Hvad har I oplevet svar tiden er ved Customer Care? For jeg har ikke fået svar på den mail jeg sendte for to-tre uger siden. Anyway, jeg har læst SAS passenger rights igennnem her: https://www.flysas.com/en/travel-info/travel-conditions/eu-passenger-rights/ Hvis du skal have "assistance" (Mad, drikke, opkald etc...) som følge af forsinkelse gør dette sig gældende: Men det er kun i lufthavnen, længere nede står der noget om forsinket ankomst: Som jeg forstår det er det 600 euro, spørgsmålet er bare om det så frafalder fordi det er tekniske problemer. Men flyet var forsinket fra dagen før da det fløj CPH - SFO så det er vel ikke "suddenly" Nu prøver jeg at sende dem en mail i hvert fald
Svartiden kan være ganske lang. 2-3 uger tror jeg ikke er usædvanligt, og sådan har det vist desværre været ganske længe...
Jeg kan også se at SK935 CPH -> SFO var delayed over 3 timer, resulterende i at det landede en halv time efter vores originale departure time og forårsagede den rescheduled departure time. Skriver dem en mail, skal det indsendes som en complaint? Jeg ved ikke hvad delay certificate er
Vær opmærksom på at der i UK har kørt en sag der gør at flyselskaberne ikke kan bruge tekniske problemer som valid grund for ikke at betale kompensation. Dette er noget som der i øjeblikket kører en principel sag i Højesteret i DK, hvor nogle selskaber har ført sagen, da de mener at det skal gælde. Så det er ikke helt afgjort endnu - ifølge DK lov - at tekniske problemer kan eller ikke kan udløse erstatning.
Hvis du skal til SBA, så ville jeg vælge at flyve til LAX. Der går shuttles fra LAX til Santa Barbara. Jeg har været der en del gange og har kørt (dog i lejebil) både fra LAX og SFO. Har også prøvet at flyve fra LAX og jo naturligvis vandt jeg tid i forhold til at køre, men egentlig ikke ret meget. Vil tro en en shuttle (www.sbairbus.com) tager 2-3 timer, hvis du altså ikke selv har mulighed for at leje bil. Norwegian er som regel rimelig dyre i ferieperioderne, men jeg havde egentlig meget glæde af at flyve direkte med dem i påsken sidste år. Dejligt nemt og super med ankomst i den nyrenoverede terminal. Hvis du vil kræses for, så er det nok BA som er valget. De flyver i øvrigt med A388 Kan sagtens leve med SAS longhaul. Må sige, at deres service i Go er alt for ussel. Førhen kunne jeg acceptere at alle drinks var gratis med måltiderne, men nu, hvor der kun tilbydes 1 sodavand, så mener jeg ikke det kan blive mere middelmådigt (eller dårligere end det). Vand, kaffe og te er dog gratis på hele turen og kan holde en i live. Heldigvis. Jeg er i øvrigt stået lidt af på pointoptjeningen hos SAS og lever fint med, hvis jeg ikke når Diamant fra næste periode. Det er simpelthen ikke det værd.