SAS dropper EuroBonus fordele på GO Light

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 23/1/18.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg har skam læst og påskrevet overfor redaktøren i bedste “sur gammel mand stil” så jeg har en formodning om at noget så formasteligt IKKE gentager sig :confused::confused::eek::eek:

    /DSGM
     
    Henry, Henrik Olsen og obs "Synes godt om dette"
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    #fodfejl
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Nogle sværger til håndbagage, andre sværger til at checke deres kuffert. Jeg hører til den sidste gruppe, men jeg kan ikke forsvare overfor min arbejdsplads at betale flere hundrede kr. på at checke en kuffert på f.eks. en tur på 2 dage til Bruxelles.

    Slutresultatet bliver derfor nu at endnu flere tager deres kuffert med på flyet og kampen om overhead bliver større og tager længere tid under boarding.
     
    mhsalv, Schwert, obs og 7 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Så der vil værdien af prioritets boarding så blive øget ved at få plads til sin kuffert.

    Men kaos og forsinkelser i gate og fly vil være et hyppigere syn.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Og det bliver så fantastisk at se når en familie på samme PNR, men med forskellige boarding zone skal på fly..... den med højest status slæbende med alt håndbagage ind på flyet for å kapre plads i hylden, mens resten af familien kommer dappende efter nogen zoner senere:)
     
    PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg husker vores tidligere formand i FDC/Civiløkonomerne sagde:

    "Vi skal give medlemmerne nogle ydelser, som de værdsætter meget, men sjældent bruger."

    Argumentet var: Medlemmerne er loyale, hvis de får ydelser, som de værdsætter. Og ydelser, som de ikke bruger er gratis for organisationen.

    Det samme er vel et argument i EuroBonus: Giv medlemmerne nogle fordele, som de værdsætter. Men helst ydelser, der ikke koster SAS penge. Jeg ved godt, at dette ikke er muligt i det virkelige liv - men koster den gratis kuffert på go-ligth virkelig så meget, at denne fordel skal fjernes?
     
    Daniel K, SophieHendriksen, tbh og 10 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ja - det bliver fantastisk :-(
     
    Frequie og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MichaelK

    MichaelK Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    51
    Point:
    18
    For mig var det en værdsat gode ved guldkortet, som især familien sætter pris på, men har kun brugt det en enkelt gang.
    Næste er vel snart at man ikke må tage nærmeste familie med i lounge. Så begynder det at blive sølle. Det er en hypotetisk gode, har aldrig haft ungerne med derind, og ikke engang sikkert at det sker indenfor flere år, men sådan en 'jeg kan hvis jeg ville' gode :)

    Det er snart så udvandet at det er nemmere bare købe billetter anywhere og så betale for indgang i nærmeste lounge. Vi har vist nogle fri-pass på kreditkort og således vi heller aldrig får benyttet, fordi jeg kun flyver SAS :)
     
    Frequie, HenrikM, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Hmm. som EBD og hyppig burger af Go Light billetter, så synes jeg ikke så godt om ændringerne...
    Er jeg den eneste, der sidder med tankerne om, at EB er ved at ændre sig? Det kan I hvert fald tolkes sådan.

    Nemlig: At fordelene som status-kunde hos EB bliver færre og mindre, mens EB-programmet I helhed synes at vokse ved Nye tiltag og muligheder for at tjene point.
    Du kan erhverve dig point på mange forskellige fronter, men I mange af tilfældene er det den eksterne virksomhed, man handler hos, der skal betale SAS for disse point. Dvs. SAS tjener penge på at sælge point, som så - hvis de bruges hos SAS har en kostpris for selskabet.

    Kort sagt synes jeg, der er mere focus fra SAS på at kunne få point på alt fra A-Z, mens selve kerne-idealogien set IMØ - "gode kunder hos SAS" - nedprioriteres. Sådan meget kort fortalt. Jeg ville personlig hellere have mulighed for noget ekstra UB. ifbm. mine flyvninger - I stedet for at kunne spise på en restaurant, hvor jeg, hvis jeg husker at stoppe mit EB kort I terminalen, tjekker at jeg får mine point, finder en rejse som rent faktisk passer mig og har ledig Award-pladser, kan gøre brug af disse point. Hvis jeg får dem brugt inden de udløber og ellers vil betale skatter og div. afgifter.

    Jeg kan godt se forretningen I det for SAS. Men jeg er spændt på at se, om ikke også det får EB-kunder til at vælge andre StarAlliance-selskaber at tjene point gennem. Eks. kan jeg jo gå I loungen I Bll hvis jeg flyver med LH, men ikke med SAS.

    SAS, gi nu noget af værdi til gode kunder I stedet for at fjerne essensen af EB. Jeg skal gerne komme med forslag :)
     
    Frequie, Oletjala, Offlyer og 11 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Daniel K, Kenneth K, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Skatter og afgifter på bonus billetten.

    For du skal naturligvis ikke beskattes af værdien af EB point brugt på bonusbilletter, når de er optjent på dit private forbrug.
     
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg så det godt - det var helt sort og helt ude af trit med virkeligheden - måske arrogance at de tror at folk kun læser nyheder derfra...
     
    Daniel K, Peter F., Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Nu er det jo heller ikke alle nyheder der når ud på dette site. Så kiggede derfor hvad der skrives på andre forum om denne nyhed med "Go Light" og så at der sideløbende er blevet beskrevet hvorledes Norwegian nu kræver 250 kr. for at vælge sit eget sæde ved check in i lufthavnen, det kan altså komme til at koste penge at sidde ved siden af sin kollega eller familiemedlemmer. Den regel blev indført den 15. januar som en tyv om natten, jeg har i hvert fald ikke hørt om det før nu her 10 dage efter.

    Læste endvidere en interessant analyse om at disse "go light" billetter udelukkende er til for at de traditionelle flyselskaber ser bedre ud i søgninger på nettet så selskaberne ikke ender på side 4 i en søgning og derved uden for fokus. Det er altså en nødvendighed og tror faktisk ærligt talt ikke at SAS føler verdens største glæde ved at udbyde et skrabet "no frills" produkt, det er ikke det de vil være kendte for. Det kan man som rejsende jo bare undgå ved at betale lidt mere for den traditionelle service. Prisforskellen er jo ikke særligt høj. Go light billetter er kommet for at blive og det var vel bare et spørgsmål om tid før man ikke kunne tage sin status bagage allowance med over på disse billige billetter alligevel, SAS har bare fulgt efter konkurrenterne.

    Med SAS kan jeg heldigvis stadigvæk vælge mit sæde gratis og som oftest ender jeg med soft block alligevel på 4 ud af 5 flyvninger. Ville godt nok blive tosset hvis jeg skulle til at betale 250 kr. for at sidde ved siden af mine børn.
     
    alexanderln, Kenneth K, Kristian og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har tænkt præcis det samme. Som jeg opfatter langt de fleste "frequent flyers", så er det folk, som ikke er væk specielt lang tid og ikke gider checke bagage så derfor nøjes med at klemme sig ned i en carry on. Det er disse flyvninger der sørger for personen opnår status. Hvor mange gange flyver disse passagerer mon på ferie og benytter sig af den gratis kuffert. Mit gæt er ikke særlig ofte.

    Om prisen ender 100 kr. mere eller mindre er egentlig ikke så vigtigt for mig, jeg synes bare det i den grad devaluerer pointen med at være noget som helst status og giver en dårlig stemning omkring programmet. Jeg kunne også godt finde på at blive lidt barnlig og trodsig og vælge et andet selskab, bare fordi. Det er lidt sådan nogle menneskelige, bløde reaktioner man ofte overser i det store regneark.
     
    tbh, Frequie, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Nå! Det var så det, og et stk sølvkort til skraldespanden. Tilbage på Momondo...SUK:(
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Godt skrevet - rammer lige plet.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Well, til gengæld får Sølvkortene nu lov at gå i loungen hver lørdag fra jan-jul, det er der til gengæld ingen som roser.

    For mit eget vedkommende flyver jeg sjældent med kuffert og de enkelte gange jeg gør, rør det mig ikke at skulle betale 100kr ekstra for det.
     
    klausbm og Henry "Synes godt om" dette.
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Jamen, det har intet at gøre med de 100 kr, det er ikke pengene, men derimod princippet.

    - Hvad er værdien af Frequent Traveler, hvis udbuddet af fordele mindskes mellem de to grupper EBB, EBS og så EBG, EBD. Det hele flades ud.
     
    Senest redigeret: 26/1/18
    Flyvefisken, THammer, Peter F. og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Bag check idag på LHR - CPH flyveren! Der har de sidste par gange været helt proppet og afgang har været delayed pga folk ikke kunne finde plads til bagage, mistænker dette er årsagen til at der nu blir tjekket.
     
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Vægt og/eller størrelse?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side