Rejsebeskrivelse - Sommerkonkurrence

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 30/6/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Jeg på vagt ved check ind - men de kom aldrig :-( og ifølge expertflyer så er der kunne "dårlige" sæder tilbage.... Men mon ikke det bliver godt nok aligevel. Det er en natteflyvning og jeg kan sagtens sove, samt det er omkring 7-7,5 timers flyvninger. Så det er næsten alt for luksus :)
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    (Jeg har haft dette liggende et par dage, men ikke fået læst det igennem eller fået tid til at sætte billeder sammen, men nu skulle jeg jo lige nå at være med :) )

    Where to begin...


    Min tur begyndte i BRU, kostede 8.501 kr og optjente i alt 30.000 basis point (inkl. 25% EBG Bonus). Jeg startede med bus til lufthavnen, hvor jeg ankom ca. 2 timer før afgang, så jeg kunne få lidt at spise i The Loft. Det er altid en dejlig lounge med god mad (jeg var der i skiftet mellem morgenmad og frokost, så kunne både få croissanter og quiche). Det var også en spændende dag med fly, der var 3 jet airways fly, men de har så også 5 destinationer fra BRU, og derudover fløj finnair med en A340. (det er senere gået op for mig at intet af det er unormalt...)


    Blurry pictures:
    1 jet airways.jpg 2 finnair a340.jpg


    Det første fly blev ca. 15 min forsinket pga. defekt APU (2 gang på 3 flyvninger for mig), men jeg havde ca. 1,5 time i CPH så det var intet problem. Maden var noget kedeligt shouldersteak som jeg sprang over og i stedet spurgte om sandwich/wraps. Det interesserede mig heller ikke, så tog en smoothie, nøder og en kop kaffe. Blev tilbudt dobbelt både af smoothie og nøder, fin service.
    starthjælp på den forkerte side af flyet: 3 starthjælp.jpg

    Jeg fik ligeledes en smoothie i det andet fly og nød udsigten ved inflyvningen, Norge er et skønt land at flyve over... Ved ankomst til SVG var der under 100m til gaten (loungen) hvor jeg var den sidste der ankom. Der var nogle security folk, men ikke noget SAS personale til at scanne mit boardingpass, så jeg måtte stå og vente.... Det var en lidt dårlig start, specielt når jeg nærmest ikke havde noget tid i den lounge. 4 minutter senere kom hun og jeg blev lukket ind. Jeg så mig lun på en øl, men fik at vide at den var ikke kold. Jeg opgav og tænkte at jeg nok også skulle gemme plads til champagne og vin uden at være påvirket efter flyvningen hvor jeg havde et par timers køretur.


    Jeg sad i et par minutter og så begyndte boardingen. Der var ikke ligefrem rift om at komme først, men det gik hurtigt og nemt og vi var klar til afgang længe før planlagt afgang. Jeg havde ved online check-in rykket frem til sæde 1F, så der var større sandsynlighed for at få mine valg af mad og udsyn over grønland uden vinge :) Velkomst drinks blev først uddelt da alle var ombord, det kan godt være det er normalt, men jeg synes det var længe at vente når de stod lige foran næsen på mig!


    Vi kom i luften, igen flot at lette fra SVG, og fik drinks og varme nødder.
    4 champagne og nødder.jpg

    Det tog halv lang tid inden maden kom, men det var ok.

    Obligatoriske billeder af menu kortet kommer i næste post da der var begrænsning på 10 billeder per post... :p


    Jeg valgte kammuslinger, bøf (flot farve) og til desert is og ananas:
    5 forret.jpg 6 hovedret.jpg 7 hovedret.jpg 8 desert.jpg

    Hertil valgte jeg den New Zealandske hvidvin og den Franske rødvin. Den franske var god!


    Efterfølgende var det blevet tid til Grøndland, hvilket var super flot.
    9 grønland.jpg (jeg er desværre ikke den beste fotograf, ellers er min nexus 4 bare ikke god nok :p)

    Halvvejs over indlandsisen tog jeg en halv time på øjet, og jeg kan kun bakke op om hvad der er blevet sagt om hästens tæppe og hovedpude... super lækkert!
    10 dyne pude.jpg

    Jeg fik set et par film, udvalget på ipad'en var... SAS... jeg havde set det meste, så godt jeg havde bærbaren :)


    Undervejs fik jeg spist en pose godt og blandet og en sandwich. Sandwichen overgik langt dem de giver i Plus i Europa.
     
    Thor Hartz, Kristian, jefi99 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    menukort som lovet:
    11 menu 1.jpg 12 menu 2.jpg 13 menu 3.jpg

    Til sidst en let anretning.
    14 servering 2.jpg

    Så var der indflyvning til Houston, hvor vi landede parallelt med TK, en time før ankomsttid. Jeg gik så hurtigt jeg kunne uden at løbe for at komme før dem til immigration, men uden held. Det tog godt en time at komme igennem, og der kom ikke rigtigt nogen efter vores flyvning, så vi havde været ud på samme tidspunkt hvis vi havde været landet efter tidstabellen...
    15 parralel med TK.jpg

    Uden for terminalen var fandt jeg med lidt hjælp frem til hvor bussen til alle biludlejningsselskaber gik fra. Det var dårligt skiltet, men ingen problemer og det gik rimelig stærkt. Jeg havde booket hos enterprise til først ~$150, 2 dage før $130 og om morgenen i Bruxelles en sidste gang til $117 for en full size. Jeg ”checkede in” ved desken og blev sendt videre ud i deres kæmpe parkeringsplads, hvor en sælger gav mig 3 valgmuligheder i min klasse og gav mig en flaske vand. Jeg spurgte om han ikke havde noget mere spændende og spurgte om en infinity something var mere spændende, men ved mit skeptiske blik ændrende han det til en dodge challenger og spurgte hvad jeg ville give, jeg sagde at det nok var over budgettet men tilbød $20. Han sagde at han kun gøre det for $17.50, men han mente per dag, og da jeg nævnte det ville han gøre det til $10 per dag, og sagde at det var det laveste han kunne taste på tabletten da jeg foreslog $7.50. Jeg ved ikke om det passer, men jeg havde lyst til lidt sjov, og den havde kørt ca. 1100 miles så var pæn og fin så det endte det med. Jeg fortalte ham at jeg var nærrig og havde min egen GPS med hvortil han svarede at han forstod ikke at alle ikke gjorde det. Han pressede på ingen måde for at sælge forsikring, men efter at have læst at eurocard anbefalede at jeg købte ekstra liability og noget mod dækskader købte jeg det sidste (havde jo læst Nicki’s TR). Liability til ~$15 per dag sprang jeg over…

    Turen gik mod Bastrop (ikke langt fra Austin), hvilket var en meget tilpas køretur uden at blive alt for træt. Bilen var egentligt lidt skuffende synes jeg. Det gik for langsomt med at skifte ned i gear når man skulle op i fart, udsynet bagud til siden var ret dårligt, så skulle bruge ekstra tid på orientering ved diverse tilkørsler. Den havde en sjov funktion: 0-60 mph timer, bedste tid jeg fik var 6.3 sekund med 1-2% hældning nedad.

    16 0-60 mph.jpg

    Omkring Austin fik jeg bl.a. set Enchanted Rock (pæn gåtur, i 40 grader med bagende sol og ingen skygge), Longhorn Caves (meget sjove huler med lidt historie, men havde nok ikke givet $16 for det hvis jeg havde vist mere) og køen til Franklin’s BBQ. Sidstnævnte kø var ca. 30 minutter før åbning omkring 150m lang, folk stod med paraplyer og alt muligt andet til at overleve heden. Det var ikke gået op for mig at der var så meget ventetid (og så er det uvist om der er mad tilbage når man når frem) og jeg havde ikke overlevet den ventetid i solen. Derfor måtte jeg nøjes med BBQ et andet sted, men fik stadig en lækker pulled pork & beef brisket sandwich.

    Jeg besluttede i stedet for at bruge lørdag aften i Houston, at tage et smut til Louisiana. Det var en spændeende køretur med noget mere interessant natur end det ellers havde været ”inde” i Texas. Det blev nærmest sumpet/marskland og var rigtig flot. Derudover var der olieraffinerier og hvad det ellers var.

    Min sidste dag blev hovedsagelig brugt på NASA og lidt indkøb. Der røg et par flasker vin med hjem, men selv efter at have prøvet i Walmart(!) var det ikke muligt at finde frimærker til mine postkort på en søndag…

    17 NASA.jpg 18 NASA.jpg


    Kl 19 var jeg tilbage ved enterprise og da jeg afleverede blev trip tælleren tjekket og fyren så overrasket på mig og sagde at jeg da havde fået noget ud af bilen (1160 miles). Jeg smilte og sagde at det skulle jo udnyttes, hvorefter jeg gik til terminalen. Der var 3 personer til at tjekke mig ind og pege mig i retning mod security og paskontrol, hvor det var en ret skeptisk dame der måtte lade mig gå i business køen.

    I loungen blev jeg krydset af på en meget kort liste, som lounge dragonen kunne bekræfte var passager listen (11 personer). Loungen var næsten tom, jeg fik en corona (ikke øl), lidt bbq chicken, bbq beef, hawaiian bread og en forfærdelig ”chicken tender”, men det skulle jo samples. For at komme til toilettet skulle man ud af loungen hvilket var lidt underligt, så jeg endte med at beholde shortsne på flyvningen.

    Ca. 30 minutter før planlagt boarding sagde de i højtalleren at vi gerne måtte gå til gate da vi var klar til at boarde. Boarding var hurtigt med en load på 25%, og herefter et glas champagne. Ammenity kit blev delt ud denne gang, så jeg kunne desværre ikke hapse et ekstra. I luften gik det lidt sløvt, men der kom nødder og champagne, så ipads og hot towels. Desværre var mit hot towel helt tørt så det var der ingen glæde i. Jeg var ved at spørge om et nyt, men de løb så hurtigt forbi og jeg ville hellere have en hurtig servering og få noget søvn. Hurtigt blev det dog ikke rigtigt, og jeg syntes menuen var noget kedligere end på udturen. Til forret fik jeg kylling og til hovedret andepølse. Kyllingen var fint, men var meget skuffet over anden, men besluttede mig for at det var tid til at sove og spurgte om en dyne. Da jeg spurgte om dynen fik jeg tilbudt desert med det samme, men takkede nej. Jeg skulle nok have spurgt om en hurtig servering fra start af, men det virkede for besværligt og jeg er ikke så vant til at flyve i business (endnu) :)

    20 duck sausage.jpg 19 morgenmad.jpg

    Jeg var meget imponeret over hvor let det egentligt var at sove i sædet, endda på siden selvom det er skråt. Dynen var igen super lækker! Jeg vågnede 2 gange i løbet af flyvningen og faldt hurtigt i søvn igen. 3 gang synes jeg der var lidt larm og det gik op for mig at morgenmaden allerede var i gang og personalet så hurtigt jeg vågnede og kom med mad til mig. Jeg må dog konstatere at det var forfærdelig morgenmad. Jeg har hørt dårlige rygter om SAS morgenmad, men jeg viste ikke det var så slemt… Jeg var til alt held ikke så sulten.

    Jeg havde 4 timers ventetid til flyet videre til København, og de gik med lidt film og tv på bærbaren, det lykkedes at få itnernettet til at virke hele tiden på trods af at de kun lovede 1 eller 2 timer gratis. Det vare sværere at finde strøm, men det lykkedes også. Flyet var tidligt på den, så jeg landede i CPH lidt før tid og nåede 20 minutter i loungen på en 35 min connection, og så var det tilbage til BRU!
     
    jefi99, clager, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Så er konkurrencen som nævnt lukket. Vi takker mange gange for alt det gode læsestof og for at følge hvad I har lavet i løbet af sommeren :)

    Vi kommer snarligt tilbage med hvordan vinderne findes :)
     
    jefi99, MarieZeuch, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Kommer der snart en vinder? Jeg glæder mig jo til at modtage min præmie.
     
    Kristian og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Vi er i gang med at læse dem alle igennem igen. Det tager lidt tid da der var en god portion. Senest i weekenden kommer vinderlisten :)
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Skal vi ikke stemme på demokratisk vis?
     
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Tanken var at der blev udvalgt top 3 og dette skal der så stemmes om. Så dette kommer op senest i weekenden :)
     
    Kristian og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hvilken weekend?
     
    MarieZeuch, bertil storr, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Kommer på i aften :)
     
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Den kom aldrig :)
     
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    frankbrix "Synes godt om" dette.
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Er der ingen sommerkonkurrence i år? Det passer mig på sin vis fint, dels fordi jeg ikke fik præmier sidste år og dels fordi jeg ikke skal flyve da ferien i år er i bil til Amsterdam, Airbnb og måske en koger på en coffeeshop med min bedre halvdel. MEN, jeg synes det var fede beskrivelser sidste år og allerede nu er der lagt i kakkelovnen til nogle gode historier f,eks one night in Istanbul by @PeterA .
     
    Henrik Olsen, alexanderln, *flyer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Jeg lancere en ny sommerkonkurrence i denne uge :)

    Det kommer i en ny tråd :)
     
    Beaglen, Ulrik, Rikke Haugen Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    tror altså, det er @john christensen og hans eminente fortælling der går hen og vinder.. du skriver og beskriver det smadder godt!! Jeg ser frem til din fortællinger...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    165
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    Helt enig! :)

    Bare en skam at man skal vente så længe på fortsættelserne :D
     
    Henrik Olsen, isolCBflyer og Kristian "Synes godt om dette"
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Den kære John skal jo lige have tid til at skrive.... der er meget tekst i alle de afsnit. Men der kommer lidt flere :)
     
  18. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Jamm mange tak for de fine ord @Kristian og @Christian Larsen. Det er rigtig rart at høre, at der er nogen, som har lyst til at læse artiklerne. Jeg vidste slet ikke der var nogen egentlig konkurrence herinde? Kan heller ikke lige finde en ny tråd om den - men måske er der heller ikke nogen i år.. anyway. Jeg skriver alligevel :O)
     

Del denne side