2019 Flyvning 6, 18 Januar: LHR - CPH SAS Eco Første uge tilbage på kontoret i London efter en måned i Afrika og efterfølgende ferie. Kan godt mærke at hjernen lige skal tilbage i arbejdsmodus. Nå, men første uge er overstået og der er pisse koldt herovre, til gengæld har vi hverken regn eller sne, så det er jo positivt. Lufthansas senator lounge ligner sig selv og de har stadig både vingummi, jellybeans og småkager - ordnung muss sein. Til gengæld havde jeg igen valgt 11A ved nødudgangen og endnu engang er jeg blevet rykket, det på trods af at der stort set ingen er med flyveren. Kan dette skyldes at hende som nu sidder på “MIT” sæde har købt pladsen eller måske har højere status end mig og derfor har skubbet mig videre til 12A - Nogen som ved noget?
2019 Flyvning 7, 28 Januar: CPH - LHR SAS Eco Som ventet gik de 500point upgrade requests ikke igennem, men skidt pyt. Har optjent det jeg skulle for at beholde mit guld. 2019 Flyvning 8, 1 Februar: LHR - CPH SAS Plus 1 Februar = Weekend OG = ny optjeningsperiode. Lagde derfor et minimums bud på ca. 400DKK for at komme væk fra O klasse og 125 point. 48 timer før afgang fik jeg min bekræftelse - You've been upgraded ! Tak skal I ha. Så starter vi optjeningsperioden med 1875 point for den først flyvning. Min taktik året rundt må blive at ligge bud på alle mine hjemflyvninger fra London, da de kun giver 125 point, medens flyvninger til London giver 625, hvilket er udemærket. Derved skulle jeg kunne re-kvalificere, uden at skulle tænke på at rejse med tanten i min fritid.
Du kan ikke nå guldet på segmenter uden at skulle ofre penge på opgradering? Det lyder som noget der pænt hurtigt løber op...
Har regnet mig frem til 37 planlagte SAS flyvninger, da 3 mdr. af året kommer til at foregå i Angola, går der desvære lidt fra. Dog, planlægger jeg at flyve enten TAP eller LH Biz derned den en eller to af turene, hvilket vil spytte 17-20.000 point i puljen og så er det begrænset hvad jeg behøver opgradere ellers.
Jeg forstår situationen sådan: Du har en billet på GO light, som giver 100 point (+25% bonus) = 125 point. Du betaler 400 kroner for at opgradere til Plus, som giver 1500 point (+ 25% bonus) = 1875 point Altså: Du betaler 400 kroner for 1750 point (+ lidt gratis mad og drikke, som jeg ser bort fra i denne beregning). Altså knap 23 øre for et basis point. Hvis du har et "SAS eurobonus MasterCard premium" og du har fordelen af at kunne booke business billetter til hele verden til GO priser, så er dine point vel rimeligt meget værd. Det afhænger naturligvis af, hvordan du værdisætter bonusrejsen. Men værdien kan let blive mere end 23 øre. Så umiddelbart synes jeg ikke, det er så tosset at betale for denne opgradering. Jeg ville helt sikkert gøre det.
Helt korrekt forstået Henry, ret mange ekstra point og med MC premium, må pointene antages at have en lidt højere værdi end normalt
Bagud igen igen igen. Intet nyt, blot lidt småture i weekenderne og ellers arbejde i London. Overvejer snart en tur et eller andet sted hen, det har desværre ikke blevet til så meget andet end arbejde i år. 2019 Flyvning 9, 11 Februar: CPH - LHR SAS Go 2019 Flyvning 10, 18 Februar: LHR - CPH SAS Go 2019 Flyvning 11, 27 Februar: CPH - LHR SAS Go 2019 Flyvning 12, 1 Marts: LHR - CPH SAS Go 2019 Flyvning 13, 9 Marts: CPH - CDG SAS Plus 2019 Flyvning 14, 10 Marts: CDG - CPH SAS Plus 2019 Flyvning 15, 11 Marts: CPH - LHR SAS Go 2019 Flyvning 16, 15 Marts: LHR - CPH SAS Go 2019 Flyvning 17, 25 Marts: CPH - LHR SAS Go 2019 Flyvning 18, 29 Marts: LHR - CPH SAS Go 2019 Flyvning 19, 8 April: CPH - LHR SAS Go Holder et godt snit i år og guldkortet burde sikres med en okay margin i år.