SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,823
    Point:
    93
    Ikke fordi det er hos SAS pointene er optjent men meget fedt at have skovlet en god sum point sammen til at kunne nyde MC Premium på Business hvis jeg kan finde nogle gode billetter ;)

    C853A640-D269-44CA-A148-FBC2E4FA2224.png
     
    sunebuhl, Erwin Lansing, Calle77 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Hej alle.

    Nu har jeg prøvet at læse det hele igennem og står lidt at overvejer om jeg skulle oprette et MC eller MCP?

    Mit "problem" er bare jeg ikke rejser igennem et firma, men kun privat. Så det bliver til noget årligt, men ikke nok til at fokus skulle ligge i at nå en bestemt status.

    Men da jeg lever godt (synes jeg selv) tror jeg sagtens jeg ville kunne skrabe en masse point sammen igennem det.

    Men hvor længe bevarer man sine point? er der udløbsdato på dem?
    Havde flere spørgsmål men dem har jeg selvfølgelig glemt nu. Kan være jeg komme på dem snarest :)

    God aften/nat.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Såvidt jeg husker: Optjeningsåret + 4 år (Alle år er medlemsår/optjeningsår). Der er ingen forældelse af point for diamantmedlemmer. Men kunne ikke lige finde det nogen steder.
     
    NicklasAnthony "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg flyver pt. ikke særlig meget og slet ikke med SAS. Men jeg har et SAS MC Premium kort og jeg optjener således stort set alle mine point på at købe med kortet. Det giver dog virkelig mange point hvis man er omhyggelig, og jeg har lige bestilt tre award tickets til USA t/r for point, som næsten kun er optjent ved køb.

    Pointe, man kan sagtens have glæde af kortet selvom man ikke flyver meget, det er meget individuelt om det kan betale sig for dig. Man skal bruge "mange" penge på kortet før det er en god forretning.
     
    NicklasAnthony, sunebuhl, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. sunebuhl

    sunebuhl The flying physicist

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    193
    Point:
    33
    Enig i SophieHendriksen's kommentar. Jeg flyver måske sammenlagt 4 gange om året og når det er med arbejde, er det altid billigste billet med fornuftige rejsertider.

    Men med Mastercard Premium er det alligevel lykkedes mig at optjene 130.000 bonuspoint. Hertil kommer cirka 30.000 optjent via onlineshopping.sas.dk og loyalty group. Det kan alligevel blive til et par gode opgraderinger, en håndfuld europarejser for 2 eller nogle gode billitter over atlanten. og med fordelen, at kunne booke Plus billetter til Economy pointpris, så er kortet i min optik alle pengene værd.

    Skal jeg nå øverste niveau, skal jeg dog virkelig gå all-in på pointjagt i de forskellige kampagner, loop-holes mv. Og det orker jeg pt ikke.
     
    Thorbjoern, SophieHendriksen, DanielBahn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Tak for svaret i 3.
    Det har helt klart givet stof til eftertanke og må da indrømme at jeg er blevet mere sulten efter MCP nu :D

    Nu har jeg aldrig haft et MC før, og kan se der er en masse gebyr m.m. indblandet.. Er der noget jeg skal være OBS på eller noget nice to know omkring MCP?
    Her tænker jeg blandt andet så jeg ikke laver en rookie mistake og modtager en regning fordi jeg ikke har læst gebyr delen ordentlig igennem. Jeg er ikke den skarpeste hvad angår alle de gebyr satser.

    EDIT: Jeg glemte at spørge omkring hvad jeres budget på kortet ligger på? Ikke at I skal svare, men ville måske bare give mig en god indikation omkring hvor jeg selv ville ligge?:)

    /Nicklas:)
     
    Senest redigeret: 12/12/18
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
     
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Så længe du blot betaler din mastercard regning hver måned (sker automatisk via BS for mit vedkommende), så er der ingen rentegebyrer. Derudover er der ikke længere gebyrer for betaling i butikker og online i Danmark med Mastercard, så der er det det samme som med VISA-Dankortet. Ved betaling i udlandet tilkommer der et vekselgebyr som for mit vedkommende er højere end hvis jeg bruger mit LSB Visa-dankort.
    Ift. forbrug har jeg smidt alt, hvad jeg kan betale gratis med MCP over på kortet, herunder min husleje, regninger (hvor det ikke koster noget at få indbetalingskort i eboks), mv. På den måde er det størstedelen af mit samlede forbrug, der betales med MCP (=ret mange point - og nok til at retfædiggøre den dyre årspris).
     
    tbh, SophieHendriksen, RABen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Du skal søge om kortet og godkendes til at få kreditten. Så dit kreditmax afhænger af din løn m.m. Den del er individuel. Hvis du overholder betalingerne, kan du måske få tilbud om at hæve maksimum senere.

    Vedr gebyrer:
    • årsgebyret er højt - men jeg mener, at det er pengene værd. I hvert fald for mig.
    • Brug aldrig kortet til kontanthævninger
    • Renten er urimelig høj - så betal altid hele saldoen hver måned.
    Nogle herinde mener, at kurstillægget er for højt, når du betaler i udlandet. Det synes jeg nu ikke. Måske fordi jeg også af bekvemmelighed kun har få kort.

    Ved betaling i butikker i Danmark, er der jo ikke noget gebyr
     
    SophieHendriksen og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  10. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Med henhold til årsgebyret, der mindes der de 1500kr det koster årligt ikk?

    Min tanke er selvfølgelig at betale regningen hver måned. Men idet med jeg kører på kredit på kortet og betaler måneden efter, er der ikke nogle renter/gebyrer på det?

    Også det med husleje over MC.. synes der var nævnt man ikke kunne betale regninger over det? Eller har jeg misforstået noget?


    Det med valutakurserne er godt at have i baghovedet. Så må man veje det op om det er de 5 point ekstra værd..

    Takker for svar :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. RABen

    RABen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Vi har længe drømt om at kunne betale husleje og regninger med vores MCP... men har ikke rigtigt kunne finde ud af hvordan man gør. Kan du måske gi et hint?

    Og hvis man også kunne betale af på boliglånet med MCP, så ville det jo rykke helt vildt

    Vh
    Rasmus
     
    NicklasAnthony og Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Mht. budget:

    Jeg står for næsten al forbrug i familien :D Dermed menes, jeg køber dagligvarer, tøj til os alle tre (2 voksne og 1 barn på 8), jeg betaler alle rejser på kortet (flybilletter, hotel, transfer, restauranter), jeg sørger for altid at betale med kortet når vi spiser ude herhjemme, jeg betaler alle udgifter på hesten via Mobilepay som jeg har tilknyttet kortet til.

    Det er klart at det gør en forskel hvorvidt ens feriebudget er St. Regis eller Holiday Inn, om man primært køber sit tøj i H&M eller Birger Christensen. Så gør dig nogle overvejelser om hvor du ligger i dette spektre. Er du på budget hele vejen igennem, så tænker jeg ikke umiddelbart at SAS Premium kortet kan betale sig. Så vil kortgebyret være for højt og du vil optjene for få point fordi dine køb er for små.

    Jeg prøver derudover at være opmærksom på om der er noget spændende på Pointshoppen, om de restauranter jeg spiser på giver point, f.eks. MASH eller Magasasa Dim Sum (tak @clager). Jeg er ikke den store pointrytter på mærkelige kampagner, det synes jeg er for pinligt og jeg bryder mig ikke om at spilde andres tid ved f.eks. at tilmelde mig en kampagne hos en ejendomsmægler.

    Jeg har betalt enkelte regninger (tandlæge, skiklub mm.) via Roger.ai, men det er altid bøvlet. Jeg ved ikke hvorfor, men har altid problemer med at få systemet til at godkende mine regninger. Jeg har ikke mange deciderede regninger, men jeg vil give det et forsøg snart, hvis jeg kan få min søns skole til at opdele tuition på flere regninger, da det totale beløb overstiger det max., man kan betale med Roger, men det er meget store regninger, så vil være fantastisk hvis jeg kan få dem kørt på kortet.

    Mit kreditmax er 80.000 og de andre har svaret noget så godt på det med gebyrer.
     
    Jeblin, clager, NicklasAnthony og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    @SophieHendriksen har naturligvis helt ret i, at det afhænger af, hvor meget, du vil bruge kortet.

    Men så vidt jeg husker, kan du få 10.000 ekstra point for at tage kortet. Det er jo da også værd at tage med i beregningen. Synes også at huske, at jeg fik første år til halv pris. Ved ikke, om det stadig gælder.

    En par detaljer:
    • Jeg har flyttet så meget som muligt fra betalings service til betaling via kortet (en del firmaer tager imod betaling fra MasterCard)
    • Jeg betaler altid med kortet ved køb på nettet (hvad enten det nu drejer sig om aarstiderne eller Bahne).
    • Jeg lægger gerne ud for andre, hvis jeg kan betale med kortet
    • Jeg bruger også kortet erhvervsmæssigt
    Med en kombination af point på flyrejser, optjening på MasterCard, optjening af EuroBonuspoint på køb og diverse kampagner (eksempelvis 10.000 ekstrapoint for billeje hos Avis), kommer jeg over de 200K, som giver flyrejser med SAS i hele verden til GO-priser. Det er jo heller ikke så ringe.
     
    Jeblin, NicklasAnthony, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Husk også, at man kan bruge sit MC Premium til at betale med MobilePay. Foruden at betale, når man er ude med vennerne, så betale jeg også el (SEAS-NVE), mobil(3) og i dag tandlægen med MobilePay. Om to uger kan jeg betale nytårsmenuen for 30 personer med MobilePay.
     
    Henry, Jeblin og NicklasAnthony "Synes godt om dette"
  15. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Jeg tror sgu jeg hopper ud i det. Vidste ikke MobilePay gav EB point, så det er bare ekstra bonus!:D

    Jeg vil selvfølgelig udnytte det MAX, da jeg kender mig selv godt nok til at jeg gør noget hel hjertet. Så alt bliver købt via kortet. Måske endda hjælpe de gamle med at handle ind i ny og næ, så ser man dem også oftere ;)

    Tak for jeres svar. De har sgu gjort at jeg vil prøve dette og give det et skud!
     
    Henry, sunebuhl og Christianbp17 "Synes godt om dette"
  16. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Her er et lille regnestykke over, hvor meget kortforbrug det kræver for at "tjene" årsgebyret tilbage, og i forhold til hvilken værdi man tillægger SAS-point.

    2018-12-13 09_39_48-Start.png

    Har taget udgangspunkt i en optjening på 15 point per 100kr. Giver man den gas i dobbeltpoint-kampagnerne eller køber man billetter hos SAS på deres side, vil det selvfølgelig se lidt anderledes ud.
     
    Nielspg, asf, Kristian og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. sunebuhl

    sunebuhl The flying physicist

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    193
    Point:
    33
    300 eurobonus point pr. 100,- brugt hos jewelscph (både online og i deres butikker) frem til den 19.12 er ikke en helt dum deal, hvis man skal købe smykker til gave (eller til sig selv).

    Husk blot at notere jeres eurobonusnummer ved betaling.
     
    MaleneChristensen, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  18. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Regnestykket ser godt ud, jeg ville dog modregne værdien af det almindelige MC kort. Således skulle gebyret være 1200 (1500-300) og pointoptjeningen 5 (15-10) point pr. køb.

    Husk dog at FlyPremium også skal prissættes (subjektivt) når du vurderer kortet. Også statuspointene skal prissættes hvis du er tæt på grænsen, og evt. forsikringen, denne kender jeg dog ikke selv så godt til.

    Jeg ville personligt tænke noget a la:

    Point værdi: 0,1
    FlyPremium værdi: 750 (da jeg nok kun for det brugt intraeuropæisk, har man Business for Go ville dette være meget højere!)
    Statuspoint: ?
    Gebyr 550 (1500-300-750)

    Brek-even: 5.500

    Årligt spend: 110.000 (med 5 point / 100 kroner)

    Jeg udnytter 15.000 grænsen hver måned ved at betale husleje mm. gennem Lunarway + Mobilepay. Alene dette giver 180.000 om året i spend :)
     
    Senest redigeret: 13/12/18
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ud fra din tabel og antal point jeg har optjent i år, kan jeg konkludere at jeg har brugt for mange penge :eek:
     
    Nielspg, MaleneChristensen, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Og dette er ikke uvæsentligt! :)
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.

Del denne side