Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tak, men fik bekræftet fra kundeservice at det kun var en iOS feature, men det fiksede de hurtigt. :)
    Jeg tror jeg vil vente med at forsøge rigtigt til der er en android app eller fuld funktionalitet fra web.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Jeg har tidligere lovet lidt tilbagemelding omkring mine erfaringer med Roger. Så de kommer her. Men da jeg kan se, at Roger læser med her i forum, vil jeg forbeholde mig retten til ikke at afsløre alt :)

    Jeg har ikke umiddelbart nogen kommentarer til diskussionen om datasikkerhed - det har jeg ganske enkelt ikke indblik nok til at sige noget fornuftigt om. Så mine erfaringer går udelukkende på basisfunktionaliteten og muligheden for at optjene point (det er jo dét, der er livets mening).

    Jeg har betalt en håndfuld regninger med Roger - nogle små, nogle større, men ikke i nærheden af de 15.000 kr. som pt. er maksimum. Jeg har betalt fra flere forskellige kort uden problemer.

    Baseret på dette kan jeg konstatere, at det indtil videre er problemfrit at betale månedens regninger via mit Norwegian-kort for derefter at betale opkrævningen fra Norwegian via mit SASMC-kort, som endelig (med en måneds forsinkelse) betales med mit Nykredit-kort.

    Resultatet er, at de 5.000 kr. i regninger (som i udgangspunktet ville blive betalt i netbank uden pointoptjening) nu giver mig 50 NOK i cashpoints hos Norwegian, 500 EB-point gennem SEB og 500 EB-point gennem Nykredit.

    Hvis man har regninger nok, kan man skalere regnestykket. I første omgang op til maksimum på kortet (hos mig er det Norwegian, der har det laveste kreditmaks på 15 tkr.).

    Hvis man rigtig vil lege, kan man svinge regningerne frem og tilbage et par gange. Det kræver at man regner lidt grundigere efter, så man ikke overstiger kreditmaks.

    Er det umagen værd? Det afhænger vist af, hvordan man takserer sin egen timepris. Det kræver lidt arbejde. Er det i orden? Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor ikke. For at citere Signe Moldes datter: "Umoralsk, umoralsk... men er det ulovligt?"
     
    Daniel K, Peter F., Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er vel bare godt tænkt at betale regningerne med forskelligt kort sålænge det oprindeligt er et normalt køb.

    Godt tænkt vil jeg sige og ja - det er nok mest ens egen tid der skal tænkes på, men 50 Cash Points er alligevel 50 norske kroner og det kan du vel godt arbejde i 10 minutter for?
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Er det helt indenfor at overfører 10k til LunayWay og derefter overfører pengene til sin alm. konto med det samme?
    - Er der noget maks på beløbet?

    beklager OT, men tænkte det var overkill at oprette en ny tråd om emnet :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Spørgsmål: Ville I være interesseret i at deltage i en Q&A med chefen for Roger.ai, således at I kan få svar på alle jeres spørgsmål?
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  6. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    det lyder da som et godt tiltag.

    i øvrigt; TAK til den anonyme IF'er der har brugt mit referal link :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    kan du uddybe?
    "er det helt indenfor (...) at overfører 10k..."

    Du kan toppe-up med 10tkr. pr. kalender måned.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Tænkte om det er imod deres betingelser, eller om det evt. Ligner noget illegalt hvis jeg konsekvent hæver 10K på kortet den 1. Og overfører pengene til min hovedkonto med det samme.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det vil jeg ikke gisne om.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg kan kun anbefale alle at følge Roger.ai på https://m.facebook.com/tryroger/ de har lige haft en konkurrence for alle brugere, hvor man kunne vinde betalingen af en regning på op til. 3.000 DKK.
    Derudover kommer der updates ang. Nye features osv.
    - Hvis man er Android bruger, som jeg, kan man også deltage i beta-testen af deres Android app, og komme med fejlrettelser og input :)
     
    Henry, Henrik Olsen og MortenS "Synes godt om dette"
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg ved ikke om jeg har noget brændende spørgsmål, men deltager gerne for at høre med og finder nok noget at spørge om undervejs.
     
    Henry, Henrik Olsen og MortenS "Synes godt om dette"
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Mine erfaringer indtil videre:

    Har betalt flere fakturaer og det fungere bare, indtil videre har jeg optjent Avios, fik mig så et Norwegian kort og har så betalt BA faktura med Norwegian og der kom så cashpoint belønning, nu har jeg også fået bestilt mig et EB MC der er på vej med posten, så det er optimering af indtjening :D.

    Men som sagt det virker bare - upload/scan/billede af FI, man skal dog være opmærksom at deres hjælpe artikler er til APP Roid eller IOS, som udgangspunkt er BA faktura den nemmeste at klare i Roger af den simple grund det er samme betalings info på FI kort måned efter måned, dermed skrevet at Rogers grænse snildt klares med flere FI kort på samme måned, kan se at fra Roger skriver betalt til de er registreret er 2~3 dage.

    Eneste anke er at "guld" kun kan opnås ved at dele regning til en billig rente, men kan ikke finde deres renter noget sted, så ved ikke om det er værd at blive guld.

    Nu er mit problem at jeg skal have en større pung til alle de "skide" kort, men den størrelse findes ikke så mavebælte eller mande taske ;):p:D

    Jeg har modtaget 235 cashpoint for det lidt arbejde 1 minut, så synes det er det ene minut værd. Selvfølgelig er det i orden det er jo ikke fordækt på Norwegian faktura fremgår det tydeligt hvem betalingen er til, så der kan de bare stoppe "festen" udover det så havde Bank Norwegian og SEB ikke fået mig som kunde hvis det ikke var for en service som Roger - og alle ved at en selv er den vigtigste kunde af dem alle IKKE dig men MIG :p og inden hus juristen skriver noget andet så har jeg i sinde at betale min "gæld" det er ikke en karrusel, bare en tog tur med Bank Norwegian og SEB som ekstra stop ;)
     
    mdk, Schlandy, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    En lille opdatering:

    Det ser ud til man nu selv kan bestemme hvor meget en regning skal betales og hvornår. Hvilket er super i forhold til Norwegian VISA, så man kan betale mere end de 300kr nu.
     
    Henrik Olsen, Henry og mdk "Synes godt om dette"
  14. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det har nu været muligt hele tiden! ;)
    Du skal blot udfylde FI-kortet med beløb og betalingsdato ;-)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Okay, mit stod bare på 300kr, derefter havde jeg ikke mulighed for at ændre beløbet i Roger.ai interfacet :)
     
    Henrik Olsen, Henry og mdk "Synes godt om dette"
  16. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det står der som std., hvis du ikke selv indtaster det ønskede beløb på FI-kortet :)

    Hvis du enten via PDF "Sign & Fill" funktionen, eller fysisk i hånden, udfylder FI-kortet kan du selv vælge både indbetalingsdato og beløb :)
    - Lækkert hvis man via interfacet kan ændre begge ting nu, så slipper man for manuelt arbejde med BN indbetalinger :)
     
    banditten, Henry og henrikbjorn "Synes godt om dette"
  17. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Ahh på den måde. Efter din regning er analyseret kan du ændre beløbet og dato.
     
    banditten, Henry og mdk "Synes godt om dette"
  18. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Tror det er lidt forskelligt fra bruger til bruger, jeg er på Android app og der har jeg ikke mulighed for at ændre på beløb og dato og hellere ikke via browser.

    Min løsning åben i pdf og fyld den ønskede "data" på FI kort, derefter tag billed :D, men simplere metoder kan bruges, ved en "fejl" uploaded jeg en regning fra DK hostmaster havde ikke set det ikke var en regulær FI men bare en faktura hvor der et sted står FI kortart, men anyhu Roger fattede dette så nu vil jeg eksperimentere lidt om det er nok bare med FI og et beløb.

    Er der nogle der har mulighed at ændre navnet på Faktura/regning i Roger ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Du kan også bare åbne word og skrive en "faktura" til dig selv med angivelse af reg. og kontonummer... :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Skal det forstås som Roger også kan klare bank overførsler?
    Var man hardcore pointsamler og ikke helt rent i filten, ja så kunne man jo få en betalingsaftale til sig selv også ellers "optimere", men indtil videre er min filt bomulds hvid og dufter af bamseline :D:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side