SAS har valgt at lukke for spørgsmålene tidligere: De skrev også "prior" i selve invitationen: Please feel free to submit your questions prior to February 16, 2021.
Det ser ud til at jeg har fundet svaret på et af de spørgsmål som SAS ville løfte sløret for til deres online event: https://insideflyer.dk/sas-planlaegger-at-indsaette-deres-nye-airbus-a321lr-fra-juni-maaned/ De har i hvert faldt bekræftet det
Så har jeg modtaget linket til mødet i morgen. Jeg kan ikke lige gennemskue, om det er personligt. Men under alle omstændigheder glæder jeg mig til at deltage.
Kom nu med det vi vil høre ... forlængelse af status, får EBD stadig drinks ombord og kan vi give gold væk
Vi liveblogger fra eventen - så følg med her: https://insideflyer.dk/liveblogging-fra-sas-eurobonus-live/
Nå så er det slut - ikke meget fakta vi ikke vidste i forvejen.... Men 4 x point i april, maj og juni. Dette er nærmest ikke brugbart for nogle i DK. Det er kun NO og måske SE som kan bruge dette på deres domestic :-(
Hvis SAS skulle vælge at genindføre "boarding bagfra" som i gamle dage, så skal crew være meget opmærksomme, eftersom mange økonomi f r e q u e n t flyers er fuldt ud bevidst om at stuve deres bagage i Plus lockers på vej bagud.
Enig. Det er en uskik. Jeg er faktisk godt træt af, at der ikke er plads til min bagage. Men det kan jo let løses, ved at personalet ved boarding kræver, at passagererne overholder reglerne for håndbagage.
Som en der har udløb 31/10, savnes noget realitetssans hos SAS. Forestiller de sig, at dette er en reel mulighed for at tjene sin status ind igen?? Man kan nu købe rejser med 4xstatusoptjening, som man pt. ikke kan gennemføre.
Jeg lagde en gang mærke til på Swiss, at det crew som stod i biz, hele tiden forsøgte at holde lockers lukkede, godt nok en tung måde at løse problemet på, men ellers risikerede man at eco psgrs stuvede deres store trolleys ovenpå biz passagerernes bagage.
Det hele afhænger af optjeningsperiode og rejsemønster. Min optjeningsperiode er fra 1. maj 2021 til 30 april 2022. Jeg tror ikke, at min status bliver forlænget. Så derfor skal jeg i gang med at samle point til status for året 22/23. Mit mastercard giver mig 12.000 point om året, så jeg skal tjene 78.000 point. Det bliver svært. En returrejse mellem Aarhus og København på klippekort koster 1.800 kroner og giver normalt 2.500 point (klasse C med 25% bonus). Men med kampagnen vil den jo give 10.000 point. 8 returrejser - og status er hjemme for 22/23. Jeg kunne godt blive fristet til at tage en enkelt tur eller to. Men jeg vil ikke flyve 8 gange (og bruge næsten 15.000 kroner på det). Så meget er diamant kortet heller ikke værd. Alternativt kunne jeg tage en helt billig tur: Aarhus - København - Europa. Den vil give 16 legs. 6 af disse ture og diamantkortet er hjemme. En billig billet koster under 1400 kroner. Så godt 8.000 kroner. + isolation + test. Men jeg kan godt se, at mange er blevet skuffet. Jeg synes ikke, at kampagnen er gennemtænkt.
Mit gæt er, at det alene gælder for flyvninger med SAS, Normalt har vi aldrig fået ekstra point hos Star Alliance i andre kampagner
Mange tak @Henrik Olsen for din live blog af hele eventet på forsiden af IF. Selv var jeg forhindret i at deltage i går og har derfor lige læst din beretning igennem. Nu er jeg næsten glad for at jeg ikke var med. Det var da enormt skuffende. Nærmest intet nyt med undtagelse af 4x pointoptjeningen i april, maj og juni. Vi må se om det kan bruges til noget. Så vidt jeg har forstået det er de ekstra point man optjener kun statuspoint, ikke point der kan bruges til f.eks. bonusbilletter. Jeg frygter at hensigten med denne kampagne er at den skal erstatte en automatisk forlængelse af status efter august i år.
Jeg mindst en ting med derfra: Endelig bekræftelse af at status forlængelse ioså tæller med i LTG. Synes specielt kommunikationen om den anden forlængelse har været tvetydig. Har også været diskuteret her på forumet. Og så undrede jeg mig at der indledningsvist blev sagt 4.000 EBP og EBD medlemmer. Var det som totalen i den medlemspulje (lyder lavt) eller var dem der havde sagt ja - selvom kun ca 1.200 dukkede op?
<suk> jeg har booket en tur til Amsterdam, som nu indtil videre er blevet aflyst fire gange, så nej, det er da næsten umuligt at optjene noget. Lyder jo fint på papiret, men i praksis lader det noget tilbage at ønske