Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

  1. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Er hoppet med på Roger bølgen. Foreløbig men én regning for lige at se. Valgte straks betaling, men de hævede et forkert beløb, ikke det jeg havde ændret den til. . 10 min chat med kundeservice, så var alt klaret. Og helt enig i de har god service.
    Betalte min BA Mastercard regning, med SAS premium Mastercard.
    Mon jeg så kan betale SAS med BA kort, når den regning kommer? :D
     
    Senest redigeret: 12/7/17
    Henrik Olsen, Henry, Schlandy og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det ser jeg ikke noget problem i :)
     
    Henrik Olsen, Henry og Kasper "Synes godt om dette"
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Næ du får din helt egen lille point-karrusel :D
     
    Henrik Olsen, MortenS, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Når I skriver om at betale regningen for et kort med et andet kort er det så fordi det strider mod kortbetingelserne at bruge kortet selv til at betale kortregningen? Altså betale mc med mc?

    Vil det være ok at benytte sas diners til at betale sas mc - og omvendt?

    Jeg har lige betalt en telefonregning, som første forsøg med roger.ai og det ser ud til at være gået fint.
     
    Henrik Olsen, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  5. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Har selv overvejet det samme, men har ikke gidet at sætte mig ind i betingelserne. Hvis kortudsteder kigger på dit kontoudtog vil de nok undre sig over to ens posteringer med modsat fortegn. Derfor gør jeg det ikke.

    Min personlige holdning er nok lidt at man skal nyde turen så længe det varer. Jeg tror at Roger inden længe ikke vil være pointgivende.
     
    Henrik Olsen, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    hvorfor ikke? SEB er da bedøvende ligeglade med hvad vi bruger pengene på? om det er regninger, gucci tasker eller andet?
     
    jtraveler, Henrik Olsen, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    De skriver i vilkår at de forbeholder sig retten til at vurdere om en transaktion udelukkende er foretaget med formål af pointoptjening. Hvis ja kan de undlade at tilskrive point. Jeg tror ikke de skriver sådan uden grund. Desuden hvorfor er kontanthævninger så ikke pointgivende?

    Argumentet du fremfører, har været skrevet før her på forum. Jeg tror at hele business casen i SEB er bygget op omkring et forventet træk pr kreditkort pr måned. Hvis det ændrer sig væsentligt (fx via Roger), tror jeg, at det kan gøre en profitabel forretning uprofitabel for SEB.

    Hvis man makser en kredit på 100.000kr ud hver måned, giver det 100.000x12x0,15 point = 180.000 point pr år. Ved en vurdering på 7,5 øre giver det 13.500kr pr år for et kort der koster 1500kr. i gebyr. Selvom SEB formentlig betaler væsentlig mindre end 7,5 øre pr point har jeg svært ved at se hvordan det skulle hænge sammen.

    Andre kan måske bekræfte dette, men jeg ved ikke om det er muligt at bruge mere end kreditmaks hvis du selv overfører til kontoen. Fx bruge 150.000 pr måned på en kredit på 100.000 hvor der er indbetalt 50.000 ekstra. Hvis det er tilfældet kan du få uendeligt mange point.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg er enig, tror virkelig bare ikke der er tid til, at gå transaktioner igennem hver måned? Klart, hvis man makser ud og alt er Roger.Ai, så er der et problem.. - mht MP, så har jeg ikke set, at man ikke får point, endnu ihvertfald!

    Men mon ikke det du beskriver er sådan med alt "misbrug"? Hvis man også køber rejser, personlige ting, tanker op osv osv - så er jeg sikker på, at der ikke er nogle ting der trigger...
     
    Henrik Olsen, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  9. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg tror heller ikke de har tid til at gennemgå transaktioner. Men man kunne frygte at de klarificerer Roger som en kontanthævning og så er det slut med point, og med Roger på mere end 3500 om dagen.

    MP=mobilepay?
    Jeg tror ikke jeg har nævnt mobilepay i mit opslag - kun kontanthævning.

    Jeg håber du får ret, og Roger bliver ved med at være pointgivende laaaang tid endnu ;)
     
    Henrik Olsen, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Alt gennemgang af transaktioner sker per automatik, det er også sådan de finder svindel, så jeg tror nærmere man skal tænke over hvor gode algoritmer de har, i forhold til hvor mange de manuelt går i gennem. Hvis algoritmerne finder noget, så kan det selvfølgelig være det bliver gennemgået manuelt/på anden måde.

    Man kan godt indbetale og bruge flere penge end ens kredit per måned. Min grænse er 10.000 og jeg har indbetalt 30.000 for at have mulighed for at bruge kortet yderligere.

    Derudover, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om at SEB synes du bruger for mange penge. Jo flere penge du bruger, jo gladere er SEB nærmere. De får jo nok en del af det kreditkort gebyr der bliver betalt af kortmodtagere/dig, og jeg tror den del mere end dækker de point de giver tilbage. Bare du ikke bruger penge udover din kreditgrænse, betaler dine regninger og eventuelt nogle renter.

    De kan sikkert finde nogle andre grunde til at være utilfredse. Jeg tror også roger kunne gå hen og blive utilfredse med 'point-karusseler', da de betaler et kreditkort gebyr. De har nok en strategi for hvordan der på et tidspunkt skal komme penge ud af det, og så kan det selvfølgelig være aben bliver sendt videre fordi regning skulle være et andet sted, men det koster jo penge et eller andet sted, og lige nu tror jeg det er roger der betaler gildet, mens SEB kan glæde sig.

    Jeg prøver at få så meget ud af det som min samvitighed kan klare, hvor jeg ikke tror jeg byder nogle t&c's jeg kender til. Jeg har ikke betalt frem og tilbage da jeg synes det virker åbentlys som noget man kan se er forkert, men det er jo bare min personlige holdning. Så er det jo bare at se hvor længe det varer :)
     
    SophieHendriksen, MortenS, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Interessante pointer. Jeg forstår stadig ikke hvorfor SEB så skriver at de forbeholder sig retten til ikke at tilskrive point. Og hvis det ubetinget er en god forretningen for SEB med forbrug på kortet burde de vel påskønne større forbrug. Men hvorfor giver kontanthævninger så ikke point?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Vedr. Karrusel husk nu brug er godt misbrug er dårligt
    Det er bedre forretning ikke at skulle tilskrive point, i de tilfælde hvor folk laver en karrusel er der jo god grund til ikke at tilskrive point, i værste tilfælde kan der lukkes for at bruge kortet hos Roger hvis folk ikke kan begrænse sig.

    Udover det så vil jeg næsten tro at en karrusel er straffebar som i straffeloven og dronningens lensknægte, igen @Beaglen kan måske kaste lidt lys over den del.
     
    MortenS "Synes godt om" dette.
  13. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Spørgsmålet er jo om de får noget gebyr, hvis der er tale om kontanthævning?
    Nu har jeg ikke selv lige netop det Mastercard, men har et andet fra Eurocard, og de opkræver jo 50DKK pr kontanthævning, og det tror jeg da er fordi de både skal betale et fee til den bank der ejer hæveautomaten, og muligvis ikke får et transaktionsgebyr.

    Revolut.com som jeg er blevet glad for nævner selv at deres forretningsmodel, er bygget på det lille fee de får fra butikken, hver gang man bruger sit Mastercard Debit.

    Jeg tror som @tbh ikke man skal frygte SEB. Spørgsmålet er, hvor lang tid Roger vil betale gildet.

    Det samme med MP. Har selv overført 10.000,- af flere omgange til min kæreste, hvor jeg har fået fuld cashpoint på mit Norwegian Visa Credit, og jeg tror ikke Norwegian vil gøre noget ved det. Spørgsmålet er jo om MP vil blive ved med at dække det kreditkortgebyr som de unægteligt betaler, men det er jo nok også den med gyngerne og karrusellerne, hvor de potentielt kan miste kunder/omsætning, hvis de stiller en masse krav og begrænsninger op.
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Igen, sålænge man betaler saldo og på et tidspunkt bliver saldi på begge kort pænt store til, at der må penge ind i systemet.. så kan ikke se problemet...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Dit svar ser jeg egentlig kun som argument for mine punkter tidligere i tråden. Tak :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Kan du uddybe?

    Hvis du betaler din regning til norwegian på 20.000 med dit sas MC kort via Roger og omvendt den efterfølgende måned etc. Hvordan stiger saldoen så over tid?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Du køber vel rejser, mad, tøj eller andet med dit kreditkort, derved stiger saldo og du bliver nødtil, at reducere saldo for at lade systemet køre.. derfor skal der penge ind i systemet en gang imellem, for at få saldo ned...
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  18. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    så hvordan får man Roger til at betale sin BN regning. Det er jo lavet til at man bare skal betale minimum 300 kr. Skal man specificere at hele beløbet skal betales?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    synes det med 300kr står ikke på min regning? jeg har en regning på 261,33kr (som var ret besværligt, at tampe ind i roger.ai - men kan gøres via App og ikke på hjemmesiden..)

    Så ja,du kan bare "tampe dit beløb" ind på roger.ai - virkede fint for mig sidst
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Man kan ændre beløbet.

    Jeg er også hoppet på Roger og har lagt min første BN-regning ind. Efter upload og scanning af regning fik Roger fastsat beløbet til betaling til 300 kr. Jeg ændrede det bare manuelt til månedens saldo. Håber det går.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side