SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Du har fået det du skulle

    Alle dine køb konverteres til SAS EuroBonus Ekstrapoint:

    • 15 Ekstrapoint/100 kr. på alle køb i danske kroner
    • 20 Ekstrapoint/100 kr. når du betaler i udenlandsk valuta
    • 25 Ekstrapoint/100 kr. når du køber flybilletter hos SAS
     
    Henry og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Nu er der jo en ekstra saldo man skal holde øje med: hvor mange EuroBonus point man har tjent i alt de sidste 12 (hele) måneder.

    Jeg har nogenlunde kunne få saldoen til at stemme for perioden 1/6-16 - 31/5-17. På nær et par hundrede point. Her ved månedsskiftet ændrede saldoen sig i sagens natur - og her kniber det mere.

    Det passer sådan nogenlunde (igen på de 2-300 point), såfremt følgende ikke medtages:
    SK flyvning 18/6 der først posterede 23/6
    UA flyvning 20/6 der først posterde 24/6
    3 yderligere SK flyvninger fra juni der endnu ikke er posted ( det giver næsten sig selv)
    Det store spørgsmål er så om de tæller med når juli gøres op (og dermed tæller i perioden 1/8-16 - 31/7-17)?

    Yderligere, de 10.000 velkomstpoint står nu i app - antager at de også tæller med i totalen når næste måneds point gøres op. Korrekt?

    Hvis ovenstående er korrekt er jeg faretruende nær de 200.000 - med en lidt målrettet indsats i juli

    Er der nogen der kan bidrage med indsigt?
     
    Kristian, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har ikke haft tid til at kigge grundigt, men spændende observationer... Jeg kunne ikke rigtigt få det til at passe på nogen måde. Jeg synes jeg har tjent flere point i juni i år i forhold til juni sidste år, men er gået ned i point. Må lige se en gang til når jeg kommer hjem.
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Passer det nu også?

    Det fremgår af betingelserne, at
    Når et Fly Premium niveau opnås kan man booke på dette niveau de næste 12 måneder
    https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/korttjeneste/fly-premium/

    Er konsekvensen af dette ikke blot, at du blot skal holde øje med det på årsbasis (og ikke månedsbases)? Jeg medgiver, at det hele bliver kompliceret af, at du får et andet optjeningsår på dit mastercard end på din Eurobonus konto.
     
    MortenS, PENSIONISTEN, Claus Heine og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Er ikke sikker, men er ret sikker på det opgøres månedsvis for de sidste 12 måneder, og så gælder den status de næste 12 måneder. Eks. står der i app'en at mine EB point er totalt optjente point de sidste 12 måneder. Og: "Totalsummen af disse point danner grundlag for dit Fly Premium niveau" og mit Fly Premium niveau gælder til 30/6-18. Hvilket ikke er sammenfaldende med mit EB år - eller kalenderår. Men jo muligvis mit EB MC Premium år..... MEN i betingelserne står: "
    • Fly Premium niveauet beregnes månedligt per den sidste dag i måneden"
    Altså beregnes det månedligt. Formentlig. Hmm. Undskyld en lidt rodet post, men konkluderede undervejs

    Kan iøvrigt se at de 10.000 bonuspoint først optjenes i juli og dermed først tilskrives i august.

    Lad os endelig dele erfaringer her. Stadig nysgerrig hvornår de flyvende point medregnes.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Fik igår de 10K extrapoint som velkomstbonus kunne jeg se her til morgen i MC Premium appen.
    Varer nok noget tid inden de bliver godskrevet EB da SkIT har haft store problemer siden 20.6 med point tilskrivning.
     
    tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113

    Enig: Jeg læser reglerne på samme måde, som du skriver. Det er også min opfattelse, at pointene beregnes hver måned på den foregående 12 måneders periode.

    Min tanke var derfor: Hvis man når op på de 200.000 point, så behøver man ikke at tjekke optjeningen hver måned, for status er jo sikret et år frem.

    Men hvis man ligger tæt på en grænse (eller gerne vil op på næste niveau), så gælder det jo om at holde øje med optjeningen. Faktisk skal man jo holde øje med optjeningen allerede, når billetterne købes, så man ikke kommer til at rejse med "Brussels airlines", som ikke giver point - eller køber en rejse, som giver væsentligt færre point end forventet.

    Heldigvis tæller point optjent på kortet med, så lidt ekstra indkøb kan måske sikre at man kommer op på det ønskede niveau.
     
    tbh, Offlyer, Claus Heine og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Så er vi enige.
    Så venter jeg spændt på om de flyvninger def skulle have været posteret i juni nu i stedet tæller i juli. Hvis så, så er jeg forbandet tæt på de 200k. Må hellere svinge kreditkortet lidt i juli. Har ikke en eneste flyvning (hvilket jeg indtil nu har været hammer glad for, men nu ....)
     
    tbh, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Du kan jo også blot købe point. - Jeg købte f.eks. 10.000 xtra point i juni, hvor der var 15% rabat. - De luner straks på point-saldoen.
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Tæller købte point med i opgørelsen?
     
  11. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det vil jeg umiddelbart tro. Her er hvad der står på SEBs side:
    • Den samlede pointoptjening i EuroBonus programmet (Basis- og Ekstrapoint) de seneste 12 måneder, bestemmer Fly Premium niveau/ saldo
    • Point overført fra familiemedlemmer eller venner og de 1.000 månedlige point, som kan forhøje dit EuroBonus-niveau, medregnes ikke i saldoen

    Der står altså ikke noget om at købte point IKKE tæller.
     
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Men er købte point "optjente"?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Det har du ret i. Men tæller de?
    Uha her er mange spørgsmål
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Mon ikke de kommer D. 10., Jeg har fået point for 5 flyvninger fra og med d. 20., Så troede kun det var sk flyvninger der var et problem
     
    Senest redigeret: 3/7/17
    PENSIONISTEN, Henry og clager "Synes godt om dette"
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Tror faktisk først de kommer 10/8. Hvis jeg kigger i appen så dukkede de 10,000 først op i juli måned, mens de optjente point for juni står under år til dato.
     
    Henry, MortenS og tbh "Synes godt om dette"
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Jeg har købt i mange omgange og de registreres på MC fakturaen fuldstændig som et køb.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg tror, vi snakker lidt forbi hinanden.

    Eksempel: Jeg køber 20.000 point for 4.000 kroner.
    • Er helt med på, at man får point for købet på de 4.000 kroner (400 point på alm mastercard, 1200 point på premium card, da man lige nu får dobbelt op)
    • Men, bliver de 20.000 point også regnet med i premium saldoen? Det tvivler jeg på - eller i det mindste: Det vil jeg nok tjekke, før jeg begynder at købe mange point.
     
    MortenS og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Nej, nej vi taler ikke forbi hinanden :
    Jeg har nu talt med Mastercard, som bekræfter at køb af Eurobonus point indgår i den nye Premium pulje (MC kalder saldoen en pulje). Det betragtes således som et regulært køb, hvorimod de status givende årlige 12.000 samt point fra familie medlemmer ikke er køb, men direkte overførsler.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det var da noget af en nyhed. Så er det jo bare med at købe ekstrapoint.
     
    PENSIONISTEN og Frequie "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Det blev bekræftet af en medarbejder ved navn Malou hos MC.

    (Jeg har også et print fra EB opgraderingen i maj, hvorpå der står :
    "Mine optjente point sidste 12 måneder købte/EB 40.000").
    Disse 40.000 er inkluderet i premium puljen, så det må jo være korrekt, hvad medarbejderen hos MC bekræfter.

    Og de sidst indkøbte 10.000 point til 15% rabat i juni står registreret under "optjente point sidste 12 måneder" . Det må være korrekt, hvad MC bekræfter.
     
    Senest redigeret: 3/7/17
    SophieHendriksen, Offlyer, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side