Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

  1. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Enig. Selvom ejendomsskat på en lejlighed ikke rykker det store på pointkontoen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Tonny

    Tonny Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Hej alle

    Jeg er silver medlem og har SAS Mastercard basic. Jeg overvejer meget at prøve roger til mine faste udgifter, hvordan tjekker I om der er gebyr på at få tilsendt regningen? Derudover vil jeg høre om der er nogen der kan forklare om det kan betale sig for mig at opgradere til premium? Mine faste udgifter samt køb derudover løber nok ca. op i 200.000-250.000 om året. Jeg tænker bl.a. på om jeg vil kunne opnå guldkortet på point.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Du skal tjekke for hvert enkelt sted du får en regning for, i deres betingelser, om der er gebyr for at få en regning tilsendt på papir/elektronisk.
    De point du optjener på kreditkort er ikke basis point, så de hjælper ikke på at opnå status.
    Med et forbrug på 200.000 ville du optjene 10.000 point mere med et premium kort end det normale. De har ved en nogenlunde indløsning en værdi på ca. 700 kr og vil derfor alene ikke forsvare ekstraudgiften til premium kortet. Derudover får du 10.000 ekstra point i sign Up bonus lige i øjeblikket. Igen var. 700 kr. Hvis du kan opnå et flypremium niveau du kan bruge til noget giver det også en ekstra værdi, men som sølv er det tvivlsomt. Derfor tror jeg måske det ville give mening for dig at have premium kortet i et år, grundet velkomst bonusen, men det er nok ikke besværet værd, efter min mening.
    Jeg håber det svarer på dine spørgsmål, kom endelig med flere :)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    En lille tilføjelse til tidligere svar:

    Du får hver måned 1000 point, som tæller med i status (men de kan ikke bruges til andet). Så hvis du mangler mindre end 12000 basispoint i at komme op på guld, så vil premium kortet redde dig.

    Og så specialiteterne:
    • Hvis du køber rejser hos SAS med dit kort, så giver det naturligvis en klat ekstra point.
    • Hvis dit firma tillader dig at bruge kortet til at betale for flybilletter, hotel m.m., så skæpper det også i kassen.
    • Endelig er det muligt at få et ekstra kort til 95 kroner, som du måske kan overtaler et familiemedlem til at bruge - og få point den vej.
    De to sidste forslag forudsætter naturligvis, at du får dine udlæg betalt - ellers er det en ren underskudsforretning.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg sov vist i timen angående basis point da jeg skrev min kommentar... Men det sker jo når man er på arbejde. :oops:
    Det ændrer jo regnestykket betydeligt, såfremt de 12.000 point hjælper med status :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Tonny

    Tonny Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Tak for gode råd. Jeg var ikke klar over at point optjent med kreditkort ikke tæller med i status men godt at vide. Hvordan udnytter i jeres point bedst? Bruger i dem på opgradering eller venter I på et godt tilbud på point?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det kommer meget andet på mængde af point og hvad man gerne vil. Opgraderinger (specialt via plusgrade) kan give en fornuftig værdi for point, hvis man ellers mener det er de priser værd at flyve business.
    100.000 point for longhaul business ture giver også rigtig god mening, hvis man gerne vil på ferie til USA/Asien og kan finde pladser. (60.000 hvis man tjener nok point...)
    Indenrigs last minute billetter kan være rigtig dyre, men nogle gange kan man stadig få point billetter, så det kan også give mening.

    Der er en del her på forummet (mig selv inklusiv) der har udnyttet halv pris kampagner til at flyve til Longyearbyen på Svalbard for 10.000 retur, det er også god værdi at få ud af pointene.
     
    jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Det er lidt mere kompliceret:
    • Kun de 1.000 point, som du får hver måned tæller med i EuroBonus status. Resten er ekstrapoint.
    • Alle optjente EuroBonus point på flyrejser, kortet og hos andre partnere tæller med i kortets "Fly Premium" status (som giver bonus billetter på Plus/Business til "go-priser") Se mere her: https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/korttjeneste/fly-premium/
    Baseret på dine oplysninger, gætter jeg på, at du kan optjene 100.000 point hvert år - og dermed er sikret bonusrejser til hele verden på "plus" til "go-priser"
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Så kom vi så langt...

    upload_2017-9-5_12-19-34.png
     
    Henrik Olsen, Henry, MortenS og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Godt gået!

    Kan se min største udfordring er at få regninger nok lagt ind. Selv om jeg har betalt 19 regninger, så tæller de kun som 5 ud af de 20 for at gennemføre det trin.

    De fleste regninger kører jo ind gennem betalingsservice, så det kræver lige, at de skal afmeldes, og det er jo lidt bøvlet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Til lykke, men hvorfor vælger du at blive guld, de fordele er jo bare, at du skal betale renter og kan betale højere regninger? Så medmindre der er gode argumenter for guld, er jeg bare sølv..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Hvorfor gå efter diamant når man kan gå efter guld? ;):cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har selv overvejet at dele en regning (en af de små) i 2 bare et enkelt gang for at få det det guld. Har regninger som kan ligge omkring de 20 kilo.
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  14. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det gjorde jeg.

    Jeg havde en regning på 100kr, jeg udskød til den første i næste måned. Det var kun ganske få dage. Det har helt klart været det værd for de sidste 5.000kr på maksbeløbet.
     
    Henry og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  15. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    I rammer meget godt mine argumenter for at gå efter guld:

    - Højere max på betalinger er en fordel, når man virkelig skal optimere sin pointindtjening
    - Gå altid efter højeste niveau. Altid.
    - "Prisen" for at opnå guld er uvæsentlig. Jeg tog en regning på 125 kr. og delte i 3. Det kostede mig 5,56 kr. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor skyhøj ÅOP det svarer til - men det er trods alt bare en femmer. Jeg har dog ikke tænkt mig at bruge funktionen med at dele regninger op fremover.

    Men det ville da selvfølgelig være lækkert, hvis guld-niveau udløste et hav af andre fordele (loungeadgang, gratis frokost på onsdage, privat rengøringshjælp og den slags)...
     
    Kristian, Ali Taran, Frequie og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Ja, højere max betaling er da værd at gå efter. Jeg må prøve at udskyde næste gang.

    Bestemmer man selv hvor længe man vil udskyde? Jeg kunne sagtens se mig udskyde til næste gang der er dobbelt eller triple point!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Ikke frokost på en onsdag. Jeg kan ikke onsdag så det håber jeg ikke :D:D:D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det er ret dyrt målt i ÅOP. Så jeg vil bestemt anbefale dig at udskyde så kort tid som muligt, samt at gøre det med en lille regning. Selvom ideen om at udskyde til triple point er rigtig god på papiret ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Ja, det koster selvfølgelig at låne penge. Men i tilfældet roger.ai så sender jeg gerne lidt den anden vej. Roger.ai er for mig en virkelig god kilde til EB point, som ikke har kostet mig en krone.

    Så havde de haft en donationsknap på siden kunne jeg godt finde på sende en del af værdien til roger.ai. Istedet vil jeg finde en anledning til at betale lidt renter, så hjælper jeg forhåbentlig med til at de kan udvikle sig yderligere. Og måske kan jeg skubbe noget ind i en periode med dobeltpoint og så kører møllen :)
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Mikael Munk Hansen

    Mikael Munk Hansen Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Er der andre der også har problemer med at uploade samme regning 2 gange? Plejer ikke at være noget problem, men i denne her måned vil den ikke.
     
    Christianbp17 og Kasper "Synes godt om" dette.

Del denne side