Rejsemontørens Rejselog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nj4220, 28/6/17.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har tidligere forsøgt at argumentere derhjemme med fordelen ved at EK biz at vi sparede taxapengene. Det er et lidt problematisk argument da vi de sidste mange år er blevet kørt (gratis) frem og tilbage af min mors mand :D

    Men det ville jo være fedt bare fordi!
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Så må du jo planlægge at hun/han ikke kan de dage I rejser.... Så giver det sig selv :)
     
    PENSIONISTEN, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    De gamle er simpelthen så flinke at de ofte planlægger og/eller laver om på deres planer for at køre ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 29, 22 Juli: LAD - DXB, Emirates Business

    Efter 4 uger i Luanda var det på tide at vende snuden hjemover.
    Jeg var så heldig, at lande på 9F med en mor og 3 børn >7år bagved.
    Moderen ligger sig til at sove og børnene ser tegnefilm, larmer og leger med lyset i 7 timer. Tak for det mor! o_O
    Nå, skidt pyt. Landet i Dubai kl. 05 og 3 timers transfer, makkeren fik sig en upgrade til First på hans fly til Manchester og hoppede derfor i First loungen, vi spurgte om jeg kunne komme med ind, ja hvis vi var på samme fly - så nej! :D

    2018 Flyvning 30, 23 Juli: DXB - CPH, Emirates Business

    Denne gang steg jeg ombord til ret tom business class og havde fået 20A.
    I midten på række 22 sad to middelaldrende damer, som sov de første 2 timer af flyvningen og derefter besluttede sig for at de skulle i Ibiza mode og så startede larmen ellers.
    Bad FA'en om at bede om at dæmpe sig, det gjorde hun så et par gange indtil jeg efter 36+ timer uden søvn havde fået nok.
    Henvendte mig til dem og råbte at nu måtte de fandme snart hold kæft, flyet er på vej til København og ikke Ibiza.
    Så var der ro og jeg fik 1½-2 timers søvn, hurra ! :mad:

    Billeder af maden vil jeg ikke belemre jer med, det er det samme som på vej derned.

    God dag :)
     
    Beaglen, Ulrik, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Hvordan Ibiza-mode? Dansede de og tog ecstasy?
     
    Beaglen, DanielBahn, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nogen mennesker ejer bare ikke almindelig god opførsel. Træls du rendte ind i dem på begge legs.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Pipi Langstrømpes forfatter mor havde et fantastisk citat. .

    # De som alltid låter sina barn göra som de vill, har fullständigt missförstått begreppet frihet : det är direkt fegt att säga till sina barn : Gör som ni vill #
     
    Beaglen, AaB_CPH, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det er jo ikke damer, når de opfører sig på den måde :p
     
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Er “gimper” den rigtige term :)?
     
    Perdan, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Endnu værre.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    De var i hvertfald godt og grundigt træls og fik da også et par nik af de andre passagerer, som tydeligvis også var træt af dem.
     
    Beaglen, Henry, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 31, 30 Juli: CPH - LHR, BA Eco

    Var så heldig at få min SAS flyvning mandag morgen aflyst, opdagede dette da jeg skule tjekke ind og vælge sæde. Min afgang var nu flyttet til middag.
    Havde ingen mail/sms eller andet fået, måtte selv opdage at jeg nu var flyttet til en flyver jeg ikke kunne bruge til noget.
    Jeg fik fat i firmaets rejseagent og fik ombooket mig til en BA flyver 2 timer tidligere o_O
    Op 3:30 og afsted mod lufthavnen, ingen lounge, ingen fasttrack INGENTING ! Det var forfærdeligt :eek::eek::eek:
    Men ved i hvad? Jeg overlevede og blev 250 euro rigere og kun et par timers søvn fattigere.
    Disse ting sker så sjældent med SAS, at når det sker så kan jeg sagtens bære over med dem :)

    Tidligt på kontoret og min chef hos BP kiggede noget underligt på mig, da han som regel, altid er den første på pinden mandag morgen :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Calle77 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 32, 03 August: LHR - CPH, SAS Eco

    SAS fløj heldigvis hjem igen :) BA er ganske udmærket, men foretrækker nu SAS og deres besætning.
    Denne tur var ingen undtagelse og vi havde fornøjelsen af ikke blot én eller to glade smilende FA'er. De var simpelthen alle 4 i hopla og smilede, snakkede og hyggede om alle passagerer, hvilket spredte en dejlig positiv stemning i den ellers varme flyver :)

    *Ude godt men hjemme (Tanten) bedst :D
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Calle77 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 33, 13 August: CPH - LHR, SAS Eco

    2018 Flyvning 34, 17 August: LHR - CPH, SAS Eco

    Så er jeg igen kommet bagud med de kedelige arbejdsrejser, dog er der nyt i sigte :)
     
    Beaglen, Henry, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Altid spændende hvor dit arbejde bringer dig hen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 35, 03 September: CPH - MUC, LH Eco

    Endelig lidt spændende på rejsefronten.
    München er første stop på vejen inden Los Angeles. Vi bookede en United afgang til >3000kr/pers og fik reserveret sæder gratis ved at ringe til hhv. LH og UA, nærmere beskrevet andetsteds.
    Helt gode pladser fik vi, først række 5 til MUC. Derfor hurtigt ude og så i loungen, hvor vi fandt en sovekabine og fik et par tiden inden turen gik videre 4 timer senere kl. 12:00.

    2018 Flyvning 36, 03 September: MUC - LAX, LH Eco

    Næste stræk blev en af de lange på 11 1/2 time over atlanten. Kan ikke helt finde ud af om jeg er fan af de “lange” stræk, men det er hvertfald rart at komme hurtigt frem og så må man jo bide det i sig og snuppe et halvt døgn siddende :)
    Igen gode sæder på A380’eren. Bulkhead lige bag premium og derfor ekstra benplads og ingen som læner sig tilbage i dig. Dog blev hi servieret sidst med maden og der var stort set udsolgt, så fruen fil vegetar og jeg bratwurst, intet at råbe hurra for.

    Velankommet til LA var næste prøvelse nu immigration og det er mig en gåde, at man ikke kan finde en effektiv måde, i så travl en lufthavn at få afviklet de rejsende.
    Det skal åbenbart kun være nemt hvis du er amerikaner, canadier eller diplomat.
    Vi kom ud af flyet som nogle af de første og var først igennem kontrollen halvanden time efter.

    Alt efter lufthavnen har tilgengæld spillet!
    Fik en sms og blev inviteret i diamon lounge hos sixt, kom til som den første og fik upgrade til en Volvo XC60 T6 - virkelig lækker bil og så kan amerikanerne altså pakke deres mustang og lignende plastic biler sammen, den her vinder svenskerne.

    Vi kørte direkte afsted mod Vegas og ankom til Hilton Tropicana, igen fik vi upgrade og endte på 19 etage, med vand og de sædvanlige skønne cookies på Doubletree.

    Nu flyder vi ved poolen og har vendt om på nat og dag pga. Gambling og shows :)
    Igår var det David Copperfield og middag på Top Of The World i toppen af Stratosphere tower, begge bestemt anbefalels værdig. Deres Waguu Steak er sindsyg!!
     

    Attached Files:

    SophieHendriksen, Beaglen, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 37, 09 September: LAX - FRA, LH Eco

    Så er miniferien overstået og virkeligheden kalder.
    Efter nogle dejlige dage i guds land, må vi hjem igen og tilbage på arbejde.
    Turen går igen med United, LH Operated og vi havde en rolig tur hjem over uden noget usædvanligt at beskrive.

    2018 Flyvning 38, 10 September: FRA - CPH, LH Eco

    Sidste stræk inden touchdown i København. Et par timers transfer i Frankfurt, før vi landede i KBH mandag aften.
    Lidt shopping og lidt at spise i loungen og så var vi på vej igen.
    Det blev til under 12 timer hjemme før det igen tirsdag morgen var tid til London og tilbage på kontoret.

    2018 Flyvning 39, 11 September: CPH - LHR, SAS Eco

    Første uge tilbage på job efter 2 ugers ferie er altid lidt hård, men jeg overlevede og nu er vi tilbage for fuld damp, med en masse vi skal nå inden vi drager 20 danskere afsted til Angola i 6 uger i februar - marts næste år :)

    2018 Flyvning 40, 14 September: LHR - CPH, SAS Eco

    Intet nyt under solen, næste uge foregår på kontoret i Ringsted og med en masse gøremål i hjemmet inden det i næste uge igen går mod England.
     

    Attached Files:

    Beaglen, Henry, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    2018 Flyvning 41, 24 September: CPH - LHR, SAS Eco (DAT maskine fra før krigen)

    Idag går det igen mod England, denne gang med følgeskab af en masse kollegaer, som tager turen videre ned til Southampton for at udføre job på Exxon Fawley, hvor vi har et stort job i 13 uger med 80-90 mand.

    Igen denn uge har SAS lejet sig en latterlig gammel DAT maskine, hvor der ingen plads til hverken ben eller håndbagage, hvilket medfører at alle dem som boarder sidste skal sidde med deres håndbagage mellem benene.

    Man burde ærlig talt kompenseres for at flyve i sådan en gang lort. Reelt får man jo ikke det produkt man har betalt for.
     

    Attached Files:

    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Prøv at tag kontakt til SAS hvis du orker. Det kunne være spændende at høre hvad deres egen holdning er til det. God mandag og god uge :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Har sendt dem en mail her til morges og spurgt hvor længe de regner med at chartre det skod fly og hvis det skal stå på længe, så annullere mine kommende 6 returbilletter, så jeg kan booke mig ind hos en anden.
     
    Beaglen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side