Rejsemontørens Rejselog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nj4220, 28/6/17.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    UPDATE!
    Hej Nichlas.

    Tak for din mail.

    Jeg har forhørt mig hos dem der sætter fly på og her kommer svaret:

    Den er indsat på grund af mangel på crew hos SAIL. Som det ser ud nu er den sidste operation med DAT’s MD80 den 01 oktober (jeg vil tro at OYRUT er den værste).
    Imidlertid er der en del operationer med andre operatører også ud over den 01.oktober. F.eks. Atlantic (RC) og Jet Time (JO).
    _____________________________________________
    Well, alt er bedre end DAT fly.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    det må være fordi du er så ung du ikke kan lide en god MD flyver.. for os andre bringer det gode minder frem :)
     
    Henrik Olsen, Henry, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Der var så afgjort intet godt ved den flyver.
    Ikke engang overhead compartments var designet ordentligt. Man kunne ikke åbne lågen så langt op, at man kunne få en “halvstor” handluggage op, så dem måtte folk også sidde med mellem benene o_O
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    678
    Point:
    93
    Med fare for at træde sig over tæerne du får vel det produkt du har betalt for. Du kom fra Cph til Lhr.

    Hvis alternativet var ikke at komme afsted er det her vel det bedste af det værste. Det er trods alt “kun” 1,5-2 timers flyvning.

    Vi kan kun være enige om at DATs gamle MD80er burde være pensioneret for længst, men du kom da trods alt frem.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Du træder skam ingen over tæerne herinde :)

    Eksempel:
    Så hvis du havde bestilt en Mercedes E-Klasse eller lign. Hos AVIS, men fik udleveret en VW Polo så var det fint, fordi du kommer jo stadig rundt?

    Forstår ikke din argumentation.

    Hvis jeg “bare” gerne ville fra A til B, betalte jeg ikke dyrt for SAS billetter, når jeg kan komme derover for under det halve med Ryanair eller andet skrammel.
     
    Senest redigeret: 26/9/18
    Beaglen, Henrik Olsen, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    678
    Point:
    93
    OK jeg prøver igen ;) Jeg synes ikke din AVIS-sammenligning helt holder, for du har vel reelt set fået den vare du har betalt for. SAS har jo ikke reklameret med, at du skulle flyve med et bestemt fly eller flytype. De har solgt dig transporten fra A til B. Hvis vi nu talte om en tur til SFO, hvor man er blevet stillet i udsigt at flyve med en af de opgraderede maskiner, og så får "fornøjelsen" af den gamle LAN Chile maskine, så synes jeg man har en bedre sag i forhold til at bede om en eller anden form for kompensation.

    Jeg går udfra, at du har fået hele "pakken" hos SAS med dertilhørende Eurobonuspoint, service etc. Så i min bog - har SAS leveret hvad de har solgt (forudsat du kom frem til tiden).

    Og for øvrigt vil jeg heller flyve DATs MD80 end jeg vil flyve Ryanair :p
     
    Beaglen, Henrik Olsen, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Du ville altså ikke forvente at sidde i en SAS maskine, hvis du havde købt en SAS flybillet? Det forventer jeg altså med mindre der står "Operated by" ved booking.
    Kan slet ikke se hvad forskellen på en billet til London og en billet til SFO er, her kommer du også frem, ergo har du ifølge dig fået det du har betalt for.

    Jeg mener ikke at man bare betaler for transport fra A til B, men også for at sidde ordentlig og andre bekvemmeligheder når man vælger SAS, hvilket vel er grunden til at flere herinde vælger lavprisselskaberne fra.

    Nu flyver jeg til/fra London hver anden uge og har nydt godt af nye maskiner med komfortable sæder, god benplads, wifi og strøm i sædet og eftersom det er standarden de har opereret med hele 2018 må man forvente at det er standarden for denne flyvning.
    Derfor er det en klar forringelse af produktet at indsætte en gammel DAT maskine med dårlig benplads, ingen wifi og ingen strøm.
    Alt dette er naturligvis ikke nødvendigt for at komme fra A til B, men igen, hvis jeg blot ville fra A til B så købte jeg mig en billigere billet.
    Havde det blot været denne ene gang, så fint med mig, men nu har de kørt med DAT flyver i 1½ måned.

    P.S. Flyet var også forsinket
    P.P.S. yderligere forsinkelse ved ankomst da "broen" ikke kunne sænkes ned til døren på den mindre maskine.
     
    HerrO, Beaglen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Her hælder mest til at være enig med Rejsemontøren @Nj4220. Når man flyver SAS som gerne vil fremstå som dem der gør lidt ekstra (ikke altid), så har man også en forventning til selv rejseoplevelsen. Og jeg må sige at noget af det materiel de hyrer ind som erstatning er langt fra hvad man kan forvente af SAS/ SAIL, Atlantic dog undtaget. Var selv med en indhyret Jet Time i sidste uge som har set bedre dage.

    Selvfølgelig må man have forståelse for at i den situation som Tanten selv har bragt sig i er en nedslidt maskine bedre end ingen afgang. Men se nu og få løst de bemandingsproblemer Rickard man.

    Er det en katastrofe? Nej ikke forhold til Chilener problematikken, men flyver man ofte og rammer ind i de maskiner ligeså ofte med ringe benplads og hattehylder og samtidig trænger til en kærlig hånd så er det da forstyrrende for premium oplevelse og ofte premium pris..

    Ofte er flyene forsinket fordi logistikken og rutinerne ikke er på plads, fordi de netop er hyret ind for en kortere periode og derfor ikke bliver fortrolige med SAS rutiner og service.

    Vælger man nogle af de billige konkurrenter forventer man jo det værste mht benplads etc, dog er flyene ofte nyere :)

    Jo, det er noget rod - til at leve med? Ja, men for os der rejser ofte vi vil bare have at tingene fungerer og kører på skinner.

    Jeg er gammel nok til at fløjet med MD 80/ DC9 og savner dem helt vildt, men skulle jeg med en i dag på en død kedelig standard forretningsrejse ville jeg nok forvente at den var opgraderet. Var det et eller andet eksotisk sted ville det jo nok være en del af oplevelsen.
     
    Senest redigeret: 26/9/18
    Beaglen, Erwin Lansing, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    678
    Point:
    93
    Nej jeg ville ikke nødvendigvis automatisk forvente at sidde i en SAS maskine bare fordi jeg har købt en SAS billet. Jeg flyver Ligesom dig ca. hver anden uge bare mellem Cph og Bru og jeg mindes altså ikke at sas’s maskiner er specielt bekvemme eller tilbyder nogen særlig benplads. Med wifi har du en pointe, men for mig et det vigtigere at komme frem. Men det er jo stadig ikke alle airbusserne hos SAS der har wifi - og det ved du jo ikke når du booker. Heller ikke selvom de har fløjet med nye maskiner de sidste 10 måneder. Mine grunde til at vælge SAS (eller andre netværksselskaber) frem for low cost er servicen man får. Altså eurobonus, ombookning ved aflysning, hurtig udbetaling af kompensation hvor det er berettiget, mange afgange på brugbare tidspunkter etc. Materiellet er mindre vigtigt form og på en kort tur - derfor sammenligningen med en tir til SFO.

    At en gate agent i London ikke kan magte at sætte broen på er vel ikke sas’s skyld.

    Men lad os bare være enige om at være uenige. Det er jo trods alt det der gør verden og fora som det her sjove at følge med i
     
    Beaglen, Calle77, Offlyer og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    2018 Flyvning 42, 28 September: LHR - CPH, SAS Eco

    Arbejd Arbejd..

    2018 Flyvning 43, 08 Oktober: CPH - LHR, SAS Eco

    De var idag gået væk fra den forfærdelige DAT maskine og havde indsat en Jettime, stadig ikke SAS, men betydeligt bedre end DAT. Derudover huskede jeg at få valgt sæde i god tid og fik derfor nødudgang.

    2018 Flyvning 44, 12 Oktober: LHR - CPH, SAS Plus
    Havde lidt point jeg skulle have brændt af og kastede derfor 5.000 efter et bud, det gik igennem og jeg røg op på SAS, sagde pænt nej tak til cuben, da jeg ikke kan lide fisk og der var intet alternativt, fik dog nogle nødder og en cola :)

    Andet nyt under solen..
    Planlægger lidt private rejser.. Har netop købt TK til Thailand 26 Dec - 10 Jan, derudover har jeg snart point nok til 5 nætter på Conrad, Maldiverne, så der må vi nok også ned forbi og så har jeg lige booket SAS Plus billetter til August næste år til Los Angeles med tanten.

    Arbejdsmæssigt skal jeg nok et smut med Emirates business til Luanda d. 24 November og en måned frem, hvis jeg når at få mit visum, har først ansøgt om LOI (Letter of invitation) idag, som normalt tager 3-4 uger og derefter visum i Stockholm, som nok også tager 5-10 hverdage, er lidt presset men håber det lykkes :) Ville slippe for alt juleræset herhjemme og akkurat nå hjem til den gode julemad :)
     
    Senest redigeret: 12/11/18
    Beaglen, asf, DanielBahn og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Så vi bagud igen. Ikke let at holde motivationen oppe til at skrive når det kun er frem og tilbage London - København :)
    Nå, men...

    2018 Flyvning 45, 22 Oktober: CPH - LHR, SAS Eco

    2018 Flyvning 46, 26 Oktober: LHR - CPH, SAS Eco

    2018 Flyvning 47, 05 November: CPH - LHR, SAS Plus

    2018 Flyvning 48, 09 November: LHR - CPH, SAS Plus

    2018 Flyvning 49, 09 November: CPH - BLL, SAS Plus

    2018 Flyvning 50, 12 November: CPH - LHR, SAS Eco
    Efter lidt hjælp fra folk herinde, har jeg fået gjort regnskabet op og jeg blir nødt til at opgradere en enkelt eller to rejser til plus i januar for at nå 45.000point og derved beholde mit guldkort. (Kval periode slutter 31 anuar)
    Havde egentlig regnet mig frem til at ville nå det, men en akut tur til Luanda ødelægger planen, pokkers til arbejde :)
    Kunne jo snuppe LH, Tap eller South African derned, men Emirates Business er bare det lækrere :) (Har efter denne tur også nok til en First upgrade på næste tur)
     
    asf, Beaglen, DanielBahn og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    2018 Flyvning 51, 16 November: LHR - CPH, SAS Plus

    SAS kom ud med nyheden om at de fra d. 9 November og 14 dage frem vil servere vegansk mad på Plus.
    Jeg så derfor frem til endnu en lækker cube med veganer mad (de er ret gode :))
    Men men men, SKIT må have været inde over, for da jeg åbnede boxen var der den lækreste røgede laks! (Kan ikke fordrage fisk!)

    Det blev idag derfor kun til en bolle med brød! Øv øv!
    Vedhæftet ses veganer æsken fra sidste uge
     

    Attached Files:

    Henry, Ulrik og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    CPH-DUS her klokken 14:05 ingen veganer men den samme laks krydret med en god Mikkeller.
    20181116_143959.jpg
     
    Nj4220, SophieHendriksen, clager og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Jeg er simpelthen så træt af at de intet alternativ har til den, undskyld mit sprog, skide laks! :)
     
    Beaglen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    2018 Flyvning 52, 24 November: CPH - DXB Emirates Biz

    Der kunne lige presses en enkelt tur mere ind i kalenderen i år.
    Det lykkedes mig at få mit VISA på blot 4 dage hos ambassaden i Stockholm
    Sendte afsted torsdag uge 46 og modtag VISA allerede tirsdag ugen efter, tak til visumservice.dk :)

    Det betyder at jeg nærmest holder jul i Angola i år. Touchdown i København igen d. 23/12, lige tids nok til mors gode jule mad :)

    Endnu engang en dejlig dejlig flyvetur med Emirates på business class. Deres A380-800 kan altså bare et eller andet ekstra. Er vild med kun 4 sæder pr række og baren giver lige det ekstra.

    Eneste minus var, og det er virkelig foest world problem, at chaufføren ikke dukkede op 11:20 og jeg derfor måtte ringe og 20 min efter holdte der så en anden chauffør, som beklagede. Det rører nu ikke noget ved oplevelsen.

    Klart mit favorit selskab.

    Ved ankomst i Dubai kunne jeg stryge gennem smartgates pga. registrering sidste gang.
    Overnatning denne gang var på Le Meridien, som jeg synes er klasser over Bustan, som de også tilbyder. Kæmpe værelse, lækker morgenmads buffet, 5 pools og generelt bare super lækkert.
     

    Attached Files:

    Beaglen, RasmusH, DanielBahn og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    2018 Flyvning 53, 25 November: DXB - LAD, Emirates Biz

    Efter en dejlig nats søvn, stod den på morgenmad og derefter i lufthavnen til sidste leg mod Luanda.

    Selvom LAD flyet er af en lidt ældre årgang, vurderer jeg det stadig klasser over eks. KLM og omtrent på højde med AirFrances business class.

    Dejlig tur og pga den manglende søvn dagen før, fik jeg 4-5 timers søvn, kun afbrudt af mad og lidt læsning.
    Immigration gik smertefrit og bagage udleveret på 10 min.

    Jeg ved ikke om der for nylig har været en situation i landet, men der stod flere soldater i gaderne, med rifler og hjelm end normal vis.

    Nu, indtjekket på Tropicó, TD Hotels. Super lækkert hotel og med en buffet som er virkelig god, morgen, middag og aften.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 27/12/18
    Beaglen, Henry, DanielBahn og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    2018 Flyvning 54, 18 December: LAD - DXB, Emirates Biz

    Egentlig skulle jeg først være rejst mod DK d. 22 december, men blev ringet op offshore og bedt forlade landet hurtigst muligt, da vi skal bruge flest mulige dage i lander næste år og kun har 90dage pr. Løbende 12 mdr. Til rådighed på business visum.
    Det skulle de ikke sige to gange, så jeg fik hurtigt ændret billetten og så var det ellers hjem på juleferie :)

    Intet specielt at berette fra flyveturen, dejlig behagelig og god mad

    2018 Flyvning 55, 19 December: DXB - CPH, Emirates Biz

    Heller ikke her var der noget specielt. Ventetiden på de 3 timer blev brugt i loungen i Dubai med et bad og lidt at spise, inden flyet gik hjem mod København og årstiden skiftede fra sommer og sol til vinter og blæst :)

    Chaufføren ventede heldigvis med en opvarmet bil og hurtigt var jeg hjemme i min egen seng igen, endelig tid til lidt søvn i egen seng
     

    Attached Files:

    Beaglen, DanielBahn, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    2018 Flyvning 56, 26 December: CPH - IST, Turkish Eco

    I år går nytårsferien til Thailand og valget faldt på Turkish Airlines. Udelukkende fordi det vil give nok point til genkvalificering. Egentlig havde vi nok valgt anderledes, hvis ikke SAS havde ødelagt pointoptjeningen, da det så ikke havde været nødvendigt. Men men, er faktisk positivt overrasket.
    Vi rejser 4 personer og fik alle sammen priority tags ved indtjekning på mit kort, så det var jo en dejlig overraskelse.
    Flyet var også ganske fint, ca. Samme plads som i SAS fly og så var udvalget på skærmen bare 10x bedre end på tantens fly.

    Internettet blev der reklameret med, men fungerede ikke og kunne intet loade, så der blev en film og et godt måltid morgenmad på vejen derned.
    Maden slår også tantens terning med længder = den her gider man spise og man skal ikke sidde med den ånssvage forkortede gaffel og forsøge at fiske sin mad op.
    Velsmagende og lækkert.
     
    Beaglen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    2018 Flyvning 56, 27 December: IST - HKT, Turkish Eco

    Efter 3-4 timer i den nok flotteste lounge jeg længe har set (Turkish Airlines) gik turen videre mod Phuket.
    Loungen var virkelig flot, gode møbler, masser af forskellige restauranter, biograf, golfsimulator osv osv.
    @Henry havde helt ret mht adgang.
    Vores vennepar kunne ikke få adgang, KUN businessclass og statusholdere i A* OG! Det var sgu egentlig meget rart!
    Vores venner smuttede ned i en af de andre lounges og så mødtes vi bare ved gaten.
    Til gengæld var det rart ikke at komme ind i en overfyldt lounge, for derefter at stå som sild i en tønde.

    Fik ingen billeder taget, men det gør jeg lige på vejen hjem om 14 dage.

    Flyveturen fra Istanbul - Phuket var helt smertefri, ingen turbulens eller lignende.
    Sædekonfigurationen i deres A330-300 var 2-4-2, hvilket jeg er kæmpe fan af.
    Fruen har flyskræk (næsten afvendt efterhånden) og det resulterer som regel i at hun skal sidde inderst for at kunne falde i søvn. = Nichlas sidder fast på et midtersæde = frygteligt :)
    Nå, men.. Sæde ved gangen og mulighed for at strække benene, alt er godt.

    Maden: Nok den bedste flymad jeg har fået i 2018!
    På højde med både Emirates og Airfrance business class med og her snakker vi altså en varmeret på økonomi hos Turkish.
    Hovedretten var en kyllinge “curry” med noget grønt og ris til - virkelig lækker og velsmagende.
    Før landing fik vi tyrkisk scramble egga med noget kål til af en art, er ikke helt sikker på hva det var, men igen virkelig lækkert.

    Konklussion.
    Turkish Airlines kunne sagtens blive en favorit på destinationer mod øst fremover og så giver de fortsat lidt point til kontoen
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Daniel K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Så gik starten til 2019 !
    Ingen lange beskrivelser, men lige de 5 første flyvninger..

    2019 Flyvning 1, 2 Januar: HKT - USM, Bangkok Airways Eco
    Efter en uge og nytår i Phuket gik turen videre med Bangkok Airways i en lille ATR maskine ala. den de flyver med mellem CPH-BLL.
    Kun 50 minutters flyvning, men stadig med madservering, nudler og kylling - slet ikke dårligt..

    2019 Flyvning 2, 9 Januar: USM, - HKT Bangkok Airways Eco
    En uge tilbragt på Samui i pool villa og nu går turen desværre hjemad, vi fik en masse sol, en stor orkan, set Muay Thai og en masse andre ting, men dagligdagen kalder desværre endnu engang.
    En begivenhedsløs men fin flyvning tilbage til Phuket.
    Landet i Phuket indlogerede vi os på et 2-3 stjernet hotel Phuket Airport Hotel Place/Palace - Intet fancyt, men rent, store værelser, en pool, gratis airport shuttle og til den nette pris af 200kr for en nat to personer. Kan stærkt anbefales til en hurtig layover inden turen går hjem over dagen efter.

    2019 Flyvning 3, 9 Januar: HKT - IST, Turkish Airlines Eco
    Tidligt op og afsted mod lufthavnen, som var ganske fyldt på trods af klokken endnu ikke var 05.
    Check in forløb roligt, meeeeeeget roligt og tog næsten 40 minutter, men det gav blot det mindre tid, at vente før afgang.
    Det kan desuden nævnes at vi fik lov at tjekke både mig og fruen, samt vores vennepar ind i business skranken og vi fik alle priority tags på.
    Turen til Istanbul var der ikke meget ved, hele flyet sov nærmest fra take off til halvvejs inde i flyvningen, hvilket var skønt, da der på turen derned var 3-4 unger der skreg alle 9 timers flyvning - Hurra for Bose Quiet Comfort ! :)


    2019 Flyvning 4, 10 Januar: IST - CPH, Turkish Airlines Eco
    Sidste stræk hjem mod DK var i Turkish Airlines A321-231.
    En sand fornøjelse at flyve med, stor skærm, brede sæder og god benplads.
    Den kunne godt gå hen og blive en favorit fremover.
    Generelt var oplevelsen med Turkish en stor fornøjelse og så giver den fortsat en sjat point, hvilket jo også er kærkomment i disse sløje SAS tider.


    2019 Flyvning 5, 14 Januar: CPH - LHR SAS Eco
    Havde egentlig budt på upgrade ligesom flere andre gjorde, da det var muligt at byde 500 point for upgrade. Den gik som forventet ikke igennem, men fik ej heller noget svar.

    Nå.. Skidt pyt, havde for længst valgt 11A ved nødudgangen og sædet var ikke blevet bedre af at komme på plus uanset, så det var fint nok at den ikke strøg igennem :)

    Det var min start på 2019, i snit en flyvning hver 3 dag, det må jo siges at være godkendt :D
     
    Beaglen, Henrik Olsen, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side