SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. 0815Traveler31

    0815Traveler31 Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    57
    Point:
    18

    Anyone experience with that on when the bonus points for November will count?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    146
    Point:
    33
    Points will count towards status for the month they are assigned - so December in your example :) also means you would not keep Diamond status in that case.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    Så er der ny 2x-kampagne, denne gang i "Black Weekend" (24.-26. november). Tilmelding senest 17. november. Det kan i særdeleshed være indbringende for dem, der deltager i denne importerede amerikanske helligdag, og dem, der er tidligt ude med julegaverne.
     
    asf, mifira, Rollercoaster og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,705
    Point:
    93
    Har også netop tilmeldt mig. God timing med min 10t mellemlanding i Miami på Black Friday, hvor jeg tænker jeg når forbi og får ordnet en del shopping.
     
    Henry og Kris "Synes godt om" dette.
  5. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    108
    Point:
    43
    Hmm har ikke modtaget noget endnu, men måske det kommer - ville da være ærgerligt at misse ud på sådan en god mulighed!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    108
    Point:
    43
    Så kom den! Dejligt med endnu en kampagne så kort efter den sidste
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    77
    "Synes godt om" modtaget:
    172
    Point:
    33
    Ja, så er det jo nok slut med at få Eurobonuspoint på betaling af ejendomsskat, når den nu skal opkræves sammen med de andre skatter på månedlig basis, som det fremgår af forskudsopgørelsen. Ærgerligt da det hos mig var 2 af de store enkeltræk om .
     
    Ulrik, PilgrimofScandinavia og Henry "Synes godt om dette"
  8. RABen

    RABen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Kære alle

    Er der nogen af jer der ved om køb af ekstrapoint via sas hjemmeside, tæller med i ens fly-premium niveau? Mangler lige ca 5000 point for at nå øverste niveau, og det vil jeg da gerne betale de ca 1000 SEK for som det koster.

    Synes ikke jeg har kunne søge mig frem til noget, så håber lidt der er en som sidder inde med lidt erfaring

    Vh
    Rasmus
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,240
    "Synes godt om" modtaget:
    4,109
    Point:
    113
    Kort svar: Det gør de. Vent til på fredag - og få 50 point per hundrede kroner
     
    RABen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Et lille afklarende spørgsmål: Point købes i shoppen - så er det ikke kun 20 point pr. 100 kroner (+ dobbelt op)?
     
    JackB og Thorbjoern "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,240
    "Synes godt om" modtaget:
    4,109
    Point:
    113
    Troede faktisk det var et SAS køb - men ved det ikke 100%. Uagtet, så et x2 i weekenden
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    Jeg vil gerne dele en god oplevelse med SAS Eurobonus Mastercard (ikke Premium):

    Jeg flyttede til Bordeaux i sommer for at studere et semester. I slutningen af september fik jeg min pung stjålet, hvilket inkluderede begge mine betalingskort (rookie mistake). Jeg fik dem hurtigt blokeret, men stod da helt uden mulighed for at betale. Derfor ringede jeg til min bank (AL) for at høre om mine muligheder, men de kunne ikke gøre andet end at sende et nyt kort til min danske adresse, og da de fandt ud af jeg midlertidigt er helt uden permanent adresse i Danmark (høj vejkode i CPR-registret) mente de, at de end ikke kunne gøre det.

    Efterfølgende ringede jeg til SEB (udstederen af SAS EB Mastercard), og der ver derimod masser af hjælp at hente. De havde ikke mulighed for at sende et kort ud af Danmark, hvilket er helt fair, men de kunne dog sende det til mine forældre. Derudover kunne de oprette et nyt betalingskort i SEB-app'en, som jeg straks ville kunne lægge ind i Apple Wallet og dermed betale med mobilen. Der var lidt frem og tilbage, da det krævede et nyt MitID-login i app'en og karakteristisk for MitID crashede systemet gentagne gange uden forklaring, men medarbejderne hos SEB var yderst behjælpelige. Der gik ikke mere end en time fra mit opkald til, at jeg havde et nyt og fungerende kort i Apple Wallet. AL nægter stadig at udstede mig et kort indtil jeg er tilbage i Danmark:rolleyes:
     
    HenrikM, Nielspg, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    128
    "Synes godt om" modtaget:
    328
    Point:
    63
    Ja det er 20 point pr. 100 danske kroner.
    Køb for 8000 SEK, det bliver 5220 DKK.
    Normalt giver det 5220*0,2 = 1044 point
    I dobbelt op weekenden 2088 point.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. HenrikH

    HenrikH Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    66
    Point:
    13
    Et hurtigt spørgsmål - får jeg Eurobonus point med mit SAS Mastercard Premium, hvis jeg som selvstændig indbetaler på Skattekontoen via MobilePay eller tæller MobilePay ikke med i min opgørelse af EB point?
     
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Jeg indbetalte sølle 2000 kroner til mit firmas skattekonto i fredags via min private mobile pay (hvor der var dobbelt point kampagne). Det gav 2 gange de normale 300 point. Så ja, det får du.

    Normalt bliver alle betalinger til min skattekonto trukket fra firmaets bankkonto (A-skat for ansatte, Arbejdsmarkeds bidrag og firmaets a-konto skat). Så det er undtagelsesvis, at jeg har indbetalt via mobile pay. Dette er faktisk første gang. Og kun et meget lille beløb.

    Jeg vil bestemt fraråde, at alle dine betalinger til firmaets skattekonto går via dit private mastercard. Dels er det et privatkort (og ikke et firma kort). Så du kan risikere, at det bliver lukket (eller du bliver truet med det). Dels risikerer du, at SKAT lige pludselig begynder at interessere sig for om du privat betaler skat af dine EuroBonus point.
     
    HenrikH "Synes godt om" dette.
  16. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    267
    Point:
    63

    Accepterer indbetaling på Skattekontoen via MobilePay overhovedet et underliggende kort som ikke er et dankort?

    Jeg mener ihvertfald der tidligere kun kunne betales via MobilePay med et underliggende dankort.
     
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Jeg indbetalte 2.000 kroner med Mobile Pay i fredags, hvor beløbet blev trukket på mit SAS EuroBonus MasterCard. Jeg ved dog ikke, om der er nogen beløbsgrænse.
     
    HenrikH og PilgrimofScandinavia "Synes godt om" dette.
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,705
    Point:
    93
    Jeg skriver lige en anden positiv erfaring. For jeg havde et stort onlinekøb søndag sen aften, som først blev posteret mandag - og dermed fik jeg ikke dobbelt point. Jeg har lige talt med SEB på telefon, og han slog transaktionen op og kunne se, at det var sket kl 21:03 søndag aften, og har nu tilskrevet dobbelt point. Så det kan man altså godt, hvis man føler sig uretfærdigt behandlet. :)
     
    Nielspg, Erwin Lansing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,705
    Point:
    93
    .. og et ekstra spørgsmål; nogen der ved præcis hvordan ens FlyPremium saldo beregnes? Jeg lå lige på vippen i går, og er nu ret langt fra grænsen til næste niveau. Men jeg har en flyvning fra i lørdags som jeg endnu ikke har fået point for. Og de ekstra dobbeltpoint nævnt ovenfor er kommet ind her i december i stedet for i weekenden (november). Disse to ting ville have taget mig op på næste niveau, såfremt det er den måde det beregnes. Hvis saldoen blot beregnes hver d. 1. i måneden er det selvfølgelig noget andet...

    Jeg spurgte om dette hos SEB, men de henviste til SAS. Og SAS kan ikke svare...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    304
    Point:
    53
    Din saldo beregnes hver dag baseret på de sidste 12 måneder. Når pointene går ind for din SAS flyvning og dine køb på dit MasterCard (som jo kun kommer én gang om måneden - typisk omkring d. 4), vil de selvfølgelig tælle med i beregningen for de sidste 12 måneder på den dag. Når du når et nyt niveau, gælder det i løbende måned plus 12 måneder.
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side