Gadedrenge er i... men 20% rabat skal man da vist ikke kimse ad eller hvilken rabat det kan blive til... Mødte kollega fra Tyskland der havde en firehjuls mellelkuffert, den var sku pæn cool.. Måske et projekt man skulle overveje at finde den bedste pris på... www.koffer24.com/shop/en/rimowa--cabin-multiwheel-iata-topas--932-52_s08--aa.html
Man kan som sagt skrive til KKDK og måske høre dem om de er interesseret i lidt reklame på Bonusfeber.dk?
Faldt lige over dén her. Det ser spændende ud! https://www.kickstarter.com/projects/1609691375/fugu-luggage-expandable-suitcase
Jeg kommer som bekendt ikke til det Chivas-smagning, så det bliver ikke der... Og nu er den jo heller ikke sat i produktion endnu. Men min trofaste og omkring 12 år gamle Samsonite er begyndt at halte en smule. Jeg havde egentlig tænkt mig at finde det helt store checkhæfte frem og købe en Rimowa, men altså, jeg synes det her Fugu ser interessant ud. Men bekymringen er selvfølgelig om den er slidstærk nok til folk der flyver mere end et par gange om året...
Jeg er også på Samsonite vognen.. den er lidt løs i koderne, men virker endnu, men har besluttet mig for, at Rimowa er sej, men dyr... - min sidste tur i Asien tænkte jeg, at jeg ville gå ind i en Samsonite butik og købe en, for alt er jo billigt, men da samme priser som i DK... - Så er i tvivl, for som sagt Samsonte har holdt også i 12-14 år og synger på sidste vers... - PS, den Samsontie havde 4 hjul og var ULTRA let...
Min carry-on, som jeg undtagelsesvis havde checket ind, ankom totalsmadret på bagagebåndet i Kastrup for nogle år siden. Jeg endte med at købe en ny Samsonite (den jeg har nu) i Bangkok lufthavn kort tid efter, men tror også at prisen var omkring den samme som i DK. Noget jeg savner, er fire hjul på både min skalkuffert og min carry-on. Så det skal jeg helt sikkert have næste gang!
Rimowa er the-way-to-go hvis man er til kuffert med hård skal. Et godt sted at få en billig Rimowa skulle efter sigende være (http://www.airliner-shop.de/), som er en crew shop i FRA. Kræver godt nok at man har crew ID for at komme ind, men så må man jo gå efter at score en stewardesse på turen derned ... Personlig er jeg til kuffert med blød skal som carry-on, så jeg sværger til Tumi, som med fordel kan købes i US (f.eks. Amazon eller en Outlet butik).
Min egen lille "røde farvorit" er og bliver min Victorinox når jeg skal bruge den store kabinetaske, og min Samsonite pilot roller til en enkelt overnatning.....
Ja, vidste man blot hvad kvalitet den kom i, så kunne det sgu være sjovt. En ægte super gadget for fly nørder. Var det noget @Kristian og @Henrik Olsen skulle vi bestille en "5'er" og sælge de to sidste for 3k stykket
Jeg opgraderede begge mine i foråret til versioner med 4 hjul og har ikke fortrudt! Begge er hårde og købt på outlet i USA.
Jeg købte i foråret: Delsey Helium Shadow 2.0 29in Expandable Spinner Trolley Delsey Helium Shadow 2.0 International Carry On Expandable Spinner Suiter Trolley Indtil videre har de fungeret upåklageligt. Synes de har en god vægt, hjulene ruller godt, der er lås på begge modeller, håndtaget på carry-on'en kommer langt nok op. Jeg har et par andre kufferter også (en mindre der skal checkes-in og en mindre til carry-on hvis bare en enkelt overnatning) som af og til benyttes. En, synes jeg, fin detalje er forrummet på carry-on'en som egner sig glimrende til en bærbar så jeg har blot min bærbar i en sleeve og så smider jeg den derned når den ikke bliver brugt. Men for at være helt ærligt er jeg ikke den store kuffert snob.
Jeg har fået denne her: http://www.samsonite.dk/ultimocabin-upright-55cm-20inch-earth/product-en.htm?or=4112123956 men tænker at den nok skal byttes da den er for stor bl.a. SAS' regler, men jeg syntes ret godt om måden der var rummet foran til laptop Jeg er heller ikke sikker med 2/4 hjul... Det virker som om alt går i mod 4, men jeg synes bare det fylder så meget...
Personligt foretrækker jeg den er lidt mindre end den må så der aldrig er nogle problemer. Min kan udvides når det er nødvendigt, men når den ikke er glider den lige ind på hattehylden uden at skulle ind den "forkerte" vej.