Rejsemontørens Rejselog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nj4220, 28/6/17.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Må jeg lige forstyrre dig i din travle hverdag : kan du huske seatnos på jeres seats ved nødudgangen på hjemturen med LH, a/c type 388 ?
    (Jeg har nemlig booked seat ved nødudgangen på LH/388 CPH-SIN og betalt dkr 745 pr leg, og jeg er lidt spændt på om det er pengene værd. Jeg håber at LH åbner op for upper deck tættere på afgang, så jeg kan få et bulkhead seat dèr)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Vi sad således.
    2 "dårlige" nødudgangs pladser foran.
    Vi fik vinduesplads med masser af benplads og så et alm sæde, men med plads nok foran vinduespladsen til at vi begge kunne have benene der.
    Havde egentlig taget et billed, men det må jeg have smidt væk.

    Vi havde faktisk booket overetagen først, da de har 2 sæders i siderne og med opbevaringsplads, men vi blev kastet nedenunder og fik så et nødudgangssæde i stedet
     

    Attached Files:

    PENSIONISTEN, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Ps. Nødudgangspladserne ovenpå ser helt perfekte ud
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    - Tusind tak. Jeres 76A svarer til mit 76K, så jeg kan være godt tilfreds.
    - Ja, LH´s 388 upper deck er super, en lille intim kabine (jeg fløj samme leg MIA-FRA på upper deck, men på min nuværende afgang CPH-SIN er den stadig blocked).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Det var den også på vores flyvning, men den blev genåbnet ca 3 uger før afgang, dog kunne vi kun få 2 ydersædee på bulk, så vi blev nedenunder.
    Ser lige om ikke jeg kan fiske billed frem imorgen, tog et af benpladsen mener jeg.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Fortsat ingen spændende ting at berette siden sommerferien herfra.

    Mest bare transport flyvninger til og fra job.
    2017 Flyvning 39: Sandefjord - CPH 1 Oktober

    Måtte flyve hjem fra projektet denne ene søndag for at flytte, nu er jyderne sgu kommet til storbyen :) Fløj hjem med formiddagsflyveren og landede i Kastrup kl. 11.15, min kammerat samlede mig op og vi kørte mod Borgergade, blot for at finde mine brødre siddende på Borgerkroen med en ordentlig røvfuld øl på bordet. De havde tømt hele flyttebilen og båret alt op. Så egentlig ingen grund til jeg rejste hjem, men så havde jeg vist flaget og kunne få lov at spendere et måltid mad, som tak for hjælpen :)

    2017 Flyvning 40: CPH - Sandefjord 1 Oktober
    Efter 8-9 timer i Danmark tog jeg aftenflyveren tilbage til job og kom i seng omkring midnat. Tidligt op mandag for at klare sidste "ryk" på projektet :)

    2017 Flyvning 41: Oslo - CPH 6 Oktober
    Projekt færdigt, afleveret til tiden og med tilfreds kunde
    Nu går det hjemover til en masse opgaver i den nye lejlighed. Lamper, billeder og alverdens ting som må fikses, men men - det bliver nu dejligt at komme lidt hjem og holde fri :)

    2017 Flyvning 42: CPH - Sandefjord 16 Oktober
    Blev ringet op 7 Oktober af Exxon og spurgt om ikke jeg kunne komme tilbage og starte ny planlæg indtil december, så nu sidder jeg igen i Norge og planlægger.

    Nye eventyr venter i 2018 og forhåbentlig en ny flyrute :D Så interessant er indflyvningen til Oslo og Sandefjord nu heller ikke :)
     
    PENSIONISTEN, klausbm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2017 Flyvning 43: Sandefjord - CPH 26 Oktober
    Hjem fra en af de kedeligsted lufthavne i hele verden :)

    2017 Flyvning 44: CPH- Sandefjorde 30 Oktober
    Så tager jeg hul på sidste måned i det norske og for faen hvor jeg glæder mig til at komme mer hjem.

    2017 Flyvning 45: Oslo - LHR 5 November
    Idag gik turen til London Hethrow, hvor den stod på præsentation af undertegnede og forhåbentlig nye eventyr i 2018 :)

    2017 Flyvning 46: LHR - CPH 6 November
    Kunne egentlig have fløjet direkte retur til Oslo, men kommer til at mangle lidt rejser for at få guldkortet i hus, så tog et ekstra leg over København :)

    2017 Flyvning 47: CPH - Oslo 6 November
    Flyet var lidt forsinket, så det blev ikke til noget besøg i loungen, til gengæld var det direkte videre i næste flyver og under 15 min efter jeg var landet lettede vi mod Norge.

    2017 Flyvning 48: Sandefjord - CPH 16 November
    14 dage igen og sidste tur hjem inden det er slut i ellers dejlige Tønsberg.

    2017 Flyvning 49: CPH - Sandefjord 20 November
    SÅ! Sidste tur til Norge (efter planen) og gode nyheder om fredagen.
    2018 står på nye eventyr og jeg kommer til at arbejde i London.
    Skal fremover planlægge vores offshore aktiviteter i Angola, Afrika og første tur derned bliver nok i februar. :)

    God weekend alle sammen

    P.S På fredag står det på Surfair privatjet til Zürich, rejsebeskrivelse og billeder følger..
     
    Thorkild, mathiasfe, Daniel K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det glæder jeg mig bestemt til at hører og se mere til. Jeg fik en mail om at Ibiza ruten endnu ikke var lagt i skema og først ville det til foråret en gang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2017 Flyvning 49: Sandefjord - CPH 29 November
    Så sluttede projektet i Norge og jeg rejser nu hjem til dansk jul :)
    4 kufferter/tasker, de gloede noget ved check in hos Wideroe, men fik det hele med.
    Nu en halv dag i Danmark inden det går mod London imorgen og privatfly fredag :)
     
    jtraveler, Jeblin, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Bliver et spændende skift :) Glæder mig til at følge turen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2017 Flyvning 50: CPH - London Heathrow
    Første etape veloverstået, en godt fyldt SAS maskine til aften, men dejlig behagelig flyvetur.
    Mindre kø ved paskontrol, men efter 15 min og kun hand luggage var vi ude og vente på bussen mod Luton lufthavn, hvor vi har booket os ind for natten 200m fra Signature Private Terminal.
    Nu til køjs, tidligt op og afsted mod Schweiz.
     

    Attached Files:

    PENSIONISTEN, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2017 Flyvning 51: London Luton - Zurich
    SURF AIR! 1 December
    Så blev det endelig tid til at prøve Surf Airs privatfly og det var over al forventning :)
    Laver et læserbrev om turen når jeg lige får en stund, indtil kommer her et lille appetitvækker billed :)
     

    Attached Files:

    DanielBahn, Beaglen, AMJ og 15 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det ser da super ud - fruen må være glad fir at flyve privatfly :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Bortset fra flyskræk så var hun fint tilfreds, hun blev dog overrasket over hvor behagelig turen var, så det forløb roligt og hun var i stand til at nyde turen :)
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2017 Flyvning 52: Zurich - CPH
    SAS flyvning hjem fra Zürich efter en dejlig weekend i Schweiz.
    Som nævnt over, privatfly ned med Surfair og hjemover med tanten, hvilken verden til forskel.
    Ankom et par timer før i lufthavnen, da jeg alligevel skulle aflevere lejebilen og vi hoppede derfor i loungen, Aspire da Swiss var under ombygning.
    Den var proppet til renden, da vi ankom og Guldstuen er minimalt befolket til sammenligning, det fortog sig dog efter ca en time og pludselig havde vi masser af plads, frisk dejlig thaimad og ro til at slappe af.
    En halv time før afgang gik vi mod gate og boardede som nogle af de første, det viste sig at blive skide træls. Da man åbenbart ikke havde kunnet planlægge de-icing mens alle folk boardede flyet. Så med et fuldt loaded fly, kunne vi sidde 45min og vente på at de fik de-icet flyet og vi ankom derfor 35-40 min for sent i CPH.

    De fleste folk kunne dog være forholdsvis rolige for deres connections, for som kaptajnen sagde:
    "Alle jer som skal videre til Gøteborg kan være helt rolige, for det er denne maskine, som skal fragte jer videre"
    "OG alle jer som skal videre til Stockholm kan også være rolige, for det er min medkaptajn, som skal flyve jer videre, så i når det også"
    "Til alle jer andre, så lander vi med 10min til jeres connections og til alle jer vil jeg blot ønske jer held og lykke" :)

    Fin landing og nu var det hjem på hovedet i seng, inden det igen står på alm. arbejdsdag.
     
    Kenneth K, obs, copenhagenboy og 11 andre "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 1: CPH - Oslo

    Så er der sgu igen et helt år at tage af :)

    Jeg starter 2018 ud med et mikroskopisk mileagerun, da min periode går til 31/1 og jeg pt ligger på 40 A* flyvninger.
    Jeg kommer i Januar til at have 4 flyvninger og deroutede derfor over Oslo på den første tur for at ramme se gyldne 45 :)

    Intet begivenhedsrigt over denne tur, en tur i Guldstuen, eller dvs at jeg gik nedenunder, stopfyldt som altid.

    Ankommet i Oslo tog jeg i Guldstuen, dejligt med plads, men desværre laks på menuen, som ikke er min stærke side. Snuppede lidt sukker og en cola light (Yes, less sugar this year!)

    2018 Flyvning 2: Oslo -London Heathrow
    Nå! Vi kan lige så godt ligge dårligt fra land, 20min forsinkelse, endte ud i 1 time og 40min og jeg som ellers var fløjet over dagen før, for at være frisk og klar til første dag på kontoret hos BP Sunbury.
    Det kunne jeg glemme alt om, på hovedet i seng omkring midnat og op kl 06 og afsted med London busserne :)

    Jeg fik en soft landing første dag, med kurser på computeren, så det gik alt sammen alligevel.
     
    Beaglen, asf, klausbm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 3: London Heathrow - CPH

    Først uge i det engelske er overstået og jeg ligger pt og slapper af i Air Canadas lounge efter at have lounge hopper rundt i samtlige A* lounges, maden var jeg mest imponeret over i Krisflyer, men udseende og udsigt vinder United, dog finder jeg bedst ro i Air Canadas, hvor man kan ligge sig ned i deres divaer inde bagved :)
    Lufthansa er også god, med stort udvalg, men de ha samme problem som Guldstuen, fuldstændig proppet både i alm og senator loungen.

    Mit fly går først om et par timer, så blir nok liggende lidt endnu, inden jeg bevæger mig tilbage mod A fingeren.
     
    asf, Peter F., klausbm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Øhh, det lyder lidt lummert...? :cool::p:D
    (Undskyld, ku ik la vær).
     
    Nielspg, jespersm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 4: CPH - London, 22 Januar.

    Efter en uge i Danmark var det igen tid til at flyve over vandet til UK.
    Her til morgen var vi med en stopfyldt maskine og vi endte med at komme 30 min senere afsted, da alle folk havde slæbt tasker og trolleys med om bord.

    Vi hentede 10 min på turen og landede kun 20 min for sent, ind i taxa og afated til Sunbury, hvor BP’s kontorer ligger og beskæftiger et par tusinde ifb planlægning.
     
    Beaglen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 5: London - CPH, 26 Januar

    Endnu en gang var flyveren hjem forsinket, men denne gang heldigvis kun en halv times tid.
    Fik idag også generhvervet mit guldkort og med mindst mulige margin :)
    Alt i alt en god uge og jeg fik lov at banke de andre 18 i vores planlægningsgruppe i bowling.

    God weekend til alle
     

    Attached Files:

    PENSIONISTEN, isolCBflyer, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side