Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Ja :)

    Det er vel ikke radikalt anderledes end at bruge MobilePay til at sende penge til konen, når man har fælles lønkonto... Men jeg beundrer din uskyld :rolleyes:
     
    Henry, THammer og banditten "Synes godt om dette"
  2. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Har ikke tid til at svare er i gang med at overføre penge til mig selv fra mig selv :D:p:cool:

    Hus juristen @Beaglen må kunne svare på det juridiske, om det er lovligt eller ulovligt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Har endnu ikke et SAS MasterCard, men de tanker der herinde omkring at betale mit Norwegian Visa med SAS MC for derefter at betale det på normal vis er tillokkende. Kan det anbefales? eller er det super besværligt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Fandt lige denne her under deres nye Premium Mastercard side

    • Hvis det kan sandsynliggøres at en række af transaktioner er uden reelt indhold og hovedsageligt er gennemført med det formål at optjene EuroBonus point, er kortudsteder berettiget til at se bort fra transaktionen ved tilskrivning af bonus point.
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  5. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er jo hvordan det skal fortolkes, hvis du betaler dine regninger burde der jo ikke være en ko på mosen - så brug SAS kort som det første for helt at holde dig fri af ovenstående.

    "[..] og hovedsageligt er gennemført med det formål at optjene EuroBonus"

    Det er vel i bund og grund den eneste grund til at man får et loyalitets kreditkort for at optjene point :rolleyes:

    Jeg har betalt mit BA med Norwegian det fungerede fint og nemt, BA og Norwegian kort bruger samme FI kort igen og igen så det er nemt ikke mindst af du bare skal tage et billede af FI kort nummer og et beløb altså du behøver ikke at bruge et FI kort:).

    Det er ikke besværligt og kigger du op på det øverste svar fra Daniel, så bliver det nemmere og nemmere når man finder ud af hvad Roger kan, jeg synes ikke Roger er så gode til at forklare hvad man kan og hvordan så det lære man.
     
    Henry og henrikbjorn "Synes godt om" dette.
  6. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Jeg er lige blevet opmærksom på Roger efter at have fået et SAS mastercard og vil gerne sætte så mange af mine faste månedlige betalinger som muligt op SAS mastercardet.
    Jeg skal bare lige dobbeltjekke med jer garvede brugere herinde:
    Til eksisterende betalingsservice regninger afmelder I altså disse og "sluger" gebyret for at få tilsendt regningerne så I kan betale dem via Roger med kortet? Hvis altså firmaeet ikke bruger de, ift Roger, smartere elektroniske gratis FI kort regninger?

    Er det korrekt forstået ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    @danielbirch Er det korrekt forstået bank overførsel via Roger klares ved at man laver regningen selv med overførsels infoen (reg og konto eller FI kode) og uploader til Roger som betaler den ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg er startet med de regninger hvor der ikke er gebyr for fremsendelse af FI-kort. Ellers skal du betale gebyret hver måned som jeg lige ser det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Er der nogen på forum der har nået Roger Silver eller Roger Gold?

    "Gold" skal man bare bruge afdraget 1 gang? så kunne det måske være en potentielt et godt level...
     
    Senest redigeret: 18/6/17
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Yes, har her til morgen afmeldt de regninger, som jeg ved jeg betalte fast i juli sidste år og der er en jeg kan huske der er gebyr, så den lod jeg være på PBS.. men lidt forsikring, husleje til andelsforeningen og noget andet kommer på Roger.ai fra nu af...

    Hvis jeg opdager der er gebyr, vil jeg nok kun gøre det i dobbelt point månederne..
     
    klaustroFlyer86 og Henry "Synes godt om" dette.
  11. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Ja, det er sådan jeg har gjort det.

    FI-kode svarer til et indbetalingskort - det kan du ikke selv kreere, da det kræver en indløsningsaftale med banken.
     
    Grisefod og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Hvad er risioken ved at bruge Roger.ai?

    Hypotetisk tilfælde er at man betaler en regning via sit Mastercard og dagen efter går Roger.ai konkurs INDEN de har nået at ekspedere betalingen videre. Altså de går konkurs mens de penge man har betalt er under deres disposition. Hvad sker der i sådan et tilfælde - stiller man sig i rækken af kreditorer i konkursbo?

    Eller bruger Roger.ai en klient/kundekonto (som nogle finansielle virksomheder er forpligtet til) og dermed helt juridisk har adskilt kunders aktiver fra sine egne?
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Godt spørgsmål..o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Iflg Roger selv trækker de først pengene på dit kort når de har lavet overførslen. Det vil sige at din modpartsrisiko er nul.

    Er ovenstående ikke tilfældet tror jeg du står meget dårligt ift en konkurs.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  15. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Jeg har også prøvet at lave et sådan dokument, men det virker ikke som om roger forstår hvad jeg skriver. Kan du ikke lave en template og smide op?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Jeg lavede en den anden dag som gik igennem fint ;)
    Se vedhæftede.:D
     

    Attached Files:

    Henry og Grisefod "Synes godt om" dette.
  17. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Takker. Virkede helt perfekt. Hvis jeg skal lave det til en konto i stedet for, er det så bare at ændre FI til reg + konto?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    det har jeg ikke prøvet endnu, men prøv det ja og lad mig vide om det går!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Har nu prøvet. Prøvede et beløb på 1234 kr, men det blev til en overførsel på 12,34. Ser ud til at virke fint.
    Det er til min egen konto og skal bare teste jeg hvordan der ser ud når jeg gør det. :rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nu også til udlandske regninger...

    upload_2017-6-26_15-41-53.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side