Så kom SAS endelig med Go Light på USA

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 5/12/17.

Tags:
  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Må jeg lige tilføje, at den mad man får med i 'pakken' til 500 kr er det værste hundeæde, som man i øvrigt kun kan skylle ned med 1 stk alkoholfri drikkevare.

    Utroligt, at dette skal koste 250 kr, hvis maden købes særskilt. To sandwich fra Lagkagehuset + to dåser sodavand kan gøres for ca 150 kr og er lysår bedre.

    Med EBD-status er det en no-brainer at vælge SAS.
     
    Henry, clager, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har i øvrigt lige bemærket, at de her go-light billetter kun virker på retur-flyvninger og ikke ved hjemrejse fra anden destination.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Min eneste oplevelse med Norwegian long haul var at den forudbestilte mad var uspiselig. Derudover er min frygt netop at strande; betyder mindre som forretningsrejsende (køber bare en ny billet), men absolut en risiko som fritidsrejsende!
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Priserne er online og forskellen er cirka 300,- per vej. Det ligner det forventet. Men ikke lige om det er blevet billigere totalt end det var i går.

    Priserne er ikke lavere eller tæt på priserne som Norwegian eller andre har. Så det bliver interessant at se kampagnepriserne.

    Hvad tænker i om priserne?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Så bliver Sølvkortet pludseligt noget værd, og det er for mit vedkommende jo positivt. Jeg vil også stadigvæk MEGET hellere med SAS eco end Norwegian eco uanset hvad, og med blot et Sølvkort så er det også en no brainer. Jeg er også bare begyndt at tage mere og mere forplejning med selv alligevel. Starter man turen i MASH Lounge, så er det hurtigt et par hundrede kroner, og så giver det alligevel ikke mening at tilkøbe mad ombord.
     
    Flyvefisken, jtraveler, RasmusH og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Som fritidsrejsende bosat i Aarhus har jeg endnu til gode at se SAS/Norwegian være konkurrencedygtige for os der rejser fra AAL/BLL, 9/10 gange når jeg har bestilt billetter til mig selv og familien har KLM været dem der med længder har haft den bedste kombi af pris/tid, mens UA/LH engang imellem kan slå KLM.

    Med den frekvens af oversøiske rejser jeg har når jeg alligevel ikke EB guld, så går konsekvent efter det bedste tilbud på den rejse jeg skal på.

    (Synes i øvrigt også SAS GO er et virkeligt skrabet produkt, i det mindste gav UA og KLM stadigt ad libitum drikkevarer sidst jeg fløj med dem mens Singapore også havde ad libitum sandwich' sidst jeg fløj med dem.)

    Så med de nuværende go-light priser er jeg ikke en kunde.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    SK vs. DY/D8

    Er der nogen der for nyligt har fløjet longhaul SK og DY/D8 til og fra USA og med en kort anmeldelse kan fortælle hvordan forskellene opleves både i lufthavnen og ombord i economy/go.

    Skal helst kunne sammenlignes dvs en rejsende uden *A status og med tilkøb af baggage og mad hos DY/D8.

    Kunne også være fint med nogen billeder.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg har været med Norwegian 2 gange på Longhaul mellem CPH-FLL indenfor de sidste 2 år. Jeg syntes de gør det udmærket. Jeg havde mit bøvl med at forsøge at byde på en opgradering, og deres kundeservice bærer præg af at være rimelig låste og magtesløse.

    Begge gange er Norwegian som sådan ikke valgt udelukkende pga. prisen. De har haft gode flytider, hvilket har tiltalt os. Vi rejser gerne til Florida en uge i efteråret, og lørdag - lørdag gør altså at man kun skal bruge en uges ferie, hvilket vi sætter pris på. Derudover er det bekvemt at kunne flyve direkte fra CPH, selvom vi kommer fra Jylland.

    Jeg syntes ikke deres fly er hverken bedre eller dårligere end så mange andre. At deres flysæder skulle være smallere på deres Dreamliner var ikke noget jeg bemærkede, og jeg er altså ikke en lille person. Deres underholdning ombord er selvfølgelig langtfra ligeså omfattende som på f.eks Thai og Emirates, men jeg vil dog påstå at de fleste kan finde noget at underholde sig med på en oversøisk rejse.

    Vi bestiller aldrig deres mad, sædevalg og deles derudover om en kuffert. Maden de andre får ser ikke specielt lækker ud, og som andre skriver så kan man købe lækkert mad i CPH og medbringe. Priserne for drikkevare er sådan set fair nok 3USD for 0,33l sodavand, eller 0,5l vand. Club sandwich koster 7 USD og 250g norsk mælechokolade koster 5USD. Det syntes jeg egentlig er meget rimeligt.

    Vi samler point via deres kreditkort og et års opsamling kan betale en stor del af turen, hvilket jo kun er dejligt.

    Norwegian har haft nogle trælse sager i medierne, det er jeg fuldt bevidst om. Jeg er ikke nervøs for at flyve med dem af den grund, men er klar over at deres evne til at håndtere problemer måske ikke er ligeså god som de øvrige aktører. Dog vil jeg også sige at langt hovedparten af flyvningerne bliver afviklet med ingen eller lidt forsinkelse, så det er jo altid et gamble. SAS har jo altså også haft sit bøvl over Atlanten i 2017, så der kan også opstå problemer.

    Alt i alt en fin/jævn oplevelse, hvilket er en tand under Emirates og Thai som jeg vil kalde eksemplarisk.
     
    asf, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg har fløjet med Norwegian Kbh-Puerto Rico og hjem St. Croix-Kbh dengang ruten endnu eksisterede. Grunden til at vi valgte Norwegian, var en god pris og at de var det eneste selskab på ruten. Der var god plads, så vi havde ikke behøvet at bestille plads. Så de fleste midtersæder blev også hurtig tomme, da folk rykkede rundt i flyet.
    Den bestilte mad er ikke værd at skrive hjem om. På udturen, så vi ikke meget til besætningen, som kun skænkede vin op en gang og var meget langsomme til at rydde op. På hjemturen var besætningen mere i hopla og vi fik skænket op flere gange. Det var nok alligevel bedre at have taget mad og vin med hjemmefra. Desværre er man jo nødt til at købe sin rødvin i tax-free til ikke særlige tax-free priser i Kastrup.
    En god ting er, at man kan sidde på sin plads og bestille drikkevarer på skærmen, hvorefter bestillingen hurtigt bliver effektueret. Man betaler også med kreditkort via skærmen.
    Vi var heldigvis afsted i to uger, for i den mellemliggende uge, blev afgangen fra København aflyst og passagererne måtte vente et døgn i Kastrup og mistede således en feriedag. Det ville ikke være sket med SK/LH eller andre. Så det må man tage i betragtning, hvis man vil flyve Norwegian.
    Omvendt så har jeg på mine sidste rejser med SAS på GO faktisk oplevet at kvaliteten af maden er blevet forbedret i forholdt til hvad den var for nogle år siden. Men man skal stadig betale for drikkevarerne udover den gratis cola, der er med i prisen.
     
    asf, Nielspg, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry, clager og tbh "Synes godt om dette"
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    LAX til 2700 kunne godt bruges, new york til 2400 ligeledes... MIA 3200, måske...
    Stadig ikke noget der river mig op ad stolen, men det kan være det ændre sig når jeg har været væk fra ungdomsbilletterne lidt længere!
     
    Henry, Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om dette"
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Vel - til sammenligning har Norwegian tilbud på New York for 1991,- i dag.

    Så forskellen pris er der, men med SAS får du EB point og mad/drikke ombord. Er du så minimum sølv medlem har du også bagage med. Så SAS nærmer sig men forsat ikke helt endnu.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side