Rejsemontørens Rejselog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nj4220, 28/6/17.

  1. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Kender ikke KLMs opsætning til Luanda, men hvis det er Emirates 777, med 2-3-2 i biz, så er det ikke nogen specielt god business class Emirates kører med på turen til Luanda. Der er både risiko for midtsæde, ligesom det "angle seats", så du kommer ikke til at ligge helt fladt. CPH-DXB er selvfølgelig stadig lækkert :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Flyver med følgende.. Se vedhæftet
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  3. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ville tage et af vinduessæderne og håbe på, at du ikke får en sædekammerat. Husker ikke som om, at der var den store forskel på sæderne på de forskellige rækker.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    De eneste jeg husker brugte et nyere fly til LAD var LH.
    Alle de andre luftfartsselskaber brugte deres ældste maskiner på den rute.
    BA, KL og AF var alle nogle forfærdelige gamle damer de fløj med. Fløj et part enkelte gange med TP, men det var heller ikke noget specielt.
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    KLM var hvertfald noget frygtelig gammelt skrammel, men til gengæld var personalet virkelige rare.
    Airfrance havde en nyere maskine ud af Luanda, men der var personalet sådan lidt la di daaa :)
     
    Beaglen, THammer, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Lidt nysgerrigt, hvad laver du når du er i Angola? En af min søns klassekammerater flytter til Angola til august, og så kom jeg blot til at fundere lidt over hvad man laver der. Drengens far er i dette tilfælde (selvfølgelig) i oliebranchen.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jeg formoder at der ikke er så meget andet end oliebranchen dernede.
    Jeg arbejder også i oliebranchen for BP UK.
     
    Beaglen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Touché :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    2018 Flyvning 26, 15 Juni: LHR - CPH, SAS Eco

    Sidste uge i London overstået inden det d. 25/6 går mod Angola i en måneds tid.
    Man mærker at det efterhånden er blevet ferietid rundt omkring og i Heathrow var der stopfyldt med mennesker, hvilket gør at man sætter ekstra pris på sin fast track disse dage :)
    Turen hjem var knap så behagelig, da jeg fik en "halv stor" gut i midtersædet ved siden af. Jeg fortalte manden at jeg havde betalt for et fuldt sæde og ikke kun 3/4, hvilket han selvfølgelig godt kunne se. Men da han faldte i søvn gled han stille og roligt ind over igen. Jeg sad derfor i noget der ligner 30 grader under hele turen.

    Træls tur, men heldigvis kun 1 ½ time :)

    Weekenden er gået med at flytte ind i den nye lejlighed, samle møbler, hænger op og se fodbold. Satser stærkt på at blive helt færdig inden jeg rejser til Afrika, så fruen kan føle sig hjemme inden jeg smutter :)
     
    Beaglen, asf, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    2018 Flyvning 27, 25 Juni: CPH - DXB, Emirates Business
    Efter en lille uge i Danmark er det igen blevet tid til en tur til Angola.
    Første stræk går til Dubai, hvor jeg har gjort brug af Dubai connect.
    https://www.emirates.com/dk/danish/before-you-fly/dubai-international-airport/dubai-connect.aspx
    Havde et stop over på 10 timer og valgte derfor at få mit et hotelværelse og dermed nogle timer på øjet i en rigtig seng.

    Nå, men turen startede jo i København, hvor jeg kl 12:30 blev hentet af en Emirates chauffør på hjemmeadressen i en Mercedes S klasse, fik tilbudt en vand til køreturen og chaufføren var udover det høflig og snakkesalig, uden at det blev for meget.
    Over til check in, bagagen afleveret og så op i fast tracken og igennem security.
    Enkelt minus! Fast track sporet var "afskåret" pga. af ombygning, så måtte passere en masse folk i køen, som selvfølgelig stillede spørgsmål til hvorfor jeg masede mig foran.
    "Har i fast tack?" - "Nej" "Godt, så smutter jeg foran og benytter mig af min" :cool:
    Nå, men igennem security og på vej mod Eventyr loungen, som jeg skulle besøge for første gang.
    Det var nu altså intet at råbe hurra for iflg. mig og ville egentlig hellere have været i guldstuen.
    Der var ingen mad klar, udover brød og pålæg. Tog dem næsten 40 minutter at få fyldt noget nyt op og så stiller de med lasagne o_O

    Nå, men jeg fik mig et par øl og lidt lasagne og så var jeg ellers klar til boarding, som forløb smertefrit. blev anvist mit sæde, fik et glas bobler og en varm klud og så var vi klar til take off.

    Flyveturen var skøn, fik lidt øl, et par drinks ude i baren og fik sovet et par timer.
    Derudover så vi landskampe på vejen, så tiden gik stærkt. :)

    Må sige at Emirates bare er en tand bedre, fløj sidste gang med KLM, som brugte nogle forfærdeligt gamle maskiner til Angola.Hjemturen var sidste gang med Airfrance og deres business class var noget bedre, men slet ikke på højde med Emirates hvis du spørger mig.

    Imorgen går turen videre fra Dubai til Angola og jeg glæder mig til endnu en dejlig flyvetur.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 12/7/18
    Beaglen, Nielspg, DanielBahn og 6 andre "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    2018 Flyvning 28, 25 Juni: DXB - LAD, Emirates Business

    Tidligt op og have lidt morgenmad før chaufføren kommer og henter mig og bringer mig til lufthavnen.
    Fik overnatning på Roda Al Bustan Hotel, som er virkelig lækkert og med en kæmpe morgenmadsbuffet. Jeg ville absolut ikke have noget imod at blive placeret der igen næste gang :)

    Nå, men afsted det gik mod lufthavnen, tjek ind forløb smertefrit og jeg kunne kort efter indfinde mig i Emirates enorme lounge i Dubai.

    Var ankommet til lufthavnen i god tid, så jeg kunne nå at udforske de forskellige "verdensdele" i loungen og jeg fik smagt alt fra europæisk til asiatisk mad mens jeg var der.

    Flyveren som skulle fragte os til Angola var en noget ældre model end den fra København, omend stadig ganske lækker og med store sæder og stor skærm.
    Fik ikke noget mad på denne tur udover 3 stk. brød og en cola, da malariapillerne besluttede sig for at sparke ind og derved sende mig på toilet konstant, valgte derfor at det alligevel var spildt :)

    Jeg fik sovet en 4-5 timer og vågnede udhvilet og frisk.
    En dejlig flyvetur uden turbulens, god service når det trængtes og alt i alt endnu en god oplevelse. De kunne godt gå hen og blive min favortit når turen går til Afrika.

    God dag fra et sted udenfor Vest-Afrikas kyst
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 12/7/18
    Beaglen, Nielspg, Baadsgaard og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nu for at træde i det, så antager jeg der er tale om DXB og ikke DUB ;)
     
    Kristian, Calle77, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    En nørd kommentar, men en vigtig en af slagsen DUB er Dublin, DXB er Dubai :)
     
    Kristian, Calle77, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Du har ret :) DX og så B
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  17. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Er det Emirates egne chauffører de bruger her i dk? Eller et kontrakt-firma?
     
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Det er jeg faktisk ikke klar over, jeg skal prøve at spørge ham ad, når han henter mig igen d. 23/7.
    Men ret lækker service, de henter op til 70km fra lufthavnen.
     
    Beaglen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det er et kontrakt-firma så vidt jeg fik at vide sidste gang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Okay. Ret fin service når det “bare” er business class. Vi sparer, med vores LH F tur, da 2x 800 kr i taxa eller 900 kr i parkering og benzin ved at blive hentet her i Køge.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side