SAS Credits stopper og bliver til SAS for Business - Devaluering i vente

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 23/4/18.

  1. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Som selvstændig nyder jeg godt af en SAS Corporate aftale, da jeg så bl.a. har Travelpass (pay as you fly), hvilket er rigtig godt, når kunder ombestemmer sig og skal have en ny dato for møder osv. Samtidig er plus priserne som regel lidt lavere end for betalte billetter. Da jeg lavede aftalen var det samtidig muligt at optjene SAS Credits, hvilket kunne bruge til betaling af nye billetter. Slide1.JPG Slide2.JPG

    På almindelige billetter af den dyrere slags er der fortsat en lille rabat alt efter hvor meget rabat, man har optjent. Det har dog krævet en besværlig booking på en anden hjemmesidde. For bookinger lavet der kan de også kun ændres der, laves seating osv.

    Idag kom der så en besked om at nu kan man få rabatten på den almindelige bookingside blot man har sin CMP-kode i profilen og så vælger man blot på en slider om man booker SAS for Business eller Privat. Easy. Tak.

    Som lettere skeptisk ville jeg så lige checke om der er en rabat, da jeg ikke har rejst så meget på den seneste og jo det er der. Ikke meget på de billigste og mest på de dyre. F.eks. en business til MIA i februar er det 300-400kr billigere på SAS for Business. Fint.

    Da jeg så var igang med at se på det, var det noget helt andet som overraskede mig. Hvis jeg f.eks. på corporate delen søger CPH-MIA 01FEB er der flere forbindelser med business class, men på privat-delen er der ingen tilgængelige business class.......Underligt.

    Til den meget nysgerrige er der lige et par billeder her. Det er SAS for Busines på venste side og den almindelige på højre. På begge søgninger er jeg logget ind med min Eurobonusprofil. Forskellen er kun om jeg vælger SAS for Busines eller ej.

    PS - hvis du ikke har en corporate aftale eller har fået en CMP-kode fra rejsebureauet til at lægge ind i profilen, så kommer valgmuligheden ikke frem.
     
    SebastianBruun, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,596
    "Synes godt om" modtaget:
    26,637
    Point:
    113
    God gennemgang :)
     
    Thorkild og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Tak for lige at bringe SAS Corporate op igen Thorkild.
    Forsøgte at tjekke hvad der mon kunne spares på en tur mellem CPH-SFO og sørme om systemet ikke kom op med en fejlmeddelelse. Fat i knoglen og ringe til SAS, tja der var en fejl i systemet og det havde der åbenbart været i et par uger.
    Drømmer mig tilbage til de gamle dage med SAS Credits, simpelt og enkelt!
     
    Henrik Olsen, Thorkild og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side