Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

  1. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Hmmm... Skal da nok lige prøves på de norkse regninger. ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg bliver afvist i Roger ved brug af sas MC premium. Roger foreslår at kortet er spærret eller forbrugsloftet er nået. Men ingen af delene passer. Ingen problemer med norwegian kortet.

    Har i andre problemer i dag? Jeg spekulerer om SEB har spærret for rogers butiksnummer? :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Håber jeg da ikke fået en masse dejlige girokort i dag efter lukket dem ned i PBS... men skriv til deres chat, de svarer hurtigt...
     
    tbh, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,409
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Er lige blevet afvist 3 gange i en forretning i Kisinau (Moldavien) - men havde da heldigvis et andet kort, så jeg ikke skulle igennem ydmygelsen med at lade varene ligge. Det var nok, at der kom en lang kø efter mig.

    Så måske er det et generelt problem med eurobonus mastercard. Måske en ny enhancement:D:D:D
     
    Ali Taran, tbh, MortenS og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg kan godt bruge det her til aften online. Håber dog du har ret. Andet ville være synd - jeg har kun lige nået at snuse til Roger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg tænker det er begrænset hvad de kan sige, hvis kortet afvises af udsteder...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,121
    "Synes godt om" modtaget:
    8,171
    Point:
    113
    Betalte lige en regning 'før tid' for at tjekke - ingen problemer med premium MC
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Okay - tak for hjælpen... jeg afventer et par dage og ser om kortet bare er for rødglødende pt ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,121
    "Synes godt om" modtaget:
    8,171
    Point:
    113
    Jeg ville personligt ringe ind, nu hvor problemet er specifikt for dig! Det kan aldrig skade at høre...
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  10. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Denne har tidligere virket forkert, men nu er den blevet afvist. Chatten sagde den ikke overholdt dansk faktura krav. Er vist et nyt check de har lavet.
    "Det skyldes de ikke overholder danske faktura krav". Har ikke kunne finde ud af hvad der var galt.
     
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Mon ikke de insisterer på at der, fuldstændig rigtigt, skal fremgå CVR-nr eller CPR-nr af fakturaen?

    Ved så ikke om de vil godtage at man fakturerer sig selv som privatperson :confused:
     
    Grisefod og Henry "Synes godt om" dette.
  12. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Spurgte dem igår om det samme. Da jeg ville se hvor lidt information man kunne nøjes med at udfylde på ens "faktura".

    Karen fra Roger sendte dette som krav:

    • Udstedelsesdato (fakturadato).
    • Fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen.
    • Sælgerens navn, adresse og momsnummer.
    • Køberens navn og adresse.
    • Leverancen.
    • Mængden og arten af de leverede varer.
    • Den dato, hvor levering af varerne foretages eller afsluttes, eller hvor der skal ske acontobetaling, dog kun hvis den pågældende dato er fastsat (fx leveringsdatoen), og den er forskellig fra fakturadatoen.
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  13. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Update;

    Chatten rettede det på 5 min efter kontakt til SEB. Roger videregav efter eget udsagn ingen personfølsomme oplysninger. Jeg er imponeret at det er muligt så hurtigt at fikse et problem der tilsyneladende lå på SEBs side.
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    TL;DR Roger's support styrer :)

    Jeg skulle forleden betale en regning online med mit Ikano kort, men betaling blev afvist. Hmm. Ind hos Ikano og de havde ikke fået pengene og havde lukket kortet, og selvfølgeligt smidt rykkergebyr på. Tilfældigvis kom Post Nord forbi med månedens post (seriøst, der var post der har været 3 uger undervejs iblandt) dagen efter med omtalte rykker.

    Betalingen stod dog fint registreret den 1. hos roger.ai og SEB meldte også at pengene var trukket. Not good! Jeg skrev en mail til Roger og tog fat i chatten dagen efter efter jeg ikke havde fået svar endnu.

    Der gik lidt over en time hvor Mads fra Roger kunne bekræfte at fejlen lå på deres side, de tog ansvar for at fikse det og skulle også betale rykkergebyret. Sådan!

    Pengene var blevet indbetalt til Ikano, men på en forkert konto. Der gik et par dage med 3 parts forhandlinger mellem Ikano, Roger og mig for at få de helt rigtige papirer fra de helt rigtige personer med de helt rigtige tal i den helt rigtige rækkefølge, men så kunne Ikano finde pengene, sætte ind på min konto og genåbne kortet. Hos Roger står der 100 kr plus de påløbne renter i rabat og venter på den næste regning bliver betalt.

    Hvor der handles, der spildes. Det er i orden at lave en fejl i ny og næ, forskellen er hvordan man håndterer det når det sker. Her et skoleeksempel af hvordan det skal være som mange andre selskaber kan lære af (ingen navne ;) ). Stor ros til Mads for tålmodigheden under hele forløbet.
     
    Jeblin, Kristian, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Flot håndteret må man sige - andre kan lære af dette.
     
    Henry, tbh, MortenS og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Screenshot 2017-07-04 11.08.07.png
    Så denne på Facebook. Måske vi er et relativt stort kundesegment hos dem?? :)
     
    asf, MortenS, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Det er på grund af InsideFlyer at de har fået øjene på det. Jeg har løbende snak med dem og jeg tror vi kan få noget godt ud af det :)
     
    klaustroFlyer86, danielbirch, Ali Taran og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    476
    "Synes godt om" modtaget:
    1,033
    Point:
    93
    SEB har en relativt omfattende kontrol af dit kortforbrug for at forhindre misbrug. Det betyder også, at dit kort af og til lukker af for fx MobilePay og Roger, hvis der har været stort forbrug, eller hvis du trigger nogle af de mange andre kriterier. Disse kriterier er ikke offentligt tilgængelige, og er heller ikke ens for alle, da det handler om at fange "unormalt" forbrug, hvis dit kort er i færd med at blive misbrugt.

    Hvis du oplever det, kan det dog ofte (ikke altid) løses ved at kontakte kundeservice, da de har nogle muligheder for at ophæve/ændre de spærringer der kan komme.

    Norwegian har et lignende setup, men med andre kriterier, og i min erfaring ikke helt så fintmasket. Til gengæld driller Norwegian-kortet mig ofte ved nethandel, hvor det bliver afvist af "DIBS Defender" - en sikkerhedsløsning mod misbrug, som er indbygget i DIBS' indløsningssystem.

    Det er selvfølgelig irriterende - men samtidig dog betryggende, at der faktisk sker en hel masse bag kulisserne for at forhindre kortsvindel.
     
    Henry, MortenS, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    image.png
    Nykredit har også lært det Det gav over 2300 point ekstra på min konto...
     
    Ali Taran, tbh, jtraveler og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nogen der har gjort brug af Roger.Ai og deres "Auto-pay" tilladelser?

    Læser det lidt som en slags PBS aftale:

    "
    Autopay-tilladelser
    Virksomheder, du tilkobler hér, vil kunne sende regninger direkte til din Roger-app.
    "

    Er blevet "Roger Silver" medlem, så op til 15.000kr på en regning, det er ok!
     
    Ali Taran, Henrik Olsen, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side