SAS EuroBonus Live - Online tiltag on EuroBonus

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 9/2/21.

Tags:
  1. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Næh, det var godt nok en tynd kop te. Som om vi ikke vidste det i forvejen fortalte de om ren, filtreret luft i kabinen og ændret boardingprocedure. Og spørgsmålene var alt for generelle ("hvor ser du SAS i fremtiden") i stedet for at gå til stålet og riste de høje herrer, nu vi nu havde muligheden for det.
    Det var altid noget, at vi denne gang ikke skulle betale for showet.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    De seneste officielle tal jeg har fra SAS er fra årsrapporten for 2013. Der står at der var 3,2mio medlemmer, heraf 80t EBG og 143t EBS
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    I 2019 passerede man 6 mio medlemmer. SAS EuroBonus runder 6 millioner medlemmer - InsideFlyer DK Spørgsmålet er dog: Hvor mange er reelt aktive.

    Og dine tal virker meget fine: 2,5% af medlemmerne har guldstatus. 4% har sølvstatus. Men det betyder vel også, at op mod 10% af de rejsende på hvert fly har guldstatus.
     
    PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Så vidt jeg forstår på SAS' nyhed på deres hjemmeside, om dette med 4x point, så gælder det også for 4x kvalificerende flyvninger.
    Det er da en væsentlig gamechanger for mig. Altså, hvis de så ikke aflyser alle deres fly hele tiden...

    Det syntes jeg egentlig er en ret fin gestus, og vel også et udtryk for at SAS tror på at flyvningerne kommer igang indenfor en overskuelig fremtid.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det er de nok ret ene om, i hvert fald her på matriklen. Alle mine forretningsrejser er præventivt aflyst frem til september og sommerferien hænger i en tynd tråd. Det skal nok gå lidt bedre med flere i luften en lige nu i maj, men det bliver ikke mange 4x points de skal give væk.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Jeg er da heller ikke særlig motiveret...

    Hvis vi ser bort fra risikoen, ved at gå udenfor en dør, mens vi venter på den der vaccine, så har jeg har fået et frikort til 2021 (EBG, udløber i juni og med sølle 2.500 basispoint point optjent i perioden), så jeg er ikke længere under pres.

    I tillæg er det er nyt koncept - "status-point"? Jeg får derfor nul-og-en-dyt ud af at lægge ferie-rejserne tidligt i juni, ud over de basis-point, der ellers ville være kommet. Hvis nu det drejede sig om optjening af point til senere brug, så var jeg nok lidt mere sulten...

    https://www.sas.dk/eurobonus/tilbud/hojere-statusoptjening/

    "Du vil få Basispoint som hidtil. Oven i dine Basispoint får du tre gange så mange Status-point. Det betyder, at hvis du normalt optjener 500 Basispoint på din SAS-billet, vil du nu få 500 Basispoint og 1.500 Status-point. Du kommer altså 2.000 point tættere på at bibeholde dit medlemsniveau eller på at stige til næste niveau.

    Hvis du er Guld- eller Diamant-medlem, får du som altid 25 % mere. Det betyder, at hvis du normalt optjener 500 Basispoint på din SAS-billet, vil du nu få 625 Basispoint og 1.875 Status-point, i alt 2.500 point. Status-point kan ikke indløses, kan ikke bruges til fordele og vises ikke i din pointsaldo. Dine Basispoint vil dog blive lagt til din saldo som normalt."
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Lige der, vil jeg også sige, at det føles temmelig skrabet. For at sammenligne med min Skyteam verden, har KL/AF nu gratis opfyldning af statuspoints, så man har nok til at beholde nuværende statusniveau, gratis genopfyldning af rollover statuspoints (et koncept som EB slet ikke kender, og som jeg i mange år har haft stor glæde af). Da der så var tale om dobbeltpoints for de få, som kunne flyve i efteråret, var det på bonuspoints. Man kunne få en fornemmelse af, at SAS ikke ser KLM/Air France som konkurrent, for konkurrencedygtig ville være synd at kalde dette tiltag.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, NielsC og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Fik en mail i dag, hvor det angives helt præcist.
    De fire gange point er opdelt i:
    En gang basispoint
    Tre gange statuspoint, som alene tæller mod status, så disse point kan f.eks. ikke bruges som betaling til bonusbilletter.
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, NielsC og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Overskriften på den engelsksprogede mail:

    You’re worth gold to us

    Denne højtflyvende retorik er vi heldigvis sluppet for i Danmark
     
    Henrik Olsen og NielsC "Synes godt om" dette.
  10. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    I min mail stod der helt øverst i mailen "For os er du guld værd" så vi slap kun næsten.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Hvis nu I undrer jer, hvad teksten er for os, der bor i Sverige...
    “Vårens resor är guld värda”

    Længere nede bliver det en anelse angstprovokerende:
    “Som tack vill vi nu hjälpa dig att behålla din status som Guldmedlem i SAS EuroBonus.”

    Hva’ SAS, blev vi ikke enige om, at I år tæller ikke med og mit udløb i juni bliver skubbet et år? Jeg håber sandelig, at det er dårligt arbejde udført af Marketing og at den tidligere mail (“Vi förlänger ditt SAS EuroBonus medlemskap”) stadig er gældende! :confused:
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Så må teksten være forskellig i de mails, der sendes ud til medlemmerne. Min mail har nemlig ikke teksten "For os er du guld værd". Her er den:

    Forårets rejser er ekstra værdifulde…

    Hej Henry
    Vi sætter virkelig stor pris på, at du fortsat flyver med os trods begrænsede rejsemuligheder i det seneste år. Som tak vil vi nu hjælpe dig med at beholde dit Diamant-medlemskab i SAS EuroBonus. Du får derfor 4x højere statusoptjening, når du rejser med os i perioden april–juni 2021
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og NielsC "Synes godt om dette"
  13. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Du har ret i at mailen findes i forskellige tekstversioner i indledningerne. Den mail "min bedre halvdel" har fået har en lidt anden tekst end den jeg har fået . til trods for at vi har samme status, og at vi ikke har rejst det sidste år. Jeg kan godt forstå at man bruger en lidt anden tekst til jer der er diamant medlemmer, men for vi andre forstår jeg det ikke.
    Havde det været Alsie Express kunne de nok bare have skrevet "Mojn" og så et godt tilbud, så var den gået lige ind hos mange. Men nogen skal lave det meget avanceret.

    Mojn og go lørdag.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Flyvefisken "Synes godt om dette"
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Mojn

    Nu gik lyset op for mig. Man kan skrive til guldmedlemmer, at de er "guld værd" - og at de kan beholde guldstatus. Men tekstforfatteren synes ikke, man kan skrive til diamantmedlemmer at de er "guld værd". Så de skal have en anden tekst.

    Jeg har også set et mail til et medlem på basis niveau. Dette medlem er også "guld værd", og kan naturligvis flyve sig til sølvstatus. o_Oo_Oo_O

    Det er lidt af en udfordring at lave et ordspil på 3 skandinaviske sprog + engelsk. Og når teksten også skal tilpasses de 4 medlemsniveauer, så er det vel nærmest umuligt. Så hvorfor ikke bare lave en enkel og simpel tekst, som @NielsC skriver.
     
    PENSIONISTEN, NielsC og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - det var desværre indholdsmæssigt en tynd kop te...

    (men glad for at du kunne følge med i live bloggen)
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  16. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    235
    "Synes godt om" modtaget:
    957
    Point:
    93
    Jeg har lige opdaget, at kampagnen også omfatter kvalificerende flyvninger. Dermed kan man altså nøjes med 45/4≈12 flyvninger, for at opnå guld (hvis man har bare én kval. flyvning i forvejen kan man nøjes med 11). Jeg tænker jeg ikke er den eneste der potentielt godt kunne finde dette brugbart. Jeg sidder i hvert fald og kan finde segment-runs, der for blot få tusinde kroner kan give guld, omend jeg selvfølgelig er begunstiget af ungdomsbilletter.

    Jeg flyver selv fra GVA og kan eksempelvis finde en weekendtur i maj, der hedder GVA-CPH-ARN-GOT fredag, GOT-CPH-OSL-BGO-SVG-CPH-GOT lørdag og så tilbage GOT-ARN-CPH-GVA søndag. På ungdomsbilletter koster den cirka 3.300 kr., hvilket er dyrere end ungdomsbilletter plejer at være (og dyrere end hvis man flyver fra eks. BLL i stedet for GVA). Dog giver det 12 kvalificerende flyvninger, hvilket altså vil give guld i sig selv. Alt dette kræver selvfølgelig, at det overhovedet er muligt at rejse rundt i maj eller juni, men hvis det kan lykkes er 3.300 kr. + to overnatninger et ganske billigt guldkort.

    Edit: Kan se det faktisk nævnes lidt tidligere i tråden, det må jeg have overset:rolleyes: Min pointe står dog alligevel;)
     
    Senest redigeret: 13/3/21
    Peter F., PENSIONISTEN, NielsC og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side