SAS business bonusbilletter og SAS EB Mastercard Premium... Tanker?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 4/10/25.

1. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,451
    "Synes godt om" modtaget:
    2,976
    Point:
    113
    Jeg undrer mig lidt over det lave udbud af business bonusbilletter hos SAS på europæiske ruter og funderer over, om det kommer til at blive bedre fremover.

Det er også med tanke på SAS Eurobonus Mastercard Premium og værdien af at fortsætte med dette kort. Som det er nu er det blevet en hel del mindre værd for mig, da SAS ikke udbyder særligt mange business awardbilletter, sammenlignet med da det var Plus.

Hvad gør I andre jer for tanker om det?

Jeblin, Henry og Offlyer "Synes godt om dette"
  2. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Helt enig
    Der er reelt intet udbud af SAS business billetter på de lange ruter eller i de to forreste kabiner. Mit kort skal fornyes næste gang til foråret. Hvis det ikke har ændrer sig, så er jeg nok ude.

Senest redigeret: 4/10/25
    obs, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Nu har jeg ikke søgt så mange bonus billetter det sidste par år - men var i dag i gang med at finde en billet til Portugal, Frankrig eller Kroatien. Jeg var fleksibel på destination. Men rejsedagene var faste: Ud 11 november (dagen efter diamant eventet i København). Hjemrejsen var i udgangspunktet fastlagt.

Jeg kunne kun finde én destination: Lyon.

Jeg må nu gå i tænkeboks. Skal jeg være mere fleksibel på destinationen? Eller måske mere fleksibel på datoen?

Det generelle problem for alle EuroBonus partnerner er, at samarbejdet med EuroBonus kun er noget værd så længe EuroBonus er et attraktivt program. Det er også situationen for banken, der udbyder SAS Premium EuroBonus MasterCard.

Der skal nok ikke alt for mange store skuffelser til, før folk vælger at opsige kortet. Jeg går endnu ikke i de tanker. For optjeningen af point er fin - og jeg kan også finde nogle gode bonusrejser inden for Europa. Men jeg skal være fleksibel. Både med dato og destination.

Offlyer, obs og Jeblin "Synes godt om dette"
  4. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Har netop booket 6 business til Alicante 9 Nov, så for mig er værdien fortsat der, omend udbuddet til Asien er ikke eksisterende og du skal være meget fleksibel, hvis du vil til USA

Henry "Synes godt om" dette.
  5. Rungsvej

Rungsvej Aktivt medlem

Beskeder:
    44
    118
    Point:
    33
    Det er en sølle omgang. Har også højeste mastercard premium niveau, men det er praktisk taget umuligt at finde en oversøiske returrejse på business.

Overvejer også om det er besværet/pengene værd

Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Kommer til at tænke på en gammel SAS reklame, noget i retning af: "Billetten er fleksibel. Så behøver du ikke at være det". Men det gælder ikke for bonus billetter. Her skal vi være mere fleksible end et slangemenneske i cirkus Arena - ellers kommer vi slet ikke afsted.

NielsStudsgaard, obs, frank123 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side