SAS A321LR configuration?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af MatthiasWagner, 6/12/18.

  1. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    En anden detalje ang flyvninger over det kinesiske luftrum. Luftrummet er styres af det kinesiske luftvåben og de er enormt resitriktive med forholdsvis få korridorer som er alt andet end den direkte vej til de forskellige byer.

    Så tænker det forøger den fløjne distance en del.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Henry, CHIP og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Øh der er kun et sæde i hver suite...?
     
    Henrik Olsen, Steen_C, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Nåja, ved nærmere eftersyn kunne det godt se ud til, at der kun er et sæde, og det gør jo unægteligt situationen meget bedre. Men jeg vil nu personligt ikke bryde mig om at være lukket inde i sådan et bur.
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. Vinz

    Vinz Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    13
    SAS skal bruge deres første A321LR på ruten CPH-BOS fra September 2020! Og kabinen kommer til at se ud som hos Aer Lingus og TAP:

    https://onemileatatime.com/sas-a321lr/

    Edit: nu har jeg lige set at Henrik allerede skrev det på IF website ‍:oops:
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Der er ikke en ledig A330 fra dag et da de ikke i år flyver til BOS i vintersæsonen. Det gør de først igen når A321LR kommer
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Der kommer fra september 2020 ekstra afgange til New York når en A330 frigives. Indtil da er der ikke meldt noget ud.

    Men når A350 nummer to og tre kommer så forventer jeg en ruteåbning til fx Seoul.
     
    Bekgaard, Ulrik, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg tror at timing med introduktion af A321LR er optimal for SAS, specielt til østkysten, med den forventet efterspørgsel taget i betragning.
     
    Henrik Olsen, Kermit, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg tror også SAS er glade for at det fly kommer. Det spændende bliver om de fastholder Boston eller den lukkes ned for vinteren og så det bruges til en afgang på fx. New York i stedet for.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Så er der godt nyt - Ifølge CPH og SAS, så skulle den første og nye Airbus A321LR lande i morgen i CPH kl 16:45. Den får rutenummeret SK9156 og kan derfor følges på www.flightradar24.com

    Skal du ud og se den lande?
     
    CHIP, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Jeg har da set et fly eller to i min tid, så hermed et lidt pinligt spørgsmål: Den nye A321 ligner udefra en A320neo. Jeg plejer at kunne genkende den gamle 321 på de fire ligeligt fordelte nødudgange, men den nye har bare to lige over vingerne. Hvordan kan man kende forskel uden at skulle tælle vinduer?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Visuelt er det svært men for mig er det motoren der fortæller om det er en neo eller ej. De er noget større og sidder længere fremme på en neo. Dertil kan sharklets ofte også vise forskellen, da neo'en har de store meget synlige sharklets (kan ikke lige huske om en standard A321 også kan få påsat de store sharklets)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    upload_2020-10-15_9-38-37.png
    Okay, øverst den nye 321 - nederst den næsten nye 320. Kan altså næsten ikke se forskel
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Hej Jesper,

    A321 er længere end A320 med ca. 7m.

    SAS A321 har to nødudgange mere end deres A320. Det er svært, at se på billedet, men der findes én dør på hver side af skroget, mellem bageste nødudgang og overwing-udgangene. Lige som du kender det fra A321CEO. Hvis du zoomer ind og kigger efter, kan du se omridset af døren her: https://www.flickr.com/photos/digro/50471272818/
     
    jespersm og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    PENSIONISTEN, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  18. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Tak for info, godt at vide.... men når jeg nu står og glor op i luften, kan jeg ikke lige zoome ind på bageste nødudgang eller se, at flyet er 7 m længere. Jeg synes, det ville være godt, hvis der var noget virkeligt visuelt, som virkeligt adskilte de to typer, men det er der tilsyneladende ikke.
    Nå, skidtpyt, jeg lever med uvisheden og nøjes med at glæde mig over detaljerne og hele 10 nødudgange til 157 pax, når jeg er tæt på maskinerne :)
     
    Henry og OIB "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Henry, PENSIONISTEN og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  20. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg tror faktisk de er blændet af og deaktiveret, de to ekstra bag vingen. Maskinen er jo også tænkt til at køre max på Lowcost modellen med godt over 200 pax (mener det er 240). Men SAS konfigurerer jo væsentligt lavere og behøver færre nødudgange for at opfylde myndighedskravene.
    Men ja, svær at spotte på afstand andet end længden.....
     
    Ulrik, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side