Denne tur afslutter min lille oplevelse med C hos LX/LH som må siges at være SAS konkurrenter. Jeg havde aldrig troet jeg skulle sige det, men jeg glæder mig næsten til at sætte mig i en SAS longhaul igen. Både LH/LX har solide C-produkter, men jeg mener sagtens SAS kan hamle op med disse. Derudover er personalet en stor del af oplevelsen, og der kan både LH/LX lære noget af vores ellers forhadte skandinaviske venner
Note: Hele turen var i øvrigt booket i P, så får 1875 + 3900 + 3900 + 800 = 10.475 EB-points for rejsen, og har nu 55k statuspoints 4 mnd inde i min periode
Click to expand...