Rejseforsikring.

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kasper, 3/7/15.

  1. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Hov, jeg var ikke klar over at Diners havde rejseforsikring. Jeg har et Diners kort allerede, det må undersøges nærmere.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg forstår dette og er selv blevet "truet" med højere selvrisiko grundet mange skadesanmeldelser på min tidligere rejseforsikring forbundet til indbo. Så det er jeg stoppet med og deler mere ud af det på separate forsikringer.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg køber altid mine flybilletter med enten mit EB MasterCard eller Diners Club og således er rejsen dækket gennem dem (dog ikke sygdom og hjemtransport). Til dette dækker min indboforsikring i Codan, hvor der er indbygget rejseforsikring for rejser op til 60 dage. Hvis jeg har rejser ud over de 60 dage, så tegner jeg en tillægsforsikring hos Europæiske som dækker fra den 61ne dag (fås kun ved at ringe til dem).

    For lidt under 2 år siden sad mine 2 stk bagage fast i PEK på vej til Filippinerne og de kom således 5 dage for sent frem. Jeg endte med at få forsikring udbetalt for begge forsikringer, fordi de dækkede på forskellige måder. Normalt kan man kun få én forsikringssum udbetalt, hvis det dækker det samme (undtagen ulykke). Hele sagen blev behandlet af Codan selv om det var 2 forskellige forsikringer. Var lidt overrasket over dette, men meget pænt af dem at gøre opmærksom på, at der var tale om 2 forskellige typer forsikringer og at de dækkede noget forskelligt.

    På Codan-verdensrejsedækningen fik jeg 8240 kr i kompensation (1030 kr pr kuffert i max 4 dage) og på kreditkortet fik erstatning for mine køb på lige under 5000 kr (max 1000 kr pr dag), så det endte med at løbe pænt meget op.
     
    Beaglen, mhsalv, Frequie og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Har også selv luret på det. Er der nogle som har det og kan bekræfte hvilke perks det giver udover dem nævnt på siden.

    Har modtaget et tilbud på $375
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg fik et brev med forsikringsoversigt, faktisk er det kommet mens jeg var ude at rejse, men undrede mig over at der ikke var nogen rejseforsikring. Den er på magisk vis blevet slettet, i januar, ingen vidste hvorfor.
    Mit påhæng er stadig ude at rejse så det var farligt, men heldigvis blev den genoprettet med tilbagevirkende kraft fra januar... Jeg ved ikke om det havde været ligeså nemt hvis jeg nu havde forsøgt and indberette en skade.

    Anyway - lad det være en reminder. Tjek lige at der er styr på rejseforsikringen en ekstra gang!!!
     
    Ali Taran, SophieHendriksen, Beaglen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Et lidt specielt spørgsmål: Nogen, der har erfaring med rejseforsikring, når man skal søge visum?

    Mit problem: Skulle have et årsvisum til Rusland. Konsulatet kræver, at jeg kommer med et brev fra mit forsikringsselskab, på at jeg har en sygeforsikring. Det er jo ikke noget problem, troede jeg. Jeg har en årsrejseforsikring, som dækker hver rejser op til 60 dage. Og da jeg måske skal af sted 6 - 7 gange (hver gang en uge), så skulle det jo være helt OK.

    MEN, jeg fik en lang næse. Mit forsikringsselskab ville kun lave et brev på, at jeg var forsikring for 60 dage. Lang snak med dem, men lige lidt hjælper det. De kunne lave en forsikring for mig, der dækker et år. Men den ville koste over 10.000 kroner - og det synes jeg er alt for meget.

    På den anden side, så koster et visum også:
    • Invitation: 1200 kroner
    • Visum: 270 kroner
    • Rejse til København for at søge visum & hente det
    • Undvære passet i den uge, det ligger på ambassaden

    Nogen gode råd, før jeg selv begynder at kontakte danske (og russiske) forsikringsselskaber?
     
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Du kunne ikke overtale dem til at formulere, at du er forsikret for op til 60 rejsedage, for det er jo det der gælder?
    Alternativt en bekræftelse på at du har tegnet en årsrejseforsikring, sammen med forsikringsbetingelserne, der jo fortæller hvor mange rejsedage, der er dækket.

    Eller er problemet retteligt, at konsulatets synspunkt er: årsvisum skal være forsikringsdækket af op til et års rejse. De kan jo ikke være sikre på, at du kun tager de korte rejser du siger du tager.o_O
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Jeg prøvede faktisk mange argumenter - men det bed ikke på forsikringsselskabet:
    • Mit rejsemønster for de sidste 10 år. Det havde ingen interesse
    • Et årsvisa giver kun lov til 90 dages ophold indenfor 180 dage. Det var også ligegyldigt. Jeg skulle betale for et helt år, selvom jeg kun måtte være i Rusland i halvdelen af tiden.
    Sagen blev vendt med selskabets juridiske enhed 2 gange. Lige lidt hjalp det
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Netop Rusland kræver en speciel formular, betingelser og police er simpelt ikke tilstrækkeligt. Jeg kan huske besværet med vores erhvervsrejseforsikring og mange gange frem og tilbage før det var rigtig. Og det var for et ophold på 3 dage(!!).
     
    Beaglen, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Under mine udstationeringer, hvor jeg har haft en fuldtidsforsikring, har der aldrig været problemer med disse papirer. Men nu, hvor jeg er vendt hjem til Danmark, skal jeg finde en anden løsning.
     
  11. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Har fået anbefalet visumservice.dk
    De skulle være meget kompetente og dygtige, omend dyre. Men kærestens arbejde bruger dem, og har set flere andre også anbefale dem, især til Rusland.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Takker.

    Naturligvis spiller betalingens størrelse en rolle - men hvis jeg kan spare et par ture til København, er det jo da også værd at tage med :)
     
    Beaglen og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    februar måned var jeg i usa, 2 dage efter vi ankommer for jeg at vide at tæt min søster ligger for døden. Kontakter min rejse forsikring(tryg) og forklare situationen og siger at jeg gerne vil hjem. Jeg for så den klare besked om at de dækker mig og konens hjemrejse men ikke mine børns da deres tilhørsforhold ikke er tæt familie i følge policen. Jeg forklare at det er børn som er 11-6 og 4 år. Og om de forventede jeg skulle efterlade børnene alene. Hende jeg snakkede med i tlf( deres nødtlf) forklare at hun er ked af det men sådan er det desværre. Og at jeg selv skal betale for deres hjem flybillet. Jeg går så selv ind og læser i policen og finder ud af: børn under 18 år, ligegyldigt hvad deres tilhørsforhold er, bliver altid dækket hvis deres ledsager bliver fløjet hjem, ringer jeg hende op og forklare hvor hun så siger: nåh ja det er også rigtig sorry..... (sådan info burde hun har styr på specielt fordi hun sidder kun med nød tlf)

    Et par uger efter vi er tilbage i dk kontakter jeg tryg igen og ber om en erstatnings rejse. De ber mig om dokumentationer. Og jeg sender til dem hvad jeg har haft af udgifter. Efter nogle dage for jeg en mail hvor der står at du for erstatning bla bla bla og du for så mange penge. Send konto nr og pengene bliver overført inden for 3 dage. Det betyder så at du acceptere vores udregning. Jeg skriver så en mail med at jeg ikke lige kan få beløb til at passe. Og han svare det skyldes også fordi bla bla bla og de udbetaler fra den dags kurs og jeg har nok kikket på kursen idag osv osv. Så bliver jeg nød til at be ham vise hvordan han fik det tal. Be om se mellemregningerne. Så sender han mig en kort mail hvor der står, vi betaler for bil,fly,hotel osv osv. Men ingen tal igen. Jeg skriver så 5-6 mail med 3-4 dags mellem hver gang og ber om at få tal. Efter lang tids torvtrækkeri kontakter jeg afdelings chefen og ber om en forklaring. Så for jeg så min mail med tallende og en halvdårlig undskyldning med at han havde travlt. Så kan jeg så se på hans udregning og han har brugt banken købs kurs som altid er meget lavt, Samt "glemte" at putte tal på nogle af vores billetter.

    Så måtte jeg frem med det store lommeregner og fandt frem til at han var "kommet" til at regne ca 25 % ved siden af. Det forklare jeg så ham i en meget lang mail. Hvor jeg så fik svar 30 min senere: Fint. Send konto nr og jeg overfører i morgen.

    Når man lige har mistet kært familie medlem så orker man ikke altid kæmpe på forsikringen, men mit bedste råd er, så vent nogle uger. Jeg siger ikke at de snyder dig (ironi kan forkomme) men de kommer meget nemt til at regne forkert eller sige noget forkert. Så sørg for at ha policen i nærheden og læs den grundigt når du skal søge om reffusion.
     

Del denne side