Splittet fra anden tråd
Nu blivet det lidt off topic, men HKG ruten er der flere ting ved som langt fra er optimale. For det første er hjemrejse tidspunktet rigtigt dårligt. Ingen vil tage en ekstra nat i HKG når man kan flyve en natflyvning hjem med stort set alle andre selskaber. Desuden er det for tidligt til at man kan få connecting trafik på hjemrejsen.
Her kommer vi til at se rigtig god plads i kabinen fremover.
Desuden er ARN ikke nær så attraktiv at bytte fly på som CPH. Tyskere, polakker, hollændere, franskmænd mv er ikke vant til at flyve til Stockholm, men har i årevis vænnet sig til CPH som hub - som er i en helt anden liga end ARN når det gælder connections.
Mangel på forbindelser fra HKG. Der er lidt med Cathay, men tidspunkterne gør det svært. Her mister man rigtig meget trafik
SAS bookingsystemerne foreslår ofte at man routes via Shanghai/Beijing på vej til HKG og når egne salgskanaler ikke engang forsøger at profilere ruten, så er det svært at sælge billetter.
Tror desværre at der skal bedre slottider og en flytning til CPH til før den rute bliver en succes. Synd at SAS to seneste langrutesatsninger (SVG og HKG) ser ud til at have det så svært. Men på den anden side, så er de begge også noget af et sats som inkluderer en stor risiko (SVG pga hele oplægget og HKG pga slottider).
Håber på lidt mere "safe" destinationer/slottider på kommende langruter, så SAS kan få succes og fokusere på positive ting fremfor brandslukning af fejlsatsninger...
Senest redigeret: 12/8/15
clager, THammer og Kristian "Synes godt om dette"