SAS After Work event

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 17/9/19.

Tags:
  1. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tak for opdatering. Blev det antydet hvornår de vil annoncere HND? Står foran at skulle booke billetter til Japan til næste sommer.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Held og lykke med at booke SK billetter til Tokyo i juli.
    Fra 1. juli og frem er kun C, Y, E og M booking klasser åbne. Det bliver en dyr fornøjelse.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det er også det, jeg får ud af Henriks beretning. Var der nogen positive forbedringer?
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Der kom ikke meget nyt og ikke som sådan noget der var negativt eller positivt. Der blev lavet nogle justeringer vil jeg kalde det. Så det med afbestillingsgebyr på bonusbilletter er nødvendigt for at sikre et lidt mere frit flow af tilgængeligheden, men jeg så gerne en dynamisk prissætning hvor det blev dyrere op mod afgang og ikke så dyrt eller forsat gratis over 100 dage gør afgang (eller noget i den stil).

    Ellers var den største nyhed nok at Narita nok bliver til Haneda ifm med OL næste år. Det var en CEO som argumenterede for at det blev SAS og reelt kan det vel næppe blive andre når krav om overflyvning af Siberien er med.

    Jeg syntes også at SAS passer meget på ikke at gøre for meget negativt ved de bedst betalene EBD'er. Dem - inklusiv mig selv - som er på grænsen til EBD ser det mere som noget negativt at points upgrade for point snart ikke vil give ekstra statuspoint - det er bare ikke noget de bedst betalende EBD'er har problemer med. Så jeg ser det mere at SAS forsøger at rydde op og skabe en balance ved at sige at nogle EBD reelt nok er mere EBG og mange EBG nok mere reelt er EBS.

    Hvad tænker I om den betragtning?
     
    asf, RasmusH, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Ved vi mere om hvornår? hidtil er der bare sagt oktober, ik?
    Lav meget gerne en nyhed på det så snart vi ved hvornår det træder i kraft
     
    MaleneChristensen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Helt enig, total omkostningen skal være uændret, så hvis de flytter nogle til flere perks, er der andre der skal have fjernet perks.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Det er jeg helt med på. Lige nu ligger den til Swiss for ca. 7.000 med 100% optjening (ca. 12.000 point). SAS ligger lige pt i 8.500 (via HKG på hjemturen) med det halve antal point. Men hvis SAS åbner kunne der være et meget spinkelt håb for noget andet. Derfor spørgsmålet.
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Det tænker jeg er en ganske rimelig betragtning - og hvis vi kommer op i helikopteren så kan vi jo også diskutere rimeligheden af at få basis point på de upgrades man tilkøber i sidste øjeblik. Jeg daler ned til EBG næste år, som følge af ændret rejsemønster - og skal nok kæmpe for at holde det niveau. Havde da udset mig upgrades som et muligt værktøj - men rimeligt med basis point der er det vel næppe.
     
    Henry, Henrik Olsen og Peter F. "Synes godt om dette"
  9. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Vi må blot anerkende, at vi ikke får en kultur/et program, hvor EBP/EBD bliver upgradet til C/Y hvis der er frie sæder.
    Derimod gør det også, at i tilfælde af IRR så er der stadig sæder at bliver ombooket til. Dette er næsten umuligt på de amerikanske selskaber, da elite medlemmer har fået upgrades 24/48 timer før afgang. Har været downgradet fordi der ikke var plads på Business hos UA ved aflysning - kabinen på det fly jeg blev ombooket til, var fuld pga upgrades (kunne se det på UA's app).

    Selv om det naturligvis vil være dejligt med upgrades, så er det fint nok med mig. Derimod ville kuponer være en mulighed, som Miles & More har.
     
    PENSIONISTEN, Henry, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    tak for info og billeder
     
    MaleneChristensen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det er også en god betragtning.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Rigtig fint arrangement, og det virkede også rigtig fint med et "hyggesnak" setup på scenen.
    Det der står mest klart fra de forskellige justeringer er, at SAS holder fast i at satse på to heste på flere områder. I luften skal der konkurreres med såvel lavprisselskaberne og fuldserviceselskaberne. Eurobonus skal også være både loyalitetsprogram og samtidig et bonusprogram i dagligdagen. Fremtiden må vise hvor godt den dobbelte strategi kommer til at virke, men frygter er, som set før, at når man forsøger at tilfredsstille alle sider, så ender man i det kedelige midterfelt hvor man ikke tilfredsstiller nogen.
     
    Ali Taran, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Den vil jeg lige hive frem, for det er måske en lille ting, men alligevel en stor forbedring i dagligdagen. Man behøver ikke længere huske, hvilke fysiske butikker, der giver ekstra pointoptjening og så køre sit EB kort igennem før betalingskortet. Bare ved at bruge betalingskortet vil pointsene rulle ind.
     
    Ali Taran, Martin81, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Hov Erwin. Det er jo en ganske væsentlig forbedring (specielt for en som mig der er helt ude af stand til at huske at køre det ekstra kort igennem). Hvornår tager det effekt?
     
    Ali Taran, Martin81, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det blev nævnt, som noget de arbejder på, så desværre ingen dato. Men ja, denne nyhed skulle i drukne i alle andre nyheder, for den er ganske stor :)
     
    Ali Taran, Martin81, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Når man er gammel, kan man (jeg) sagtens tillade sig at være tungnem, så jeg spørger :

    1) >> Enhancement bliver at dem der modtager … <<
    Menes dermed at gratis-Diamond-kort-modtager eller gratis-Guld-kort-modtager ikke kan give et kort væk? I min optik vil dette kun være rimeligt.

    2) >> Men Diamond kan fx nu give et guld og et sølv … <<
    Kan de det? Er det ikke kun ENTEN ét guld eller to sølv nu?

    Har jeg helt misforstået pointen i ovennævnte negative/positive enhancement?
     
    Henry, Henrik Olsen og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  17. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Så vidt jeg har forstået består ændringen i at det nu udelukkende er den med status der kan give kort væk. Så bliver man Pandion kan man give 1 diamond- og 1 guldkort væk. Bliver man diamond kan man give 1 guld- og 1 sølvkort væk.
     
    Henry, Baadsgaard, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Ja, det tror jeg du har ret i.
    - Det, som gjorde mig konfus, var at der står : >> men Diamond kan fx NU give ..<<
    men det er ikke NU, men derimod i fremtiden.
     
    SebastianBruun, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Enig.

    Nu kan diamond enten give 1 guld eller 2 sølvkort væk

    Fremover (når ændringen er gennemført), kan diamond altid give 2 kort væk. Men kun det ene kort kan være guld.

    Og det betyder i realiteten, at ingen fremover vil give 2 sølvkort væk, når man i stedet for det ene sølvkort kan give et guldkort.
     
    PENSIONISTEN, SebastianBruun og PeterA "Synes godt om dette"
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Ærgerligt med melding om, at Plusgrade for point ikke giver point for den nye bookingklasse. Vi vidste dog den kom.

    Men hvordan er det egentlig for bud lagt ind for længe siden efter de gamle vilkår? Har en flyvning i december og har lagt bud ind for et par måneder siden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side