SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. JakobMaes

JakobMaes Medlem

Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    76
    Point:
    13
    Nej, hvert kort har sin egen grænse, det er alene kreditmax., som er fælles.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    A'ha' - spøjst..

3. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,265
    4,188
    Point:
    113
    Var lige igang med at få forhøjer min kreditgrænse. Havde da ikke forestillet mig at SEB skal have penge for at tjene flere penge :eek::eek:

Meget enig - nægter at betale 350kr for det. Det kommer ikke til at ske.

4. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,616
    4,646
    Point:
    113
    Jeg sad lige og kom på en tanke.

Man kan jo bestille fly premium billetter til andre selvom man ikke selv flyver med på flyvningen.
    Så min tanke var, at det er jo egentlig muligt at overføre sine point til én, som har fly premium Biz status og få vedkommende til at booke billetter til sig og på den måde 'springe' besværet over med selv at optjene.
    Eks. via point sharing eller overførsel af point (selvom dette koster)

Er der noget jeg overser?

Kris og Henry "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Nej

Senest redigeret: 25/2/19
    SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

Beskeder:
    1,616
    4,646
    Point:
    113
    Nej, som i at det kan man sagtens.??
    I så fald er 3.000kr + 60.000 point jo stadig billigt for en biz retur til USA + evt. ulejlighedsbidrag til vedkommende der booker. (Synes jeg)

jakobv84 og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  7. JakobMaes

JakobMaes Medlem

Beskeder:
    23
    76
    Point:
    13
    Jeps, men sandt - har selv et point-Earner til fruen :)

8. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Enig, jeg var også ude i at låne point af en en anden for nylig, hvor det simpelthen bare var halvt så dyrt at overføre point frem og tilbage i forhold til at købe dem. Lidt samme princip og absolut både "lovligt", billigt og nemt :) Så slå dig bare løs.

9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    Det kan du sagtens gøre. Men husk:
    • Antallet af bonusbilletter på business er meget begrænset. Så du skal være tidligt ude.
    • Du har kun rabat på SAS-rejser. Så, det er ikke bøvlet værd, hvis du skal rejse med et andet *A selskab.
    • Når du har point sharing, skal du være opmærksom på at man bruger gruppens ældste point, hver gang, du køber en billet. Altså ikke nødvendigvis dine point, når I køber en rejse til dig. Se i øvrigt min guide til pointsharing: https://insideflyer.dk/guide-sas-point-sharing/

DanielBahn og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

Beskeder:
    1,616
    4,646
    Point:
    113
    Har lige tømt sparegrisen for point til efteråret, så skal lige oven vande igen, men tænker da at betale en for at booke for mig næste gang jeg skal have en bonus rejse. Når aldrig selv over plus på premium kortet.

DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Aha et ulejlighedsbidrag er måske på kant med reglerne så det skal du overveje. Nogle programmer slår hårdere ned på den slags end andre.

Men ja som udgangspunkt intet problem med at gøre hvad du tænker.

DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    Jeg har givet mine niecer et par bonus-billetter med SAS. Jeg skulle lige huske, at jeg ændre e-mail og mobilnummer i reservationen (så jeg ikke får alle mails og beskeder). Og da biletterne er bestilt på min konto, skal jeg logge ind for at oplyse pas-information. Og ændringer i billetten skal også ske via min login.

Jeg kan ikke lige gennemskue, om der skulle være problemer i forbindelse med ændringer af billetter.

jtraveler og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Haha, jeg er så naiv, jeg troede der var tale om en af hans venner, og ulejlighedsbidraget bestod af et par flasker vin eller en æske chokolade :D

Henry, jakobv84 og Nj4220 "Synes godt om dette"
  14. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Bevares er det sikkert også og SAS virker ikke til at have et stort fraud team på udkig efter noget mistænkeligt, men nu spurgte han jo om der var noget han havde overset og betaling for ulejligheden er nok noget der ikke er tilladt på linje med salg af guldkort osv. BA ville ihvertfald ikke se på det med milde øjne ved jeg.

DanielBahn, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  15. Thomas von Moos

Thomas von Moos TVMO

Beskeder:
    122
    352
    Point:
    63
    2 spørgsmål i samme kategori.
    Hvis ens periode for at booke plus til go priser udløber i April, kan man så booke en rejse i marts, med afrejse i september? Eller skal man rejse inden for sin optjenings periode?
    Hvis ens premium kort udløber i April, kan man så booke en rejse i marts, med afrejse i september? Eller skal man have sit premium kort ved afrejse?
    Kunne ikke lige finde svar på deres hjemmeside så håber at i kan hjælpe.

16. Nj4220

Beskeder:
    1,616
    4,646
    Point:
    113
    Jeg har booket plus billetter til August/september og min periode udløber 31 juli.
    Tvivler på de ændrer din billet, i så fald burde de jo aldrig have solgt den.

CHIP, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  17. CHIP

CHIP VIP medlem

Beskeder:
    111
    434
    Point:
    63
    Det er din status, når du booker billetten, der tæller. Så medmindre du senere måske får brug for at ændre billetten, så bør du være på den sikre side.

Henry, jtraveler, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Perdan

Perdan Skribent

Beskeder:
    747
    2,242
    Point:
    93
    Min premium periode med adgang til business billetter udløber i marts, men jeg har da både en business til SFO i april og en business til NRT i november. Hvis pointene stadig er gyldige, kan man til enhver tid annullere billetten.

CHIP og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Thomas von Moos

Thomas von Moos TVMO

Beskeder:
    122
    352
    Point:
    63
    Tak for svarerne. Er der nogen der ved om det er samme princip hvis jeg opsiger mit premium kort og går tilbage til mit almindelige kort og derfor ikke har et premium kort ved afrejse?

20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    På købstidspunktet har du købt og betalt din billet på de vilkår, der var gældende. Og det rokkes der ikke ved, med mindre der er tale om en fejlpris. Det samme gælder jo ved alle tilbudsbilletter, der er betalt med penge. Dér skal du jo heller ikke betale ekstra, fordi du på afrejsetidspunktet ikke længere kan købe billetter på samme vilkår.

Men, som andre har skrevet: Vil du senere have ændret rejsetidspunkternet, kan du måske få problemer. Specielt, hvis SAS holder fast i en procedure, hvor du skal annullere din billet og købe en ny.

Thorbjoern, SophieHendriksen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side