Jeg har tidligere lovet lidt tilbagemelding omkring mine erfaringer med Roger. Så de kommer her. Men da jeg kan se, at Roger læser med her i forum, vil jeg forbeholde mig retten til ikke at afsløre alt
Jeg har ikke umiddelbart nogen kommentarer til diskussionen om datasikkerhed - det har jeg ganske enkelt ikke indblik nok til at sige noget fornuftigt om. Så mine erfaringer går udelukkende på basisfunktionaliteten og muligheden for at optjene point (det er jo dét, der er livets mening).
Jeg har betalt en håndfuld regninger med Roger - nogle små, nogle større, men ikke i nærheden af de 15.000 kr. som pt. er maksimum. Jeg har betalt fra flere forskellige kort uden problemer.
Baseret på dette kan jeg konstatere, at det indtil videre er problemfrit at betale månedens regninger via mit Norwegian-kort for derefter at betale opkrævningen fra Norwegian via mit SASMC-kort, som endelig (med en måneds forsinkelse) betales med mit Nykredit-kort.
Resultatet er, at de 5.000 kr. i regninger (som i udgangspunktet ville blive betalt i netbank uden pointoptjening) nu giver mig 50 NOK i cashpoints hos Norwegian, 500 EB-point gennem SEB og 500 EB-point gennem Nykredit.
Hvis man har regninger nok, kan man skalere regnestykket. I første omgang op til maksimum på kortet (hos mig er det Norwegian, der har det laveste kreditmaks på 15 tkr.).
Hvis man rigtig vil lege, kan man svinge regningerne frem og tilbage et par gange. Det kræver at man regner lidt grundigere efter, så man ikke overstiger kreditmaks.
Er det umagen værd? Det afhænger vist af, hvordan man takserer sin egen timepris. Det kræver lidt arbejde. Er det i orden? Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor ikke. For at citere Signe Moldes datter: "Umoralsk, umoralsk... men er det ulovligt?"
Click to expand...