SAS åbner ny rute til Hong Kong

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Flemming Poulsen, 18/12/14.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Splittet fra anden tråd

    så måske min Optiontown går igennem... :cool: - men jeg er også spændt på deres "hub strategi", for have en longhaul operation i Stavanger, udvide Stockholm virker ikke som om det er det rigtige, måske det er godt for CPH...
     
    Senest redigeret af redaktør: 12/8/15
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Splittet fra anden tråd


    Nu blivet det lidt off topic, men HKG ruten er der flere ting ved som langt fra er optimale. For det første er hjemrejse tidspunktet rigtigt dårligt. Ingen vil tage en ekstra nat i HKG når man kan flyve en natflyvning hjem med stort set alle andre selskaber. Desuden er det for tidligt til at man kan få connecting trafik på hjemrejsen.

    Her kommer vi til at se rigtig god plads i kabinen fremover.

    Desuden er ARN ikke nær så attraktiv at bytte fly på som CPH. Tyskere, polakker, hollændere, franskmænd mv er ikke vant til at flyve til Stockholm, men har i årevis vænnet sig til CPH som hub - som er i en helt anden liga end ARN når det gælder connections.

    Mangel på forbindelser fra HKG. Der er lidt med Cathay, men tidspunkterne gør det svært. Her mister man rigtig meget trafik

    SAS bookingsystemerne foreslår ofte at man routes via Shanghai/Beijing på vej til HKG og når egne salgskanaler ikke engang forsøger at profilere ruten, så er det svært at sælge billetter.

    Tror desværre at der skal bedre slottider og en flytning til CPH til før den rute bliver en succes. Synd at SAS to seneste langrutesatsninger (SVG og HKG) ser ud til at have det så svært. Men på den anden side, så er de begge også noget af et sats som inkluderer en stor risiko (SVG pga hele oplægget og HKG pga slottider).

    Håber på lidt mere "safe" destinationer/slottider på kommende langruter, så SAS kan få succes og fokusere på positive ting fremfor brandslukning af fejlsatsninger...
     
    Senest redigeret: 12/8/15
    clager, THammer og Kristian "Synes godt om dette"
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det er vel ok, men også mange tilbud på ruten:

    "...Ligeledes etablerede SAS i efteråret en ny rute mellem Stockholm og Hong Kong. Ruten blev åbnet den 10. september sidste år, og frem til årsskiftet fløj SAS i alt 30.109 passagerer frem og tilbage til Hong Kong, hvilket svarer til en kabinefaktor på 71 procent, da der blev udbudt omkring 42.400 sæder..."

    http://www.check-in.dk/sas-har-succes-med-nye-langdistanceruter#.VweTt6SLSUk
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er der nogen der har prøvet at checke ind in-town check in? Der står man kan checke ind fra dagen før men skal ringe til carrier for at høre åbningstider, men jeg ville lige høre om der var nogle havde erfaringer først? Og er man i givet fald tvunget til at tage (eller i hvert fald betale for) lufthavnstoget?
    http://www.mtr.com.hk/en/customer/services/checkin_info.html
     
    clager "Synes godt om" dette.
  7. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Yes, jeg har prøvet det flere gange. Man skal have en billet til Airport Express for at kunne benytte sig af in-town check-in på Hong Kong Station (man kan slet ikke komme ind til skrankerne uden billet). Check-in er senest 1t 30 min time før. Mener ikke der var et problem med åbningstiden - det er vistnok fra kl 06.00. Skulle in-town check-in være lukket, så er der alligevel tid til at tage toget (tager 24 min) til lufthavnen. Ved ikke om man kan checke ind dagen før. Dog har jeg før haft god erfaring med early check-in her, idet man kan checke ind hele dagen og således ikke behøver vente på, at skranken åbner 3 timer før i lufthavnen. Det har jeg benyttet mig af flere gange, hvor jeg er ankommet med lavpris-selskab og ved et langt layover blot har dumpet bagagen efter ankomst med toget, og således har sluppet for at slæbe rundt på kuffert.
     
    Senest redigeret: 9/6/16
    Peter F., Ulrik, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side