Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

  1. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Hvis du swiper fra dit SAS kreditkort eller norwegian ditto til Lunarway har du på den måde optjent point ved SAS/norwegian.

    Ved 10.000kr om måneden løber det op i 120.000kr om året du får point for.

    Hvis du allerede i dag makser dit kreditkort hver måned, er der naturligvis ingen fidus.

    Sig endelig til hvis jeg skal uddybe.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Okay, det vil jo så sige, at det reelt er de samme point, som jeg kunne få ved "bare" at bruge kortet. Hvis jeg ikke bruger pengene på min Lunarwaykonto men betaler min SAS MC saldo, så har jeg egentlig bare en ekstra konto jeg har flyttet penge til. Man kan selvfølgelig godt sige, at med de ikke-eksisterende indlånsrenter man har på en lønkonto nu om dage, så kan det måske være lige meget.
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Korrekt. Jeg er dog langt fra at ramme kreditmaks på mit kort så det giver lidt ekstra point på kontoen :)
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  4. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg afventer modtagelse af mit SAS mastercard. Ifbm bestilling blev det oplyst at køb på nettet skal verificeres via engangskode på SMS. Skulle du det da du betalte din regning via Roger?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er faktisk lidt mystificeret over den besked, som jeg også har fået. Jeg oplever, at det ikke er hver gang, og jeg kan ikke helt se et mønster i hvornår!:confused:
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Mener faktisk det er webshop/betalingsmodtager og deres sikkerhedsniveau der afgør det, med mindre man altivt har tilvalgt det hos sin kortudsteder..... (men er ikke sikker)
     
    SophieHendriksen, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg tror det er hvad man for tiden populært kalder for "risikobaseret", hvor de nok putter en masse faktorer i: butikken sikkerhedsniveau, hvad butikken sælger, beløbet du bruger, om du lige har købt noget i Tyskland og nu køber noget i Mexico, osv. osv. Man kan også kalde det for sort magi :)
     
    MortenS, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Ja - og med 3 køb er du tæt på de maksimale 500.000 point, du kan optjene på et år (kortbestemmelserne kapitel III, punkt 2.3)
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Men så må du jo bare have et SAS kort per familiemedlem og tilsvarende ved Norwegian og British Airways... Så der er vel rigeligt med kort at vælge imellem trods alt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tja, det giver nok meget god mening. Lidt ligesom når Nets mener at 1000 USD+Prada+New York = lukket kort uden notificering :eek::eek:
     
    clager, Erwin Lansing, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det lyder fornuftigt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. ChristianRasmussen84

    ChristianRasmussen84 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    52
    Point:
    13
    Jeg melder mig lige på banen...
    Mit navn er Christian Rasmussen og co-founder og CTO af Roger. Først og fremmest mange tak for interesse i Roger og at du finder vores support brugbar og venlig. Det er korrekt vi har haft "udfordringer" mht. til at lokaliseringen af vores FAQ og andet materiale omkring selve vores core-business. Transparent har vi været i tvivl om fordele og ulemper ved sprogvalget ved landingsite/faq hvor vi i selve app'en er dansk lokaliseret. Tror dog vi er nået til konklusionen - efter user-feedback - at vi skal have alt dansk og vores udviklere arbejder pt. på det.

    Kort fortalt er vi en meget internationalt hold med internationalt fokus. Vi har kontor i København og i San Francisco. Vores historie - kort fortalt - er vi stiftede et selskab, Assemblage, i 2011 som vi solgte til Cisco i 2014 og gennem vores tid i San Francisco identificerede vi store problemer på betalingsområdet. Ikke mindst "problemerne" ved at selve transkationen er en tung process men også fordelene ved - som I selv nævner - at betale regninger via sit kreditkort. Vi er fra USA bekendt med FICO-scoren, som er den amerikanske model til at kreditvudere en person. Ved at betale regninger med dit kreditkort og afbetale kreditkortet korrekt gives en bedre score, som I nok ved. Denne model fandt vi interessant og mente vi kunne bruge dette som et yderligere argument for Roger.

    Men kort fortalt er Rogers overordnet mission at gøre det bekrymringsfrit at betale regninger. Som sagt med fokus på to store problemer vi opdagede nemlig 1) selve processen (tunge indskrivningskrav etc.) og 2) cashflow. Sidstnævnte er en relativ ny feature for os, nemlig at vi tilbyder kredit til at skyde regningerne over flere måneder. Dette kreditkomponent leveres af et internationalt bank-partnerskab og derved ikke gennem virksomhedens likviditet selv. Dette har vist sig at være en model som gør at vi kan have en fornuftig forretning med fokus på vores oprindelig mission, nemlig at gøre det lettere for forbrugeren. Vi frigiver et Enterprise system til virksomheder indenfor kort tid hvor virksomheder kan afsende regninger og opkræve betalinger gennem systemet. Denne løsning kommer til at have et mindre mnd. fee som gør det muligt for os at tilbyde gebyrfrit transkationer for forbrugeren.

    Jeg håber det gav et smule indsigt og "ro i sindet". Jeg vil meget gerne svare på yderligere spørgsmål hvis du skulle have nogle tvivler - du er altid velkommen til at tage fat i mig direkte på christian(at)roger.ai

    MVH,
    Christian Rasmussen
    christian(at)roger.ai
    CTO | Roger
    31902141
     
    Henrik Olsen, Henry, Grisefod og 7 andre "Synes godt om" dette.
  13. ChristianRasmussen84

    ChristianRasmussen84 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    52
    Point:
    13
    Det er helt forståeligt og en valid pointe. Vores infrastruktur er godkendt af Finanstilsynet, vi er netop i behandling af E-mærket samt kan det nævnes at alle kreditkortoplysning opbevaret og behandlet via en PCI godkendt protokol, hvilket betyder vores infrastruktur ikke opbevarer oplysningerne til aflæsning på nogen måde. Yderligere er alt data krypteret og sikkert opbevaret og der vil på INTET tidspunkt blive frigivet personfølsomme via API / 3rd part eller brugt til evt. salg. Det er ikke ideen med vores forretning, da forbrugeren er i centrum og en ting som denne vil koste os alt brandmæssigt.

    Nu kan man så sidde tilbage og undrer sig over modellen da der findes et gebyr på kreditkort-transaktioner. Det er helt korrekt og de gebyrer er vi også underlagt. Måden vi derved har en vedvarende og fornuftig forretning er gennem vores cashflow/kredit komponent, samt vores Enterprise partnerskaber som gør det muligt at afsende regninger.

    Håber det giver lidt mere indsigt.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. ChristianRasmussen84

    ChristianRasmussen84 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    52
    Point:
    13
    Det er jeg glad for at høre, Henry. Du er altid velkommen med feedback enten til mig privat eller via vores support.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er de net butikker der har tilmeldt sig - MasterCard og VISA:

    Visa og MasterCard har i dag en sikkerhedsløsning, som tilmeldte internetbutikker anvender som en ekstra sikkerhedsforanstaltning i forbindelse med betaling over internettet. For Dankort er sikkerhedsløsningen obligatorisk for forretninger i 2017.

    https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx

    Måske lige lidt out of scope, men Danske Bank har en ganske fin sikkerhedsfunktion på deres MasterCard, her kan du åbne og lukke for brug af dit kort i verdensdele og internet, forrige år fik jeg nyt kort, da mit MasterCard blev klonet i Chicago og nogle måneder efter blev det brugt i Florida til købmandsindkøb, det blev fanget af NETS men måtte stadig igennem indsigelse, havde jeg lukket for brug i USA da jeg forlod landet havde jeg bare fået et nyt uden at skulle igennem indsigelse.
     
    Senest redigeret: 25/4/17
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Glemte da vist at skrive at jeg har tilmeldt mig, har stadig nogle papir regninger og ikke mindst grundskyld 2 gange om året - de ryger nu over BA mastercard.

    Men er glad for at jeg har skanner for mobil app virker ikke med det samme, Første regning skulle være betalt med Roger det fik jeg mail om :)

    Er dog ikke helt vild med GUI og det er IE hellere så må logge på Chrome, men det er små ting.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Korrekt. Det er et spørgsmål om at finde en balance mellem tabsminimering og CAF (Customer Acceptance Factor)..
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    God ide med Grundskyld :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er der nogen måde at slette/redigere en regning?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Når den ikke er betalt endnu, kan du godt slette den. Lidt gemt i app'en, i hjørnet øverst til højre på de tre prikker når du er inde på regningen.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side