SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Hej alle,
    Har været i kontakt med roger.ai og de fortæller mig de ikke har B2C længere, de fokusere på B2B, hvilket er lidt øv..
    Så tænkte om i kendte andre siger man evt kunne bruge til at betale sine regninger på og evt få point for det?

    Jeg har læst mig til at MobilePay kan man betale sine regninger med, men så vidt jeg kan forstå er det noget firmaet skal være tilmeldt til før det kan lade sig gøre?
    Ved i noget?

    En anden ting er det ekstra kort til 99kr man kan købe, ved i om man egentlig måtte give det til feks sin far, og han så brugte det på daglig basis? Og har i oplevet nogen former for kontakt fra SEBMB omkring "misbrug" af kortet?

    God aften :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det må du sikkert godt - men du hæfter for forbruget .. og samtidig betaler du jo så hans regninger, for forbruget på 'Point Earner' kortet ender på hovedkortets konto.
    Så bliver det bliver let nogle dyre point.:p
     
    Henrik Olsen, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  3. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Hehe der skulle selvfølgelig laves en aftale med ham omkring der bliver overført til mit kort eller betalt tilbage på en anden måde :D
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    En anden, lidt mere seriøs :) kommentar er, at ekstrakortet er koblet på hovedkortets kreditgrænse. Så enten skal jeres fælles forbrug holdes under dette, eller du skal holde øje med transaktionerne for at leve ekstra indbetalinger i løbet af måneden, hvis det rigtig skal batte noget.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Hvis jeg ikke kan bruge roger.ai kommer jeg ikke selv op på det beløb min kreditgrænse er på, derfor er det oplagt at få min far eller mor til at bruge den også, for at komme så tæt på maks grænsen som muligt. Det skal jo udnyttes ;)
     
    Henrik Olsen, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    En anden risiko ved forretningsmodellen er, at fader opdager fidusen og hellere vil tjene point hjem til sig selv.:cool::oops:
     
    Henrik Olsen, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Men der er en klar fordel ved at lave indkøb på samme kort (konto): Måske kommer du op på at tjene 200.000 eurobonus point over 12 måneder (Flyrejser, MasterCard og indkøb i butikker). For så kan du få bonus billetter på Business til go-priser. De billetter kan du også få til din far (og øvrige familie).

    Specielt hvis I jagter kampagner, skulle det ikke blive helt umuligt at komme op på 200.000 point.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Betalingsserviceappen tillader betaling af fi kort med SAS MC. Det er sat op til at man i samme omgang tilmelder regningen til BS, men det kan du bare slå fra hver gang. Samme grænser er gældende som havde det været Roger.
     
    Henrik Olsen, MatthiasWagner og Henry "Synes godt om dette"
  9. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    En kedelig Lunarway update:

    Lunarway har ændret deres top-up (som bruges ved MC) fra gratis til 0,9% + 50 ører :(

    Det var ellers en lækker point mølle, men forstår dem godt, Lunarway (Nykredit) skal jo også tjene penge....
     
    Bekgaard, MortenS, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Kan se at nogen folk på den norske side er over 1,2mio point på 12mdr.
    Nogle herinde som overhovedet er tæt på dette?

    Personligt kæmper jeg med at holde mig over 100.000.

    Nogle af de "førende" der kort vil dele deres fifs til at nå over 200.000
     
    Bekgaard, Henry, CHIP og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Same, jeg ligger i samme leje - og det er endda inkl. at lægge ud for arbejdsrejser i ny og næ med kortet, hvor det giver mening. Og så private regninger via roger. Det er de eneste fifs jeg kan give videre. Så hører meget gerne om der er andre fifs - men tror ikke jeg har nogen chance for næste level da mit forbrug nok bare ikke er stort nok.
     
    CHIP, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  12. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Jeg ligger "kun" på 472.000, men...

    Da Mastercard Premium blev introduceret og jeg var meget tæt på at nå +200.000, men ikke lige havde nogle kampagnepoint eller basispoint på vej ind på kontoen, benyttede jeg mig af at købe de ekstrapoint, jeg havde brug for, for at krydse grænsen. Det gav god mening for mig, for jeg sparede jo point på efterfølgende business billetter, jeg nu kunne bestille (og ja! - jeg fandt nogle, jeg kunne bruge!).

    Ellers har jeg haft ca 150.000 basispoint og benyttet mig af at mine PLUS billetter til Asien alle er blevet Plusgradet til Biz. Derudover har jeg haft et antal AVIS billeje booket på deres kampagner.
     
    Senest redigeret: 13/2/19
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Sniger mig netop over 90k i dette år, hvilket er højt for mig.
    Havde dog et år (for nogle år tilbage), hvor jeg nåede næsten 200k point.
    Her var tipper: rejs til Japan/USA på business class adskillige gange, betalt af firmaet.
     
    jtraveler, DanielBahn, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Er lidt i tvivl, om hvad du tæller med, men min opgørelse er:
    • Omkring 100.000 basis point ved at flyve på Plus / Business i Europa
    • Omkring 60 - 70.000 point på MasterCard premium - ved at udnytte forskellige kampagner, lægge ud for arbejdsgiver, familie etc.
    • Omkring 30-40.000 point på køb og billeje (eksempelvis avis kampagner, som gav 10.000 ekstra point)
    Men det kræver nøje planlægning.
     
    Nielspg, Bekgaard og CHIP "Synes godt om dette"
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Hah, jeg foreslår det for chefen :)
    Måske jeg skulle overveje at bytte Emirates ud med A* (LH, TAP) på mine biz ture til Angola.
     
    DanielBahn, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Mine knap 100.000 er med alt. Ca 50.000 på flyvninger og ca 50.000 på mastercardet.
    Har ikke benyttet mig af nogle kampagner so far, men lyder som om det er vejen frem.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Jeg var så heldig at en del af mine rejser indebar billeje hos Avis under de forskellige kampagner i 2018, det har vel givet mellem 50.000-60.000 point til kontoen ;)
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  18. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Min ligner meget Henrys:
    • 90.000-100.000 point på flyvninger
    • 50.000-60.000 på kreditkortet
    • 50.000-60.000 på kampagner (hovedsagligt Avis)
     
    Nj4220, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  19. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,472
    Point:
    93
    284.000 point sidste 12 måneder.

    100K på flyvninger

    Resten på MC Premier og billeje og diverse kampagner
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg er absolut ikke førende, men vil da lige give et par tips:
    • Undgå at rejse med selskaber, der giver få point. Jeg har haft et par ture på Business med Brussels Airlines, som gav 0 point.:(:(:( Dem rejser jeg ikke længere med.
    • Hvis du køber igennem OTA, så køb kun billetten, hvis du kan tjekke booking klasse. Jeg købte en billet hos Expedia. Rejste med Aeroflot på business, på en booking klasse, der gav 0 point. Siden har jeg ikke brugt Expedia.
    • Tjek om prisforskellen kan forsvare at købe en dyrere billet. Somme tider er prisforskellen mellem GO og Plus minimal - og når man kan få en ordentlig klat point for få hundrede kroner, så køber jeg den dyre billet. Dette eksempel er på en GO-billet fra København til Warszawa
      • Go light koster 3422 DKK og giver 100 point
      • Go smart koster 3542 DKK og giver 1000 point
      • Altså tjener du 900 point på at give 120 kroner mere for billetten
    SAS-WAW-copy.png
    • Vælg rejseruten med omtanke: Jeg havde på et tidspunkt en del ture med Lufthansa: Beograd - München / Frankfurt - København. Da afstanden fra Beograd til Frankfurt er længere end afstanden fra Beograd til München, giver kunne jeg optjene 100 point mere ved at mellemlande i Frankfurt i stedet for München.
    • Vælg lufthavn med omtanke: Jeg kan rejse fra Aarhus eller Billund. Hvis man bor i hovedstadsområdet, er alternativerne Malmø eller Kastrup. Måske er der ekstra point at hente ved at rejse fra en anden lufthavn.
    • Før SAS lavede devalueringen sidste år, kunne EBG altid få flere point ved at flyve med SAS fra CPH til Tyskland (da SAS giver 25% ekstra basispoint på SAS rejser). Hos Lufthansa får EBG ingen bonus.
    • Rejs en omvej - hvis du tjener på det. Jeg skulle rejse fra Aarhus til Prag. Jeg kunne få en billet AAR-CPH-OSL-PRG for marginalt mere end den direkte AAR-CPH-PRG. Da rejsen var på plus, gav det 5000 ekstra basispoint (inkl. 25% bonus til EBG).
    Og så til brug af MasterCard:
    • Betal altid med MasterCard i butikker. Også rejsekort m.v.
    • Brug MasterCard til at betale abonnementer, eksempelvis Skype, LinkedIn, internet etc.
    • Læg ud for venner og familie, når I er på restaurant o.l.
    • Køb ekstra ind, når der er kampagner med dobbelt point (eksempelvis rejsekort, julegaver etc.)
    • Skyd betalingerne, hvis det er muligt: Jeg boede på et hotel i 2 uger. Midt i opholdet var kampagnen med dobbelt point. Jeg betalte naturligvis for hele opholdet under kampagnen og fik fordoblet min pointoptjening)
    • Andre har bekrevet optjeningen af point med Roger, Mobile pay etc. Det kender jeg ikke
    EB point ved billeje etc.
    • Avis har haft nogle kampagner, hvor man fik 10.000 ekstra point ved 3 dages billeje. Det har jeg hentet lidt på
    EB point ved indkøb

    Jeg er opmærksom på, at du kun kan bruge rådene, hvis du selv køber ind og firmaets politik ikke er for restriktiv.
     
    KlausDetlef, Nj4220, DanielBahn og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side