revolut.com

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Søren G, 5/7/17.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Jeg har brugt revolut lidt - bl.a. til overførsel til privatpersoner. Jeg opfatter det som et internationalt "Mobile Pay". Jeg har ikke stødt på gebyrer - heller ikke, når jeg tanker op med mit SAS EuroBonus Mastercard.

    Så mit spørgsmål er: Hvad er Revoluts forretningsmodel? Hvad tjener de pengene på? For det er i hvert fald ikke mig.
     
    danielstrandby "Synes godt om" dette.
  2. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    958
    Point:
    93
    Jeg må være dig svar skyldig og egentlig blot komme med yderligere observationer, der skaber forvirring omkring deres forretningsmodel:

    Jeg fik udleveret et gratis Revolut-kort med 100 kr. på det på en natklub i København torsdag nat. De havde et lykkehjul, hvor man kunne vinde et platinum kort (eller hvad end det hedder), og alle der deltog fik de 100 kr. på et kort. Deres sælger var rent ud sagt virkelig dårlig, og selvom jeg spurgte kunne jeg ikke rigtig få ud af ham hvad fordelen ved kortet er ("man slipper for alle mulige træls gebyrer", svarede han). For at kunne aktivere kortet skulle man give ham ens telefonnummer, som han derefter indskrev i notes-appen på sin telefon. Noget uprofessionelt, men jeg fik trods alt et tilmeldingslink på sms søndag.

    Derudover kan jeg ikke se hvorfor de går efter at ramme en natklubs torsdagspublikum, der primært består af 16-20-årige.
     
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Det kunne jeg måske give et forslag: Hvis man kan få unge til at bruge revolut til at overføre penge til venner (i stedet for at bruge Mobile Pay, Goggle Pay, PayPall og hvad systemerne nu ellers hedder), så har man en god base til fremtiden. Jeg gætter på, at en del gerne vil undgå overvågningen fra de amerikanske tech-giganter.

    Hørte sidste år på årsmødet i CA-Akasse, at konkurrenterne nu går efter at få unge på gymnasierne til at melde sig ind. Altså mange år før, A-kassen kan betale nogen ydelser.
     
    danielstrandby "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Min formodning er de bl.a. tjæner penge ved forbrug på kort, nok lidt på valutavæksling i weekender, og de valutaer med gebyr. Derudover premium/metal kort og andre ting de sælger ekstra.
    Jeg tror deres target er ungt fordi det er en nemmere målgruppe at ramme i forhold til banking og med noget der er app baseret.
    Derudover tror jeg der er forretning i at have
     
    Senest redigeret: 27/1/20
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    I min A-kasse er der en grænse på 5 års gratis studiemedlemskab, så det var en stor ulempe for de par stykker der meldte sig ind fra start, men brugte mere end 5 år på studiet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Den regel gælder for alle A-kasser. Men det kan naturligvis omgås. De unge mennesker bliver ikke meldt ind med det samme - de kommer på en mail-liste. Derfra overføres de på et senere tidspunkt til et gratis studiemedlemsskab, så de kan modtage ydelser, når de bliver færdige.
     
  7. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Her er svaret:



    Det er butikkerne der betaler, det samme som for pointene på SAS MC :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Men jeg har jo netop ikke et rigtigt kort - men kun appen. Jeg betaler ikke noget - og modtagerne betaler heller ikke noget.
     
  9. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    I det tilfælde tjener de jo nok ikke penge på dig, men omvendt koster det dem jo heller ikke så meget at have dig som kunde.

    Jeg tror de fleste som minimum har et virtuelt kort, og kan så bruge det til at lave handel på nettet i udlandet, også er der jo en lille kickback til Revolut.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Mange af disse nye fintech firmaer tjener ikke penge og har heller ikke som mål at tjene penge på den korte bane.
    De skal have antallet af brugere op og det frygtelig hurtigt. Så kan man efterfølgende tjene penge på enten at sælge data/ydelser. Eller endda hele biksen til en stor aktør.
    I Danmark har vi ser dette flere gange med mobil selskaber.
    Dette er selvsagt meget generaliserende og jeg kender ikke specifikt Revoluts plan. Men nærliggende at tro at de går mod at sælge ydelser. Man kan jo allerede købe en plan hvor forsikring, billigere lounge adgang samt kurtage fri aktie handel er en del af pakken.
     
    SophieHendriksen, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  11. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Har nogen set kampagnen med at opnå metal ved at invitere fem venner, fornylig?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Nå, har lige modtaget en notifikation om kampagnen hvor jeg kan give et kort med gratis levering, så der er nok ikke nogen metal kampagne foreløbig.

    Hvis man signer op igennem mit link, får man gratis fragt på kortet, og jeg modtager 153 kr. efter din første transaktion (inden 31. marts). Deler gerne gevinsten, så der er 75 kr til hver. Er studerende, så lidt har også ret :)

    Lad mig vide hvis du anvender det:
    https://revolut.com/referral/sebast09m!F07121
     
    NicklasAnthony og Henry "Synes godt om" dette.
  13. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Er ret sikker på det er en generel kampagne, jeg har fået samme besked.
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Det er jo relativt kort tid. Den første uge går vel med at få kortet sendt.
     
  15. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Måske et dumt spørgsmål; men jeg har brugt kortet noget tid nu, specielt til at hæve/handle i lokal valuta (GDP, USD, CAD, EUR). Men burde jeg ikke også kunne have små valutaer på mit kort? Har forsøgt at veksle mine nuværende CAD til CLP - men kan ikke umiddelbart se hvordan jeg kan det? CLP fremgår ikke når jeg vil veksle.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    https://www.revolut.com/help/gettin...encies-are-supported-for-holding-and-exchange
     
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  17. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Da jeg loggede ind i min Revolut app i går fik jeg en besked om at jeg kunne få et gratis virtuelt disposable-Visa (Normalt koster de 42 kr. Så vidt jeg husker).
    I andre har muligvis også et gratis kort ventende på jer..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Ralex

    Ralex Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Godt tip @mdk!

    Jeg har ikke fået nogen besked, men jeg kunne alligevel gratis oprette et disposable kort, da jeg lige prøvede.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Revolut går i SAS' fodspor, og er kommet med en række enhancements. De positive af dem får vi mere at vide om senere - der skulle være tale om cashback ved udvalgte forhandlere, og en pænere app....

    De håndgribelige "enhancements" er derimod til at tage at føle på.

    Det er fra august kun muligt at veksle 7.500 DKK til andre valutaer uden gebyr, mod 37.500 i dag. Alt derefter koster 0,5% i gebyr.

    Deres gebyr for at veksle i weekenden stiger med 100%, fra 0,5% til 1%

    Der er fremover kun én gratis udenlandsk overførsel pr. måned, udenfor EEA (Eller indenfor EEA, men i en anden valuta end EUR eller DKK for vores vedkommende.) Derefter koster det 4 kr. pr. overførsel.

    Det kommer til at koste 25 kr. at overføre USD til et land der ikke har USD som deres valuta, eksempelvis hvis man sender USD til brasilien. 40 kr. Hvis det er en anden valuta end USD til et land der ikke benytter den pågældende valuta - eksempelvis pund til Brasilien..

    Alt i alt gør det Revolut mindre relevant for mig.
    - Hvis Curve kommer til at indføre det nye tier de sendte ud i et spørgeskema for nyligt kommer jeg nok til rent faktisk at smide $$$ efter et Fintech start-up, hvis ikke ser det ud til at vi der godt kan lide at optimere, og ikke betale for diverse services skal til at ekspandere vores portefolio af konti hos diverse start-ups og sprede aktiviteten ud, for helt at undgå gebyrer. (Eller bide i det sure æble, og opgradere til en premium konto.. Indtil videre kan det dog ikke svare sig for undertegnede.)
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Jeg har hele tiden haft en lille gnavende tanke: Hvad tjener de penge på? Og det er jo debatteret tidligere i tråden, så den skal vi ikke gentage. Men min konklusion er, at de ikke har kunnet fortsætte med at være gratis for sådan en som mig. Derfor virker det naturligt, at de hæver gebyrerne. Og de er vel stadig OK, når man sammenligner med betaling med Paypal, bankoverførsler og kreditkort.
     
    asf "Synes godt om" dette.

Del denne side