Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

1. john christensen

john christensen TripFlyer

Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Jeg synes resultatet afhænger af hvilken side man ser tingene fra... fair? Tjah.. at tre virksomheder uafhængig af hinanden tilbyder ydelser der samlet set giver kunderne ekstra fordele kan jeg altså ikke se noget fordækt i? Derfor er jeg også spændt på at høre den reelle begrundelse.. hvis jeg gør brug af muligheden for flere forsikringer mod kritisk sygdom så får jeg jo heller ikke kun fra en af dem hvis jeg bliver syg.. sådan groft sagt set fra.en anden side..

Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  2. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    For mig ligner det, at SEB Kort, Bank Norwegian, etc. enten samlet eller hver for sig har bedt Roger “rette ind”. Alternativt ville kreditkortselskaberne klassificere Roger-transaktioner således, at de slet ikke ville give point. I så fald ville Roger tabe dobbelt. Så beslutningen fra Roger er med “kniven for struben” for ikke at miste mange kunder og blive markant mindre relevant/brugbar.

MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  3. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    927
    Point:
    93
    Tænk lige over det du skriver og derefter tilføj kartel til tankerne, det vil ikke være en lovlig fremgangsmåde.
    Ud fra et "tech" synspunkt så er der jo ingen hindringer for kortudsteder i ikke at give point for regninger betalt til en kortudsteder, de kunne jo også specificere det i deres kortbetingelser hvad der giver point og hvad der ikke gør.
    Så jeg venter også på at høre Rogers forklaring.

jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  4. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    *Host* Hvidvaskningslovgivning *host*

Ret oplagt at det ser lidt uldendt ud hvis der er nogle individer, sikkert herinde fra, der kontinuerligt betaler xx.xxx kr. Hver d. 1 til div. Kreditkortselskaber, via kreditkort.

5. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    551
    1,172
    Point:
    93
    Kan du forklare hvordan hvidvaskningsdirektivet måtte finde anvendelse på ovenstående scenarie?

I min optik er der i den henseende ikke noget særligt at komme efter, da du ikke har problemer med at spore pengene.

Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  6. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Hvis det handlede om hvidvasksningslovgivning, så tror jeg at Roger havde lukket betaling af kreditkort ned med det samme;)

Henry "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Med mindre kreditkortet viser sig at være et 'prepaid' debetkort, købt som gavekort kontant i en kiosk i Ydre Mongolistan. :eek:
    ..og ja, man kan godt se forskel på et MC debet- og kreditkort, men 'better safe than sorry'.

8. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    551
    1,172
    Point:
    93
    Men så ville det jo være gældende for alle regninger - ikke kun regninger vedr kreditkortselskaber.

9. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Nu er jeg ikke juridisk uddannet, men føler mig sikker på, at det ikke - hvis mine gisninger er andet end spekulationer - karteldannelse. Det er snarere bully-metoder (som også ses i andre sammenhænge i erhvervslivet, om man bryder sig om det eller ej). Sandsynligvis har de vel også en brancheforening?, der kan have lagt presset (på en lille start-up med umiddelbart tre unge iværksættere med en god ide). Men igen, tag mine gisninger for, hvad det er - spekulationer. Vi ved ikke noget faktuelt, før Roger evt. uddyber årsagerne.

10. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Både ja og nej. En normal regning er udstedt til en-eller-anden og omfatter levering af en vare eller ydelse. (Der findes naturligvis falske regninger, men det lader vi lige ligge et øjeblik.)
    Så er det nok hvidvaskningsmæssigt mere indlysende at lade pengene cirkulere heftigt mellem diverse anonyme kreditkort.

Årsagen til Rogers politik kan naturligvis være en helt andet og slet ikke så konspiratorisk - men man skal ikke undervurdere kompleksiteten i hvidvaskningsreglerne.:eek:

11. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    551
    1,172
    Point:
    93
    Men du kender jo ejeren på kreditkortet, da jeg ikke tror nogen vil give kredit uden at kende identiteten på debitor.

Du henviser til et ukendt debetkort. Så skulle det jo være betaling med debetkort der var problemet. Ikke at regningen kommer fra en kendt kreditor, der kender identiteten på debitor

12. henrikbjorn

henrikbjorn Aktivt medlem

Beskeder:
    120
    229
    Point:
    43
    Har slettet min konto.

Henry, MortenS og Kasper "Synes godt om dette"
  13. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    496
    1,091
    Point:
    93
    Træls...

men jeg kan nu stadig godt finde masser af nemme point via Roger... Det bliver bare lidt mere besværligt end hidtil.

Henry og Claus Heine "Synes godt om" dette.
  14. PilgrimofScandinavia

PilgrimofScandinavia VIP medlem

Beskeder:
    144
    268
    Point:
    63
    hvad udad tabes skal indad vindes...

Skulle vi ikke starte en ny tråd, hvor vi deler info om kreditorer, der sender girokort uden gebyr, så man kan overveje at framelde dem fra PBS?

Det kan selvfølgelig blive helt random hvis vi hver især melder den lokale tømrer, osv. ind, men der må være nogle gengangere/nogen af bred interesse.

Henry, jtraveler, AaB_CPH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Enig. Der er fortsat meget at vinde ved Roger.

Henry og jtraveler "Synes godt om" dette.
  16. fisker10

fisker10 Nyt medlem

Beskeder:
    7
    11
    Point:
    3
    Har andre oplevet, at MobilePay betalinger ikke har givet cashpoints hos Norwegian de sidste par dage?

17. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    Ja. Har en betaling 6/3 samt 8/3 jeg ikke har fået CP for. Men plejer de ikke generelt at være lidt sløve med at tilskrive?

Henry og fisker10 "Synes godt om" dette.
  18. fisker10

fisker10 Nyt medlem

Beskeder:
    7
    11
    Point:
    3
    Lad os håbe på det for jeg har ikke oplevet, at de har været så sløve før. :)

19. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    588
    1,675
    Point:
    93
    Norwegian er stoppet med at give CP for denne type betalinger i Norge pr 7/2. Ved ikke om noget tilsvarende kan være sket i dk ?

20. PilgrimofScandinavia

PilgrimofScandinavia VIP medlem

Beskeder:
    144
    268
    Point:
    63
    Jeg får pt cp på mobilepay til butikker. Men pt ingen cp på roger eller revolut

Del denne side