Rejsemontørens Rejselog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nj4220, 28/6/17.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 11: Amsterdam KLM Biz

    Vi prøver igen :)

    24 timer efter oprindelig afgang kom vi afsted.
    De 24 timer gik med kanalrundfart og frokost ombord arrangeret af KLM, som et nyt tiltag for at “amuse” deres kunder, et rigtig fint plaster på såret synes jeg.
    Efter turen kunne vi tage bussen med retur eller selv finde hjem, vi valgte det sidste og snuppede en to go coffee og så lidt på byen, som egentlig minder utrolig meget om København. Utroligt mange mennesker på gågaden og ufattelig man cyklister.

    Efter aftensmaden på hotellet smuttede vi i lufthavnen og checkede ind tidligt.
    Vi fik et par øl og kiggede på lidt butikker inden vi kl 22 bevægede os mod gate.
    On schedule! Idag var der ingen ko på isen og vi boarder til tiden. Priority og familier først og derefter de resterende rejsende.

    På biz var det en 2-2-2 konfiguration, men desværre med den gamle kabine.
    Snakkede med FA og han fortalte at målet var at få skiftet til ny kabine på samtlige fly i løbet af i år.

    Sæderne var ikke full lie flat og jeg fik desværre ikke andet end en enkelt times søvn, til gengæld fik jeg snakket en masse med den mandlige FA, som fløj fast på ruten.
    Flinke, servicemindede og smilende personale og nok den bedste service oplevelse jeg har oplevet i luften so far.

    Touch down i Luanda og her ventede en minibus til biz passagererne og 5 min efter stod vi paskontrollen efter gul feber var blevet tjekket.
    Paskontrol tog også 5 min og bagagen fulgte kort efter. 15-20 min og jeg stod ude i en hamrende fugtig varme og svedte tran mens jeg ventede på gutterne.

    Nu er vi tjekket ind på Hotel Tropico og sidder og ser Manchester United tæve Chelse med en iskold lokal øl i hånden.

    @Henry alting forløb smertefrit med indrejse og jeg tipper at du måske bare har været uheldig eller også har jeg været heldig :)

    Nu står den på afslapning, sol, pool og kurser de næste 3 dage før vi rejser off-shore for at arbejde.

    God dag
     

    Attached Files:

    Beaglen, SophieHendriksen, Jeblin og 7 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 12, 16 Marts: Luanda - Paris, AirFrance Biz

    Den kommer lige en uges tid forsinket :)

    Efter 3 ugers arbejde var det tid til at rejse hjem igen, jobbet ble færdiggjort nogle dage før tid og kunden var godt tilfreds, så det bestemte gutterne og jeg os for, at det kunne vi også være :)

    Hjemturen forløb noget mere smertefrit end rejsen herned. Ingen forsinkelser eller andet ophold betød at vi lettede til tiden, hvilket nogle danske kollegaer fra et andet firma desværre ikke gjorde. De havde turen hjem med TAP og kom først afsted halvandet døgn senere.

    Immigration i Luanda forløb smertefrit, måtte dog en tur ind forbi den famøse korrupte betjent, som jeg var blevet advaret imod.
    “You have any money?” “No, I’ve been offshore” “ok, you can go”
    Andre havde ikke tømt deres pung og måtte derfor af med en “toldafgift” på 20$ :)

    Loungen i Luanda lufthavn er ikke værd at skrive hjem om og man er egentlig lige så godt tjent med at sidde udenfor.

    Flyveturen hjem var med Airfrance på Business og det må siges at være noget af en opgradering, at gå fra KLM’s slidte kabine til en hel ny airfrance, med sæder som må betegnes godt og vel som lie flat.
    Maden var god og besætning rar, mærkede dog ikke så meget til servicen, da jeg gik kold kort efter maden og sov lige indtil morgenmaden blev serveret :)

    Alt i alt en bahagelig oplevelse og jeg vil klart vælge Airfrance fremfor KLM fremover.

    Håber i alle får en god start på påskeugen, sidder pt i guldloungen og venter på boarding mod London, hvor vi arbejder til og med torsdag, da de ikke holder skærtorsdag herovre, øv!
     

    Attached Files:

    Beaglen, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 13, 17 Marts: Paris - Kbh Airfrance Biz

    Sidste stræk før vi var hjemme.
    1 times mellemlanding i Paris betød, at vi hoppede mere eller mindre direkte ombord på næste flyver og satte kursen hjemover.
    Priority boarding forløber noget bedre med flyingblue end med SAS og de to forskellige køer virker efter hensigten.

    Ude godt men hjemme bedst, dog var det pisse koldt og komme hjem til grader nær
    frysepunktet :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 14, 26 Marts: CPH - LHR, SAS Eco

    Efter en uge hjemme på kontoret i Ringsted starter planlægning af næste job i Angola til juli.
    Derfor gik turen igen mod BP's kontorer i London.

    Tog lidt tidligere afsted idag og landede i lufthavnen ca. halv 7.
    Security gik forrygende hurtigt og da jeg "checked" ind i guldstuen, var der til min store overraskelse masser af plads ved skrivebordende i guldstuen.

    Forsynede mig med kaffe, juice og rundstykker og fik lidt arbejde for hånden.
    Boarding forløb denne gang efter kunstens regler og vi var idag ikke samlet i et stort boarding lokale, priority kom derfor ombord først.

    En dejlig rolig flyvetur uden turbulens og høj solskin.
    Bagagen stod allerede klar efter paskontrollen og kunne derfor smutte direkte ud til vognen og køre mod kontoret. 10min totalt fra landing til exit af lufthavn :)

    God påske uge alle, vi snupper lige torsdagen med, da de ikke har den som bank holiday herovre, desværre !! :(
     
    Beaglen, asf, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 15, 29 Marts: LHR - CPH SAS Eco (en uges tid forsinket)

    Endnu en kedelig transport flyvning til/fra job i London, intet nyt under solen.
    Hjem til en forlænget weekend, som jo altid er rart - dejligt vejr fik vi denne uge også, så tiden blev tilbragt udenfor og arbejdsmæssigt heller ikke de store udsving, foruden en smuttur til Lysekil, for at kigge på et stort projekt i 2019.

    Idag går turen retur mod London til en forhåbentlig informativ uge, hvor vi får afklaret om vi tager en tur mere til Afrika i juli :)

    God dag til alle
     
    Beaglen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 16, 9 April: CPH - LHR, SAS Eco

    Fra det solrige København til det regnvåde London, øv!
    Ville nu hellere være blevet hjemme i varme København, nu det gode vejr endelig er kommet, men arbejdet kalder og jeg røg afsted med morgenflyveren til London.
    Vejret er ikke værd at skrive hjem om, men heldigvis foregår arbejdet indendøre :)

    Et lyspunkt var dog upgrade på hotellet

    God uge til alle
     
    Beaglen, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 17, 13 April: LHR - CPH, SAS Eco

    Så er jeg sørme bagud igen, nå men intet nyt udover det sædvanlige.
    Besøg i Senator og det samme kedelig mad som altid, pasta med noget tomatsovs.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 18, 23 April: CPH - LHR, SAS Eco

    Idag tidligt op og afsted mod lufthavnen, ankom til en tom security og en kun halvfyldt guldstue.
    Fik endda et af skrivebordene igen idag, i’m om a streak!

    Ved boarding blev alle prioritets folk kaldt ombord først.
    Folk stimlede i kø og begyndte at boarde, hvor en herre så tilsyneladende mente han skulle springe hele køen over.
    Måtte pænt bede ham om at smutte om bag i køen.
    “I’m a gold card”
    “No shit? So am I, plus everyone else in this line or business class, otherwise they can’t pass”
    “Then I’m just gonna wait”
    Ja, det kan du lige tro min ven :)

    Nå, det komiske er så at jeg havde 15A og han havde 15C :D

    God uge til alle
     
    SophieHendriksen, Beaglen, Henrik Olsen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Sååååådan - med den holdning/attitude kandiderer du!!! :D:D:D
     
    Beaglen, obs, Grisefod og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 19, 27 April: LHR - CPH, SAS Eco

    Denne uge var der igen en “ekstra” dag i ugen, da englænderne ikke holder store bededag.
    Dette = ikke mange i loungen, så god plads og god mad idag.
    Ris med noget kylling i rød karry, smager rigtig godt - dejligt at de har skiftet pasta med tomatsovs ud :)

    Flyver idag med 50% load, så masser af plads til alle.
    En smule forsinket pga. kraftig modvind, hvilket bør give kraftig medvind på vejen hjem, jeg krydser fingre :)
     
    Senest redigeret: 27/4/18
    Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 20, 5 Maj: CPH - London Luton Airport, Ryanair First
    2018 Flyvning 21, 7 Maj: London Luton Airport - CPH, Ryanair First

    Nu er jeg igen kommet bagud med loggen, men der er nu heller ikke sket fantastisk meget spændende siden sidst udover jeg var på fodboldrejse med nogle af gutterne, for at følge Liverpool på deres sidste udebanekamp i sæsonen.
    Her mødte de Chelsea og det blev desværre til et nederlag, men stemningen og turen var helt fantastisk og i sidste ende fik vi jo vores Champions League plads alligevel fordi Chelsea selv fejlede :)

    Blev dog lige mindet om, hvorfor det er jeg rejser med SAS normalt. Hold nu K*** en gang plastik L*** de Ryanair fly er bygget af.
    Man sidder forfærdeligt, der er ingen plads og altid forsinket, ikke meget men stadig irriterende. De andre ville dog bare derover så billigt som muligt, så det blev med altså sådan :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 22, 8 Maj: CPH - LHR, SAS Eco
    2018 Flyvning 23, 11 Maj: LHR - CPH, SAS Eco

    Ikke det store at berette fra flyveturene, de gik som planlagt, jeg kom helskindet frem :D
    Dog lidt nyt på jobfronten, hvor jeg egentlig skulle have sluttet i London for at holde et halvt års "pause" fra planlægningen indtil næste år, er jeg nu blevet forlænget til 2020 og skal rejse fast mellem DK-England.
    Derudover ser det også ud til at vi tager en tur mere til Angola i slutningen af næste måned, hvis vores visum ansøgninger når at gå igennem.

    Nu er det snart weekend og vi har netop modtaget skødet på vores nye lejlighed i København, som vi forhåbentlig får nøglerne til i næste uge :)
    God weekend allihop ;)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Du må have nogle spændende stempler og visum i passet efterhånden :)
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Som det her bras...
    3483D19F-4FF5-4724-B2F1-385FF6A854EE.jpeg
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Schwert og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Ja den grønne fætter fra 14 har jeg og i år kører vi med lyserød :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Men moderne er det da - der er da stregkoder på det visa....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Sådan ser de ud anno 2018
     

    Attached Files:

    Beaglen, THammer, Schwert og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 23, 21 Maj: CPH - LHR, SAS Eco

    Ingen helligdag i England denne gang heller. Har efterhånden snydt mig selv for 4 betalte fridage, men får en tilbagebetalt nu her på mandag, hvor englænderne fejrer gud ved hvad :)

    Intet spændende at berette, udover ny gate :eek: Denne gang var det 33 fremfor 35 og så var der heller ingen seatblock af midtersæde denne gang på trods af en flyver med mac 60% load.
     
    Beaglen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  19. Jonna

    Jonna Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Sikke en god blog. God inspiration! :)
    vh
    Jonna
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    2018 Flyvning 24, 25 Maj: LHR - CPH, SAS Eco

    Endnu en uge overstået i England og nu går det hjemover til 2 uger i DK, hvor den nyerhvervede lejlighed bl.a. skal ha en lille renovering før vi flytter ind.
    Ellers intet spændende at berette.

    2018 Flyvning 25, 11 Juni: CPH - LHR, SAS Eco

    Afsted til London en sidste tur inden jeg igen snupper en tur til Angola d. 25/6.
    Men inden da står den på indflytning lørdag og en uges job hjemme :)
    Denne gang prøver jeg Emirates Business class derned, den kan om ikke andet kun slå KLMs udtjente fly på denne strækning.
    Nogle der har erfaring med status match til Emirates, da jeg i så fald ville kunne score et "guldkort" med 2 retur ture i kraft af bonus%. :) ?
     
    Beaglen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"

Del denne side