SAS dropper EuroBonus fordele på GO Light

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 23/1/18.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Begge dele, flere har fået besked om at aflevere kufferten.
     
    Henry, PENSIONISTEN og Jeblin "Synes godt om dette"
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Når det sker charger de så for bagage?

    Syntes det er ok, træls at folk slæber deres kuffeter med ombord så der ikke er plads til ens hat :rolleyes:
     
    Senest redigeret: 26/1/18
    Frequie, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Free of charge eller hyr ???????
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    I går lagde jeg følgende opslag på facebook frequent traveler :

    - Go light psgr´er har fordelene. Crew beder dem anbringe stor håndbagage i overheads, dermed har de god benplads, god comfort.

    - Psgr´er, der rejser på GO billetter incl bagage, har måske lidt håndbagage. Crew beder psgr´er med små bags anbringe disse under sædet foran dem, dermed dårlig comfort.

    - Psgrs med en bagage TAG burde have fortrin til overheads. det er dem, der betaler.

    Jeg checker altid et stk bagage in. Jeg har prioritets boarding i kraft af mit EBD kort, anbringer min bløde, mindre nightbag i overhead ... men er flere gange blevet bedt om at flytte den under sædet foran mig for at få plads til store trolleys i overheads .... resultat dårlig comfort for mig .... dermed forringes værdien af prioritets boarding ...


    Er jeg en sur gammel tante, måske, men jeg ønsker bare så inderligt, at SAS ikke udvander hele deres frequent travelers produkt (EBG/EBD).
     
    Senest redigeret: 26/1/18
    oermen, miri90, tbh og 7 andre "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Helt enig, jeg har også oplevet det samme - at jeg bliver straffet for at pakke "light".
     
    tbh, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Hørt! Det samme gør sig gældende hos KLM. Under boarding bliver man bedt om at putte store kufferter (som er alt for store end tilladt for mange vedkommende) at blive lagt i hættehylden, og småting under sædet foran. Nu betaler jeg ekstra for mere benplads, så skal jeg sørme ikke bruge den plads til min bagage! Konklusion, jeg tager altid en trolley med, selv når jeg kun er væk i 20 timer og den er halvtom.

    Det sagt, samme trolley er normalt også eneste håndbagage når vi rejser tre sammen. Jeg blev en gang bedt om at tjekke dem ind. Da jeg pænt oplyste at det var eneste håndbagage til 3, var det helt fint at tage den med ombord :)
     
    Ulrik, Nj4220, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jep, umiddelbart ingen som skulle betale, hvad jeg lige kunne notere mig. Dog flere som klagede over, at de så skulle vente på deres bagage når de ankom.

    Svaret “jamen så skulle du have pakket indenfor kriterierne”

    Fair nok hvis du spørger mig!
    Er træt af alle de backpackers osv. som kommer slæbende med en trolley + en taske som de fleste selv ville kunne ligge nede i.
     
    SebastianBruun, PENSIONISTEN, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    i stedet for at fjerne bagage fordel for ebd/ebg så skulle sas gå mere op i at har man mere end 1 stk håndbagage så er det betaling ved kasse 1. Har man håndbagage der er for stor så er det betaling ved kasse 1. Sådan ville de få flere faste kunder. Jeg ville da føle mig røvrendt hvis jeg betaler for 1 ekstra kuffert hvis jeg kan se sidde manden har 3stykker håndbagage med....
     
  9. Convict

    Convict Aktivt medlem

    Beskeder:
    48
    "Synes godt om" modtaget:
    107
    Point:
    33
    Da jeg fløj ARN - CPH på en tur hjem fra HKG på SAS Go via. ungdom blev jeg næsten afvist i døren på vej på flyet, da der var "alt for meget bagage, at der ikke var plads til min". Jeg finder min plads, og skal til at putte min bagage i overhead, da det vælter ud med diverse vinterjakker, og andre større og mindre bagageelementer.
    Blev bedt om at fjerne min bagage fra gulvet, men da de opdagede det ikke var en mulighed, så endte det med at de tog den op i kabinepersonaleområdet. Forstår dog ikke, at der ikke er mere kontrol med sådan noget, og de får folk til at begrænse deres brug af overhead (?).
    Måske er jeg bare for ung og dum til at se logikken i det, men lidt træls at være i skudlinjen, når det eneste man rejser med er en carry-on.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Næh, det tror jeg ikke, du er. Problemet er, at alle de andre synes, at deres bagage "bare" er carry-on. Folk kommer slæbende med rullekufferter (som er så tunge, at de ikke kan 'carry' dem) OG en stor rygsæk OG en computertaske OG en yogamåtte OG gaverne til ungerne OG to poser toldfrit OG en enorm vinterfrakke. Ingen (hos SAS) gør noget ved det, og så bliver det lidt ærgerligt for sidste mand ombord.
     
    Senest redigeret: 9/2/18
    PENSIONISTEN, Convict, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Og så især holdningen, når jeg nu har fået en fin plads forrest i kabinen, så kommer nogen smider hele husholdning op i hylden med ordene: "Jeg bruger bare pladsen her, der er nok ikke plads der hvor jeg skal sidde." Jeg håber ikke, at jeg sagde højt det jeg egentlig havde tænkt at sige til manden :mad::mad::mad:
    Priority boarding FTW!
     
    jespersm, PENSIONISTEN, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ville ønske SAS havde været lidt innovative her - hvorfor ikke tilbyde gratis baggage, hvis man booker direkte hos SAS?

    Kan forestille mig flyselskaberne på et tidspunkt går samme vej som de store hotelkæder, og giver fordele ved at booke direkte.
     
    Erwin Lansing, Henry, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja netop og dermed få flere “trofaste” kunder.
    De falder i den samme “grøft” som de andre netværks selskaber.
    Problemet er blot at hr og fru Danmark søger på en flyrejse til Thailand eller Florida, så vil LCC som Norwegian osv stadig optræde som det billigste alternativ (uden at der er taget forbehold for f.eks. afgangstidspunkter, if shit hits the fan, baggage, meals osv...
     
    Ulrik, clager, PeterA og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    ideen er god - men rigtig mange firmaer (med rigtig gode kunder for SAS) skal bruge portaler alla Concur, CWT, m.fl. De portaler har sågar aftaler med hotelkæderne så du stadig får elite-qualifying nights, men måske de kan forhandle nogle særlige aftaler i hus :)
     
    Henry, RasmusH og Ulrik "Synes godt om dette"
  15. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Bør være muligt, mit firma har en aftale med SAS, hvor vi får baggage med, selvom vi booker Go Light:) (og via booking-portal).
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side