Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

  1. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Samme her. Men kan oplyse at det virker fint med Nykredit Mastercard. Godt nok kun 10p/100kr, men stadig fint at få point på sine b-skatterater ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Mikael Munk Hansen

    Mikael Munk Hansen Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Jeg kan betale 3500 pr. regning med mit SAS Mastercard. Sådan har det været de sidste ca. 3 måneder. Norwegian kortet har jeg ikke oplevet nogen grænse på.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Januar gik fint for mit vedkommende med at betale regninger op til 3.500 DKK med mit SAS MC Prem.
    Februar har jeg fået én regning igennem på sølle 1500 kr., og ellers er der blokeret. Jeg kan fint betale med kortet andre steder (også større beløb), så det kan det ikke være beløbsgrænsen der er nået o_O

    Undrer mig.... :(
     
    Henry, Henrik Olsen og MortenS "Synes godt om dette"
  4. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Kan det måske være de 15.000 maksgrænse pr måned (eller løbende 30 dage), der er forbundet med finansielle transaktioner?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Godmorgen :)

    Ja, det kan sagtens tilfældet, har lige regnet på det - tak :)

    Så var det lidt sjovere i Dec og start januar FØR det ikke var ændret til kontanthævninger:cool:
     
    Henry, Henrik Olsen og MortenS "Synes godt om dette"
  6. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Nogle af jer der har sat betalinger op med Roger-Address? Hvordan oplever I, at det fungerer? Har selv taget det i brug og bedt en kreditor sende mail med betalingsinformationer direkte til Roger-Address. Mailen kan godt læses (da det er den månedlige mail, jeg tidligere har sendt manuelt igennem systemet), men indtil videre har jeg ikke fået besked om, at en ny betaling er blevet oprettet. Og den månedlige mail plejer at blive fremsendt omkring d. 20 i måneden. Har I øvrigt forsøgt at få fat på Roger.ai telefonisk og via chatten - men telefonen tager de ikke, og chatbeskeden har de endnu ikke reageret på. Så tanken er god - men indtil videre ligner pålideligheden ikke at være stor på Roger-Address...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Så fik jeg fat på Roger-folkene. De havde modtaget mailen med betalingsoplysninger, men mailen var ikke blevet sendt videre internt i systemet. De har sat en tekniker på at løse problemet (imellemtiden har jeg fået fremsendt mailen og betalt FI’en manuelt). Så obs hvis du bruger Roger-Address. Systemet har fortsat nogle børnesygdomme. Imidlertid ros til kundeservicen - da jeg endelig fat på dem...
     
    Erwin Lansing, Jeblin, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er der andre der heller ikke har fået Norwegian-point for deres overførsler? Jeg har fået op til 31/1. De plejer ellers at overføre ret hurtigt.
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, samme her. Har heller ikke fået for en betaling den 19/2.
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  10. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det samme her seneste var 23.01, men se på den lyse side så tager det bare længere tid inden man skal pine sig selv med pøblen på en gratis tur :cool:
     
    Henry, Jeblin og RasmusH "Synes godt om dette"
  11. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Har lige modtaget mail om at det pr 1/4 ikke længere vil være muligt at betaler kreditkort-regninger med Roger af “juridiske og sikkerhedsmæssige årsager”.

    Så er der ikke meget at komme efter mere. Stor tommelfinger ned til Roger!
     
    Kasper, john christensen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Samme mail her... slut med Roger herfra må jeg bare sige.. "af juridiske og sikkerhedsmæssige årsager"?? Varm luft trods vintrrkulden lige nu...
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Har også fået mailen. Her er den i sin helhed:

    Kære bruger

    Vi kan se, at du
    har brugt
    din Roger-konto til at betale kreditkortregninger fra kreditorer som fx SEB Bank, Bank Norwegian og Ikano Bank. Vi er rigtig glade for at have dig som bruger og for, at du har fundet Roger nyttig til dette formål.

    Af juridiske og sikkerhedsmæssige årsager vil vi dog desværre ikke længere kunne tilbyde denne service fra og med 01.04.2018.


    Vi håber, at du stadigvæk vil finde Roger brugbar til betaling af dine andre regninger. Du kan fx modtage regninger fra dine kreditorer direkte i Roger, så de bliver sat til betaling helt automatisk - uden at du skal løfte en finger! Læs mere om det hér.

    Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til denne ændring, er du naturligvis meget velkommen til at skrive til os på [email protected]

    Tak for samarbejdet kan vi vist kun sige. Ikke mere Roger fra mig. Nu er der jo snart ingen fordel ved at bruge Roger mere.
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  14. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Sløj begrundelse. Gad vide hvad den rigtige årsag er :rolleyes:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Gad vide om det er SEB og Bank Norwegian etc. der har sagt stop? Siden det kun handler om regninger fra kreditkortselskaber
     
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Den rigtige begrundelse er vel, at lidt for mange har brugt Roger som en "Point maskine". Saldoen på MasterCard er betalt med Norwegian Bank kortet. Og saldoen i Norwegian bank er betalt med EurobonusMasterCard. :oops::oops::oops:

    Ingen er vel forundret over, at dette må stoppe - og at kortene må tilmeldes betalingsservice.

    Hvis man stadig kan betale B-skat, kreditforeningslån, forsikringer o.l. med Eurobonus Mastercard via Roger (og få point), så er Roger vel OK.

    Bot for en god ordens skyld: Jeg bruger ikke Roger - og har heller ikke tænkt mig at gøre det.
     
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg har netop skrevet til dem og spurgt om en mere præcis forklaring. Det forventer jeg så at få :)
     
    jtraveler, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Har også fået omtalte mail. Det er vel egentlig fair nok, at man kun får pointene én gang. Jeg har benyttet Roger til mine faste månedlige/kvartalsvise regninger samt ikano bank, så jeg vil stadig benytte dem fremadrettet, dog minus ikano bank.
     
    SophieHendriksen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  19. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Ærgerligt. Det eneste positive er at varslet på en måned er rimeligt, når nu de ville ændre konceptet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Jeg vil også tage Ja-hatten på, og sige fin håndtering af Roger, og fin varsel. Det er nok ikke dem, der ikke ønsker den omsætning længere, og helt ærlig, så var det måske også lidt for godt til at være sandt, at kunne få cash-back hos Ikano, samtidig med at kunne få EB-point. Det var godt, så længe det varede.
     
    SophieHendriksen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side