En anden detalje ang flyvninger over det kinesiske luftrum. Luftrummet er styres af det kinesiske luftvåben og de er enormt resitriktive med forholdsvis få korridorer som er alt andet end den direkte vej til de forskellige byer. Så tænker det forøger den fløjne distance en del.
Hvad med denne konfiguration med suites som Qatar indretter dem med www.ausbt.com.au/qatar-airways-tips-mini-qsuite-business-class-for-airbus-a321neo?utm_source=hero Set på ausbt.com
Nåja, ved nærmere eftersyn kunne det godt se ud til, at der kun er et sæde, og det gør jo unægteligt situationen meget bedre. Men jeg vil nu personligt ikke bryde mig om at være lukket inde i sådan et bur.
SAS skal bruge deres første A321LR på ruten CPH-BOS fra September 2020! Og kabinen kommer til at se ud som hos Aer Lingus og TAP: https://onemileatatime.com/sas-a321lr/ Edit: nu har jeg lige set at Henrik allerede skrev det på IF website
Og så kan vi starte den evige diskusion om hvad den ledige 330 skal bruges til. En ekstra rotation til TYO nu da der er blevet til delt et HND slot? Se evt her for lidt inspiration: https://www.cph.dk/en/cph-business/aviation/route-development/top-10-unserved-routes
Der er ikke en ledig A330 fra dag et da de ikke i år flyver til BOS i vintersæsonen. Det gør de først igen når A321LR kommer
Der kommer fra september 2020 ekstra afgange til New York når en A330 frigives. Indtil da er der ikke meldt noget ud. Men når A350 nummer to og tre kommer så forventer jeg en ruteåbning til fx Seoul.
Jeg tror at timing med introduktion af A321LR er optimal for SAS, specielt til østkysten, med den forventet efterspørgsel taget i betragning.
Jeg tror også SAS er glade for at det fly kommer. Det spændende bliver om de fastholder Boston eller den lukkes ned for vinteren og så det bruges til en afgang på fx. New York i stedet for.
Så er der godt nyt - Ifølge CPH og SAS, så skulle den første og nye Airbus A321LR lande i morgen i CPH kl 16:45. Den får rutenummeret SK9156 og kan derfor følges på www.flightradar24.com Skal du ud og se den lande?
Jeg har da set et fly eller to i min tid, så hermed et lidt pinligt spørgsmål: Den nye A321 ligner udefra en A320neo. Jeg plejer at kunne genkende den gamle 321 på de fire ligeligt fordelte nødudgange, men den nye har bare to lige over vingerne. Hvordan kan man kende forskel uden at skulle tælle vinduer?
Visuelt er det svært men for mig er det motoren der fortæller om det er en neo eller ej. De er noget større og sidder længere fremme på en neo. Dertil kan sharklets ofte også vise forskellen, da neo'en har de store meget synlige sharklets (kan ikke lige huske om en standard A321 også kan få påsat de store sharklets)
Hej Jesper, A321 er længere end A320 med ca. 7m. SAS A321 har to nødudgange mere end deres A320. Det er svært, at se på billedet, men der findes én dør på hver side af skroget, mellem bageste nødudgang og overwing-udgangene. Lige som du kender det fra A321CEO. Hvis du zoomer ind og kigger efter, kan du se omridset af døren her: https://www.flickr.com/photos/digro/50471272818/
Tak for info, godt at vide.... men når jeg nu står og glor op i luften, kan jeg ikke lige zoome ind på bageste nødudgang eller se, at flyet er 7 m længere. Jeg synes, det ville være godt, hvis der var noget virkeligt visuelt, som virkeligt adskilte de to typer, men det er der tilsyneladende ikke. Nå, skidtpyt, jeg lever med uvisheden og nøjes med at glæde mig over detaljerne og hele 10 nødudgange til 157 pax, når jeg er tæt på maskinerne
Jeg tror faktisk de er blændet af og deaktiveret, de to ekstra bag vingen. Maskinen er jo også tænkt til at køre max på Lowcost modellen med godt over 200 pax (mener det er 240). Men SAS konfigurerer jo væsentligt lavere og behøver færre nødudgange for at opfylde myndighedskravene. Men ja, svær at spotte på afstand andet end længden.....