SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. Thomas von Moos

Thomas von Moos TVMO

Beskeder:
    122
    "Synes godt om" modtaget:
    352
    Point:
    63
    Tak for alle svarene, det er meget værdsat. :)

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Jeg synes lidt at tricks som denne er i den kategori, som potentielt ødelægger det for dem, der faktisk er berettiget til det.
    Fordi man kan betyder ikke altid at man skal.

Er lidt konduite ikke ok? Eller skal systemet bare malkes mest muligt?

jespersm, SophieHendriksen, Offlyer og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. sunebuhl

sunebuhl The flying physicist

Beskeder:
    75
    193
    Point:
    33
    Man bestiller vel ret ofte til andre også, omend man nok for det meste selv er med eller har en tæt relation til dem man bestiller til.

Personligt ville jeg dog aldrig påtage mig den opgave, at booke for andre og få point overført herfor. Alt det besvær (og ansvar) i forhold til at vælge korrekte datoer, navne osv. Det har jeg ikke tålmodighed til.

SophieHendriksen, Offlyer, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Som udgangspunkt er jeg enig, det er ikke noget jeg synes skal "handles". Men jeg ser nu heller ikke noget moralsk forkert i, at man kan booke for sine rigtige venner og familie, ligesom f.eks. @Henry har bestilt billetter for sin niece. Det er vel lidt samme scenarie som at forære/sælge et Guldkort - som jeg ser det, noget man kunne tilgodese tætte venner eller familie med (som sikkert helt naturligt ville give en lille tak uden at hive kontanter op af lommen), og ikke noget som er hensigten skal sælges til markedspris. Og så må man gøre op med sig selv, hvor man ligger på morale-barometeret.

Man kunne jo også snildt lave en regel fra SAS, at såfremt det scenarie ikke var hensigten, så skal kortholder selv være med på rejsen. Jeg læser faktisk ikke deres betingelser som at dette er et "trick", men det er måske bare mig?

JacobBruun, CHIP, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    Har lige modtaget denne mail:

TRE DAGE MED DOBBELTPOINT PÅ DIT MASTERCARD PREMIUM

Fra 15. til 17. marts 2019 får du tre dage med dobbeltpoint på alle køb med dit SAS EuroBonus Mastercard Premium – og alle evt. tilknyttede PointEarner.1 Det betyder, at du får helt op til 50 Ekstrapoint pr. 100 kr. mod normalt op til 25.2

NB! Tilmeld dig senest 7. marts, hvis du vil have dobbeltpoint på alle dine køb i perioden.​

MatthiasWagner, Luxury_Globetrotter, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. frankbrix

frankbrix Priority member

Beskeder:
    577
    1,488
    Point:
    93
    Også modtaget her. Perfekt timing

Bekgaard, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  7. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Det må du sige.
    Hvis nogen var i tvivl, så er det Stk. Patricks day d. 17. Marts.

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    708
    2,100
    Point:
    93
    og så melder det naturlige spørgsmål sig: Er det selve købsdatoen eller bogføringsdatoen, der er afgørende for pointgivningen?

9. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,659
    Point:
    113
    Som altid har jeg ikke fået den, på trods for at slå alle knapper omkring marketing til i profilen :-(
    Derudover dårlig timing. Den weekend ligger jeg vist bare og raller med jetlag, ugen inden ville have været meget bedre med nogle fine hotel og restaurantregninger.

10. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det må være den dag, forretningen har registreret som købsdato, der gælder. For bankerne og kortselskaberne regner som udgangspunkt ikke lør-/søndag som bogføringsdage, og så er der ikke meget logik i at lade kampagnen omfatte en weekend..

Henrik Olsen, Henry og jespersm "Synes godt om dette"
  11. Simon Hermansen

Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

Beskeder:
    80
    175
    Point:
    33
    Jeg har tidligere spurgt SEB om dette og fået forskellige svar. Min erfaring er dog, at det er datoen hvor selve købet er foretaget der ender med at gælde. Ikke hvornår butikken hæver det reserverede beløb på kortet eller hvornår bogføringen sker (som andre pointerer sker sidstnævnte som regel ikke i weekender).

Henrik Olsen, Henry og jespersm "Synes godt om dette"
  12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    For køb i fysiske butikker: Altid købsdatoen (jeg aner ikke, hvordan datoen beregnes i udlandet).
    For køb af varer på internettet: Normalt dagen, hvor ordren ekspederes. Hvis du køber i week-enden, når det ikke at komme med i kampagnen :(

Henrik Olsen og CHIP "Synes godt om" dette.
  13. Simon Hermansen

Beskeder:
    80
    175
    Point:
    33
    Det er faktisk onlinehandel jeg refererer til. Min oplevelse fra de sidste 3-4 dobbelt-up kampagner er, at købsdatoen har talt - også selvom ordren ekspederes efter weekenden.

Henrik Olsen, Henry og CHIP "Synes godt om dette"
  14. Perdan

Perdan Skribent

Beskeder:
    747
    2,242
    Point:
    93
    Ifølge Nets må et firma ikke trække penge for et køb, før varen er sendt. Og firmaet må ikke gemme autorisationen af købet mere end syv dage. Den skal slettes.
    Det skriver Politiken her: https://politiken.dk/forbrugogliv/d...9433/Netbutikker-kan-hæve-dine-penge-i-årevis

Det er dog ikke nogen garanti for, at firmaerne overholder dette. Jeg tror heller ikke der gælde nogen regler for, hvornår udenlandske firmaer trækker pengene ved nethandel.

Henrik Olsen og CHIP "Synes godt om" dette.
  15. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    I givet fald undrer jeg mig over, at SEB ved tidligere kampagner altid tydeligt har skrevet, at det kan være et problem med at få point ved handel på internettet.

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. Simon Hermansen

Beskeder:
    80
    175
    Point:
    33
    Det ved jeg godt. Sådan er lovgivningen i Danmark. Det har dog ikke noget med det jeg skriver at gøre :)

Jeg tror blot ikke de har styr på processen, eller også mener de noget andet end det de skriver. Som nævnt har jeg selv fået forskellige svar når jeg har stillet spørgsmålet til dem, men hver gang har kampagnen gjaldt datoen hvor selve købet blev foretaget og pengene reserveret, også online-køb og selvom ordrene først blev ekspederet nogle dage senere.
    Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noget for nogen, men det har været min oplevelse hver gang, som jeg synes var værd at nævne når nu spørgsmålet kommer op hver gang denne kampagne køres.

Henrik Olsen, Henry, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Hvilket giver ret god mening. Selv i disse on-line og POS tider er der stadig steder, hvor der sker off-line dataopsamling efterfulgt af en 'batch-clearing' med udveksling af de gennemførte transaktioner.
    (det kunne jeg snakke længe om, men jeg skal nok lade være :oops: )

18. Ncbj

Ncbj Aktivt medlem

Beskeder:
    64
    203
    Point:
    33
    Er det ikke “nyt” med fodnoten om, at kontanthævninger (herunder vel private MobilePay) er undtaget. Vel fair nok
    Sjovt system med tilmelding ... går ud fra at min bedre halvdels kort (PointEarner) også får dobbeltpoint selvom hun ikke har fået mail om tilmelding ??

19. MatthiasWagner

MatthiasWagner VIP medlem

Beskeder:
    270
    794
    Point:
    93
    Jeg modtog heller ikke mail i denne omgang. En flink kundeservicemedarbejder i telefonen ville dog gerne tilføje mig til kampagnen :)

Sidenote omkring købstidspunkt: Jeg har oplevet at Amazon først registrerer efter et par døgn, men ellers plejer det at være købstidspunkt.

20. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    Jeg modtager heller ikke disse mails eller mails fra SAS længere til trods for at jeg har tilmeldt mig adskillige gange.
    Det eneste jeg kan komme frem til, er da jeg faldt fra EBS til EBB så stoppede det pludseligt... o_Oo_O Både mails fra SAS & SAS MC

Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side