Ved ikke om det er med i dine beregninger, men modsat SAS (som i det mindste holder udgifterne nede her) skal du betale fuel surcharges ved point-billetter hos A3. Det kan blive til en del hos især LH-gruppen.
Sidste "enhancement" med lavere fremtidig optjening er i min verden noget HELT andet end når de devaluerer værdien af *eksisterende* point. Det her er ikke kønt. Men hvad kan vi gøre? En mulig ting er at IF tager fat i SAS og afkræver dem svar? I stedet for store nyheder om en reklamefilm fra SAS, så burde der være max fokus på dette!
Fortæller tabellen hvad det koster at flyve fra DK til området øverst? Så f.eks. 50.000 EBB fra CPH til Nordamerika på business?
Tabellen er fra Nordamerika. Så det koster 50K at flyve fra Nordamerika til Nordamerika på Business. Til DK koster det 130K
UHA! DSGM #2 er da helt oppe i det røde felt... (på vegne af den hæderkronede DSGM Klub - GODT MIN DRENG!!!) Dette blev (sammen med min flytning) det endelige skud for boven i min mangeårige tætte samhandel med tanten. Fremadrette bliver oversøisk med Iberia/Oneworld hvor jeg har status via BA og status match fra AB. Rejser hjem til DK bliver DY(D8) eller SAS alt efter mit humør, pris og destination. Jeg kommer under alle omstændigheder til at miste mit SAS guld 1. maj 2020 med de optjenings forringelser der er kommet, "so why the hell try" Det eneste der kunne have holdt liv i ægteskabet, var hvis lifetime gold var lige rundt om hjørnet, men det smuttede jo desværre i 2014/15. Så alt i alt - tak for denne gang Tante SAS, jeg er bange for at i denne gang har taget den "one step to far" Quote Abraham Lincoln: You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. Nå pyt - solen skinner det er 20+ grader, og på næste onsdag vil jeg tage tanten hjem tik DK (Uden fast track - TAK SAS ) men glæder mig da til at se den nye guldstue i CPH, er dog lidt bekymret for om vores plads foran pejsen stadig eksisterer @Baadsgaard /DSGM
Argh if you snooze you loose..... Forstadsfruen har gået og puget point til en LH F billet, som nu er steget i pris. Rigtig surt. Men altså, det siger vel egentlig bare mest af alt noget om, at man ikke føler trang til at tilgodese sine medlemmer. Som jeg har påpeget tidligere, jeg aner ikke noget om bevæggrundene eller om forretningsmodellen bag. Som kunde er jeg dog ærgerlig. Som andre påpeger, så finder jeg den her ændring værre end skæring i pointoptjeningen. Pointoptjeningen er fremadrettet mens vi pt. ikke får det for vores eksisterende point, som vi jo egentlig er sat i udsigt. Det er da mega ufedt. Måske man simpelthen kan konstatere at markedet er bevæget sig i retning af laveste pris, så det ikke giver mening at tilgodese tilbagevendende kunder? At (for) mange vælger billet/udbyder efter pris og ikke loyalitet. Her må man jo sige, at folk herinde på forum jo ikke ligefrem er en repræsentativ gruppe. Jeg kender masser af folk, som flyver rigtig meget, men som ikke går en dyt op i point. De vælger fra gang til gang hvad der umiddelbart er laveste billetpris.
Jeg skal gøre mit bedste for at holde dampen oppe! Har i øvrigt lige haft fat i kundeservice for at få dem til at sætte skub i tilbagebetalingen af nogle skatter/afgifter på en bonusbillet, som jeg bookede om. Det var kun 5 svenske pesetas, og normalt ville jeg ikke spilde tid på den slags. Men når tanten tørrer sine kunder på den måde som de nu har gjort i nattens mulm og mørke, så kan DSGM #2 godt blive voldsomt nøjeregnende. /DSGM #2
Flot gået. Har ikke set denne nyhed andre steder i morges. Har lige tjekket igen, hvor forringelsen er gemt under en artikel om, at man nu kan book *A bonus billetter on-line.
Fortvil nu ikke kære Sophie, du skal nu blot have 450 retur rejser på GoLight til USA for at få en billet på LH F (så må familien sidde nede bag i bussen) Tog en tilfældig tur i Februar: 450 x 2821,- = DKK 1.269.000 UPSIDE: Du bliver da i det mindste EBD på segmenterne hvis du ellers tager de første 45 retur ture i et enkelt optjenings år, og så KUNNE der falde lidt op/ups af. Gør det hele på 2-3 år, så er der også en spinkel chance for at du bliver inviteret i Pandion klubben OG SIG SÅ IKKE AT DSGM ALDRIG HAR DE POSITIVE BRILLER PÅ
De er ved at opdatere det således at du ikke behøver at ringe til kundeservice mere for at få den bekræftet. Så dette er positivt.
Efterhånden kan disse “negative nyheder” snart ikke komme bag på mig længere Hvad mon det næste bliver ? - Devaluering af MC Premium Pointoptjening? - Stigning i minimum point upgrades ? - Flere segmenter/point for at opnå EBG/EBD istedet for de nuværende 45.000/45 & 90/90.000 ? I know det er en frygtelig tankegang men who knows
Vi har spurgt SAS om grunden til at de for anden gang på kort tid ikke giver kunderne et fair varsel og ikke bare ændre ting hen over natten. Og det er i snit 18% som C og F stiger - ikke "kun" 15%.
De vil simpelthen ikke have os til at flyve C el F med andre selskaber, det må være dyrt for dem. Det tager jeg som en opfordring!
Mon ikke det næste bliver, at de skærer i optjeningen hos andre *A-selskaber. Kan umuligt være holdbart, at give så mange point ud til eks. A3.
Det er korrekt, A3 opkræver færre miles end de fleste andre *A selskaber (indtil videre i hvert fald...). Til gengæld betaler du fuldt YQ-tillæg som @RasmusH nævner, hvorimod Eurobonus har et loft på (såvidt jeg husker) omkring 1100kr pr vej. Det kan blive rigtig dyrt sparede miles hos LH Group. Og husk, at A3 Gold ikke (nødvendigvis) er lettere at optjene. Først skal du optjene Silver med 24.000 miles (eller 12.000 inkl. 2 A3/OA-flyvninger) og derefter Gold med yderligere 48.000 miles (eller 24.000 inkl. 4 A3/OA-flyvninger. Omvendt giver f.eks. SAS Plus altid 200% optjening (indtil videre i hvert fald...) så hvis du flyver langt i Plus kan det være nemmere at optjene. Vedligeholdelse af A3 Gold derimod er en badeferie
Vi kan da håbe på at det er pebernødder i det store regnskab og kan gå under radaren. Tvivler på der er særligt mange kunder der "udnytter" det hos Miles+Bonus