SAS devaluerer nu Star Alliance bonusbiletter væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 31/10/18.

1. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ved ikke om det er med i dine beregninger, men modsat SAS (som i det mindste holder udgifterne nede her) skal du betale fuel surcharges ved point-billetter hos A3. Det kan blive til en del hos især LH-gruppen.

Henrik Olsen, Henry, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    390
    791
    Point:
    93
    Sidste "enhancement" med lavere fremtidig optjening er i min verden noget HELT andet end når de devaluerer værdien af *eksisterende* point.

Det her er ikke kønt.

Men hvad kan vi gøre? En mulig ting er at IF tager fat i SAS og afkræver dem svar? I stedet for store nyheder om en reklamefilm fra SAS, så burde der være max fokus på dette!

jtraveler, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    551
    1,173
    Point:
    93
    Er der erfaring med dette? Umiddelbart tænker jeg at tanten er ligeglad med lille IF.

Henry "Synes godt om" dette.
  4. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    614
    1,681
    Point:
    93
    Fortæller tabellen hvad det koster at flyve fra DK til området øverst? Så f.eks. 50.000 EBB fra CPH til Nordamerika på business?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    390
    791
    Point:
    93
    Tabellen er fra Nordamerika. Så det koster 50K at flyve fra Nordamerika til Nordamerika på Business. Til DK koster det 130K

Henrik Olsen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  6. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    UHA! DSGM #2 er da helt oppe i det røde felt... (på vegne af den hæderkronede DSGM Klub - GODT MIN DRENG!!!) :D:D:D

Dette blev (sammen med min flytning) det endelige skud for boven i min mangeårige tætte samhandel med tanten.

Fremadrette bliver oversøisk med Iberia/Oneworld hvor jeg har status via BA og status match fra AB. Rejser hjem til DK bliver DY(D8) eller SAS alt efter mit humør, pris og destination. Jeg kommer under alle omstændigheder til at miste mit SAS guld 1. maj 2020 med de optjenings forringelser der er kommet, "so why the hell try" Det eneste der kunne have holdt liv i ægteskabet, var hvis lifetime gold var lige rundt om hjørnet, men det smuttede jo desværre i 2014/15.:(:(:(

Så alt i alt - tak for denne gang Tante SAS, jeg er bange for at i denne gang har taget den "one step to far"

Quote Abraham Lincoln:
    You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.

Nå pyt - solen skinner det er 20+ grader, og på næste onsdag vil jeg tage tanten hjem tik DK (Uden fast track - TAK SAS :mad::mad:) men glæder mig da til at se den nye guldstue i CPH, er dog lidt bekymret for om vores plads foran pejsen stadig eksisterer @Baadsgaard

/DSGM

Daniel K, asf, Henrik Olsen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Argh if you snooze you loose..... Forstadsfruen har gået og puget point til en LH F billet, som nu er steget i pris. Rigtig surt.

Men altså, det siger vel egentlig bare mest af alt noget om, at man ikke føler trang til at tilgodese sine medlemmer. Som jeg har påpeget tidligere, jeg aner ikke noget om bevæggrundene eller om forretningsmodellen bag. Som kunde er jeg dog ærgerlig.

Som andre påpeger, så finder jeg den her ændring værre end skæring i pointoptjeningen. Pointoptjeningen er fremadrettet mens vi pt. ikke får det for vores eksisterende point, som vi jo egentlig er sat i udsigt. Det er da mega ufedt.

Måske man simpelthen kan konstatere at markedet er bevæget sig i retning af laveste pris, så det ikke giver mening at tilgodese tilbagevendende kunder? At (for) mange vælger billet/udbyder efter pris og ikke loyalitet. Her må man jo sige, at folk herinde på forum jo ikke ligefrem er en repræsentativ gruppe. Jeg kender masser af folk, som flyver rigtig meget, men som ikke går en dyt op i point. De vælger fra gang til gang hvad der umiddelbart er laveste billetpris.

Flyvefisken, Henrik Olsen, Kenneth K og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,451
    2,976
    Point:
    113
    Jeg skal gøre mit bedste for at holde dampen oppe!

Har i øvrigt lige haft fat i kundeservice for at få dem til at sætte skub i tilbagebetalingen af nogle skatter/afgifter på en bonusbillet, som jeg bookede om. Det var kun 5 svenske pesetas, og normalt ville jeg ikke spilde tid på den slags. Men når tanten tørrer sine kunder på den måde som de nu har gjort i nattens mulm og mørke, så kan DSGM #2 godt blive voldsomt nøjeregnende.

/DSGM #2

Nj4220, asf, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    614
    1,681
    Point:
    93
    Ja, okay, så er vores sølle 80.000 point i alt, jo ret så ligegyldige..

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Flot gået. Har ikke set denne nyhed andre steder i morges. Har lige tjekket igen, hvor forringelsen er gemt under en artikel om, at man nu kan book *A bonus billetter on-line.

Henrik Olsen og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Den gode nyhed er, at vi ikke kan bruge point på bonusbilletter med *A. Systemet virker ikke :p:p:p

sas-x.png

Henrik Olsen og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Fortvil nu ikke kære Sophie, du skal nu blot have 450 retur rejser på GoLight til USA for at få en billet på LH F (så må familien sidde nede bag i bussen)

Tog en tilfældig tur i Februar:

450 x 2821,- = DKK 1.269.000 :eek::eek::eek:

UPSIDE: Du bliver da i det mindste EBD på segmenterne hvis du ellers tager de første 45 retur ture i et enkelt optjenings år, og så KUNNE der falde lidt op/ups af. Gør det hele på 2-3 år, så er der også en spinkel chance for at du bliver inviteret i Pandion klubben :D:D:D

OG SIG SÅ IKKE AT DSGM ALDRIG HAR DE POSITIVE BRILLER PÅ :cool::cool::cool:

Niclas, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  13. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    620
    1,870
    Point:
    93
    Glem nu heller ikke muligheden for at få en kagespade fra deres “Goodie Bag” som EBD :D:p

Niclas, SophieHendriksen, DanielBahn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,747
    27,063
    Point:
    113
    De er ved at opdatere det således at du ikke behøver at ringe til kundeservice mere for at få den bekræftet. Så dette er positivt.

15. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    620
    1,870
    Point:
    93
    Efterhånden kan disse “negative nyheder” snart ikke komme bag på mig længere :(

Hvad mon det næste bliver ?

- Devaluering af MC Premium Pointoptjening?
    - Stigning i minimum point upgrades ?
    - Flere segmenter/point for at opnå EBG/EBD istedet for de nuværende 45.000/45 & 90/90.000 ?

I know det er en frygtelig tankegang men who knows :(:eek:

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,747
    27,063
    Point:
    113
    Vi har spurgt SAS om grunden til at de for anden gang på kort tid ikke giver kunderne et fair varsel og ikke bare ændre ting hen over natten.

Og det er i snit 18% som C og F stiger - ikke "kun" 15%.

THammer, Henry, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    De vil simpelthen ikke have os til at flyve C el F med andre selskaber, det må være dyrt for dem. :mad:

Det tager jeg som en opfordring!;)

DanielBahn, jtraveler, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Mon ikke det næste bliver, at de skærer i optjeningen hos andre *A-selskaber. Kan umuligt være holdbart, at give så mange point ud til eks. A3.

19. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    850
    2,035
    Point:
    93
    Det er korrekt, A3 opkræver færre miles end de fleste andre *A selskaber (indtil videre i hvert fald...).

Til gengæld betaler du fuldt YQ-tillæg som @RasmusH nævner, hvorimod Eurobonus har et loft på (såvidt jeg husker) omkring 1100kr pr vej. Det kan blive rigtig dyrt sparede miles hos LH Group.

Og husk, at A3 Gold ikke (nødvendigvis) er lettere at optjene. Først skal du optjene Silver med 24.000 miles (eller 12.000 inkl. 2 A3/OA-flyvninger) og derefter Gold med yderligere 48.000 miles (eller 24.000 inkl. 4 A3/OA-flyvninger. Omvendt giver f.eks. SAS Plus altid 200% optjening (indtil videre i hvert fald...) så hvis du flyver langt i Plus kan det være nemmere at optjene.

Vedligeholdelse af A3 Gold derimod er en badeferie :cool:

Jeblin, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  20. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    850
    2,035
    Point:
    93
    Vi kan da håbe på at det er pebernødder i det store regnskab og kan gå under radaren. Tvivler på der er særligt mange kunder der "udnytter" det hos Miles+Bonus :)

RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side